חדשה פה, שאלה לגבי סידור מקומות הישיבה

מילי 85

New member
חדשה פה, שאלה לגבי סידור מקומות הישיבה

אני נמצאת ממש בשלבים הראשוני של ארגון החתונה שלי.
קוראת המון פה בפורום, מדברת המון עם חברות שהתחתנו.
בגלל שאני גם לומדת וגם עובדת חשוב לי מאוד שכל התהליך של הארגון יהיה ברור לי מבחינת מה צריך לעשות ומתי צריך לעשות את זה.
אני טיפוס של רשימות ותכנונים מדוייקים וכו' ומאוד חשוב לי שהדברים יהיו לי ברורים בראש.
עד עכשיו הכל ברור לי חוץ ממשהו אחד שנקרא "סידור מקומות ישיבה".

טכנית ברור לי מה זה אומר - לקבוע מי יושב באיזה שולחן וליד מי
מעשית זה נורא מפחיד אותי
כי קראתי המון בפורום ושמעתי המון מחברות שזה היה החלק הכי נוראי בתכנון החתונה שלהן

אז נכון שאני רק בהתחלה אבל למען השקט הנפשי שלי ולמען הארגון והסדר בראש שלי אשמח אם תוכלו להרחיב לי קצת על הנושא

*האם זה באמת כזה סיוט ובאמת כזה מסובך?
*מה עושה את זה לכזה מורכב ובעייתי?
*כמה זמן לפני האירוע צריך להתחיל לטפל בזה וכמה זמן צריך לפנות לזה? חברות שלי אמרו לי שצריך להתחיל לעבוד על זה שבועיים מראש ואני מפחדת שמצד אחד זה יהיה לי לחוץ אבל מצד שני להתחיל לפני נראה לי טעות כי בטח עוד לא אדע בוודאות מי מגיע ומי לא...
*האם אפשר להפיל את העבודה הזו על הורים/חברים/בני דודים או שזה משהו שחייבים לטפל בו באופן אישי?
*מה קורה עם אנשים שלא אישרו את ההגעה שלהם ומגיעים בכל זאת? איפה הם יושבים?

אשמח מאוד לקפל טיפים לאיך לעבור את המשימה הזו בצורה הכי קלה ופשוטה וגם טיפים ממה להימנע ומה לא לעשות.

אני סוג של פריק קונטרול והכל בנושא ארגון החתונה ברור לי חוץ מהקטע הזה.
אשמח אם תסבירו לי על התהליך עצמו - איך בדיוק עושים את סידור מקומות הישיבה? ממש א/שמח אם מישהי תתאר לי את התהליך כי זה נורא מלחיץ אותי..

תספרו לי איך זה היה אצלכן...
 

PooKiPsiT

New member
זה נורא תלוי כמה בעייתיות המשפחות שלכם

מבחינת אנשים שלא מוכנים לשבת אחד עם השני, או אם יש עניינים של "שולחן כבוד" וכאלה. אולי גם תלוי במספר האורחים.
למשל אצלינו היו 160 אורחים + הורים גרושים של החתן מה שאילץ אותנו לעשות הפרדת שולחנות מוחלטת + משפחה של החתן שלא הייתה מוכנה לשבת עם אנשים שהם לא מכירים בשולחן למרות שהשולחן האחרון היה רק חצי מלא... בקיצור, זה היה קצת מתיש ומעצבן אבל כל העסק היה נטו עניין של כמה שעות (שהסתפרסו על כמה ימים אמנם, כל פעם התעסקנו עם זה קצת בערבים).

לפני זה התייעצתי עם חבר טוב שבחתונה שלו היו 300 אורחים, וגם אצלו הוא אמר שזה היה עניין של כמה שעות בסופו של דבר. במיוחד אם אף אחד לא גרוש ואפשר לכנס את ההורים משני הצדדים ולסגור את זה ביום אחד, משהו שאצלינו היה בעייתי.
 

