מרגישה כעוסה

crema61

New member
מרגישה כעוסה

יש לי מישהי בעבודה בת 33 שמתחנת ביום שני הקרוב.
הכרתי אותה לפני כשנה שנשלחתי במסגרת העבודה לעזור לה במחלקה מדי פעם..
אחרי כמה חודשים הפסיקו לשלוח עובדים למחלקה שלה.
היחסים ביננו היו נחמדים באותה התקופה, אבל מעולם לא החשבתי אותה כחברה..
גם בחודשים אחרונים החלפנו כמה מילים ולא מעבר.
היה ידוע לי שהיא מתחנת השנה, אבל לא בניתי על זה שתזמין אותי.

הבנתי שהיא חילקה הזמנות לחצי מהעובדים.
בי היא נתקלה בשירותים בדיוק ביום שקיבלתי את המשכורת.
שאלה בהתלהבות אם אני מגיעה לחתונה שלה, והרגשתי ממש לא נעים ממנה..עוד לפני זה לפני שהיא פנתה אלי והיא חילקה הזמנות ידעתי שאני לא מעוניינת להגיע..
מחוסר נעימות ששאלה אם אני מתכוונת להגיע כי צריך לאגן שולחן עניתי שכן ומבפנים הרגשתי נוראא ביותר של איך אני יוצאת מהמצב הזה.., היא אמרה לי שתשאיר הזמנה במחלקה שלה שאני יבוא לקחת. מה שלא עשיתי עד עכשיו..

ככל שהימים עברו פנתה אלי מישהי שאלה אם אני מגיעה .
עניתה לה שאין לי כסף שאני במינוס (זה היה נכון וידוע לכמה אנשים בעבודה שאני במינוס כי הלוותי מחברה שלי כסף כמה פעמים כדי לנסוע ביחד לאילת וטבריה.)
יש ליהאמת איזה 500 שח בחשבון שאני רוצה לחסוך למשהו ולא בא לי לבזבז על חתונה של מישהי שהיא לא חברה קרובה שלי , ולא היה ביננו יותר מדי דיבורים.
אותה העובדת שדווקה איתה אני כן מיודדת אמרה לי לבקש כסף מאמא שלי . אמרתי לה שאני חייבת לה כסף (ואני יתחיל להחזיר בתשלומים החל מחודש הבא).
עוד מישהי שאני הייתי מיודדת איתה ותעזוב את העבודה בסוף החודש שאלה אם הייתי רוצה שהיא תלווה לי כסף ואני יחזיר לה במשכורת..אמרתי שלא צריך.. נראה לי היא יותר רצתה לבדוק אם אני משקרת לה או לא..
והכי מעצבןן
היום מישהו ממחלקה שלה אמר לי שהיא מוסרת לי שההזמנה שלי במגירה של מחלקה שלהם ושאני יבוא לקחת. שאל אם אני באה לחתונה עניתי שאין לי כסף..
הוא התחיל להתעצבן ממש . אמר שאני מתנהגת ממש לא יפה!!
ושאני לא מכבדת אותה , ושכסף זה לא הכל בחיים.
שאני יכולה לבוא בלי לתת לה כסף.
אמרתי לו ובלב הרגשתי שלא מתאים לי (גם בלי קשר לכסף ) שאני לא מסוגל לבוא לחתונה בידיים ריקות.
הוא אמר נכון את צודקת אז תביאי לה מתנה ב10 לחודש שתיכנס לך המשכורת..ואז ממש כעסתייי
כאילו הוא מנסה לכפות עליי ללכת לחתונה שלא ממש בראש שלי
נכון, אני לא ישקר חלק מעניין הזה הוא הקמצנות שלי לשים עליה 300 שח כמו שעשיתי פעם אחרונה על מישהי שהגעתי לחתונה אחרי שלא עבדנו כבר ושלא החשיבה אותי כחברה ובסוף אף ביטלה חברות בפייסבוק.
אני לא רואה בה חברה.
ללכת לחתונה צריך שמלה, צריך להתגנדר ומה לעשות שאני לא סובלת איך שאני נראית והדבר האחרון שבא לי זה לשים שמלה. ולשים גינס וגופייה שאני נוהגת לשים יום יום די מבאס..
גם אין לי כח להתאפר להתייפיף.
אין לי כח ללכת לחמם כיסא (אני לא מאלה שרוקדים), להרגיש בודדה שם . לשבת בשקט . הכלה לא תשים עליי , תהייה שקועה באירוע המרגש , שבשבילי זה נטל..
בגלל שאני רציתי להיות נחמדה המצאתי את התיערוץ שאין לי כסף כדי שלא יחקרו אותי ושזה יבלום אותם. אבל הם ממש נכנסו לי לווריד..
התשובה שבאמת רציתי לתת לו באותו הרגע ששאל אם אני מגיעה שלא יתערב לי!!! ושהיא לא חברה שלי שאני יגיע..אבל ניסיתי להיות עדינה כי הכל יגיע אליה.
הוא ממש נסחף לדעתיי שהוא ממש עוד בא ומצפה ממני שאני יביא לה מתנה במשכורת ממש לא. אני מנסה להימנע מלשים כסף..

