התנהלות מבאסת של מקום- האם לחתום?

התנהלות מבאסת של מקום- האם לחתום?

שלום לכולם,
אז אחרי חודשיים של חיפושים מצאנו מקום שנראה לנו. בשיחות על המחיר (שהתנהלו במייל ובטלפון) הוסכם על הורדה קטנה במחיר וסיכמנו להיפגש כדי לקדם עניינים (מבחינתנו הגענו כדי לחתום על חוזה ולתת מקדמה). כשהגענו הבחור שדיברנו איתנו לא היה במקום והיה השותף שלו שלא היה מעודכן בכלום, אמר שהמחיר שסוכם לא נשמע לו הגיוני מאחר ובקיץ הבא המחיר הולך עוד לעלות ולבסוף אמר שהוא יברר עם השותף שלו וישלח לנו חוזה למחרת. היום אחה"צ קיבלנו חוזה במייל עם המחיר ללא ההנחה שדיברנו עליה (עם חצי שורה בסוגריים המציינת כי המחיר הקודם הוא עבור תאריכים אחרים שעליהם דיברנו ממש בהתחלה) וללא שום התנצלות על כך שהם שכחו מהפגישה שלנו אתמול או על השינוי במחיר.

עכשיו, מצד אחד אני ממש מתבאסת מההתנהלות ומצד שני אהבנו את המקום, הביקורות עליו טובות ואין לנו כ"כ אופציות נוספות שאהבנו ואנחנו קצת מותשים מהחיפושים.
אז מה אתם הייתם עושים?

ותודה מראש לעונים
 
לא הייתה הרבה אינטרקציה מעבר

הייתה פגישה ראשונה קצרה, קצת משא ומתן בטלפון ובמייל וזהו
 

באןבאני

New member
ניסיתם לדבר עם מי שהבטיח את ההנחה?

ואם לא תתאפשר ההנחה, זה עדיין רלוונטי?
 
המייל היום הגיע מהבחור שעמו סיכמנו

ההנחה שניתנה די קטנה והיא לא "דיל ברייקר" מבחינתנו, אך מה שמבאס אותנו זה עצם ההתנהלות שלהם וכן אנחנו חוששים מאיך האינטרקציה מולם תהיה בהמשך (טעימות והאירוע עצמו)
 

lanit

New member
ומה עם להרים אליו טלפון

ולשאול דוגרי מה השתנה? שזה לא מה שדובר עליו בשיחה האחרונה...?
כי האופציות שעומדות בפניכם לא משתנות- 1. לעזוב. 2. לחתום. 3. להתמקח.

אז לפני שעושים את השניים הראשונים, אולי גישושים עדינים (בהמשך למה שרונית אמרה- שלא יקצצו במקום אחר) יכולים לשנות את כל התחושה שלכם לגבי המקום.
 

ronitvas

New member
האם במייל כתוב המחיר לאחר ההנחה?

האם כתוב ליד המחיר, או בכל מקום אחר במייל שהסכום ניתן לימים מסויימים?
אם לא, ממליצה לקחת מישהו שיודע לנהל משא ומתן (אחד ההורים, חבר/ה קרוב/ת משפחה וכדומה)
ולנסות למצוא את הדרך.
חשוב לעשות את זה בצורה נעימה, כדי שהאנרגיות ישארו חיוביות.
את לא רוצה שתמורת ההורדה הם יורידו גם דברים נוספים שמבהלך האירוע לא תשימי לב אליהם.... והם עושים את זה!
 

ronitvas

New member
את מתכוונת לדוגמאות?

חוסר גמישות מבחינת כמות מוזמנים: הרבה פעמים מה שעושים זה שהם מחייבים אותך על מינימום ולמרות שהם מכינים אוכל לפחות אנשים (כי הם יודעים שלא יגיעו המינימום) הם מחייבים על כולם.
ובצד היותר מלוכלך.... אני מכירה מפיקי אירועים שמחייבים על יותר וגוזרים קופון יחד עם האולם.
אולם שמכבד את עצמו ונוהג בתורה הוגנת לא עושה את זה בדרך כלל.

לפעמים מורידים מספר הפריטים שיש בתפריט - במיוחד כשמדובר בבופה. הרי במהלך האירוע לא תבדקו מה יש ומה אין. או מחליפים לפי מה שיש להם באותו היום.....

