שאלות לגבי מנהגי החופה:

MajiMagic

New member
שאלות לגבי מנהגי החופה:

אז טקס החופה שלנו מתוכנן להיות מעורב. חופה אמנם קצרה, יותר "חילונית", אך גם עם רגעים דתיים יותר.
מס' שאלות:
1. אנחנו מעוניינים בזימון אנשים מסוימים להקראת שבע הברכות. כמובן עם אותם אנשים אדבר מראש ואבקש את הסכמתם לכך.
מישהו יודע האם זה מקובל להזמין גם את 2 אבות המשפחות או שזה רק בני משפחה מדרגה שנייה והלאה?

2. הליכה לחופה - אם האמא של אחד הצדדים נפטרה, מי יכול להחליף אותה? קרובי משפחה דתיים שלי אמרו לי שנהוג שאיזשהו זוג * נשוי* יחליף את ההורים ...אבל.. להחליף את האבא במקום זוג נשוי לדעתי זה דיי בושה לאבא, ומצד שני - למה שהאבא ילך לבדו לצד בעל/ת השמחה?!... מה אתם אומרים?

3. שמעתם פעם על המושג "מנהלן" בחופה? אחד שקורא מספר דברים במקום הרב? אם כן - מה אתם חושבים על זה?

תודה מראש :)
 

iritki

New member
מנסה לעזור

1. אצלנו הרב נתן מיוזמתו לאנשים שהיו קרובים לחופה להקריא ברכות ( שניים היו המלווים הגברים לחופה, שניים היו שני הבנים שהחזיקו את החופה, הוא הקריא והעד הקריא ואז כבר יש עוד ברכה אחת רק) כך שכן הייתה קרבה ראשונה (אבא ואח) וגם רחוק יותר.
בחתונות שנכחתי בהם כמעט תמיד היו גם אנשים בדרגת קרבה ראשונה בהקריאו ברכות.
&nbsp
2. לא שמעתי מעולם על זה בצריך זוג נשוי. מי מלווה? אחות או דודה או סבתא למיטב ידיעתי.
&nbsp
3. לא שמעתי
 

ronitvas

New member
מנסה לענות...

אם אתה לא עושה חופה דתית, ממליצה בחום למצוא מישהו שינהל את הטקס. אתם בטוח לא תוכלו לעשות זאת... נהוג לשכור מישהו שעושה את זה (יש כמה סלב שעורכים חופות) או למצוא חבר או בן משפחה שמסוגל לקחת על עצמו את התפקיד ולהרים חופה מכובדת - כזאת שתתאים לכם, לאופי שלכם ולציפיות שלכם. אל תשכחו שזה אחד החלקים החשובים ביותר, לדעתי, של האירוע. הרי לשם כך התכנסנו. לא הייתי מקלה ראש בחלק הזה.
אם אתם עושים חופה דתית, הרב הוא זה שמנהל את הטקס ואחראי על בנייתו. אתם יכולים לשבת איתו לפני או להרים לו טלפון (כי אין לכם ממש זמן להיפגש....) ולשאול אותו את השאלות. אם הוא מבקש עזרה במציאת אנשים לקריאת הברכות, אתם יכולים לעזור.
הליכה לחופה:
איך נהוג לצעוד אל החופה?
יש מספר דרכים מקובלות וכל זוג בוחר את הדרך שמתאימה לו לפי שיקוליו:
החתן עם שני האבות והכלה עם שתי האמהות.
החתן עם הוריו והכלה עם הוריה.
ההורים מחכים מתחת לחופה והחתן והכלה מגיעים יחד.
כל אחד הולך עם הוריו. החתן הולך עם ההורים לחופה והכלה הולכת עם הוריה עד אמצע השביל. הורי הכלה ממשיכים לבד לצעוד לחופה ואילו החתן חוזר למקום שבו הכלה עומדת, מכסה אותה ושניהם ממשיכים יחד.
ולכן... אם אחד ההורים נפטר, יש דרכים אחרות לצעוד... לא מוכר לי נושא הנשואים/ות, אני יודעת שלפעמים דודה או אחות גדולה מחליפות, או לבחור את האפשרות שכולם מחכים בחופה ואתם מגיעים אליה לבד. בכל מקרה, לא שניים מחליפים את האדם החסר. רק אחד, כלומר, האב צועד מלווה בבת משפחה. אגב, הייתה לי כלה שבחרה שההורה היחיד יצעד לבדו, וזה גם היה מצויין. אולי כדאי להתייעץ עם ההורים (או עם האב שאמור לצעוד לבד/בליווי בת משפחה).

עוד פוש אחרון וזהו!!! בהצלחה
 

dori78

New member
תשובות

1. כל אחד יכול להתכבד בקריאת הברכות, לנו הרב אמר שאת השתיים הראשונות צריך לקרוא אותו אדם. כמו כן הוא ביקש, שמי שאמור לברך יקרא את הטקסט פעם-פעמיים לפני האירוע, כך שלא יהיה מצב שהוא רואה את הטקסט בפעם הראשונה מתחת לחופה. זה סתם מעיק ויוצר עיכובים.

2. אני ממליצה לך להתייעץ עם הרב, העניין של אדם נשוי (לא זוג, פשוט מישהו נשוי) יכול להיות רלוונטי ויכול גם להיות שלא. בגדול - אם אתה רוצה שמישהו יוביל אותך לחופה, בד"כ מדובר על מישהו קרוב אליך... למשל אחות גדולה או דודה. אם לרב שלקחתם יש ראש פתוח - יכול להיות שלא תהיה לו התנגדות לזה שהמלווים יהיו אפילו חברים טובים שלכם, לאו דווקא ההורים.
אתם קובעים מי יהיה אתכם בחופה, לא אף אחד אחר.
ויצא לי גם להיות בחתונות בהן החתן או הכלה נכנסו לחופה רק עם מלווה אחד, בדיוק בגלל הסיבה שציינת. זה גם בסדר. כל אחד ותחושתו האישית.

3. לא מכירה את המושג, אם הקהל שלך חילוני ברובו - לא הייתי מעמיסה עוד דברים מסביב לטקס הדתי.
יש לך די ג'יי עם מקרופון, אתה בהחלט יכול לשאת דברים שאינם קשורים לטקס הדתי אחרי החופה - כשכל האורחים ישובים בנוחות ומנשנשים את המנות הראשונות... ככה תהיה להם יותר סבלנות להקשיב. אני מניחה שאם אתם מתכננים להגיד דברים מסויימים - הייתם רוצים שאנשים יקשיבו, לא יגידו אחד לשני בעצבנות "נו, מתי זה כבר נגמר? אין לי כח לעמוד ואני רעב..."
אם אני זוכרת נכון, תכננתם אחרי החופה קצת ריקודים ואח"כ כשהאנשים מתיישבים לראשונות את הריקוד שלכם. אתה יכול לפני הריקוד לשלב את החלק החילוני של הברכות של המשפחה או אם היא רוצה לשאת איזה נאום קצר ולתת לך טבעת...
 
למעלה