DIY, פרחים ועיצוב 23/01

עיצוב והדפסת האלבום לבד

היי,
אנחנו עדיין בחיפושי צלם, מכמה שיחות עם צלמים, ראיתי שהאלבומים הם חלק לא קטן מהמחיר של הצלם ולרוב האלבומים זה הרבה יותר ממה שאני צריכה.
ראיתי שהיו פה בנות שערכו לבד את האלבומים והדפיסו לבד. השאלה היא האם זה באמת חיסכון כלכלי משמעותי? ואיך יוצאת האיכות? (ועד כמה זה כאב ראש?).


תודה!
 

Shir Rose

New member
תשובה

עיצוב אלבומים יכול להיות כ100-3000 ש״ח מתקציב הצילום, תלוי מה אתם לוקחים בחבילת אלבומים.
ניתן לקחת רק אלבום לזוג, ואז המחיר נמוך או לקחת להורים אלבומים רגילים וזה מוזיל גם כן..

את יכולה לעשות אלבום לבד אם את יודעת לערוך באחת מתוכנות העריכה ולהדפיס לבד (עדיין יעלה כמה מאות שקלים טובים תלוי איפה ומה את מדפיסה) וכמובן השעות שתעבדי על העיצוב.
ניתן גם לעשות עיצוב בלופה או מיי אלבום על דפים פשוטים יותר, אבל אני באופן אישי חושבת שזה לא מתאים לאלבום חתונה.
 

Raspail

New member
הדפסות איכותיות יוצאת קרוב ל-1,000 ש"ח

לגבי איכות ההדפסה תלוי איפה את מדפיסה. אם בוחרים מקום עם סטנדרט גבוה, שמתמחה בהדפסת אלבומי חתונות איכותיים, עם דפי פוטו עבים, מעבדות איכותיות וצוות מקצועי, אז סביר להניח שהאיכות תהיה מעולה (יש פה בפורום כמה המלצות).
אם את מדפיסה בוואלה אלבומים/לופה/זומה/פיקהבוק ודומיהם, ההדפסה חביבה אבל לא מספיק טובה, דפי האלבום מאד מאד דקים, אולי זה נחמד בשביל אלבומי הורים אבל לא הייתי מסתמכת על זה לאלבום חתונה בשבילכם. לדעתי זה לא מספיק מהודר ואיכותי (זה יוצא כמו ספר ילדים).

כדי לראות האם החסכון משמעותי, את צריכה לברר כמה הצלם שלך מבקש על אלבומים ובהתאם לראות מה ההפרש...

אבל כן, זה יכול להיות כאב ראש. לא בשביל כולם כמובן. אני מאד מאד אוהבת את זה, זה מה שאני עושה בזמני החופשי כתחביב אז היה לי ברור כשמש שאף אחד לא נוגע באלבום חתונה שלי חוץ ממני
אבל זה הכל שאלה של כמה את מתחברת לזה, האם יש לך זמן לזה, האם יש לך את האמצעים הטכניים (פוטושופ/תוכנות דומות, קיטים לעיצוב), באיזה סגנון את רוצה לעצב וכד'...

אם את בוחרת לעצב לבד ואין לך פוטושופ או זמן לרכוש ידע בתוכנות כאלו, אז יש אפשרות לעצב בתוכנות ייעודיות של בתי דפוס שאת מורידה למחשב שלך בחינם... אבל המשמעות היא שזו תוכנה סגורה, כלומר את לא יכולה לשמור את הקובץ כ-jpg ולשמור על המחשב שלך ולהחליט איפה להדפיס את זה. את תוכלי להדפיס את זה רק בבית דפוס שאליו שייכת התוכנה שבה עיצבת... לכן חשוב מאד מראש לבחור מקום איכותי!