הרבה פעמים אולמות מוציאים הרבה צ'ופרים אם יש להם "במלאי" או כי הם רוצים להיראות טוב. כשאת לקוחה "קשה" לא תקבלי כלום מעבר - עיצוב, אוכל, שתייה וכדומה.

ובאופן כללי, היחס..... הם לא יפגעו בשמם, אבל גם לא יצאו מכליהם שתהיו מרוצים. יערימו קשיים, בקטנה, אמנם, אבל זה תמיד מקלקל את האוירה.

היה אולם בצפון שעבדתי איתו בקביעות. הצ'ופרים שהייתי מקבלת באירועים היו אדירים - תוספת של מלצרים ללא תשלום, עמדות, תמיד היה קינוחים נוספים וכדומה. אלה דברים שאולי אתה לא מזמין ישירות ואף אחד לא חייב לתת אבל תמיד הם עושים טוב על הלב... אז אם היחסים טובים, הכל נראה אחרת
 
ממש בעיה... כי זה באמת יכול אחרי זה להיות

לא נעים...

איך הביקורות ב MIT4MIT?

רוצה לספר לנו מי הם אולי לאחרים יוכלו לספר לך איך הם היו?
 
נראה לי שלא הסברתי את עצמי נכון

עניין ההנחה מבאס אך לא נורא, הדבר שמטריד אותנו בעיקר זה איך תראה ההתנהלות בהמשך מול אנשים שמתנהגים כך עוד לפני חתימת החוזה...
הביקורות על המקום טובות, אני מעדיפה לא לציין את שמו בשלב זה למקרה שכן נסגור שם בסוף
 

lanit

New member
אז בהמשך למה שכתבתי

עוד הדברות ביניכם אולי תתן לכם תחושה נוספת לגבי מי שאתם מתנהלים מולם...
אפשר גם להגיד להם שאולי יש עוד מנה או עוד קינוח, או משהו בעיצוב שהם יכולים לבוא לקראתכם בגלל שההנחה בוטלה, ולראות איך הם מגיבים.

אגב, בן הזוג שלי מאוד אוהב לעשות דברים כאלה בדיבור על חוזים, כדי לראות מול מי הוא עומד. פעם- פעמיים פוצצו חתימות על חוזה שכירות דירה על כל מיני מקרי קצה כאלה, סתם לצורך דוגמא.
 
ברור שההנחה לא משמעותית... אבל כרגע

זה הדבר היחיד שיש לך בשביל להבין את ההתנהלות שלהם איתך...
 

Oriya28

New member
בתור התחלה

אל תתבאסי :)
דבר שני, מעתה והלאה, תקליטו את כל השיחות עם הספקים, ותשמרו התכתבויות במייל. (אגב, עפ"י החוק, אין צורך ליידע את האדם איתו אתם מנהלים שיחה - שהשיחה מוקלטת, כל עוד המקליט נוכח במהלך כל השיחה - זה קביל).
אם יש איזושהי עדות לכך שהובטח לכם מחיר אחר - תפנו את תשומת לבם לכך, בעיקרון, מרגע שהובטח לכם מחיר מסוים, אפילו אם זה בעל פה - זה חוזה לכל דבר.
גם אם אין אפשרות כזו, דברו שוב עם בעלי המקום - הסבירו להם מה התקציב, אל תהססו לקום וללכת במידה ולא מסתדר - תמיד יש עוד אופציות ותמיד יש את האפשרות שלא יתנו לכם ללכת כל כך מהר.
בכל אופן, את צודקת, התנהלות קלוקלת שכזו די מערערת את האמון בהם. אבל, תנו להם עוד הזדמנות, יכול להיות שכל זה נבע מקצר בתקשורת ומבלבול - ולאו דווקא מחוסר מקצועיות.
בהצלחה.
 

דורמורי

New member
בעיניי זה מוגזם.. ולפותחת הפוסט - תחושת בטן.