PooKiPsiT

New member
השולחן/שולחנות של ההורים/משפחה גרעינית

אולי יש משפחות שחשוב להן מי בדיוק יושב שם.
 
אני מניחה שזה כמו לידה

אף אחד לא מכין אותך לעד כמה זה נורא
ואז אחרי עם הזמן הכאב נשכח.

את לא יכולה להתחיל לעשות את זה יותר משבוע לפני כי את צריכה את אישורי ההגעה
אני לדוגמא עשיתי קבוצות ישיבה מתוך חשיבה שזה יהיה פשוט יותר
וגם זה היה אסון.
(לדוגמא היו 3 שולחנות של הורי הכלה חברים וכדומה)

אז היו צעקות, והיו מלא דמעות וכלה היסטרית אחת, וחתן מסכן אחד.
אבל עברנו את זה, וגם את תעברי פשוט תקווי שכמו שיש נשים שיש להן לידה קלה
והן "לא הרגיו כלום" ככה יהיה גם אצלך,
אם לא לא נורא, רובנו עברו את זה.
שותים מים, מנגבים את הדמעות ועוברים הלאה.
 

neurotica

New member
ההודעה שלך הלחיצה אותי

וגרמה לי לפתוח את רשימת המוזמנים ולנסות להושיב אותם, למרות שאמרנו שנעשה את זה בסופ"ש. בינתיים אין בכי אבל יש שאלה - אולי מישהו בפורום יוכל ליעץ לי -
איפה הושבתם את עצמכם?
החתונה שלנו לא תהיה סטנדרטית במיוחד, אמורים להגיע בין 90 ל-100 איש והיא נערכת במקום ששם דגש לא קטן על אוכל. אז כמובן שיהיו ריקודים ואלכוהול אבל גם האוכל חשוב והיינו רוצים להנות ממנו גם. אז אנחנו כן צריכים מקום לשבת ולא כ"כ יודעים איפה למקם את עצמנו.
התכנון כרגע הוא שהמשפחות (שזה בעיקר הורים + סבא/סבתא) ישבו בשולחנות נפרדים, ואנחנו לא רוצים להתפצל, מצד שני לא רוצים לבחור צד. אז מה, נשב עם חברים? זה לא יהיה קצת מוזר?
למישהו יש אלטרנטיבה?
 

orangeada

New member
הם לא


לפחות אנחנו לא ישבנו.. בעקרון כשכולם אוכלים אנחנו עשינו סבב שלום וצילומים, ואח"כ לא ירדנו מרחבת הריקודים.. יש שיגידו שמגיע גם לחתן והכלה לשבת בניחותא, לאכול וכו'- אבל גם אין יותר מדי תאבון וגם זה נראה לי לא קשור..
 

arapax

New member
לא ישבנו

למשפחות בהחלט סידרנו מקום, אבל לעצמנו לא. הביאו לנו אוכל לחדר חתן כלה לפני שכולם הגיעו, ווידאו שאנחנו אוכלים


אם הזמן שלכם לאכול הוא תוך כדי החתונה, רוב הסיכויים שלא תתיישבו לאכול באופן מסודר כאחד האורחים, אלא תחטפו משהו פה ומשהו שם, ובמקרים כאלה מה שקורה הוא שאתם תתיישבו במקום פנוי באיזה שולחן, לרוב זה יהיה ליד החברים שלכם, תאכלו כמה ביסים, ותקומו בחזרה, כי בכל זאת אתם המארחים. במיוחד אם כבר התחילו הריקודים.

לא הצלחתי להבין מההודעה שלך האם אתם מתחתנים במקום שעושה חתונות באופן רגיל, או משהו יותר מסעדתי, אז כדאי לברר עם המקום איך הם פועלים. בכל מקרה אני ממליצה לאכול :)
 

PooKiPsiT

New member
גם אני בעד חדר חתן כלה

ולו רק כי ככה את יודעת שאת באמת יכולה לאכול בשקט ושלא ינסו לדבר איתך מליון אנשים תוך כדי. לי לפחות הכמה דקות האלו של השקט בתוך האירוע די עשו טוב.
 