ממליצה לך לנסות את התוכנה של לייזר לינק, שם אני מתכננת להדפיס וקראתי המלצות שההדפסה מאד איכותית. לא השתמשתי בתוכנה אבל שיחקתי בה קצת, היא נראית נוחה יחסית (קצת דומה לפוטושופ) ויש שם כל מיני תבניות ורקעים שעבור מי שמתחיל בתחום זה יכול מאד לעזור. לפני שאת מחליטה לקחת אלבום מהצלם או לעשות לבד, תנסי להוריד את התוכנה ולראות אם את מסתדרת איתה>
http://www.laser-link.co.il/?page_id=896

אם הסיבה היא רק חיסכון בכסף ולא איזו תשוקה מיוחדת לעצב את האלבום לבד, אז במקומך הייתי בוחרת לעצב בעצמי רק אם החסכון הוא באמת משמעותי, וגם רק אם מהיכורתך עם עצמך את יודעת שתסיימי את האלבום לא משנה מה, כדי שלא יהיה מצב שאת דוחה ודוחה ובסוף אין לך אלבום בכלל.... זה פרויקט גדול שדורש הרבה השקעה וזה יכול לקחת הרבה זמן (אבל גם מאד מהנה ומספק!)
 

Raspail

New member
ורק הסתייגות לגבי הקישור לתוכנה ששמתי לך

בניגוד לתוכנות האחרות שציינתי (לופה/זומה וכד') שיש בהן המון אלמנטים יפים, קיטים ודפי רקע וקישוטים, בתוכנה של לייזר לינק הרקעים והאלמנטים מאד מיושנים ואני בספק אם תמצאי משהו לטעמך! מה שכדאי לעשות זה למצוא קיטים באינטרנט ל-scrapbooking (יש הרבה קיטים חינמיים, ובאטסי אפשר למצוא אותם בעלויות של כמה דולרים בודדים להורדה מיידית), ואז תעשי import לתוכנה כדי שתוכלי להשתמש בזה בדיוק כמו שעושים בפוטושופ...
אם תרצי הדרכה וירטואלית קצרה אני אשמח לעזור!
 

orangeada

New member
אני עשיתי לבד

אף שברור לי כי מגיע למעצב אלבומים להרויח, ושלהדפיס 3 אלבומים באיכות טובה מאוד עולה לא מעט כסף, באופן אישי קצת היה לי קשה לוותר על 2000 שח על זה...

אז החלטתי לעשות לבד.
בנוסף, החלטתי לעשות אלבום שונה להורים שלו, להורים שלי ולעצמנו, שמעצב בטוח היה גובה על זה תוספת, אם בכלל היה מסכים לזה מה שחיזק את היתרון בלעצב אותם לבדי.
למה רציתי? מבחינת דגשים על אחיניים, דודים, סבים בתמונות וכו'.. דבר נוסף היה שרציתי להכניס את כל הצילומי שולחנות וגם יחסית לא לקצץ לא במקדימים ולא בריקודים- ולכן עשיתי בסופו של דבר 72 עמודים, שזה הרבה יותר ממה שמעצבים עושים..

אני לא אגיד שלא היה לי הרבה התלבטויות במהלך הדרך ושלא היו מספר עיצובים שהתחלתי ואז מחקתי, בסוף בחרתי בלופה אלבום בגודל 30 על 30 עם פתיחה שטוחה, מה שטיפה מעבה את הדפים (כל דף במשקל 176 גרם והם במט לעומת מבריק, של יתר האלבומים ולעומת אני חושבת 170 גרם) ומאפשר למקם דפים באמצע הדף, מה שלגמרי מוסיף למראה הכללי ויכולת המשחק בפיזור התמונות על הדפים.. אגב בהדפסה עבה יותר- האלבום היה מגיע לאיזה 2 קילו... שזה גם שיקול לא ללכת על דפים עבים מדי, מבחינתי ואני אגיד שהעובי הסופי הנ"ל כן יצא מכובד, לדעתי.