להקליט שיחות עם ספקים נשמע לי הזוי. ספק שאגיע איתו לצומת של "אמרנו X ואתה עכשיו אומר Y?" (לפני חתימת חוזה) לא יישאר ספק שלי לחתונה, חד וחלק, מליון אחוז, בלי להתבלבל, בטוח לגמרי. גם אם הוא הצלם הכי טוב בארץ או האולם הכי שווה. עניין עקרוני לחלוטין של איך מתנהלים ואיך לא.

ועזבו את ההנחה, אני מבין שזה לא האישיו. יהיו לכם עוד פגישות, עשרות בקשות קטנות וגדולות, צרכים שצריך לפתור, הכל - מול האולם. אם הם התחילו ככה, אפשר להמשיך לחפש אולם אחר שתחייכו כשאתם נכנסים אליו לטעימות, להעמיס אלכוהול או לבחור עיצוב. זאת תפישתי לפחות.
 

Oriya28

New member
ממש לא מוגזם

שמעתי אינספור סיפורים של זוגות שכאשר תכננו חתונה, סגרו כל מיני דברים עם הספקים - וקיבלו "כינים" (במקרה הטוב).
כל השיחות שלנו מול ספקים - מוקלטות. לא רק שמוקלטות - אני גם מיידעת אותם שהשיחה מוקלטת, על מנת שיבינו שברגע שהובטח משהו - מבחינתי זה סגור, והוא לא יכול להתפתל אח"כ בתירוצים ו"סיבונים" למיניהם.
ברגע שהודעת שהשיחה מוקלטת - חסכת לעצמך כאב ראש רציני בעתיד.
לא נתקלתי בבעיה עם עניין ההקלטות - מצד הספקים איתם דיברתי - זה בסדר גמור. חוץ מצלם אחד שדיברתי איתו - ברגע שאמרתי שהשיחה מוקלטת - הוא ניתק לי בפנים. מעניין למה באמת?
 

רגע33

New member
מנסה להבין, מה תעזור ההקלטה?

לספק אמין את לא צריכה הקלטה. לרמאי ההקטלה לא תעזור לך. מה תעשי? תשלפי את ההקלטה באמצע ויכוח סוער? במקרה הטוב הוא יתקפל ויעשה את המינימום שהוא מחויב לו בחוסר רצון. וכמו שאת בוודאי יודעת נותן שירות שעושה את הימנימום שבמינימום ומקטין ראש יכול לגרום לך להרבה מאוד עוגמת נפש בלי להפר אפילו בפסיק את החוזה או את ההקלטה. במקרה הפחות טוב הוא יזמין אותך לפגוש אותו בבית המשפט ו את תהיי אולי מאוד צודקת אבל תקועה בלי ספק רגע לפני החתונה ולפניך התענוג של הליך משפטי שבסופו , גם אם תזכי, מה שגם הקלטה לא מבטיחה, עדיין תצטרכי גם לגבות את הכסף (אולי את לא מודעת, אבל מי שרוצה להתחמק מתשלום - עושה זאת מאוד בקלות!) אולי את במקרה עורכת דין ודווקא מוצאת עניין בתביעות קטנות אבל בתור כלה ההקלטות האלה לא ממש יועילו ברגע האמת.
 