FayeV

New member
התיישבנו ספונטנית

אנחנו כן אכלנו בחתונה שלנו (איך אפשר לוותר על אוכל כל כך טעים?!). פשוט התיישבנו ספונטנית בשולחן של המשפחה שלי - הוא היה שולחן גדול, והוספנו שני כסאות. אני לא חושבת שמישהו נעלב, סה"כ מדובר בעניין של משהו כמו חצי שעה, אני לא חושבת שזה 'לבחור צד'.
 

Norma Desmond

New member
אצלנו...

החלטנו לשבת עם המשפחה הגרעינית שלו
בעקרון לא הייתה שום העדפה מיוחדת לאף אחד מאיתנו וכשניסינו לסדר את השולחנות, ראינו שזה מסתדר טוב יותר- להושיב את שנינו עם המשפחה שלו- שם היה מקום פנוי ל2 אנשים, מאשר עם המשפחה שלי- שם המשפחה הגרעינית מילאה את כל השולחן.
את שני השולחנות, של שתי המשפחות, שמנו ממש אחד ליד השני, ושניהם היו בתחילת האולם, ממש מול הבמה (הייתה לנו להקה שהופיעה ולא ריקודים)
לא נרשמו תלונות מריבות או העלבויות.
מצד שני- המשפחות שלנו מאוד קלילות בדברים האלה ואין אצלנו "משחקי כבוד" ושטויות כאלה, מבחינתם- מה שהסתדר ופרקטי לנו- זה מה שצריך לעשות

ממילא בסופו של דבר בקושי ישבנו בשולחן, למרות שלא היו ריקודים. הסתובבנו בין השולחנות, בין האורחים, הצטלמנו עם כולם...
באמת לא סביר שבכלל תשבו במקום שלכם לזמן ממושך, אבל אם לא תאכלו בחדר חתן-כלה (לנו לא היה כזה) כן רצוי שיהיה לכם מקום לשבת כמה דקות ולאכול
 

Raspail

New member
זה מורכב מכמה סיבות>>

אם נסכם את זה בקצרה אז אלו הסיבות>
תזמון סמוך לחתונה
מעורבות של המשפחות
אי ודאות
משחק חשיבה

סידורי הישיבה נערכים בסמוך לחתונה, בדרך כלל כמה ימים לפני, כך שמפלס הלחץ בשמיים! זה עניין של כמה שעות טובות במקרה הטוב, וזה לא הדבר שהכי בא לך לעשות בשבוע של החתונה... גם יש הרבה שינויים של הרגע האחרון ולפעמים אפילו בבוקר החתונה!
בנוסף זה דורש מעורבות של המשפחה משני הצדדים כי כל אחד צריך לתרום את הידע שלו לגבי המוזמנים שלו...
חוץ מזה, זה סוג של פאזל אז זה דורש קצת חשיבה וזה לא תמיד קל לפיצוח...
ולבסוף יש גם מרכיב של אי וודאות - הרי את לא יודעת כמה מוזמנים באמת יגיעו ואת לא יודעת לנחש מראש מי ישתמש בכיסא הרזרבי, ולכן זה קצת טריקי...

א-ב-ל זה לא כזה סיוט אצל כולם! אצלנו היו 250 מוזמנים שכולם כמעט הגיעו למעט כמה בודדים. מכיוון שרובם ברמת קרבה יחסית גבוהה יכולנו להניח מראש שלא יהיו שינויים מרחיקי לכת... ההורים הכינו לנו כבר חודשיים מראש רשימות של מוזמנים לפי שולחנות, כאשר הרציונל היה שאם נושרים מוזמנים בדרך, אז אפשר לעשות איחוד שולחנות יחסית בקלות...

