DIY, עיצוב, פרחים 22/12

Fanch

New member
המלצה לחנות פרחים באזור עפולה והעמקים

שלום לכולם!
פעם ראשונה פתחתי שרשור, איזו התרגשות :)

מחפשת המלצה לחנות פרחים באזור עפולה והעמקים לצורך עיצוב סידורי שולחן
מחפשת משהו מאוד פשוט, נראה לי בעיקר מקום שיעשה את מה שאני רוצה ויביא את זה למקום האירוע.
גיבסניות וגרברה אדומה בתוך בקבוק/כד נמוך (כמו חלב של פעם, לא מהבקבוקים הגדולים)

ממש אשמח להמלצות
 

Sofi Sh

New member
נסי את שושנת העמק

הם נמצאים בתחנה המרכזית בעפולה.
אני לא יודעת אם הם עושים סידורי שולחן וכאלו, אבל אני קונה מהם כבר כמה שנים פרחים כמה פעמים בשנה לאירועים שונים והם תמיד מאוד נחמדים, יודעים להיות סבירים במחירים והפרחים תמיד טריים...
בהצלחה!
 

nitzan gng

New member
עיצוב לבד

שלום,
האמת שאני עוקבת אחרי הפורום מידי פעם והחלטתי שהצטברו לי מספיק דילמות בשביל להירשם ולנסות להיעזר בניסיון של שאר שוכנות ושוכני הפורום!

אנחנו מתחתנים בחתונת שיש צהריים במרץ (!), וכיוון שהמקום יפה מאוד וטבעי בפני עצמו חשבתי על עיצוב מרכזי שולחן מינמליסטים ועדינים, משהו בסגנון של איזה צנצנת זכוכית פשוטה עם איזה סרט, כמה פרחים אביביים (בלי שזירה, פרחים בודדים) וזהו.
בנוסף חשבתי להוסיף קצת טאצ'ים אישיים בכניסה בדוגמת כרטיסים ומעטפות צבעוניים לברכות מהאורחים, ולסדר כמה תמונות שלנו.. וגם בסוף שולחן עם מתנות לאורחים.

השאלה היא אם זה אומר שאני אהיה חייבת למנות מישהו מהחברים/משפחה להגיע בבוקר ולסדר את הדברים במקום בשבילי? כי זו אופציה שאני פחות מעדיפה.
אתן חושבות שהמעצב של המקום יסכים לעשות סידורים כאלו בבוקר (בתשלום סימלי) אפילו שאני לא לוקחת ממנו שום דבר בעצם? למישהי יש ניסיון עם סיטואציה דומה?

תודה לכן ושבת שלום!
 

NoFi M

New member
מצטרפת לשאלה!

איך עושים את זה באופן לוגיסטי? מי עושה את זה?
יותר מזה, איך עושים את זה בהתחשב בכך שאני קונטרול פריק רצינית וכל מה שבא לי זה שאני אבוא בבוקר לעשות את זה? (כמובן שזה לא יקרה...)

איך מתדרכים את מי שעושה את זה? מקובל להגיע יום-יומיים לפני להראות דוגמאות לאיך אני רוצה לסדר את הדברים?

תודה!
 

yael rosen

New member
אז ככה...

יש שתי אופציות אפשריות:
1. לבקש ממעצב/ת המקום לעשות את זה עבורכם. יש לא מעט שהשתמשו בפונקציה הזו פה בפורום (סימפליסיטי אם אני זוכרת נכון). ולכן כדאי לשאול.
2. לבקש מחבר/ה קרוב/ה - זה מה שעשיתי אני.

