חתונה ללא ילדים ומה עושים עם תינוק קטנטן?

עדן 228

New member
חתונה ללא ילדים ומה עושים עם תינוק קטנטן?

בן זוגי ואני החלטנו שאנחנו רוצים לערוך חתונה של "מבוגרים בלבד".
ההזמנות עדיין לא נשלחו. עד כה כל האנשים שיצא לנו כבר להזמין בע"פ היו מאוד מבינים ואפילו נרגשים מזה שיש להם תירוץ לשכור בייבי סיטר לאותו הערב ולבלות בחברת מבוגרים.
לאחרונה נודע לנו שאחד מזוגות החברים הקרובים שלנו מצפים לילד (האישה בהריון) והיא כנראה תלד את התינוק כ 3 שבועות לפני החתונה שלנו.
היא שאלה אם אנחנו נהיה מוכנים להתגמש ולוותר לה על הכלל שלנו של "אירוע בלי ילדים" למרות שאנחנו מתכננים לכתוב את זה בהזמנות שכן התינוק יהיה ממש ממש קטנטן והיא תצטרך להניק אותו כל כמה שעות.

אני מבינה אותה לחלוטין והייתי רוצה ללכת לקראתה אבל אני מודאגת מזה שהאורחים האחרים שלנו יכולים להיפגע מהאפליה.
איך מתמודדים עם זה?

אגב מישהו פה עשה אירוע ללא ילדים?
 

haych

New member
דעתי

לא נראה לי שאנשים יעלבו ויגידו: "אה, היא אמרה בלי ילדים, אבל לה היא מסכימה! איזו חצופה!" אלא בטח יניחו שמדובר בזוג סורר שהביא את הילד על דעת עצמו (או שפשוט יראו שהתינוק פיצקי ויבינו לבד את הסיבה).
אבל, אני חושבת שאתם צריכים לקחת בחשבון אחת או יותר מהאפשרויות: 1. שיהיו עוד אנשים שמסיבותיהם לא יוכלו להשיג בייביסיטר (הוצאה כלכלית שמתווספת לשיק+נסיעה לחתונה/לא מצאו בייביסיטר וכד') ולכן יבואו גם הם עם הילד. 2. שיהיו אורחים שלא ימצאו סידור לילד ויכבדו את הבקשה שלכם לבוא בלי ילדים-ולכן לא יבואו בכלל.

אני חושבת שהורים שהולכים לאירוע יעדיפו לבוא בלי הילד גם בלי שיתבקשו במפורש-לא צריך להשגיח עליו, לדאוג שיאכל, לבדר אותו-ויוכלו לקבל ערב נחמד לעצמם. נראה לי שמי שמגיע עם הילדים זה בד"כ זה שאין לו ממש ברירה אחרת.

וסתם מתוך סקרנות-למה בעצם לעשות אירוע בלי ילדים? מחשש שיפריעו? אצלי היו 7 ילדים (4 מתוכם הם האחיינים שלי) ולא הרגישו אותם בכלל, חוץ מילדה אחת בת 4 שלא הכרתי אבל קרעה איתי את הרחבה והייתה פשוט מדהימה.
אין לכם אחיינים? ואם יש-איך האחים קיבלו את זה ואיך הם יסתדרו?
 

עדן 228

New member
התלבטנו המון לגבי הנושא

האם כן או לא להזמין ילדים

לנו בתור אורחים באירועים לא פעם ההנאה מהאירוע התקלקלה עקב ילדים שהיו באזור.

החלטה על כך שאנחנו רוצים אירוע ללא ילדים הייתה לא קלה.

הרבה אנשים חושבים שילדים מוסיפים קסם מסויים לאירוע ואני מסכימה איתם אבל מספיק שיש כמה ילדים שהורסים את האירוע וזה כבר לא שווה את הקסם.

אני מההתחלה ידעתי שאני רוצה חתונה בלי צעקות ובלי ריצות מטורפות של ילדים באולם ובלי כל מיני בלגנים של נשפך התלכלך נהרס.

כשאנחנו החלטנו שאנחנו לא מזמינים ילדים התכוונו רק ילדים מתחת לגיל 13.
הרגשנו שילדים בני 13 והלאה כבר לא כל כך צועקים ולא כל כך רצים ובעיקר לא מבלגנים את כל מה שמסביבם.

הבעיה הגדולה הייתה שמאוד רציתי את האחיינית שלי בחתונה אבל לא רציתי שגם כל שאר האחייניות של קרובי משפחה רחוקים יגיעו...

בסוף החלטנו שזאת החתונה שלנו ולכן האחיינים שלנו יכולים לבוא אבל זה הכל.
כל השאר מתבקשים לא להביא ילדים מתחת לגיל 13.

