שרשור כללי וכל מיני 15/12

וגם לי וגם לחברות שלי זה קרה

כשקיבלתי את האלבום הדיגיטלי ממש התאכזבתי וחשבתי שיהיה קשה מאד להגיע לתוצאה שאני אוהב מתוך הגרסא ההתחלתית. מה גם שלפי החוזה עם הצלם הייתי מוגבלת במספר השינויים שאפשר לבקש לטיוטה הראשונה (לא זוכרת אם 10 או 15) ולי היו המון הערות.
ואז, אחרי שקצת התבאסתי, פתחתי קובץ WORD והתחלתי לכתוב איזה שינויים לבצע בלי להגביל את עצמי במספר השינויים. אחרי שכתבתי את הכל - פשוט ניסחתי את זה כהערות מאד ספציפיות ומפורטות אבל לפי נושאים.

אחרי שהכנתי קובץ מאד מפורט והעברתי למעצבת התקשרתי אליה והסברתי לה מה אני רוצה. הרגשתי קצת קרציה אבל חבל לשלם על הדפסה של אלבום כל כך הרבה כסף אם לא מרוצים. המעצבת ביצעה את השינויים - קיבלתי חזרה, עדין לא הייתי לגמרי מרוצה, ביקשתי עוד תיקונים ולא התווכחו איתי. התיקונים בוצעו ואז שלחתי עוד בערך שני סבבים על דברים קטנים ששמתי לב אליהם פתאום.

זה היה קצת התעסקות אבל היום יש לי אלבום שאני מרוצה ממנו וכיף לי להסתכל בו. אז זה לגמרי שווה את זה.

לפעמים, כמה שהאלבום נראה לך לא משהו - כמה שינויים קטנים יכולים לגמרי לעשות הבדל גדול. הבנתי שהגרסא הראשונה היא בד"כ לא מושקעת ואם את מראה למעצבת שאכפת לך וחשוב לך שיהיה יפה - היא משנה ומתקנת ובד"כ לא עושה בעיות.
 
ואפילו לקחנו את אותה חברה אני ואת...

אז זה כנראה משהו גלובלי אצלם...

עוד משהו שהפריע לי זה שלא היה שום עריכה גרפית לתמונות ואט סו אבר. עכשיו- לא מדברת על להעלים לי קמטים או להרזות אותי, אלא על משחקים עם פילטרים וכו' שיהיה קצת מעניין... זה משהו שנהוג, לא? המעצבת פשוט שמה את התמונות ככה בלי מחשבה.
 
באמת שכחתי

ששתינו השתמשנו בשירותיה של אותה חברה.

האמת שבאופן אישי לא התאכזבתי מנושא הפילטרים (למרות שאצלי היו קצת, ממש בקטנה), כי רציתי וביקשתי עיצוב נקי. מה שלי הפריע באופן אישי היה הרבה טעויות במיקום של התמונות, בחיתוך שלהן ובסידור שלהן.
למשל, תמונה מאד יפה של המקום נלקחה כרקע ודווקא על החלק הכי יפה של התמונה מיקמו ריבוע תמונות. כך שנשאר החלק המשעמם והחלק היפה מוסתר ולא ברור למה התמונה הזו נבחרה כרקע. דווקא המעצבת הגיבה מאד יפה לבקשות השינויים שלי ותיקנה בסבלנות את כל מה שביקשתי (כולל עבודת פוטושופ על אחת מהתמונות כדי להסתיר כבל מכוער בתמונה של שבירת הכוס) - אם זה מעודד אותך. למרות שאני בכלל לא יודעת אם זו אותה אחת.
 

arapax

New member
לא יודעת אם זה נהוג

הצלם אמור לעשות את העיבודים האלה בעצמו, אם הוא חושב שהם נחוצים/חלק מתהליך העבודה שלו. זו לא עבודה של מעצב. מאמינה שצלם שמכבד את העבודה שלו עושה את העיבודים שהוא מאמין בהם וכך מעביר את התמונות ללקוח.
המקרים היחידים שבהם נגעתי בתמונה של צלם כפי שהועברה ללקוח הם כשממש ברור שהצלם לא נגע בתמונות בכלל והעביר אותן כמו שהן יצאו מהמצלמה ללקוחות שלו, ורואים שבעיבוד מינימלי אפשר מאד לשפר את הצבעים והחיות של התמונה. עיבודים אחרים אני עושה רק לפי בקשה מפורשת, כי ממש לא כולם אוהבים את זה.