הרחבה על סעיף 2:
הנושא הזה היה אחד הדברים שהעסיקו אותי במהלך תכנון החתונה - מי לעזאזל ישים בבוקר האירוע את כל מה שעשיתי??
דבר אחד היה ברור לי, זה חייב להיות מישהו שאני סומכת עליו במאה אחוז. חיפשתי מישהו מעולם העיצוב והייתי מוכנה גם לשלם למישהי על כמה שעות שתבוא בבוקר ותעשה את העבודה - התחלתי להכין תוכניות של פרסום בבתי ספר לעיצוב
. למזלי חברה טובה, אדריכלית ואחת מקוסמות העיצוב שאני מכירה התגייסה למטרה הזו.
באשר למהלך ההדרכה שלי אותה: חודש לפני האירוע עשינו סיור מקדים במקום, העלנו רעיונות, רשמנו מידות והכרתי לה את המקום. יומיים לפני החתונה היא הגיעה אליי לתדרוך אחרון. את כל מה שעשיתי הכנתי בתור קיטים מסודרים (מאוד!) ועל כל קופסא היה שם, הסבר ומקום ההנחה שלו. ביחד עברנו על הדברים, בדקנו שיש כלים מתאימים (לא לשכוח להכין ארגז של כלים - החל ממספרים, דבק חם, חוטים נעצים ומידי דברים ליתר ביטחון). בנוסף, כל מה שיכולתי להכין לפני אותו יום, עשיתי - הכנתי את סידורי הפרחים, והעברתי את כל הארגזים למקום החתונה.
צריך לקחת בחשבון שאין לאותה חברה הרבה זמן, ולכן היא צריכה גם להתלבש ולהתארגן במקום עצמו לפני תחילת האירוע. כך למשל, לא ארגנו לה מגבת למקלחת של לפני, אבל היא כזאת מותק והתארגנה צ'יק צ'ק ואפילו נראתה מדהים!! (בתמונה - איך היא התאימה את עצמה לצבעים
). בסופו של דבר, אין תחושה מדהימה יותר מזו שפועמת בכם כשאתם מסתובבים בחתונה והכל נורא אישי - אתם הכנתם את הדברים ומישהו שאוהבים עשה את העבודה. זה עושה נעים בלב גם במרחק של זמן
אבל בהעדר אנשים כאלו, תמיד אפשר לשכור את שירותיו של מישהו/י.

תכינו רשימות סופר מסודרות, גם לגבי ציוד שהמקום יכול לספק (סולם למשל).

אם יש שאלות נוספות - אני כאן
 

NoFi M

New member
תודה רבה לשתיכן! מדהימות


לגבי החברה - יש לי חברה מקסימה שהיא ציירת ובאופן כללי מאד מוכשרת בעיצוב (של הכל פחות או יותר
), שכבר התנדבה לעזור לי עם ההכנות והתכנונים, אבל אני חוששת לבקש ממנה להיות שם ביום האירוע לשים את הכל, כי היא אחת משתי חברות מאד טובות שחשבתי שיהיו המלוות שלי (שתיהן גם מארגנות את מסיבת הרווקות וכו'), אז אני לא בטוחה אם יהיה הוגן לבקש ממנה לא להיות איתי ולעסוק במשהו אחר.....

בכל מקרה אני אחשוב על זה
 

Shmoops

New member
בזמן הצילומים המקדימים

זו אופציה - היא תוכל כבר לנסוע למקום ולארגן את הדברים, אם זה מסתדר עם הזמנים.
 

Raspail

New member
כמה דגשים מהניסיון שלי>>


קודם כל זה בהחלט אפשרי! אפשר להיעזר במשפחה וחברים, אבל מאד תלוי מה גודל האירוע וכמה מוזמנים וכמה יש לארגן ולסדר....