לסיכום, יכול להיות שאצל מעצב זה היה יוצא יפה יותר, אבל מבחינתי זה בהחלט יצא אישי יותר, ואני יודעת שאני שלמה ושנתתי את המקסימום.. בדיעבד זו הייתה הרבה עבודה אבל אני מאוד מרוצה מהתוצרים וגם מאוד נהנתי להמשיך ולהתעסק בחתונה..
.

בסופו של דבר באמצעות הנחה שהיתה יצא לי מחיר מעולה, וכל האלבומים יחד עלו סביב ה800 שקל +-.. כך שגם כלכלית זה בהחלט השתלם.

בקיצור לגמרי לא לשלול מראש את האופציה!
 

arapax

New member
למה את מתכוונת

"יותר ממה שאת צריכה" - הכובד? הגודל? הנייר? מספר העמודים?

הדפסה במקום איכותי היא לא זולה. החסכון כאן הוא בתשלום על העבודה של המעצב, אבל הוא בא על חשבון השקעת זמן שלך :) אם זה משהו שאת אוהבת להתעסק איתו ביום יום, אז זה מאד כיף, אני מאד נהניתי מהעבודה על האלבום שלנו, וזה נותן לך חופש לעשות כמה שינויים שאת רוצה ולדאוג שהאלבום יהיה בדיוק כמו שאת אוהבת, וזה לא כאב ראש בכלל. אם את לא מתעסקת בזה ואין לך נטייה לכיוון הזה, אז יכול להיות שזה יהיה כאב ראש

כמו ששיר ציינה, אפשר להדפיס במקומות זולים יותר כמו לופה ודומיה, אבל האיכות לדעתי לא מספיק טובה לאלבום חתונה, העמידות של הכריכה פחות טובה, וכיוב'.
 
אני מתכוונת

שאנחנו רוצים משהו מאוד צנוע, לא משהו גדול, רק מזכרת מהאירוע שתראה מכובדת ויפה.
כבר קיבלת הצעה למשהו "ממש פשוט" שהצלם תאר לי את זה כמו גיליון "לאישה" עם התמונות. שזה ממש לא הכיוון.
אנחנו כן רוצים משהו קלאסי, עם כריכה טיפה עבה, תמונות איכותיות וסידור יפה (שאגב, אני מאוד אוהבת לעצב, אז זאת לא בעיה מבחינתי, רק הזמן שאין לי
לכל זה...).

מבחינת הדפסה במקום איכותי, מה ההבדל בין זה לבין הדפסה בלופה\דרך וואלה?
אם התמונה איכותית מספיק וזה מקום שמדפים אלבומים, האם ההבדל כל כך ניכר?
 

arapax

New member
ההבגל בהחלט ניכר

לופה ודומיהם מדפיסים על דפי כרומו (=גליון לאישה). הדפים דקים, מרחב הצבעים אחר מדפי פוטו, זה לא יראה כמו מה שאת תראי במחשב בזמן העיצוב אלא דהוי יותר, במיוחד בחלק האדום של הגלגל. מעבר לזה, הכריכה הרבה פחות עמידה מאשר כריכה שמקבלים בבית דפוס מקצועי, פשוט בגלל שיטות העבודה. הדפסתי בעבר ספרים גם בלופה וגם בפיק-א-בוק, וזה בהחלט נחמד עבור ספר מזכרת מטיול או משהו כזה, אבל לא הייתי מדפיסה שם את אלבום החתונה שלי. יש אנשים שזה מתאים להם, ואם מבינים מראש מה מקבלים בדיוק אז סבבה, אבל ההבדל משמעותי וניכר מאד.

