התלבטות צלם

התלבטות צלם

היי,
עכשיו אנחנו בשלב חיפושי הצלם. כתבתי פה את הסגנון שאני מחפשת וקיבלתי כמה המלצות, דיברתי עם הצלמים ובעיקר די הזדעזעתי מהמחירים (א. אנחנו עורכים חתונה קטנה. ב. אנחנו רוצים אלבומים די צנועים), הצלמים באו לקראתנו, אבל המחיר רחוק מהתקציב.
ואז, הגענו לאיזה צלם שצילם חברה שלי בחתונה שלה, ראיתי את העבודות (הרבות) שלו ואהבתי. הוא הביא לי הצעת מחיר הרבה יותר נמוכה מהאחרים, אז נפגשנו.
התברר שהוא לא צלם מקצועי, אלא מצלם על הדרך, כי הוא פשוט אוהב, זה כולל עריכת אלבומים (שנראים מ-א-ו-ד מקצועיים). הוא צילם הרבה חתונות ואירועים וכן משווק את עצמו בתור צלם (יש חשבוניות וכל זה), אבל זה המקצוע השני שלו והוא אמר לנו את זה בשביל שזאת לא תהיה הפתעה.
הוא היה ממש כנה איתנו, אמר שלרוב הוא צריך לביים את הצילומים ושהוא כן זורם עם הזוג, אבל לא יכול להבטיח הרים וגבעות כשאין תנאים טובים לצילום . אמר (והראה) שיש לי המון ציוד מתקדם, הראה אלבומים ותמונות ערוכות ולא ערוכות. בכללי הוא מאוד הבין את הראש שלנו וזה גם הסגנון שראינו אצלו בהרבה צילומים.
עכשיו, הוא מאוד צנוע ומאוד תכלסי. אהבתי שהוא אמר שהכל אפשרי ושהוא הכי מנסה לבוא לקראתינו, אבל בטח יהיו כמה תמונות שנאהב פחות ושיהיה מצב שהוא יביים תמונות. אז הוא לא צלם עם שם גדול, אבל העבודות שלו מאוד יפות.
כשיצאנו מהפגישה, הבן זוג אמר שאם צלם מקצועי יבטיח לנו שנהיה מרוצים מ100% מהתמונות ושלא נהיה מבוימים בכלל- זה שקר ושבכל מקרה התמונות (או לפחות חלקן) יהיו מבוימות.

עכשיו אני מתלבטת, העבודות נראות מקצועיות, אבל מצד שני קצת הלחיץ אותי שהוא אמר שיש מצב שלא נהיה לגמרי מרוצים (מצד שני זה הכי כנה ככה, כי בטוח לא תהיה מרוצים ממאות תמונות).
 

hillala8

New member
מסכימה עם בן הזוג

נאמר וזו חתונה קטנה ויצאו לכם כ-2000 תמונות, האם באמת נראה לך שאפשרי שכולן יהיו 100% הצלחה????
זה אף פעם לא יקרה ולא משנה מי מצלם.

לגבי בימוי וכו'- לרוה זה תלוי בזוג אם הוא טו ומרגיש נוח לפני מצלמה אז זה לא נדרש אבל אנחנו נגיד היינו נבוכים וא ידענו כל כך איך לעמו ומה לעשו והביי היה נדרש ביותר.

אנידווקא כן מאלו שחושבים שצילום מקצועי זה משהו שחשוב ללמוד, בעיקר בשביל להגיע לרמות אמנותיות גבוהות יותר,אבל זה לא הכרחי. אם העבודות טובת, אם יש לו נייו בחתונות ואתם מרגישים איתו בנוח אז מה זה משנה מה הוא למד?
 

haych

New member
אני הייתי הולכת על זה

אם את אוהבת את הסגנון שלו ומה שמפחיד אותך זה שלא תאהבי כל אחת ואחת מהתמונות-את יכולה בשקט ללכת על זה.
לאחרונה התמרמרתי על התמונות והאלבום שלנו. לקחנו צלם מהשורה הראשונה, שעלה כמעט 11000 ש"ח, והתמונות לא היו מרשימות כמו שציפיתי. חוץ מזה שיש די הרבה תמונות עם כל מיני פחי אשפה וחלקים מיותרים אחרים שה' יודע למה לא חתכו אותם בעריכה.
ככה שתמיד יהיו תמונות שהן לא לרוחך, לא משנה כמה יקר הצלם יהיה.
אני מאמינה שאם תתעקשו שהוא לא יביים כלל אז הוא לא יביים, אבל אני לא רואה פסול בביום פה ושם, בסופו של דבר כנראה שזה יצא לטובתכם.
 

orangeada

New member
אממ

אמרת בעצמך שיש לו ציוד מקצועי, קבלות, דוגמאות לאלבומים מארועים.. בנוסף, את יכולה לבקש לדבר עם זוגות שהוא צילם ולבקש לראות את האלבומים שלהם. אבל כן נשמע שהוא מקצועי, יודע את העבודה, ויותר חשוב- קולע לטעמכם.!

בכנות, אם הוא היה לוקח הרבה יותר - זה היה יותר משכנע אותך שהוא טוב ושאת יכולה לסמוך עלייו? כמו שציינו כאן, מחיר לא בהכרח מהווה מדד לאיכות..