אצלנו היו כ-250 מוזמנים, גם בחתונת שישי בצהריים, ותכננתי לעשות הכל לבד... חמש חברות התנדבו לסדר את הכל ביום החתונה, אבל בסופו של דבר זה היה גדול עלינו והגעתי למסקנה שאין מנוס מלהשתמש בשירותיו של איש מקצוע כי היה חסר לי הרבה ציוד, והיינו צריכות עזרה לוגיסטית בתלייה, פרחים, חופה, הובלה ועוד. העלויות הכספיות הצטברו והגעתי למסקנה שעדיף להוסיף את ההפרש למעצב, שיתן גם את ה-input המקצועי והעיצובי שלו, ולהיות רגועה ביום החתונה... מה גם שהגן שהתחתנו בו יחסית גדול, עם המון מתחמים שהיה צריך לטפל בהם, כ-25 מרכזי שולחנות, ועוד הרבה מאד עבודה מעבר לזה! גם צריך לקחת בחשבון שביום שישי זמן ההקמה והעיצוב הוא מאד קצר ולחוץ, אפילו עבור אנשי מקצוע מנוסים.

אם האירוע שלכם יחסית קטן, ובאמת את ממקדת את העיצוב למרכזי שולחן פשוטים, שולחן ברכות ומתנות - אני חושבת שזה לחלוטין אפשרי לבצע בלי עזרת המעצב! אבל צריך לעשות תיאום עם החברות מראש, שלא יהיו שאנטי כי גם לסדר את מרכזי השולחנות הכי פשוטים זה לוקח זמן, וביום שישי זמן זה הדבר היחיד שאין... תחפשי את הקרדיטים של יעל רוזן שעשתה את הכל לבד והייתה לה חתונה מהממת!

לגבי תשלום סמלי למעצב, זו אופציה אפשרית והרבה בנות עושות את זה.... צריך להיפגש ולעשות תיאום ציפיות, לקבל הצעת מחיר ולראות אם יש שיתוף פעולה... אצלי זה לא עבד.
אחרי שהבנתי שאין מצב שאני וחברות שלי משתלטות על הכל לבד הדבר הראשון שעשיתי זה לפנות למעצב של הגן... גן האירועים חייב אותנו להשתמש במעצב הבית שלהם, אבל חוץ מזה שהוא לא זרם איתי בכלל ולא הבין מה אני רוצה ממנו, ההצעה "הסמלית" שהוא נתן לי הייתה כמה אלפי שקלים (6000 ש"ח מחיר התחלתי), אמנם כולל פרחים, אבל בעיני זה היה מופרך לחלוטין בהתחשב בכך שרק ביקשתי סיוע בסידור בבוקר החתונה.
בכל אופן בהחלט כן ממליצה לך קודם כל לדבר עם המעצב. יכול להיות שכן יציעו לך הצעה הוגנת שתתשלם לך וזה יתן לך שקט ביום החתונה שיש מי שיודע מה הוא עושה ומתקתק את הכל, במקום ליפול על חברות ומשפחה שזה לא תמיד נעים לעשות את זה...

אופציה שלישית, אם עניין החברות והמעצב לא מסתדר לך, אני ממליצה לך בחום לפנות למיה רן מהפורום (הכינוי שלה זה onestylishbride), היא גם עזרה לי מלא בעיצוב בחתונה שלי, בנוסף למעצבת שלקחנו בסוף (מעצב הבית של הגן ויתר על התענוג, ואנחנו קיבלנו אישור לקחת מעצב חיצוני)... מיה התחילה לעסוק לאחרונה בעיצוב אירועים בסגנון diy כמו שאת מתארת, במחירים שפויים ונמוכים יחסית, וחוץ מזה שהיא מוכשרת בטירוף (חפשי את הקרדיטים שלה, הנאה צרופה!) היא גם נותנת את הלב והנשמה!

מצרפת לך להשראה תמונה של מרכזי השולחנות בחתונה שלנו>> (עיצוב מורן כרמלי, צילום דן מילר)
 

nitzan gng

New member
תודה על התגובות!

