ידועים בציבור ותעודת זוגיות

ידועים בציבור ותעודת זוגיות

שלום חברי פורום יקרים,

אז אחרי שרשור ההתלבטות בסוגיית הרבנות, מגיע השלב הטכני ובעיקר שאלה שלא הבנתי:

מה ההבדל בעצם בין תעודת זוגיות לבין רישום כידועים בציבור? ואיפה צריך להירשם מלבד ביטוח לאומי?

כי בפירוט הזכאויות של תעודת זוגיות מתייחסים למעמד הילדים, לאפשרות של שם משפחה והיבטים כלכליים, אך למעשה כולם באים עם הגדרת "ידועים בציבור", לא? אז מה התוספת שנותנת תעודת הזוגיות?

והאם כל עו"ד יכול להנפיק כזאת תעודה?

מקווה שמישהו עשה את זה ויכול לתת לי קצת יותר מידע מניסיון.

תודה רבה ונשתמע בשמחות!
 

Meirav Flum

New member
קצת סדר בבלגן

ידועים בציבור הינו סטטוס מוכר על ידי מדינת ישראל לבני זוג החיים חיי משפחה. להכרה שכזו ישנם קריטריונים הכוללים חיים משותפים, התנהלות כלכלית משותפת, גידול ילדים משות במידה וישנם. את ההכרה ניתן לקבל במספר צורות- על ידי הוכחת נוהג.. כלומר, ביססתם שנים של חיים משותפים ללא עריכת טקס או מסמך מחייב. על ידי חתימה על הסכם ממון או הסכם חיים משותפים ואישורו על ידי נוטוריון. במקרה זה צריך להראות את ההסכם הנדון ולהראות כי החלתם בחיים משותפים. כל זאת צריך להראות לחוקרים של ביטוח לאומי שיבצעו ראיונות ואף ביקורי בית.
תעודת זוגיות הינה תעודה חתומה על ידי עו"ד המונפקת על ידי ארגון משפחה חדשה. תעודה זו אינה מבטלת את הצורך בהליך מול משרד הפנים או משרד ביטוח לאומי. אין לי מושג עד כמה היא באמת מסייעת כהוכחה מול הרשויות מאחר ולא פניתי לקבל אחת יחד עם בן זוגי.
השאלה היא למה את צריכה את ההכרה הזו. למעשה הצורך בהכרה זו עולה במקרה של ילדים, במקרה של פטירת אחד מבני הזוג חס וחלילה ובמקרה של פרידה וחלוקת רכוש.
ההמלצה שלי היא למצוא עו"ד טוב לענייני משפחה (מוכנה במסר להמליץ על שלנו) ולערוך הסכם מקיף מולו שיכלול את כל הסעיפים בהם ברצונכם לדון עם הפיכתכם ליחידה משפחתית אחת.
במידה ותרצי את מוזמנת לפנות במסר ואני אשמח לחלוק מנסיוני האישי.
 
למעלה