שבועיים לפני החתונה כשכבר קיבלנו הרבה אישורי הגעה ישבתי עם אמא שלי על סידור השולחנות והרכבנו את הפאזל הסופי כמעט תוך שעתיים! היו קצת שינויים בהמשך אבל את החלק העיקרי בהחלט אפשר לעשות מבעוד מועד ולא צריך לחכות לרגע האחרון (אלא אם יש לכם המון מוזמנים ומרכיב אי הוודאות גדול מדי).

לגבי שיטות קלות ופשוטות> אנחנו הדפסנו את כל השמות, גזרנו לרצועות נייר (כלומר שם אחד על כל רצועה). פינינו את שולחן האוכל הגדול ובהתאם לסקיצה הראשונית התחלנו לסדר לפי מספרי שולחן.
הרעיון של הרצועות הוא שהרבה יותר קל לעשות שינויים תוך כדי תנועה מאשר לרשום את הסקיצה, והרבה יותר קל לראות את התמונה הגדולה מאשר לעשות את זה על המחשב (למרות שיש גם תוכנות נוחות לשימוש במחשב, תחפשי table planner).
אני לא מוצאת את התמונה אז צירפתי קישור לפינטרסט>
http://www.pinterest.com/pin/574349758699625986/

יש כמה נקודות חשובות בסידור שולחנות:
1) להושיב לפי קבוצות מוזמנים הגיוניות! שהאורחים בשולחן יהיו קשורים אחד לשני או יוכלו לתקשר על סמך חוקיות הומוגנית מסויימת.
2) שבכל שולחן יהיו לפחות 10 אנשים (בהנחה ששולחן הוא 12 איש) כאשר 2 מקומות נוספים ישמשו כרזרבה בלבד, על מנת לא להעמיס על השולחן.
3) לעשות ארגון חכם שאם קרה והבריזו לך אנשים בלי להודיע, לא יהיה מצב שאת נשארת אם שולחנות חצי ריקים של 4-5 אנשים.
4) לעשות ניצול מיטבי של הושבה מרוכזת בכלל השולחנות, כדי לא לפתוח שולחנות מיותרים! גם אם שיטת הרזרבה היא לפי כיסא ולא לפי שולחן, עדיין אין טעם לבזבז המון מקום על שולחנות ריקים, רצוי להפחית את רמת הצפיפות הכללית.
5) ארגון השולחנות במרחב הוא גם חשוב! שולחנות צעירים ליד הרחבה, שולחנות מבוגרים ליד הכניסה, להרחיק אנשים מסויימים מהרמקולים, לא להושיב שולחנות עם ילדים במעברים או ליד המזנון... יש קבוצות מוזמנים שהשולחנות שלהם צריכים להיות קרובים ויש כאלה שאולי רוצים דווקא להרחיק אחד מהשני. אלה גורמים שאפשר מראש לדעת ולהתחשב בהם.
 

מילי 85

New member
תודה

לא בטוחה אם מפלס הלחץ עלה או ירד
אבל אני אשמור את התגובה שלך
היא בטח תהיה שימושית ככל שמועד החתונה יתקרב
 

simplicity83

New member
אני אנסה לאזן עם התשובה שלי..

זה לא חייב להיות כזה נורא כמו שמתארים פה...
אצלנו זה היה ממש בסדר גמור. לא שברנו את הראש יותר מדי והכל הסתדר בסופו של דבר בלי לחץ ובלי יותר מדי התעסקות.

אני מניחה שזה קשור גם לעובדה שאין לנו אינטריגות משפחתיות מיוחדות ככה שלא היינו צריכים לשבור את הראש עם אנשים שלא יכולים לשבת אחד ליד השני.
היו לנו רק שני אילוצים,
מהצד של בעלי היו 2 שולחנות שביקשו לשבת הכי בקצה, רחוק מהמוזיקה, בגלל שהיו בסופה של שנת אבל היה להם חשוב להגיע לחתונה שלנו.
ומהצד שלי היתה משפחה שעד הרגע האחרון לא ידעו אם הם יגיעו, בעקבות בעיה רפואית, ובסופו של דבר כולם הגיעו לשמחתי.