דוקא מי שלא ממש מצוי יום יום בתחום- אז גם זה במובן מסוים יותר יכול לרגש אותו ולעניין אותו, כי הוא פחות שחוק ולא עושה 20 חתונות בחודש.. ובאמת הוא יכול לתת את כל הלב והנשמה לצלם אתכם ולהתאמץ יותר ממי שכבר קצת שבע מחתונות, ככה אני רואה את זה.. .

לדעתי הכנות שלו יפה ונכונה ודוקא מצביעה על ניסיון, כי ברור שיש תמונות שלא תהיי מרוצה מהם! יש תמונות שלי מהחתונה שיש שיגידו שאנחנו מאוד נראים יפה, אבל אני ישר רואה שערה סוררת או קמט בשמלה או לכלוך על הנעל ופחות אוהבת אותה, אבל זו דפיקות שלי
. לכן זה די ודאי שלא תאהבי כל תמונה ותמונה (כי מקבלים אלפי תמונות) אבל זה לרוב קשור בשיפוטיות שלנו כלפי עצמנו ולא בהכרח מעיד על איכות הצילום.. גם יכול להיות שלא תאהבי קלוז אפ אבל כן תמונה על רקע צבעוני מיוחד ואדם אחר יכול לאהוב תמונה של הזוג קטן על רקע נוף מיוחד שתופס את רוב התמונה וכו', כי כל אחד הוא שונה... חשוב להבין מה הסגנון שלו ולתת לו דגשים מה חשוב לכם.

גם אנחנו לא הלכנו על צלם מאוד מוכר- מהברנג'ה או מאלו שמופיעים כאן הרבה בקרידטים או באתרים אחרים, אבל - לנו מאוד היה חשוב שהמחיר שלו יהיה הוגן (לפי אמות המידה שלנו) ושנתחבר לסגנון או למה שמייחד אותו.. כשנפגשנו איתו, וראינו שהוא היה נחמד ונעים החלטנו אח"כ שאנחנו סומכים עליו וסגרנו. בדיעבד התמונות שלו היו אחלה


בקיצור, אני חושבת שהמסחור של הצלם לא אומר על האיכות שלו. יכול להיות שהוא לא מספיק דוחף את עצמו כי נשמע שהוא לא רוצה את זה כקריירה עיקרית, ולכן הוא גם מרשה לעצמו לקחת פחות, אבל זה לא אומר שאתם לא יכולים להיות מרוצים...
 
שאלה נוספת

הצלמים שלכם אמרו שהם יערכו את כל התמונות שתקבלו בדיסק או רק את אלו שנכנסות לאלבום?
 

hillala8

New member
רוב התמונות מגיעות ערוכות

לל קשר לאלבום (אנחנו בכלל לא עשינו).
 

Meirav Flum

New member
כל תמונה מקבלת טיפול

לפעמים ברמה די בסיסית של תיקוני צבע ולפעמים ממש טיפול שמשנה אותה לחלוטין. התמונות צריכות לעבור לפורמט שתוכלו לראות ולגודל שתוכלו לעבוד איתו. אם יש דברים ספציפים שאת רוצה את יכולה להגיד לצלם (תמונות בשחור לבן, אפקטים/ מסגרות/ הצללות וכד', תיקון קבוע של כתם לידה או משהו בסגנון...)
 

ray of light

New member
נראה לי שתלוי בצלם

יש כאלה שעורכים הכל ועוברים על כולן ויש כאלה שעורכים רק את אלו שבוחרים לאלבום. יש לי חברה שקיבלה את כל התמונות יומיים אחרי לא ערוכות ואמרו להם שיערכו רק את הנבחרות. לא חושבת שהייתי רוצה ככה לקבל את התמונות ללא שעברו עליהן אפילו
 

arapax

New member
תלוי בצלם

הצלם שלנו עורך כל תמונה שהוא מעביר ללקוח (מסנן החוצה תמונות שלא ראויות להגיע ללקוח).
אבל במסגרת העבודה שלי אני רואה מגוון גדול - צלמים שנוגעים בכל תמונה עד שהם מרוצים, צלמים שעורכים רק את התמונות שהם מעלים לפייסבוק שלהם מכל חתונה, צלמים שמעבירים הכל כמו שזה יצא מהמצלמה שלהם ישירות לידי הלקוח, וכל מיני דרגות ביניים. זה משהו שבהחלט כדאי לדעת מראש.
 

RAVITM85

New member
לגבי התלבטות

מלכה יקרה , היום הכי חשוב ואת מתפשרת , אני לא מצליחה להבין . אם ראית ואהבת רצוי שתבדקי אירוע שלם של אותו צלם , לא רק תמונות נבחרות . את כל האירוע ממש . צילומי חוץ ,חופה וגם בריקודים
צלם מקצועי חשוב לתיעוד נכון . זה המזכרת שנשארת לך
אני בחרתי צלם מקצועי , נכון שילמתי לא מעט כסף אבל גם התוצאה היתה טובה ,במידה ותרצי המליץ לך על הצלם שלי . שאגב עד היום מדברים על התמונות עברה שנה
ושיהיה המון מזל טוב
 
למעלה