קודם כל גילוי נאות יהיה שכמו שאמרתי שוטטתי פה בפורום באנונימיות כבר כמה זמן וכמובן שהקרדיטים של yael rosen ושלך Raspail ושל onestylishbride בהחלט בלטו ונתנו לי הרבה מאוד השראה ומושג על איך הייתי רוצה שהחתונת שישי צהריים שלנו תראה! החתונות שעיצבתן היו פשוט מהממות וכמו שאמרתי מעוררות השראה :)

בגלל שאני לא הולכת לעשות עיצוב כ"כ מקיף אלא רק לשלב נגיעות פה ושם אני צריכה בעיקר עזרה ביישום. אני חושבת שבתור התחלה אני אדבר עם המעצב של המקום ואבדוק מה הוא מציע ואבדוק את האופציה שהוא יעזור בסידור הדברים שאני אכין ולפי התשובה אתקדם. אני יודעת שאין לי מחויבות אליו ואני יכולה לקחת מישהו חיצוני, העניין שכשאני משווה את העלות של המרכזי שולחן עצמם מול המחיר שמעצבים בדר"כ לוקחים אני ממש לא מבינה איך זה הגיוני!! מצד שני גם לראש שקט וללא "להתעלק" (מבחינתי) על חברה יש מחיר. מקווה שאצליח למצוא משהו באמצע!

שבוע טוב!
 

mayulla77

New member
אז לדעתי...

אני ממש בעד לעצב לבד - זה לא יאמן כמה התעשייה הזאת גוזלת כסף ואם יש מקום שבו אפשר לחסוך כסף וגם להביע את הטעם האישי שלך זה החלק של העיצוב.
העלית אחלה רעיונות שהם גם ברי יישום:)

את הטאצ'ים האישיים או יותר נכון מיתוג החתונה (הכרטיסים וכו) הייתי פשוט מדפיסה במקום בו אתם מדפיסים את ההזמנות.
אני עיצבתי לבד את כרטיסיות ההושבה, ההזמנות ומספרי השולחנות ושלחתי להדפסה בבית דפוס.
לגבי הסידורי פרחים רכשתי בהוברמן בקבוקי זכוכית (קניתי 200 ועלה לי 300 ש"ח) כך שאם תקני בעצמך צנצנות זה כבר יוזיל לך משמעותית.

לגבי סידור הדברים באולם. מאחר וזה באמת מינימליסטי תנסי לדבר עם הקייטרינג או האולם כך שבזמן הארגון שלו הם יניחו הכל על השולחנות.
אם במילא אתם לא שוזרים פרחים אלא רק שמים פרחים בודדים אז זו לא צריכה להיות בעיה.
את הפרחים את יכולה להזמין מראש ממקומות שמוכרים בסיטונאות.

אני פחות אוהבת את האופציה של חברים ולכן במקרה שלנו חברה של אמא שלי שהיא מעצבת אירועים מארגנת לנו את כל הדברים שהכנתי לה מראש.
ישנם מעצבי אירועים שהם לא יקרים ויקחו לך מחיר סמלי על מה שאת רוצה אז אולי שווה לקחת מעצב רק שיניח את הדברים ולא יכין יותר מדי....

מקווה שעזרתי:)
מאיה
 

simplicity83

New member
יש כמה אופציות..

גם אני עשיתי חתונת DIY שבה עשיתי לבד כמעט את הכל.

אני באופן אישי פחות מתחברת לרעיון של לבקש מחבר/ה או בני משפחה.
מכמה סיבות - קודם כל גם הם רוצים להתארגן בנחת ולא להיות עייפים אחרי יום שלם של עבודה.
דבר שני, מטעמי פרפקציוניזם רציתי שזה יהיה מישהו מקצועי שידע מה הוא עושה ויבין בדיוק מה אני רוצה.