הדבר שהכי הקל עלינו היה להסביר להורים שלנו איך בגדול הולך הסידור, ואז הם סידרו את כל המשפחות והחברים שלהם. הם ידעו מי ירצה לשבת ליד מי ומה הסידור הכי נוח לכולם.
ואז לנו נשאר לסדר את החברים שלנו, שזה באמת לא כזה בעיה.

היו שלושה ימים מקדימים של אישורי הגעה בשעות אחה"צ מאוחרים-ערב - חלק גיסתי עשתה וחלק אנחנו (בעלי התקשר לצד שלי ואני לשלו)
ואז סידרנו את השולחנות ב-2 ערבים אחרי העבודה.

בקיצור - לא להילחץ מזה מראש. בסוף הכל מסתדר ולכולם יש מקום לשבת.
זה נראה מאיים ומפחיד, אבל בסוף השד לא כזה נורא.
 

arapax

New member
כמו שאמרו מעליי

זה מאד תלוי במשפחות שלכם ובכמה יש להן אינטריגות פנימיות, וגם בצורה שבה המקום בו תתחתנו דורש לקבל את הדברים.
אצלנו המשפחות היו יחסית פשוטות, והמקום היה ממש נח מבחינת ההתנהלות בכל נושא סידורי הישיבה, קיבלנו את כל המידע הדרוש קודם לכן וגם האופן בו זה מתבצע מאד הוגן (לעומת כמה מקומות אחרים שקראתי עליהם בפורום), אז השלב הזה היה יחסית מהיר. קצת כמו להרכיב פאזל ענק, כמו שאמרה raspail, וקצת מתיש, אבל עוברים את זה. אישורי ההגעה היו יותר נוראיים בעיניי


ואכן, אי אפשר להתחיל לעשות סידורי ישיבה לפני שעושים אישורי הגעה, ולכן זה לרוב משהו שתעשי ממש בימים האחרונים לפני החתונה. לא כיף, אבל זה מה יש. את יכולה לערב בזה את ההורים, לדעתי גם כדאי כיוון שהם מכירים את החברים שלהם הכי טוב ויודעים מי ירצה לשבת ליד מי. לא הייתי מפילה את זה על חברים או בני דודים רחוקים, פשוט כי הם לא מכירים את כל המוזמנים.

אנשים שלא אישרו הגעה ומגיעים בכל זאת - את מתכוונת לאנשים שנתנו לך תשובה שלילית באישורי הגעה, אבל הגיעו? הם לרוב יתקזזו עם אלה שאמרו שיבואו ולא הגיעו. תמנו מישהו מטעמכם שמסתובב עם רשימת מוזמנים, מחולקים לשולחנות לפי סידורי הישיבה שלכם, והוא ונציגי האולם ביחד יכולים להושיב את מעט האנשים שאמרו שלא יגיעו ובסוף כן באו, במידת הצורך.
 

O n y X

New member
ועוד שאלה בנושא סידורי ישיבה

(אמנם טיפה רחוק לי הנושא)
איך מושיבים את מי שבאישורי הגעה אמר שלא יגיע, למקרה שיחליט להגיע בכל זאת?
 
מורכב אך אפשרי בהחלט!

גם אותי הפחידו לגבי נושא סידורי ההושבה. גם אני חשבתי שזה ייקח לי נצח וישגע אותי...
בסוף, באמצעות האצלת סמכויות לאימהות - שאני לגמרי סומכת עליהן, יצא אחלה.

האמת, אני לא יכולה להגיד שזה היה קלי קלות אבל זה גם לא היה נורא כמו שחשבתי.
אני מצרפת לך הסבר מפורט שכתבתי כאן בפורום לגבי איך לסדר את המקומות והרזרבות. זה נשמע מורכב כשקוראים את זה, אבל זה ממש לא.