זה לא אומר שאי אפשר שזה ייכלל בעבודת העיצוב, אבל זה משהו שצריך להגיד מראש, בעיקר אם הצלם עצמו לא נוהג להשתמש באפקטים כאלה.
 

פיiנה

New member
אגב, אני חייבת לך תודה


בעקבות הודעות שלך בפורום, החלטתי לעצב את אלבום החתונה שלנו בעצמי.
גם ההמלצה שלך על לייזר לינק התבררה כמוצלחת עבורי.
 

neurotica

New member
אני ממש איתך

הצילומים שלנו היו לפני חודש בדיוק ועדיין אין כלום.
בעיקרון מי שצילם אותנו הוא חבר של בעלי והוא עשה את זה ללא תשלום (חוץ מארוחה במסעדה בסוף היום ותודתנו הנצחית), אז מצד אחד אין לי זכות להתלונן, אבל מצד שני אין לי גם יכולת להתלונן! זה ממש מעיק עלי שאין דד ליין ואני לא יכולה להציק לו, בעיקר כי הטיזרים שהוא שלח לנו בסוף אותו יום (צילומים של מסך המצלמה באמצעות הסלולארי) היו כ"כ מהממים!

נהיה חזקות וסבלניות יחד!
 

Bobbachka

New member
זה נראה כמו נצח אבל...

תהיי בטוחה שהצלם מתעכב כל כך עם התמונות, בין היתר כי הוא עובר על כולן, עושה עריכה וגורם להן להראות עוד יותר טוב! זה שווה את ההמתנה...
 

ray of light

New member
גם נכון

אני מניחה שזה אכן שווה את ההמתנה, או לפחות מקווה כך.. תודה על העידוד
 
נקודת אור

אני לגמרי מבינה אותך. לנו לקח כמעט 3 חודשים עד שקיבלנו את התמונות ויאמר שאלו היו חודשים קשים במיוחד :)
באיזשהו שלב החלטתי להאמין שלוקח מלא זמן כי יש א.- מלא מלא תמונות (צדקתי) וב. הצלמים משקיעים מאוד בעריכה (לא יודעת אם צדקתי אבל יצא יפה.

תחזיקי מעמד. בסוף הם יגיעו ויהיה לכם ממש כיף להזכר שוב בכל מה שהיה
 

ray of light

New member
וואו כל הכבוד שהצלחתם לעמוד בזה!

אני עכשיו חודש וחצי אחרי ולא רואה את עצמי מחכה עוד יותר משבוע-שבועיים.. זה לא פשוט.
אבל תודה על נקודת האור, אנסה להיאחז בה!
 

ToHarrison

New member
מפרסמת שוב - זקוקה למאורסים לצורך מחקר

אהלן חבר'ה,

לצורך מחקר שאני עורכת במסגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה, אני זקוקה לנבדקים אשר עומדים בפני חתונה!
בבקשה, אודה לכל מי שיוכל להקדיש לכך מספר דקות ואף להעביר לחברים רלוונטיים!
חסרים לנו כ-30 נבדקים מאורסים על-מנת לסיים את עבודת המחקר!

תודה רבה,

טוהר
 

inbalri

New member
עזרה עם בית דפוס

טוב אז הגעתי לשלב ההזמנות...
איפה יש בית דפוס באיזור המרכז שגם עושה עיצוב הזמנה
או מעצב גרפיקאי מומלץ?
 

orangeada

New member
מאוד ממליצה

על "טוקסידו"- יש להם אתר באנטרנט עם מלא דוגמאות ואת יכולה לבקש שישלחו לך הביתה כדי להתרשם מקרוב..
אני ביקשתי הרבה שינויים בגופנים וצבע וגודל והכל נעשה בסבלנות, חיוך (לפחות כך נשמע מהצד השני של הטלפון) ובלי תוספת מחיר! השירות היה יעיל ומהיר וקבלתי איזה 3-4 סקיצות במייל עד שהתוצר הסופי היה מקובל עליי.. .
בנוסף קבלנו מגנטים בהפתעה בחינם, על אף שלא ביצענו הזמנה יקרה במיוחד..
אני ממש הייתי מרוצה

אגב מבחינת דגמים, הסתובבתי פיזית בלא מעט בתי דפוס ולא אהבתי את הדוגמאות/ מחירים. בנוסף על כל שינוי מינורי ביקשו תוספת גרפיקה שנעה בין 200-400 שקל שזה די מטורף ביחס לעלות ההזמנות עצמן..
 
למעלה