כמה שאלות לגבי חתונה דרך Easywed

elknetld2kil

New member
כמה שאלות לגבי חתונה דרך Easywed

אני ואורסתי עומדים לחתום על חוזה דרכם, ויש לנו מספר שאלות. אשמח לקבל קצת עזרה (או דעות) מחברי הפורום:

א. לגבי האלכוהול. המקום שבו אנחנו מעוניינים להתחתן מציעה חבילה בסיסית דלה במיוחד. יש אפשרות לשדרג לחבילה יותר שפויה, בתוספת של 22 ש"ח לאדם. לחתונה יש 250 מוזמנים.
מה עדיף? לשדרג את החבילה? להביא אלכוהול מאצלנו (מדובר בבירות, משקה אנרגיה, פינלנדיה, Red Label וייגרמייסטר)? או שאולי לנסות להתמקח על עניין ה22 ש"ח לאדם ולנסות להוריד את זה? או אפילו להוריד דברים שלא צריך ולהוסיף במקומם אחרים?


ב. חבילת העיצוב הבסיסית היא "בסיסית" במיוחד, וכמובן שבשביל עיצוב יותר מתאים צריך להוסיף (הרבה) כסף, מבחינת האולם.
בדרך כלל באולמות שסוגרים דרך איזיווד, יש אפשרות להביא מעצב מבחוץ? או אפילו לארגן את זה בעצמנו... אולמות בדרך כלל מתגמשים בדברים האלה או שהם תקועים בשלהם?


ג. שמנו לב שבתפריט אין מנה צימחונית (ולא, דג זה לא צמחוני בשבילנו). יש לא מעט צמחונים שיגיעו. אולמות בדרך כלל מתגמשים בעניין האוכל? יכול להיות אולם שלא מציע מנה שהיא באמת צמחונית?


ד. ומעבר לזה, לא ממש התמקחנו, וכל העסק מתחיל להתקרב בצורה מאוד מהירה לתקרת התקציב שלנו (תודות לכל התוספות והשדרוגים הנחוצים). יש משהו שהייתם ממליצים לנו להתמקח עליו? ומול מי מתמקחים? איזיווד או האולם עצמו?


תודה רבה
 

josie1986

New member
נתחיל מהסוף

כמובן שלהתמקח!!! איזיווד אמנם נותנים מחיר שאמור להיות נמוך ביחס למחירי השוק, אבל יש מקום להתמקח איתם ולהוריד עוד. אנחנו קיבלנו מהם הצעת מחיר שנשמעה לנו גבוהה מאוד וביקשנו לחשוב על זה. במשך כמה ימים עשינו סקר שוק עצמאי וגילינו שלמעשה הם לא חסכו לנו כלום. בפגישה נוספת הצגנו להם את המחירים שהשגנו לבד (אפילו בלי להתמקח) וזה גרם להם להוריד את הצעת המחיר הראשונה שלהם בכ-10k.

לגבי האוכל והעיצוב - אין לי הרבה איך לסייע בנושא, כי לא נתקלנו בבעיות כאלה, אבל אני מאמינה שזה ניתן לפתרון מול האולם. אפשר גם להתנות את החוזה מול איזיווד והאולם בכך שיוסיפו מנה צמחונית (ולא רק תוספות, שזה בד״כ מה שהקייטרינג מציע כמנה צמחונית). אנחנו למשל התנינו את החוזה בכך שההורים שלנו גם יאהבו את המקום ואם הם לא יתרשמו - נבטל... כך שאפשר להכניס כל מיני התניות לדעתי, גם בנושא האוכל.

לגבי שדרוג אלכוהול - אנחנו התחתנו במקום שהציע בר בסיסי תוצרת חוץ יחסית משודרג, אבל תמיד יהיה משהו חסר - למשל ואן גוך שכמעט שומקום לא מספק ללא תוספת מחיר. החלטנו לשדרג בעצמנו וזה יוצא הרבה יותר משתלם (משום שלא תמיד כל האורחים שותים ו-22 ש״ח לאדם זה המון כסף. בסכום הזה תוכלו לשדרג בטירוף. לדעתי מספיק חצי מהסכום לשדרוג נאה).

מזל טוב!
 

PooKiPsiT

New member
תשובות חלקיות

גם אני התחתנתי דרך איזיווד, אבל חוץ מהשאלה הרביעית שלך אין כל כך קשר אליהם.

א. לרוב לקנות ולהביא לבד זה יותר זול.

ב. חבילת עיצוב - צריך לשאול את המקום שסגרתם בו. אצלינו לא הייתה בעיה עם לעשות את העיצוב לבד, והאמת שגם להשתמש במעצבים שלהם היה יחסית לא יקר למחירים שאני קוראת עליהם כאן.

ג. שוב - שאלה לאולם. גם אצלינו בתפריט המקורי שקיבלנו מהאולם לא הייתה מנה צימחונית. כשהגענו לטעימות אמרו שהם מכינים תמיד 5 מנות צימחוניות ושאם יש יותר צמחונים צריך רק להודיע להם מראש. אם העניין הזה מאד חשוב אצלכם כדאי כמובן גם לברר מה זו המנה הצמחונית בדיוק. לנו זה היה פחות קריטי. לדעתי ברוב המקומות היום אפשר לבקש שיכינו כמה מנות צמחוניות. ממה שאני נתקלתי לרוב זה פסטות עם רטבי פסטו/שמנת צמחית וכאלה.

ד. תמיד אפשר לנסות... כנראה שעדיף עם איזיווד מאשר עם האולם עצמו, שמקבל גם ככה מאיזיווד פחות כסף מאשר אם הייתם עובדים איתו ישירות, ואין לו ממש אינטרס לעשות לכם הנחות.
 
למעלה