לגבי כמה זמן לפני האירוע- אישורי הגעה כדאי להתחיל שבועיים לפני וסידורי הושבה שבוע לפני.
הטיפ הכי חשוב שאני יכולה לתת לך בהקשר הזה הוא- אם יש לך הורים מהצד שלך ושלו שאת יכולה לסמוך עליהם - תאצילי סמכויות!

אני אפרט לך בקצרה את השלבים-
שלב 1- רשימת מוזמנים מפורטת עם כתובות וטלפונים. צריכה להיות מוכנה לפני חלוקת ההזמנות במצב האידיאלי. כדאי שתהיה רשימה אחת. לפי רשימת המוזמנים תדעו כמה הזמנות להדפיס.

כדאי לבדוק כמה בתי אב יש. בעקרון צריך הזמנה לכל בית אב. אחרי שיהיה לכם מספר סופי של בתי אב - תזמינו עוד 50 הזמנות מעבר. הסיבה: איכשהו ההורים תמיד נזכרים באנשים ברגע האחרון. בנוסף, בחלק מבתי הדפוס יש מספר מינימום להדפסה. המשמעות היא שאם הדפסת 300 הזמנות ואת צריכה 305 הזמנות - אז בשביל חמשת ההזמנות שחסרות לך תצטרכי להדפיס עוד 50 או 100 הזמנות. לכן עדיף מראש להדפיס קצת יותר.

שלב 2- חלוקת הזמנות: מומלץ להתחיל בין חודש לשלושה שבועות לפני האירוע. אני התחלתי חודש מראש. זה לוקח קצת זמן וגם אם חודש נראה קצת הרבה זמן לפני החתונה וחוששים שאנשים ישכחו - בדיוק בשביל זה יש אישורי הגעה.
את ההזמנות אפשר לחלק ל-3 ערמות ולתת להורים לחלק למוזמנים שלהם.

אנחנו אהבנו לחלק את ההזמנות באופן אישי והשתדלנו למסור כמה שיותר הזמנות ביד. זה גם נעים ומכובד וגם חוסך את הצורך להתקשר לאנשים ששלחת להם הזמנה בדואר ולוודא שקיבלו (מומלץ, כששולחים בדואר, להתקשר כמה ימים אחרי שההזמנה נשלחה ולוודא שהיא הגיעה ליעדה).

מומלץ לחלק את המוזמנים לקבוצות כדי לרכז את החלוקה. לדוג', קבוצת חברים שגם ככה נפגשת. את ההזמנות שהיו מיועדות לבני הדודים הבוגרים שכבר יש להם משפחות, מסרנו לדודים שיחלקו לילדים שלהם או לבן דוד אחראי מכל משפחה.

שלב 3- אישורי הגעה. מתחילים לבצע שבועיים לפני האירוע.
אני עבדתי בצורה הבאה: קודם כל, עברתי על הרשימות וסימנתי אנשים שאנחנו או ההורים בקשר יומיומי אתם. מדובר באנשים קרובים שמספיק לשאול אותם באופן אישי, סביר להניח שהם יבואו והם לא ישקרו (חברים קרובים, משפחה קרובה).
למשל, אם דוד שלי אומר שהוא מגיע- הוא מגיע. ובינינו, למה שהוא יפספס את החתונה שלי?
בדרך הזו הורדתי חלק נכבד מהמוזמנים.

אחרי שהופחתו המוזמנים האלו נשארו בחלוקה גסה: משפחה קצת יותר רחוקה, חברים מהמעגל השני ואורחים מהעבודה.

