צילום, מוזיקה ואטרקציות 30/01

מספר צלמים בחתונה קטנה

היי,
אנחנו מזמינים כ200 אורחים.
תמיד נראה לי יותר יעיל 2 צלמים, אבל הרבה מהצלמים שדיברתי איתם אמרו שאין צורך ב2 בשביל חתונה קטנה.
תמיד נראה לי שיכול להיות מעניין לצלם מכמה זויות את אותה התמונה,אבל עכשיו כשאני חושבת על זה- יתכן שהם צודקים?

 

Immortality

New member
אנחנו על 150 מוזמנים ולקחנו שני סטילס+1 וידאו

בעיקר בגלל הטיעון שהצלם צריך לשבת לאכול מתישהו אחרי שהוא איתך מ12 בצהריים, הפסקת שירותים וכו', וגם כדי שיהיה צלם אחד צמוד אלינו וצלם שני שיצלם את כל השאר. אני אישית מאוד מאוד אוהבת תמונות אווירה למיניהן (למשל של אורחים שמסתכלים על הזוג בסלואו עם עיניים רטובות) וזה אפשרי רק כשיש עוד צלם, כדי שלא תפספסו שום רגע מהמם :)
זה גם לא כל כך תלוי בכמות המוזמנים ברמה הזו.
מצד שני, אם את לוקחת צלם מגנטים ממש טוב (למשל מורן לוי) הוא יכול לתפקד כצלם שני. זה כמובן תלוי ברמה של הצלם, לנו היה חשוב שתהיה אחידות בין הסגנונות ולכן לא נוותר על צלם סטילס שני בכל מקרה.
 
תגובה לגבי צלם המגנטים

תפקידם של צלם האירוע וצלם המגנטים הוא שונה לחלוטין.

צלם החתונה, תפקידו לתפוס אוירה, רגעים, מבטים וכ"ו.
צלם המגנטים, תפקידו לספק מזכרות (פרונטליות) לאורחים.

כבר שנים אני אומר לזוגות שלי שאם צלם המגנטים ינסה לתפקד כצלם האירוע, מה שיקרה זה שהוא יתנגש עם הצלם.

צריך לזכר, הם לא עובדים יחד, לא זה תחת זה, אין חלוקה ברורה של תפקידים ולכן רוב הסיכויים שינסו לתפוס את אותו הדבר ויסתירו זה לזה, סביר להניח שצלם החתונה מנוסה יותר (ועם ציוד איכותי פי כמה וכמה) מצלם המגנטים ואם האחרון יסתיר לו, המפסיד העיקרי יהיה הזוג.

אין תחליף לצלם שני מטעם הצלם שלכם.
בטח לא להטיל על צלם המגנטים צילום שמעבר למה שהוא אמור (וברוב הפעמים -מסוגל-) לעשות.
 

ray of light

New member
היינו באותה הסיטואציה

אז ככה, גם לנו היתה חתונה של כ-200 אורחים. חלק מהצלמים שנפגשנו איתם אמרו לנו שאין צורך בצלם שני וחלק אמרו שיש ושזה ממש חשוב כן לקחת צלם שני לכל מיני קטעים של החתונה- נגיד בחופה- אחד מתמקד עלינו ועל מה שקורה בחופה, והשני שנייה לוקח תמונה של זווית רחבה של החופה ומצלם את הקהל וכאלה.
התייעצנו עם אחותו של החתן שהיא צלמת בעצמה והיא אמרה שלדעתה ממש אין צורך בצלם שני בכמות כזו של אנשים, ושכן אולי הצלם יצטרך לעבוד יותר קשה לבד אבל זה בהחלט אפשרי ונתון לשיקולנו.
אנחנו החלטנו בסופו של דבר כן לקחת 2 צלמי סטילס. והאמת- לא מצטערים על כך בכלל!
אני לא באמת יכולה להשוות מה היה קורה אם היה רק אחד, אבל אני יודעת להגיד לך שבקבלת פנים לדוגמה, אחד היה צמוד אלינו וצילם אותנו עם האורחים שהגיעו, והשני הסתובב וצילם אורחים (בלעדינו). בריקודים שניהם הסתובבו על הבמה ואולי באמת זה קצת פחות נחוץ זווית של שני צלמים בריקודים- שהם ארוכים במילא ואפשר לתפוס מלא דברים בכל מקרה והרחבה יחסית קטנה. בחופה- באמת קיבלנו תמונות גם של החופה עצמה מכל מיני זוויות, גם שלנו וגם של אורחים.
אני חושבת שכשיש שני צלמים מן הסתם לצלמים קצת יותר קל והם מחלקים ביניהם את העבודה תוך כדי וכמובן שהם יודעים כבר לעבוד יחד ויודעים מי מצלם מה.
ד"א שני הצלמים ליוו אותנו מהתחלת היום , שזה לא משהו שתכננו אבל הם באו שניהם מההתחלה, אז גם מהצילומי חוץ יצאו שתי זוויות צילום. אני בקיצור- לא חושבת שהייתי מוותרת על שני צלמים. במיוחד לא שההבדל הוא בהרבה פעמים 500 ש"ח.
מה שכן- בגלל שהיו לנו 2 סטילס+ 1 וידאו- ידענו מראש שאין סיכוי בעולם שאנחנו לוקחים גם מגנטים, כי 4 צלמים על רחבה קטנה זה ממש טו מאץ'. אנחנו לא הרגשנו בחסרון המגנטים (אולי האורחים כן אבל מי יודע?).
 
כמה צלמים לקחת...