יש לציין שאם זאת הייתה חברה קרובה , או מישהי שהיו לי יחסים נחמדים ממש לפני החתונה כן הייתי מגיעה!

שהחתונה תיגמר ואני יראה אותה , אני יצטרך להתמודד עם המציאות..הרי לה שיקרתי. לה אמרתי כן מחוסר נעימות..כי לא היה לי נעים לשקר לה בפנים
וגם אם זה נכון גם אז לא נעים לפתוח את הנושא.
 

jessie7

New member
תגובה

קודם כל את לא חייבת לאף אחד דבר ולא חייבת לבוא וגם להמציא תירוץ. לא מבינה את החוצפה של אנשים שחושבים שכולם חייבים לממן להם את החתונה. אני עושה סינון קפדני מאוד וממש לא מגיע לרוב האירועים בצוות, אלא אם כן מדובר בחברה מאוד קרובה. יכולה להביא לך דוגמאות שכן הגעתי לאירוע, בזבזתי ערב מהחיים שלי וגם כסף ואחר כך אנשים נעלמו. העיקר שניצלו אותי. היום אני הרבה יותר חכם ואסרטיבית ופשוט מודיע שאני לא מגיעה, ונכון שיש אנשים חוצפניים שמעירים הערות, כאילו שאני חייבת להם דבר.
 

iritki

New member
את לא חייבת לבוא

רק תוודאי שכאשר יבקשו אישורי הגעה תגידי שאת לא מגיעה - ככה לא ייספרו מנה וכיסא בשבילך.
אם את ממש ממש רוצה בכל זאת לתת לה מתנה של התייחסות (שוב ממש לא חובה), את יכולה לוודא מתי היא חוזרת לעבודה ולדאוג שיהיה לה זר פרחים על השולחן למשל (ואז מבחינת כספית זה גם יכול לצאת פחות מ100 ש"ח) או לקנות שובר לארוחה זוגית בכ150 ש"ח.
&nbsp
 

crema61

New member
מה זאת אומרת?

כן היא פנתה אלי הכלה ב10 לחודש ואמרתי לה שאני כן מגיע בגלל הלחץ שבפעילה עליי וגם כדי לברוח מזה..
שלא תבוא תגיד לי שעליי לשלם עכשיו את חלקי
 

iritki

New member
היא לא תגיד שת צריכה לשלם

בדרך כלל יש אישורי הגעה כמה ימים לפני האירוע. מתקשרים לשאול מי מגיע וכמה אנשים - במעמד הזה תגידי שאת לא מגיעה. לפי אישורי ההגעה האלה מכינים מנות וכיסאות באירוע ואם לא הכינו לך כיסא אז שום נזק לא נעשה, כלכלית, לבני הזוג.
 