למי שקרא את ההודעה הראשונה שלי בפורום יש לי גם ככה המון כאב ראש בכל מה שקשור לארגון החתונה כי חצי מהמוזמנים מגיעים מאמריקה ואנחנו מנסים לעשות חתונה יהודית-ישראלית- אמריקאית
אז להתחיל להתעסק במנות של ילדים ובתעסוקה לילדים ובבידור לילדים לזה כבר ממש אין לי זמן ו/או כח.

חוץ מזה עוד שני דברים גרמו לנו להחליט על חתונה ללא ילדים
1. המון אנשים מגיעים לחתונה מארה"ב והם משלבים את הנסיעה הזאת עם טיול בארץ והם מביאים איתם את כל המשפחה ככה שחששנו שהחתונה שלנו ממש תהיה מוצפת בילדים ועוד ילדים שכל המסורת הישראלית/יהודית קצת זרה להם
2. גם העניין הכספי שיחק פה תפקיד - חבל לנו לשלם על מנות של ילדים (גם אם הן יותר זולות) במיוחד שאנחנו לא ממש רוצים את הילדים האלה באירוע שלנו
 

shac

New member
אין לך מה להרגיש לא בנוח.

זאת באמת החתונה שלך, מאוד לגיטימי להגיד 'בלי ילדים' ובאותה נשימה להגיד לעצמך - 'חוץ מהאחיינים והמשפחה הגרעינית'.
כאורח, ואני מאמין שגם אם היו לי ילדים כרגע - הייתי מאוד מבין את זה. האחיינים בשליטתך, הם מכירים אותך, ההורים מאוד מאוד ערניים לחתונה (של אחותם וכו') וברור שהם יהיו, את אוהבת אותם וכו'. ילדים אחרים - מותר לך להגיד לא. אל תרגישי לא נעים בכלל. במיוחד עם הסיפור של האורחים מארה"ב, טיולי משפחות וכו'. זאת חתונה שלך, לא קרקס משפחתי.

נ.ב. לא רוצה לפתוח דיון כלכלי על 'צ'קים לחתונה', אבל שתדעי שהורים שמביאים ילדים קטנים לא נוטים להכפיל את סכום המתנה כפול מספר הילדים. בחשיבה של 'אויש נו, הוא בן 7, הוא לא אוכל ב-300 שקל.' זה נכון, אבל לא מעניין את האולם לפעמים. שזה לפעמים נקודה חשובה למי שנמצא במסגרת תקציב ורוצה לשמור עליה.

נ.ב #2 - בכל מקרה, נסי מול האולם להכליל נניח 10 ילדים ראשונים בחינם. (מעל מספר האורחים להם התחייבתם). זה כנראה יספיק גם לאחיינים שלך וגם לאיזו הפתעה או שתיים מצד אורחים שלא הצליחו לארגן בייביסיטר וכו'.
 

עדן 228

New member
זה גם שיקול מאוד מהותי

לא בא לנו לשלם על מנות של ילדים שבכלל לא בא לנו לראות באירוע
וברור לנו שזוג שמביא צ'ק לא יביא צ'ק יותר גדול רק כי הוא בא עם ילדים
 

haych

New member
ביררתם את הנושא של מנות ילדים?

כי אצלנו, למשל, החישוב של מנות ילדים הוא מאוד פיירי. עד גיל 3 זה בחינם ועד גיל 8 בחצי מחיר. האמת שבמקרה שלנו הילדים אפילו הצילו אותנו, כי הגיעו 249 אורחים והתחייבנו על 280, ככה שהיו לנו מנות ששילמנו עליהם סתם, והמנות של הילדים (שהיו בחינם למעט אחת) קיזזו את הנזק.

אני מבינה מה את אומרת וזו זכותכם המלאה לעשות מה שאתם רוצים באירוע שלכם, אבל מנקודת המבט שלי דווקא במקרה שלכם זו חוצפה, כי האורחים טסים במיוחד בשבילכם מחו"ל-אז אתם עוד אומרים להם לא להביא ילדים? ועל אחת כמה וכמה כשהם לא גרים בארץ ואין להם את ג'סיקה השכנה שתוכל לעשות בייביסיטר.

אני חושבת שאתם לא צריכים להסתכל על הילדים כ party pooper ולחשו על התסריט הכי גרוע של בלאגנים, ריצות וצעקות. בסה"כ לרוב ההורים יש אפשרות לרסן את הילדים שלהם במידה והם מתפרעים יתר על המידה, וילדים קטנים גם הולכים לישון בשלב יחסית מוקדם (האחיינית שלי שהייתה צריכה לפזר פרחים הלכה לחופה חצי ישנה-וזה היה לפני 21:00. תוך שעההצטרפו עליה אחותה התאומה ואחיה הגדול).
 