אישית, לי נשמע שפשוט הגודל לא מתאים לכם. את יכולה לבקש הצעות מחיר לאלבומים בגודל שעושים לאלבומי הורים (20X40 כשהאלבום פתוח), או אפילו למשוויצונים (משהו כמו 10X20 כשהאלבום פתוח) אם אתם ממש אוהבים דברים פיציים
אבל זה יוזיל בעיקר את עלויות ההדפסה, ולא את עלויות העיצוב. אופציה אחרת היא לנסות לברר האם הצלם פתוח לאפשרות שאת תעצבי אבל את ההדפסה תעשי דרכו במחירים שהוא מקבל מבית הדפוס. כך את חוסכת את עלות העיצוב (אבל משקיעה את הזמן שלך) ומקבלת הדפסה במקום מקצועי במחיר מוזל. יש צלמים שמוכנים לסידור כזה.
 

orangeada

New member
מה שאת אומרת זה טוב ויפה

אבל תכלס? עם כל הכבוד, מסתכלים על האלבום בסמוך לחתונה איזה כמה פעמים, ואז? זה מתאפסן בבויידם לכמה וכמה שנים טובות ...
 

arapax

New member
אני

מסתכלת על האלבום שלי לא מעט, וכך גם ההורים שלי וההורים שלו. ועברו כבר שנתיים וחצי מהחתונה... ותכלס, גם אם הייתי מאפסנת אותו בבוידעם, לא הייתי רוצה שהוא יתפרק לי בידיים בדרך החוצה משם.
 
עיצוב אלבומים

היי מלכת הספרים,

הכנת אלבום לבד זו בהחלט אופציה, השאלה היא עד כמה יש לך נגישות לעיצוב גרפי ועד כמה יש לך זמן להשקיע בתהליך. ניתן להכין אלבום בכמה דרגות של מחירים והשקעה, החל מאלבומים אותם ניתן לסדר לבד ולהדפיס באחד האתרים המציעים שירות דומה או להכין אלבום סקרפ מאפס שיידרוש הזמנת חומרים יקרים יחסית לצורך התהליך.

מבחינת עלות החומרים, אלבום בהכנה עצמית עשוי להיות זול יותר מאשר הזמנתו אצל המעצב, אך חשוב מאוד לשקלל גם את משך הזמן שתשקיעי בו. היתרון הוא שאת האלבום תוכלי להכין בדיוק אבל בדיוק כמו שאת אוהבת, להפוך אותו לאישי יותר ואם את גם נהנית מכל התהליך - אז מה טוב.

הדר וטל,
כלות אורבניות
 

MidnightNoa

New member
זה קצת ריסקי

היו לי כבר זוגות שהחליטו לעשות את האלבומים לבד וזה לגיטימי ביותר, אפילו שלחו לי תמונות מהאייפון של התוצאה הסופית :) אני גם עשיתי בעצמי את אלבום החתונה של אחי. אז מנסיוני הקטן (מאוד) בתחום עיצוב האלבומים - זה כאב ראש רציני. השאלה היא מה יותר חשוב לך: לחסוך בעלות של מעצב אלבומים ובית דפוס מקצועי ולעשות לבד באחד מהאתרים ואז זה לוקח הרבה יותר זמן והשקעה אבל פחות כסף, או לחילופין לתת למעצב לעשות את הכל, להיות בטוחה במקצוען אבל גם להוציא על זה בהתאם.. לכל אחד מתאים משהו אחר. זה מאוד אינדיבידואלי ויש יתרונות וחסרונות לשתי האופציות שציינתי.
 

uva verde

New member
השאלה היא כמה זה חוסך לך וכמה כח יש לך להשקיע

אם זה חסכון משמעותי (וזה תלוי בצלם) אז לפעמים זה שווה
אני ערכתי המון אלבומים (גם לעצמי וגם לאחרים) ואני יכולה להגיד שזה כיף
אבל זה משהו שאני עושה ואוהבת...
מבחינת האיכות לדעתי זה יוצא בסדר גמור
ואני מבטיחה לך ששנה שנתיים אחרי החתונה, האלבום הענק מהצלם סתם יפריע, ויהיה תקוע באיזו פינה בבית. לכן דווקא עדיף אלבום מעט קטן יותר

אם בכל זאת בא לך אלבום ענק ומושקע מהצלם, את יכולה לחסוך בלהכין בעצמך להורים (אני גם הכנתי לסבתות)
 
למעלה