מכת חום

xslf

New member
כלב עם תיק גב הוא לא מסכן ואומלל

לגודמן יש תיק גב שהוא מאוד אוהב- רוב הכלבים פותחו לעבודה, ותיק גב (כמובן שלא מעמיסים יותר מידי) נותן להם הזדמנות "לעבוד". כמו שכתבתי לך בפורום השני- יש כללי בטיחות לריצה. אם עושים את זה בזהירות, באמת שאין בעייה להריץ כלב או לשים עליו תיק גב (מן הסתם לא מדובר כאן בגזעים הננסיים או הפחוסים). ממש לא צריך ללכת לקיצוניות.
 

g a l i7

New member
../images/Emo221.gifאבל מסכן למה להעביד אותו?

מה זה יום לימודים ארוך? תסחבי את ת'מים זה לא צריך להיות קשה במיוחד. הד"ר דיבר גם על כלבים לא קטנים ולא פחוסים. הוא אפילו התייחס בפירוט גזעים מסוימים, שבכלל לא קטנים ופחוסים. אני לעולם לא אמרתי, שפעילות גופנית לכלב היא לא רצויה, דיברתי על פעילות, שעוברת את הטעם הסביר. הסיפורים, שאני קוראת בפורום השני, הם ממש לא מתיישבים עם סבירות. הסיפורים האלה ממש גורמים לי להתפתל בכיסאי ולצאת בזעקה נגד התופעה המרתונית הזאת של בעלים רעים, שחושבים שכלבם הוא לא אחר מאשר סוס עבודה.
 

xslf

New member
כלב שפותח במשך אלפי שנים לעבודה,

ופתאום במאה ה־21 מוצא את עצמו מובטל- את באמת חושבת שאינסטינקט העבודה שלו פתאום נעלם? התיק של גודמן הרבה פעמים סוחב בעיקר אוויר (ושקיות לאיסוף צרכים, ששוקלות בערך כלום)- אבל עצם העובדה שיש לו עבודה לעשות נותנת לו סיפוק והנאה. למה לגזול את זה ממנו? יצא לי לפגוש כמה מהאנשים בפורום השני. למשל את שפרה- היא כלבה מאושרת, שבסופ"שים הבעלים שלה (שספורטיביים הרבה יותר ממני) יוצאים לטיול רכיבה ארוך, והיא מצטרפת אליהם באושר. שפרה היא כלבת רוח מעורבת שריצה זה בגנים שלה. למה למנוע את זה ממנה, במיוחד כשהבעלים שלה מקפידים שלא תפצע, לא תתייבש, ולא תסבול ממכות חום? שוב- כמעט כל הגזעים (חוץ מהזעירים) פותחו לעבודה פיזית כל היום, יחד עם הבעלים: הרועים רצו הלוך ושוב (גם בעליה וגם בהרים) לאסוף ולהזיז עדרים, הדלמטי רץ ליד הכרכרה של הבעלים שלו, הבייגלים רצו בלהקה לרדוף אחרי ציד כשהבעלים רכובים לידם על סוסים, הרטריברים רצו הלוך ושוב לתוך מים בשביל להחזיר את הברווזים שהבעלים צדו, הסאלוקים רצו במדבר לצוד יונקים קטנים ורצו חזרה לבעלים, הברניזים סחבו עגלות לשוק (לא היו מכוניות אז
). אני יכולה להמשיך ברשימה עוד ועוד- סיבוב נחמד בשכונה זה בהחלט הרבה פחות ממה שהם זקוקים לו. פלא שכל כך הרבה כלבים הם הרסנים בבית, כשפתאום מצפים מהם פחות או יותר לא לעשות כלום?
 

g a l i7

New member
../images/Emo157.gif../images/Emo221.gifגם בני האדם חיו פעם במדבר

וגרו באוהלים וצדו את האוכל שלהם. היום, מלבד הבדואים ושבטים באפריקה, זה כבר לא קיים. אורחות החיים משתנות לאורך ההיסטוריה תוך כדי שהן גורמות לשינויי דפוסי התנהגות אשר מובילים לשינויים פיזיולוגיים הן בקרב בני האדם והן בקרב החיות.
 

xslf

New member
נכון, אבל אצל בני אדם זה קרה הרבה יותר מזמן

אצל כלבים, זה קורה רק מסוף המאה ה־19 במקומות שזה התחיל הכי מוקדם, וברוב העולם הרבה אח"כ (כלבי מזחלות באלסקה הפסיקו להיות כלי התחבורה העיקרי רק בסביבות שנות ה-70 של המאה ה־20). אינסטינקט העבודה של כלבים עדיין שם, כנ"ל הצורך בפעילות גופנית(וגם אצלנו אגב- אורח החיים של מזגן/אוטו/משרד/טלויזיה בבית הוא ממש ממש חדש).
 
למעלה