הי!
בעיקרון מחשבים צלם על 150 איש אז זה אמור להיות בסדר אבל... לדעתי תמיד כדאי לקחת עוד צלם ( ההבדל לא אמור להיות גדול, כאני נותנת הצעת מחיר אז הצלם השני מוסיף לעלות רק כ1000 שח והוא מגיע איתי מתחילת היום). כך שבעיקרון לדעתי כדאי להוציא עוד אלף שקל כדי שבאמת יהיה לכם מבחר יותר גדול של תמונות וזוויות. הרי כל מה שנשאר אחרי זה הטבעות והתמונות

אם יש לך שאלות נוספות על צילום את מוזצנת לפנות אלי
יום מקסים!!
 

orangeada

New member
אנחנו על כ-250 איש לקחנו

צלם אחד של סטילס, אחד של מגנטים ואחד וידאו.
אישית אני חושבת שאם כבר על כמות קטנה יחסית לוקחים 2 צלמי סטילס (שזה לא חובה בכלל!)- לפחות שיהיה בזה את הערך המוסף, ולכן הלכנו על מגנטים, ההפרש במחיר לא גדול בכלל..
גם ככה מצלם אחד- יש אלפי תמונות!!!, גם אם דקה הוא הולך לשירותים... הרי הוא לא ילך באמצע החופה או באמצע הצילומי משפחות.. ובריקודים גם ככה לא מנציחים כל שניה ושניה, יש גבול..
צריך לזכור שמצמצמים את התמונות כל כך הרבה עד האלבום, שתכלס לרוב רובן של התמונות אין שימוש מלבד מקומן בהארד דיסק...

לצלמים קל להגיד שהם רוצים שיבוא איתם עוד מישהו- כי זה גיבוי, אבל תכלס לדעתי כשצלם מספיק טוב הוא סומך על עצמו ואולי אפילו ידרוש מעצמו יותר כשהוא יודע שהוא בא לבד
 

orangeada

New member
הלכה לי ההודעה!

רשמתי שאנחנו על כ250 איש, לקחנו 1 סטילס, 1 מגנטים ו1 וידאו
לדעתי אם כבר לוקחים שני צלמי סטילס אז לפחות שהצלם השני יהיה של מגנטים, כי ההפרש במחיר זניח וזה לגמרי לקבל ערך מוסף, כי בכמות כזו של אנשים לא באמת צריך 2 צלמי מגנטים
 
המלצות לצלם

בוקר טוב!
צריכה בבקשה את עזרתכם בהמלצה לצלם באיזור המרכז/ירושלים
אנחנו מחפשים 2 סטילס+וידאו+אלבום לנו ו2 להורים בסביבות 8500

יש המלצות?
 
תשלום לספקים

היי,
איך נהוג תשלם לספקים?
הרי נותנים מקדמה ואז משלמים את השאר...
נגיד לדיג'יי זאת לא בעיה- משלמים לו את השאר בסוף האירוע.
לאולם משלמים ביום אחרי האירוע.
אבל איך משלמים לצלם? מקדמה, חצי אחרי האירוע ומה שנשאר אחרי קבלת האלבומים? (צריך לעגן את זה בחוזה?)
מה לגבי המאפרת והמסרקת? משלמים להם יום אחרי או אחרי שסיימו את העבודה? (ומה עם נגיד השיער התפרק לפני הערב והיה לא עמיד למרות שהבטיחו שיהיה עמיד?)
 

arapax

New member
משתנה בין ספקים

אצלנו -
לדיג'יי שילמנו את כל הסכום בסוף האירוע, לצלם שילמנו את כל הסכום עם איסוף החמרים, ככה הוא עובד; למאפרת ולמעצב השיער שילמנו כשהם סיימו את העבודה (המעצב קיבל מקדמה אחרי הנסיון, עם המאפרת לא עשיתי נסיון). וזה משתנה בין ספקים שונים מאותו התחום, כי תראי שבנות אחרות יתנו לך תשובות אחרות, אבל לא נראה לי שיום אחרי החתונה שלך את תרוצי אחרי המאפרת כדי לתת לה כסף...
 

His sister Pam

New member
אצלנו

לצלם שילמנו מקדמה קטנה, את רוב הסכום ביום האירוע (בצ'ק דחוי ליום אחרי האירוע), ועוד סכום יותר קטן, נשלם כשנקבל את האלבומים. הכל כתוב בחוזה- מתי משלמים וכו', זה תמיד כדאי.
איפור ושיער הבאתי צ'ק (גם דחוי) כשהן סיימו את עבודתן באותו יום (אבל כדאי לשאול כי יש כאלה שעובדים רק עם מזומן).
לדיג'יי ולאולם הבאנו צ'קים דחויים מראש (איזה חודש לפני האירוע נראה לי).
 

Ruby Gem

New member
תלוי מה את סוגרת בחוזה

למאפרת נתתי מקדמה בזמן האיפור ניסיון ושילמתי באותו היום של החתונה בצ'ק מזומן, אחרי שהיא סיימה לאפר ולסרק אותי. אחרי החתונה למי יש כוח להתעסק בזה. אני באמת לא יודעת מה עושים במקרה והאיפור/שיער לא החזיקו מעמד... נגיד והתפרקה לך התסרוקת - לא תשלמי? אני באמת לא יודעת מה עושים במקרה כזה.
לצלם נתנו את מקדמה ואת השאר בסוף הערב בשני צ'קים דחויים- אחד לשבוע אחרי החתונה (מתי שהיינו אמורים לקבל את התמונות) על רוב הסכום, והשני ל-45 יום אחרי החתונה (מתי שהיינו אמורים לקבל את כל חומר הגלם והסרט). זה משהו שהיה מעוגן בחוזה.

חשוב לעגן את כל ענייני התשלום בחוזה- שיהיה ברור מתי וכמה משלמים.
 
למעלה