אורחים מהעבודה: גם אצלי, גם אצלו וגם אצל שני זוגות ההורים - כל אחד מינה עמית לעבודה שאפשר לסמוך עליו והוא בירר מי יגיע לחתונה ומי לא יגיע. כך למשל, אני מיניתי חברה והיא שלחה מייל. כמה ימים לפני החתונה היו לה תשובות סופיות וכל מי שאמר שיגיע - למעט שתי בנות שהיו חולות ונעדרו גם מהעבודה באותו יום, הגיעו. חמותי מורה והיא תלתה רשימה בחדר מורים. בגלל שגם ככה היא ארגנה למורות הסעה היא הייתה צריכה לדעת מי מגיעה ומי לא.

בסופו של דבר, נשארו מעט מאד אורחים שצריך היה להתקשר אליהם. לחלק מהאורחים התקשרו האימהות או הגיסות, לחלק מהאורחים אני התקשרתי, אבל סה"כ, לא השקעתי הרבה זמן בכלל בטלפונים.

האצלת סמכויות זו לא מילה גסה.

שלב 4: סידורי הושבה- כאן נכנס לתמונה הפוסט שאליו קישרתי. רק אציין את הטיפ הכי חשוב שלי בנושא: כן כן, האצלת סמכויות.
אני לא יודעת למי דודה ברורה הרחוקה של אורן קשורה... (אין דודה ברוריה, כן
) ובקיצור, כל אחת מהאימהות המקסימות שלנו ישבה עם הרשימה שלה ובשלב הראשון חילקה את המוזמנים שלה לקבוצות של 12. בגלל שהן מוכשרות במיוחד הן גם עשו את זה באקסל עבורי. את סידור השולחנות עצמו אני ביצעתי ויש לך את ההסבר המלא בהודעה שצרפתי.
רק אציין שלצורך הסידור צריך קודם כל לחלק את המוזמנים לקבוצות שיהיו בגודל התפוסה המקסימלית של השולחן או מעט גדולות יותר (למשל, אם זו קבוצה שיש בה הרבה סיכוי להברזות).
ולשאלתך, בשיטה של סידור רזרבות בתוך השולחן עורכים שולחן שמתאים ל-12 אנשים ב-10 מקומות (לפעמים המקום אפילו מסכים לערוך לפחות) ואם מגיעים יותר מ-10 אנשים, המלצרים מביאים מהר מהר כיסאות. כל אותם 12 אנשים ששיבצת לשולחן מקבלים פתק עם אותו מספר שולחן ולאף אחד לא רשום רזרבה. אם הם מגיעים וחסרים כיסאות- מביאים להם. בד"כ, כמו שיש אנשים ומגיעים למרות שאמרו שלא יבואו יש גם כאלו שאמרו שיבואו ולא באים. אם במקרה אין מקום בשולחן הספציפי שהם מתאימים אליו (בד"כ אנשים נוטים לחפש לשבת ליד אנשים שהם מכירים) הנציג שאת תמני מטעמך יעזור להם למצוא מקום ובמקרה הכי הכי גרוע שבד"כ לא קורה, יפתחו עבורם שולחן. בכל מקרה, יהיה לך נציג שילך יחד עם מנהל האירוע סביב השולחנות, יוודא שלכולם יהיה כיסא ואותו נציג יהיה האדם היחיד שיכול לאשר פתיחה של רזרבה בכתב עם החתימה שלו.

שימי לב- בשלב של ההושבה בכוונה אין מוסיקת ריקודים ולא פותחים את עמדות האוכל. בד"כ אנשים מתיישבים אחרי החופה ואז ממתינים עד שרואים שלכולם יש מקום ורק אז מפעילים את המוסיקה ופותחים את העמדות של האוכל (אם את עושה את זה לפני אנשים קמים ואת לא יודעת איפה יש מקום פנוי).

זה נשמע מורכב אבל בסוף נושא ההושבה מסתדר

בהצלחה
 

מילי 85

New member
המון המון תודה

ממש נרגעתי
ותודה במיוחד על הטיפ האחרון
לפני שמתחילים עם ריקודים ואוכל לוודא שכולם יושבים
 
למעלה