לא הבנתי על מי את כעוסה ולמה?

עשית מהעניין דרמה שלמה בלי שום סיבה, ואם את צריכה לכעוס על מישהו זה על עצמך שסיבכת את עצמך עם הפיטפוטים המיותרים. בנוסף כל הסיפורים על המצב הכלכלי שלך זה ממש לא העניין של אף אחד והרעיון לשתף בזה אחרים הוא רעיון לא מוצלח.
ןעכשיו הפיתרון לבעייתך:
בהזדמנות הראשונה פני לבחורה, תגידי לה שקיבלת את ההזמנה אך לצערך שמת לב היום שזה נופל בדיוק על בר מצווה/חתונה/ברית מילה של אחיין שלך/בן דוד שלך/חמותך ואת נורא מצטערת אבל לא תוכלי להגיע לחתונה שלה.
אם את רוצה לצאת סופר בסדר, את יכולה להביא לה אחרי החתונה משהו קטן לבית (קערת הגשה יפה, מפת שולחן... משהו נחמד וצנוע).
אני מבינה את ה"לא נעים" אבל זאת ממש לא דרך להתנהל בחיים כי כמו שאת רואה, זה רק יוצר אי נעימויות ומשקעים. אני בטוחה שגם היא לא רוצה בחתונה שלה אנשים שבאים רק כי "לא נעים".
זה חלק מלהתבגר ולרכוש ביטחון עצמי.
 
עכשיו קראתי שהחתונה ביום שני

אז כדי שלפחות לא יגרם להם נזק כלכלי, את יכולה לכתוב לה הודעה כבר היום שלצערך צץ משהו במשפחה ולצערך לא תוכלי להגיע לחתונה ביום שני.
אם ישאלו אותך אחר כך ולא תהיי מסוגלת להתעלם, תגידי שהיית צריכה ללוות מישהו מהמשפחה לפרוצדורה רפואית... סביר להניח שאף אחד לא ישאל.
 

crema61

New member
אכלתי אותה

אני קשה לי להמציא דברים ולכן אם אני מש'רת אז אני ישקר על משהו שעל גבולי הוא נכון. עד לפני חודש סבלתי ממצב כלכלי לא טוב. עד שנדארו לי כמה מאות בודדים בחשבון שיקרתי שאין לי כסף
לבוא לשקר שאחד מבני משפחה בבית חולים או שהאירוע נפל באותו יום שהיה לה חתונה זה פשוט לא אניי
מקסימום שתככעס עליי לא נעים בהחלט אבל אני לא חייבת לה כלום..
 
הכי חשוב שתעדכני כבר היום שאת לא מגיעה

ככה לפחות תחסכי מהם את הנזק הכלכלי.
פשוט תכתבי הודעה שלצערך לא יתאפשר לך להגיע לאירוע ושיהיה להם במזל טוב.
אני בטוחה שהבחורה כל כך עסוקה בענייני החתונה שהיא לא תרדוף אחרייך לברר למה. אם אחרי החתונה היא תתעניין פשוט תגידי שלא התאפשר לך מסיבות אישיות. כמו שאמרת, היא לא חברה מאוד קרובה ככה שכל העניין לא כזה משמעותי לאף אחת מכן.
 