מה שאני עשיתי בזמנו, היה לשבת עם המעצבת של המקום ולהסביר לה ב-ד-י-ו-ק איך לסדר את כל הדברים.
ברמה של קבצי וורד עם תמונות של איך כל דבר צריך לעמוד והסברים, שעברנו עליהם בכמה וכמה פגישות אורך הדרך.
היא עשתה את הכל בדיוק כמו שרציתי.. חוץ מהדבר היחיד שלא הבהרתי בדיוק, וכמובן שהיא סידרה אותו בצורה שלא אהבתי

בצורה הזו המעצב גם לוקח איזה שהוא סכום, כי בכל זאת הם מסדרים את המקום מהצהריים (או במקרה של חתונת שישי ממש מוקדם בבוקר).
זה לא יצא סכום כזה גבוה, אבל זה משהו שצריך לקחת בחשבון.

אפשרות נוספת, שלא היתה בזמני, זה מיה מהפורום ( onestylishbride ), שכבר המליצו לך עליה בשרשור הזה ואני מצטרפת בשמחה להמלצה.
מעבר לעובדה שהיא תרים לך את האירוע עם כל מה שרצית ויותר מזה, היא מוכשרת ויצירתית בטירוף וביחד תוכלו ליצור עיצוב מלא ב DIY באחלה מחירים.
אני נעזרתי בה בזמנו, אחרי שהתעלפתי מהחתונה שלה, והיא עזרה לי וייעצה מכל הלב.
ועכשיו כשהיא עושה את זה באופן מקצועי, אני כמעט מתבאסת שהתחתנתי שנה מוקדם מדי
 

nitzan gng

New member
טוב לשמוע

נשמע שהמקרה שלנו דומה, טוב לשמוע מעוד אנשים שעשו קצת אחרת!

תודה על ההמלצות, אשלח למיה מסר :)
 
בהחלט אפשרי

אם מדובר בחתונה קטנה יחסית ובסידורי שולחנות ממש פשוטים, אפשר לוותר על המעצבת ולבחור כמה חברות טובות שיסייעו במשימה, א-ב-ל, צריך לזכור שמדובר ביום שישי, הזמן קצר והמלאכה מרובה. לכן, צריך לבחור בחברות שממש אפשר לסמוך עליהן, כאלה שהן תקתקניות ולא יבזבזו זמן. כמו כן, כדאי מאוד שאלו יהיו חברות עם חוש עיצובי, כאלה שיידעו להרכיב ולסדר בדיוק כמו שאת רוצה שהכל ייראה. אם החברות שלך ירגישו שזה גדול מדי עבורן, במקרה כזה תוכלי להיעזר במעצב ומי יודע, אולי הוא יעניק ערך מוסף לעיצוב, כזה שלא ניתן להשיג כשמעצבים הכל לבד.
 

Shmoops

New member
עשיתי משהו דומה גם בחתונת שישי

הי,

כתבתי כבר תגובה על שאלה דומה לפני כמה שבועות. אני לא יודעת איך מקשרים להודעות אז אני העתקתי חלק ממנה והוספתי בסוף דגשים


בחתונה שלנו אני הכנתי עציצי תבלינים במקום סידורי שולחן, מתוך כוונה שחברים יוכלו לקחת אותם כמתנות. היו לנו כ- 21 שולחנות שלכל אחד הכנתי שלושה עציצים - בזיליקום, פלפלים וזעתר/נענע. בנוסף, הכנתי עציצים שיהיו קישוט גם לשולחנות בקבלת הפנים. סה"כ 90 עציצי תבלין שעטפתי בבד יוטה.

הבעיה בכל הסיפור הזה היא התזמון - צריך להזמין את העציצים כמה שיותר קרוב לזמן החתונה כדי שלא יהיו פשלות והם לפתע ינבלו או לא ייראו טוב כי הם ישכבו אצלך בבית. מצד שני, צריך לפחות כמה ימים לפני למקרה שאם יהיה פשלות בעציצים זה יהיה בר תיקון (אצלנו למשל הבזיליקום לא הגיעו טוב מהספק של המשתלה והיינו צריכים ללכת לקנות במשתלה אחרת. הפלפלים הם בעיקר עונתיים -יותר מתאימים לקיץ ואנחנו התחתנו בתחילת אוקטובר, אז הגיעו פלפלים קצת חסרי צבע - אחרי כמה ימים אצלנו במרפסת הם התחילו לתפוס צבעי כתום ואדם ובסוף היה בסדר).