המרחפת

New member
אין דין הרך הנולד כדין ילד קטן

זה גיל שאי אפשר להשאיר אותו לבד, ולבוא בלעדיו משמעו לא לבוא בכלל.
אגב, אני מסכימה עם זו מעליי שרשמה שבכל מקרה יהיו ילדים, גם באירוע ללא ילדים
 

Raspail

New member
לא הייתי מעלה על דעתי לבקש דבר כזה מהורים

לעולל שרק נולד... נראה לי שאתם קצת קשים מדי, בסופו של דבר ההחלטה היא של האורחים ולא באמת שלכם.

בכל מקרה, אם זה מרגיע אתכם, בד"כ הורים לא יביאו לחתונה תינוק בן 3 שבועות. חברים שלנו השאירו עוללים מתחת לגיל 3 חודשים בבית (למרות שאצלנו היה אירוע שישי שבכלל אין בעיה להביא את הקטנים...).

ודבר שלישי - את חושבת יותר מדי! אף אחד לא יחשוב שזו אפליה אם יהיו 3-4 ילדים...
בהצלחה!
 

shac

New member
אי אפשר להיפגע מתינוק בן 3 שבועות.

אורח שרואה תינוק פצפון עטוף וצמוד לאימא שלו בן 20 (יום), ועולה לו המחשבה "מה? אבל היא אמרה בלי ילדים! אני הולך לדבר איתם. ועם התינוק העבריין!" -

זה לא באמת קורה.

כמובן במידה ואת מזמינה בני אנוש ולא יצורים מהחלל, אבל היי - זאת החתונה שלך
.

נ.ב) הייתה לי חתונת שישי צהריים. אחיינים היו ועשינו פינת יצירה קטנה עם חוברות דיסני שהתמגנטו עליה כמה ילדים של אורחים, היה כיף כמו שכתבו פה, אבל אני יכול להבין גם את רצונך (וגם אם אני לא, זה לא ענייני). מה שכן משיחות עם חברים בעבודה שהם הורים - אמרו לי רובם שמבחינתם חתונה זה אירוע כיפי שהם נהנים בו בלי הילדים כי זה מבחינתם כמו היציאות של פעם שהם יכולים לקשקש עם חברים, לשתות ולרקוד. גם במחיר של בייביסיטר. חלקם ממש אוהבים חתונות בגלל זה... וכולם מבינים לפעמים שילדים עם כל חמידותם ברחבה ובתמונות, יכולים גם להיות קוץ ב- כשהם צורחים ברגע הלא נכון (לך), רעבים, עייפים, לא מרוצים ממשהו. לא הכל דיסני
 

orangeada

New member
אבל לדעתי יש הבדל אם זו בחירה של ההורים

או הנחתה מהחתן- כלה..

אצלי במשפחה המורחבת הייתה לפני כמה שנים טובות חתונה. צד שגם ככה לא מתראים איתו הרבה. ועד שהיתה חתונה של אחד הבני דודים- להפתעתנו הרבה הם החליטו שזו חתונה בלי ילדים. אני ושכמותי (לא שהיתי פצפונת, אבל ילדה) נותרנו בבית. אישית נותר לי טעם מר למדי וממש ממש התבאסתי...

אני חושבת שחתונה זה אירוע משמח ומהנה. אישית לא היתי מעלה על דעתי לבקש מאנשים - חברים ומשפחה- יותר נכון להכריח אותם- שלא להביא את ילדיהם... אנשים עושים את השיקול שלהם באם להביא אותם או לא ואם הם רוצים בילוי זוגי שלהם- בכיף, כל עוד זה הם החליטו ולא כתכתיב...

הזוג פשוט צריך להיות ער לזה מראש ולהתווכח בעת המו"מ שילד לא ישלם בדיוק כמו מבוגר..
 

shac

New member
למה חתן/כלה לא יכולים להכתיב את אופי האירוע?

זה האירוע שלהם. זה שהיית ילדה ולא לקחו אותך לג'מבו, זה עניין שלך להתגבר עליו (סליחה על הציניות...). כאדם בוגר היום, את יכולה להבין שרצו אירוע בלי ילדים מתרוצצים וכו', וזה מאווווד לגיטימי בעיניי, גם אם אני החלטתי אחרת בחתונתי.

וזה לא 'להכריח', המילה הנכונה היא 'לבקש' שלא תביאו ילדים. זה לא שהשומר בכניסה יירה להם בברך (מה עשית? זה דוד חיים, הוא סתם נמוך!) וכאלו. השיקול הכלכלי הוא רק חלק מהעניין ואולי החלק השולי בו.
 

orangeada

New member
דוקא בתור כלה "לשעבר" אני לא מבינה

את זה. אני מאוד שמחתי על כל ילד שנכח אצלנו באירוע, בעיניי זה מוסיף לאוירה החגיגית והמשמחת ומאוד כיף לרקוד איתם, אני לא רואה את הילדים כ"מתרוצצים", מטרידים וכו' הם חלק מהמשפחה לכל דבר ועניין- גם אם מדובר בילדים של הבני דודים של ההורים שלי. מן הסתם חברים של ההורים או מהעבודה וכו' ממילא לא יביאו ילדים. כמובן שאם יש הורים שבחרו לא להביא את הילדים- זה עניין שלהם, אני לא העלתי על דעתי לבקש זאת.