נוסעת27

New member
זה ממש בסדר לא לבוא

פשוט התירוץ שהבאת הוא קצת צורם. אם אני מזמינה מישהי לחתונה שלי זה כי אני רוצה שהיא תבוא, ממש לא מעניין אותי אם היא תשים כסף. זה לא מובן מאיליו שכל אדם מסוגל לשים 300 ומעלה ויש כאלה ששמים כפי יכולתם או נותנים מתנה (כן, יש כאלה!) ואם הייתי מזמינה מישהי והיא הייתה מסרבת לבוא כי אין לה כסף... זה מן הפוך על הפוך שגם הכלה לא רוצה הרגשה כאילו החתונה שלה זה רק נטל כלכלי עלייך ושלא בא לך לבוא.
&nbsp
הייתי מציעה לך מליון סיבות למה לא (יש לי אירוע אחר באותו היום או שאר דרכים להתחמק באלגנטיות) אבל כבר דיי הצהרת בפה מלא שאת לא רוצה לבוא ולשים כסף אז היעדרותך תהיה ברורה לכולם שהיא מתוך חוסר רצון. בשלב הזה השאלה העיקרית היא פשוט אם אכפת לך או לא. אם אכפת לך מדעתם של עמיתייך לעבודה את יכולה לעשות מאמץ ולהגיע, לא לשים הון ולעזוב מוקדם. אם דעתם לא מעניינת אז פשוט אל תגיעי. דיי פשוט.
 
אני לא מסכימה איתך

זה דבר ידוע שמזמינים בעבודה בתפוצת נאטו, ברוב המקרים מזמינים אנשים לא כי נורא רוצים שיבואו אלא משתי סיבות עיקריות: שיביאו צ'קים ו/או שלא יעלבו, במקרה הזה הבחורה מתארת מצב בו אין ביניהן קשר של ממש והכלה הזמינה כמות יפה של עובדים. בלי להכיר את הכלה אני מהמרת שחלק נכבד ממי שהזמינה לא יבואו לחתונה עם תירוצים שונים, בזמן שהסיבה האמיתית היא כמו בדרך כלל - חוסר נכונות לשלם 300 ש"ח (לפחות) על חתונה של קולגה שהם לא בקשר הדוק איתה.
&nbsp
זו תופעה נפוצה מאוד, ההבדל בין פותחת השרשור לבין רבים וטובים היה שהיא נתנה את הסיבה האמיתית למה היא לא רוצה לבוא, בעוד אחרים נותנים תירוצים. אם מישהו מהקולגות שלה יחשוב עליה רעות בגלל שהיא לא הגיעה לחתונה של קולגה שהן לא בקשר הדוק, הבעיה היא אצלו ולא אצלה.
 
ועוד משהו

שמת לב שהיא בכלל לא נתנה לה הזמנה אלא ביקשה ממישהו שימסור לה שההזמנה במגירה של המחלקה שלה? ככה מזמינים מישהי שרוצים שתבוא?
 

נוסעת27

New member
תראי

יש המון אמיתות בחיים שאנשים לא אומרים מתוך נימוס. וכן זה בסדר להיות מנומס. אני סבבה ובעד להיות כנים אבל זה כמו שתלכי לארוחה שמישהו בישל בזיעת אפו ולא תאכלי מהאוכל כי הוא פשוט לא טעים. את יכולה כמובן להגיד את האמת- לא טעים לי. או.. שאת יכולה טיפה לעגל פינות כדי לא להעליב את המארח/לצאת בסדר- תודה אבל האמת שאני לא כל כך רעבה/אני צמחונית וכן הלאה וכן הלאה.
&nbsp
תיאורתית זה בסדר ונכון להגיד את האמת, אבל זה עושה תחושה לא נעימה לפעמים. ואני מסכימה שכנראה הגעתה לחתונה זה לא הדבר הכי חשוב לכלה יותר מכל דבר אחר (שאגב מסתובבת במשרד ומחלקת הזמנות ולא תמיד מצליחה לתפוס את כולם באותו הרגע שהיא עם ההזמנה ביד אז כן, שמה לה במגירה, אז מה?), אבל כמו שאמרת- מי שלא רוצה להגיע ימציא תירוץ ולא יגיע. אף אחד לא יבוא לכלה ויגיד בפניה "אני ממש לא רוצה להגיע לחתונה שלך ולכן לא אגיע". אז תגידי למה לא? תגיד את האמת?
 