Oriya28

New member
אפרופו לשלוף הקלטה באמצע ויכוח סוער

אני אתן לך דוגמא: לפני חודשיים ערכנו שיפוץ מקיף בבית, הבאנו שיפוצניק מוכשר, שמענו עליו הרבה דברים טובים, סגרנו איתו על מחיר, לאחר שיידענו אותו בכל העבודות שצריך לבצע - כדי שלא יהיו הפתעות בהמשך.
באחת מהשיחות שלי איתו, עדכנתי אותו בשינוי כלשהו בעיצוב (לא משהו שמשנה במחיר), ו"על הדרך" חזרתי ואמרתי לו שוב: "אז סגרנו על 7000 ש"ח - תמורת ככה וככה" - אמר כן, ובזה הסתיימה השיחה (המוקלטת).
באחד הימים כשהוא עבד אצלנו, אני יושבת לתומי בחדר, הוא דופק בדלת ומודיע לי כי נצטרך להוסיף לו כסף (1500 שח טובין ותקילין), כי הוא לא ידע שזה מה שרצינו, ועכשיו צריך להזמין את זה ואת זה, וזה עולה עוד כסף. התחלנו להתווכח, אמרתי לו שהוא ידע טוב מאוד שזה מה צריך לעשות, ואם הוא נערך לא נכון מבחינת תקציב - אני לא מתכוונת לשלם על כך, הוא כמעט עזב הכל והלך באמצע, עד שנזכרתי שיש לי את ההקלטה במחשב (אני מעבירה את כל קבצי ההקלטה למחשב ומתייקת אותם עם תאריכים) - בכל אופן, השמעתי לו את ההקלטה - הפלא ופלא - הבחורצ'יק ירד מהעץ הגבוה שהתיישב עליו, וחזר לעבוד בשקט, מבלי שתיפגע איכות העבודה שלו. לכל המתעניינים: לשיפוץ שלום! הכל עבר חלק מאז, קיבלנו את מה רצינו, וכולם יצאו מרוצים.
באותה תקופה גם רכשנו חדר שינה חדש, והייתה בעיה עם ההזמנה לפי המידות שרצינו, וסגרנו עם בעל החנות כי במידה ויהיו שינויים במידות, העלות תהיה X שח - בדקנו, ואכן היה שינוי במידות, כשבנזוגי התקשר אליו ליידע אותו - בעל החנות התחיל "לסבן" אותו עם כל מיני שטויות, ואמר שזה לא מה שסגרנו ועכשיו צריך להוסיף יותר כסף ממה שדובר עליו מלכתחילה, אמרנו שאם ככה - אנחנו רוצים לבטל את העסקה - זה גרר אחריו צעקות ואפילו קללות מצידו של בעל העסק, והוא אמר שאי אפשר לבטל את העסקה בלה בלה בלה.. וראה איזה פלא - בחינניות נשלפה לה ההקלטה - והופה - העסקה מבוטלת! (דרך אגב, אפילו לא היינו צריכים להשמיע לו את ההקלטה - רק "הזכרנו אותה" כבדרך אגב.)
אתה תתפלא לשמוע איך המנגינה משתנה ברגע שאתה מודיע שהשיחה מוקלטת - גם אם לספק אין תכניות לרמות אותך - הרבה ספקים כ"כ להוטים "לסגור את העסקה" שהם מבטיחים הבטחות בטלפון, כדי למשוך אותך לפגישה, שכנראה תהיה בזבוז זמן מבחינתך - ולא תמיד הם יכולים לעמוד במה שהבטיחו - כשהם יודעים שהם מוקלטים - הם נזהרים שלא לצאת בהצהרות ולהבטיח דברים שהם עדיין לא בדקו שאפשריים בכלל.
אני מציעה לכולם, להקליט את כל השיחות שאתם מבצעים מול ספקים וליידע אותם על כך, לא רק במה שקשור לחתונה - חברות סלולר, חברת כבלים, סוכן ביטוח - הכל - זה חוסך כ"כ הרבה בלגן, בזבוז כסף, זמן ואנרגיה.
תאמין לי, אין לי עניין וחצי עניין בלהגיע לבית משפט לתביעות קטנות - בדיוק בגלל זה אני מקליטה הכל, ומיידעת אותם על כך!
 

רגע33

New member
הוא שאמרתי. זה עובד רק עם אדם הגון

קבלן לא הגון לא היה מתווכח איתיך אבל הוא היה מוצא דרך אחרת להכניס את התוספת הזו ולא היה עוזר כלום, הוא את הקופןו שלו היה מקבל בדרך אחרת. . אבל אם זה נותן לך תחושת ביטחון, אז זה כבר פלוס. אגב, זה אולי נשמע לאנשים פה מוזר אבל את ממש לא היחידה שמקליטה שיחות כאלה, זה די נפוץ ואנימכירה כמה תביעות שהסתיימו בזכייה בזכות הקלטות כאלה.אבל ברוב המקרים שאני מכירה, זה היה שווה ככוסות רוח למת.
ועוד אגב, את לא חייבת ליידע אותם כשאת מקליטה את השיחה כל עוד זו שיחה שאת משתתפת בה. כמובן שאז את מאבדת את האפקט ההרתעתי שאולי קיים.

אני מצידי תמיד אבחר שלא לעבוד עם ספקים שיש לי תחושה שכדאי להקליט אותם ובינתיים עוד לא נפלנו. כל אחד והמזל שלו!
 
למעלה