אני לא חולקת על זכותם של הזוג להכתיב את אופי האירוע, כמו שהם יכולים להחליט שזה יהיה אירוע ברוח חנוכה או ארוע צמחוני או חתונה הפוכה או להביא לולייני קרקס וכיוצ"ב, אבל כמו שציינתי אישית אני לא מחבבת את זה שמטילים וטו על ילדים, וזה מה שביקשתי להביע.
 

רגע33

New member
הם יכולים להכתיב אבל לא את תחושות המוזמנים

לחתן ולכלה מותר כמובן להכתיב את אופי האירוע אבל אין להם שליטה על התחושות שזה יעורר אצל האורחים שזה עתה שמעו שחלק מהמשפחה שלהם אינו רצוי באירוע. כמובן שחלק מהאורחים שיש להם ילדים פשוט לא יגיעו לחתונה.

בנוסף יש עלות כלכלית לא זניחה לדרישה כזו. לשכור בייביסיטר לארבע-חמש שעות (לפחות) זו עלות של קרוב ל- 200 ש"ח. המשמעות היא שחלק מהאורחים שהם הורים יגיעו לבדם כדי לחסוך את העלות הזו או יוותרו לגמרי על השתתפות אם הם לא רוצים להיות שם לבד. אלה שייקחו בייביסיטר ילכו מוקדם יותר כי זה יהיה מאוד יקר לשלם עד השעות הקטנות של בבוקר . זה מאוד תלוי מה הקירבה לזוג.
 

עדן 228

New member
הייתי בכמה חתונות עם ילדים

חלק היו סופר מוצלחות וחלק זוועתיות
המוצלחות נבעו בדרך כלל מהעובדה שהיו הפעלות מיוחדות לילדים וכו'
בדרך כלל גם בחתונות של שישי בבוקר זה יותר נחמד כי הילדים לא עייפים

לאחרונה היינו בכמה חתונות נוראיות בגלל הקטע של הילדים
הילדים רצו והשתוללו ועשו המון בלגן

הכי עצוב שכולם דיברו מאחורי הגב כמה נורא זה היה אבל החתן והכלה בטוחים שהיה בסדר כי אף אחד לא אמר להם את האמת

לי אין את התקציב/הזמן/ הכח כדי להכין הפעלות לילדים וכו'מה גם שכמו שכבר כתבתי אצלנו מגיעים המון אורחים מחול עם המון ילדים וזה כבר יהיה ממש מוגזם
 

רגע33

New member
וצעירים שיכורים? והדודים שמעשנים לכולם בפרצוף

והבת דודה שכל רגע הולכת לדי ג'י ומבקשת מזרחית ואח שלה שרוצה רוק? את שמת לב לילדים, אחרים שמו לב לדברים אחרים. מבטיחה לך שגם בחתונה שלך יהיו לחשושים מאחורי הגב על איך התנהג ההוא ואיך התנהגה ההיא, עוד לא הייתי באירוע שזה לא קרה. משום מה להפלות לרעה ילדים זה בסדר , לא מובן העניין הזה. אורחים מחו"ל, יש להם בכלל איפה להשאיר את הילדים?
 

Raspail

New member


והמוסיקה הרועשת והחופה שמתעכבת והמנה העיקרית שיוצאת רק ב-23:00?!? והאוכל בקבלת פנים על הפנים אה ולמה התחתנתם דווקא ביום הכי גשום בשנה??
לדעתי הילדים זו הצרה הכי קטנה כשחוששים מ"זוועות חתונה"... קחו את זה בפרופורציות ותזהרו לא לפגוע באורחים שמגיעים מחו"ל בהרכב משפחתי מלא במיוחד *בשבילכם*!
 

עדן 228

New member
לגבי האורחים מחו"ל

רוב האורחים יהיו מרוכזים בכמה מלונות
בתי המלון מציעים שרות בייבי סיטר קבוצתי
וזה לא יוצא כזה נורא
במיוחד שאנחנו מנסים להגיע איתם למחיר סביר ולספוג אותו
 

רגע33

New member
להשאיר ילד בארץ זרה עם בייביסיטר של המלון?

את שאלת את האורחים שלך אם הם מסכימים לסידור הזה? זה נשמע לי פשוט מזעזע הרעיון הזה.
 
למעלה