פספסת את הכוונה


אני לא אומרת שהיא הייתה צריכה להגיד לכלה בפנים שהיא לא באה בגלל שאין לה כסף, מה שכיוונתי אליו זה שזה ממש לא לעניין לרדת עליה על כך שהיא לא רוצה לבוא לחתונה של מישהי שהיא לא ממש בקשר איתה, ובטח שלא בגלל הקטע הכלכלי - ולכן אני סוברת שאם מישהו מהקולגות יחשוב עליה רעות בגלל הקטע הזה, הבעיה היא אך ורק אצלו. עוד דבר שכיוונתי אליו זה שבמקרה הזה דיי ברור שזה לא שהכלה הזמינה אותה כי היא נורא רוצה שהיא תבוא, אם כבר הרושם הנוצר הוא שהיא הזמינה אותה מתוך אי נעימות כי נתקלה בה במקרה, והעובדה שאפילו לא טרחה למסור לה את ההזמנה ביד גם אומרת משהו, ולגבי ההסבר שלך למה שהיא לא מסרה, זה לא נשמע הכי מובן היות שהן עובדות ביחד - כמה טרחה כבר נדרשת ממנה ללכת למסור לה את ההזמנה? או להביא אותה לאותו בחור שהיא ביקשה ממנו שימסור לה, או אולי ר"ל להתקשר לשלוחה שלה במקום לשלוח אליה שליחים, זה לא נשמע כאילו היא ממש רוצה שהיא תבוא ושתרגיש בחסרונה בחתונה.
 

נוסעת27

New member
אז גם את פספסת את הכוונה הראשונית שלי

תקראי שוב את התגובה הראשונה שלי עליה הגבת. התייחסתי רק לזה שהתירוץ שהיא נתנה לגבי הכסף הוא לא משהו ומוציא אותה לא טוב.רק על זה דיברתי. ואמרתי שאחרי שכבר הצהירה את העניין באוזניי עמיתים לעבודה וקיבלה ביקורות שליליות, זה הזמן שהיא מחליטה אם דעתם חשובה לה או לא, כי אם היא לא תלך הרושם למה היא לא מגיעה כבר נוצר, לא משנה מה התירוץ. ואם דעתם לא מעניינת אותה, מעולה, שלא תלך. זה כרגע המצב שנוצר. לא אמרתי שהיא חייבת ללכת לחתונה או שהכלה תתעלף אם היא לא תבוא.
בכל מקרה לא הייתי משעינה את משקל ה"כמה הכלה רוצה שהיא תבוא" על סמך ההזמנה. לחתונה של אחי לא הבאתי הזמנה לחברותיי הטובות ביותר מסיבות טכניות, זה לא אומר שהן היו לא רצויות או שזה לא היה חשוב לי. אפשר לנתח את זה מכל הזוויות לא חושבת שזה מעיד על משהו יותר מדיי. אני באופן אישי לא הייתי מחליטה אם ללכת או לא לחתונה כי ההזמנה חיכתה לי במגירה במשרד ולא נמסרה לתוך כף היד שלי. אולי זאת רק אני.
&nbsp
 

bob on fire

New member
פשוט מאוד

אל תלכי.
&nbsp
אם עדיין לא היו אישורי הגעה, אז כשיהיו תעדכני את לא באה.
אם היו, אז היום זה בד"כ בסמס, ואפשר לעדכן כמה וכמה פעמים (אם ענית כבר שכן), אז פשוט תסמסי שלא תגיעי.
אם הודעת שתגיעי ואין אפשרות לתקן, אז פשוט אל תגיעי.
&nbsp
מנסיון, שבועיים אחרי, אף אחד (כולל היא) לא יזכור אם היית או לא היית.
מנסיון, גם אחרי אישורי הגעה, לוקחים מקדם בטיחות של כ5% של כאלו שאישרו שכן ובסוף לא יגיעו.
&nbsp
הכי הכי הכי גרוע, ביום ראשון תוציאי שלושה ימי מחלה ותחזרי ביום רביעי אחרי מנוחת מחלה ותצטערי שלא באת (אפשר איזו מתנה קטנה).
&nbsp
בשורה התחתונה, אל תאכלי על זה סרטים, יש דברים יותר גרועים.
 

bob on fire

New member
אגב, מוסר ההשכל בכל הסיפור הוא...