אני הזמנתי את העציצים כך שיגיעו שבוע לפני החתונה. אספנו אותם אלינו ושמנו במרפסת וכל יום השקינו ודאגנו להם כמו תינוקות (המרפסת שלי נראתה כמו משתלה!) כדי שחס וחלילה לא יקרה להם משהו. יומיים לפני החתונה שלושה חברים שלי באו ועשינו מבצע עטיפה שלקח לנו סביבות 4 שעות אם איני טועה, אולי טיפה יותר.

התאמות ודגשים ביחס לשאלה שלך
-

לעניין פרחים, הם קצת רגישים יותר מעציצים ולדעתי צריך לרכוש ולהכין אותם ממש יום לפני, אלא אם את קונה פרחים עמידים יחסית כמו חרציות, בבונג וכו' (אבל תמיד יש חשש שיקרה משהו והם לא ייראו טוב).
אני לא חושבת שאולם יסכים או ערוך לכך לוגיסטית להכין את הצנצנות/אגרטלים עם הפרחים, אבל אני כן חושבת שלא תהיה בעיה ברוב המקרים לבקש שפשוט יסדרו את זה על השולחנות. כך עשו אצלנו - הבאנו לאולם יום לפני את כל העציצים (ודברים נוספים שתיכף ארחיב עליהם) ובבוקר האירוע המלצרים סידרו את העציצים לפי הנחיות (כתובות) שנתתי למנהל האירוע כשהבאנו את הכול (רציתי שהתמהיל יהיה עציץ פלפלים בכל שולחן ושניים נוספים שפחות היה משנה התמהיל שלהם). תבררי עם המקום אם יש להם חדר קירור או מקום כלשהו שתוכלי לאחסן בו את הפרחים מסודרים כבר בתוך הצנצנות. לא לכל המקומות יש.

מעבר לכך, אני הכנתי מחזיקי מפתחות כמתנה לאורחים, עמדת ברכות ומניפות שהיה גם צריך לחלק. רציתי שאת מחזיקי המפתחות יחלקו עם כרטיסי ההושבה, ואת עמדת הברכות והמניפות שישימו קצת אחרי עמדת הקבלה (עם כרטיסי ההושבה), במקום נראה לעין. הבאתי הכול יום לפני, עם דף הנחיות מפורט שנתתי למנהל האירוע, בו הנחיתי בדיוק היכן צריך להיות כל דבר, מתי ואיך. סה"כ זה עבד די טוב, והייתה גם חברה שלי שביקשתי שתבדוק רק שהכול בסר.

למרות שציינת שזו אופציה פחות עדיפה עליך, בכל זאת הייתי ממנה איזו חברה שאני סומכת עליה או אפילו בן משפחה, שבד"כ מגיעים מוקדם יותר לצילומי משפחות, רק כדי לוודא שהכול מונח ומסודר כרצונך לפני שאנשים מגיעים. אנשים שמחים לעזור, הם יודעים שזה יום לחוץ עבורכם ובסופו של דבר רק רוצים את טובתכם ושתהנו מהיום, ולכן רוב האנשים ממש לא יתנגדו לעזור ואפילו יציעו סיוע מיוזמתם.

בהצלחה!
 

lktn

New member
עיצוב קליל

גם אני רציתי בחתונה שלי עיצוב קטן כי המקום היה נראה מעולה גם בלי... יש אתר שנקרא: www.love-story.co ואת יכולה למצוא שם עיצוב פשוט ולהזמין דרכם...
 
למעלה