לא ללחוץ על אנשים ממעגל שלישי-רביעי לבוא.
מי שירצה יבוא, ומי שלא, רק יכול ליצור נזק (יודיע שיבוא ובסוף יבריז).

מה שעשיתי בעבודה זה פשוט לשלוח במייל לכולם (החברים הקרובים כן קיבלו הזמנה אישית), ושבוע לפני ביקשתי מהמזכירה שתעביר מייל לאישור הגעה. הודעתי מראש שמי שלא רוצה שלא יכריח את עצמו, ושאני רוצה לקבל רק שני מספרים (בלי שמות) - אלו שמגיעים ואלו שאולי יגיעו, והתייחסתי רק למספר הראשון.
 

Cמן רשום

New member
חחח .... זה נשמע כמו פרק בסיינפלד

השאלה מה התרבות הארגונית אצלכם. יש מקומות שבהם נהוג להזמין את כל העולם ואחותו ויש כאלה שלא מזמינים מהעבודה לאירועים פרטיים.וכל דבר באמצע. זה לא יפה אבל לפעמים המוצא הכי טוב בסיטואציות כאלה זה להתחלות. או להגיד שיש לך אירוע משפחתי. שקר לבן קטנטן כדי שאף אחד לא ייפגע.
 

LonelyCoyote

New member
הקטע המצחיק הוא

שאת קיבלת את ההזמנה כי לא היה לך נעים להגיד לא,
ובעצם הכלה הזמינה אותך - כי לא היה לה נעים שלא להזמין..
&nbsp
בסופו של דבר, אם בראש לך ללכת לשמח חתן וכלה (גם מצווה), לאכול ולשתות טוב, לשלם כמו במסעדה טובה (בתקווה שהאוכל ברמה), וגם ליישר קו עם שאר העובדים.. מה טוב.
&nbsp
אם בכל זאת ממש לא בא לך ללכת ולפרגן (כן, לבנות זה קשה אני יודע) ואת לחוצה בכסף עד כדי כך שלא יכולה לתת סכום מינמאלי בצ'ק דחוי.. קודם כל ההתנהלות הכלכלית שלך כנראה לא משהו וכדאי שתעשי משהו בקשר לזה. ובקשר לחתונה, את ממש לא חייבת ללכת. וכמו שהציעו פה אחרים, תקריצי תירוץ כלשהוא על משהו שצץ ברגע האחרון. ואם קשה לך להמציא, אז תייצרי מצב כזה שאת חייבת לעשות משהו ותעשי את זה באמת ואז פשוט תספרי מהזיכרון ולא תאלתרי משהו צולע...
&nbsp
בהצלחה וזה :)
&nbsp
 

mitmit11

New member
ברוב המקרים בקירבה כזו לא צריך בכלל תירוץ

לוקחים את ההזמנה, אומרים תודה. כשיש וידואי הזמנה אומרים שלא מסתדר וזהו. לא צריך לומר מלה, "לאשפז" קרובי משפחה או לרוקן את חשבון הבנק. הזמנות במקום העבודה הן בד"כ כאלה המוניות שרק רוצים לדעת בסוף כמה מגיעים וכמה לא. כל עוד תודיעי כמה ימים לפני החתונה שאת לא מגיעה ממילא לא "תיספרי" במנות שהם מתחשבנים מול האולם ואת לא חייבת לה כלום.
 
למעלה