שאלת הוצאות

שאלת הוצאות

אני שאלת כי בניגוד להרבה חברות שלי ההורים שלנו לא עוזרים במימון החתונה,
האם היה לכן או לחצי כסף שחסכתם בצד ועזר לכם במימון האירוע?
לאיזה סכום הגעתם בתחשיב ההוצאות הכללי של החתונה?
פשוט אין לזה סוף, וכולם דופקים מחירים כאילו אבא של רוטשילד ואני כבר לא יודעת מאיפה נביא את כל הכסף הזה..
במה הצלחתן לחסוך משמעותית, על מה התפשרתן למשל?
 

livemusica

New member
יש הרבה כמוכם


אני חושבת שההוצאה הכי משמעותית בחתונה היא המקום / הקייטרינג ושם אפשר לחסוך את העיקר.
גם הוצאות אחרות כמו שמלה, תקליטן, צלם, ניתן לחסוך בהם כמה וכמה אלפים.
בכל דבר שתחסכו לא בהכרח תקבלו מוצר פחות טוב!! פשוט תצטרכו לחפש יותר... (אז לא צריכים להתבאס)
 

song4me

New member
החיסכון שלנו..

התחיל בזה שערכנו שני אירועים נפרדים - אחד למשפחה ואחד לחברים.
העובדה שלא ערכנו את האירוע באולם / גן אירועים הוזילה עלויות משמעותית.
גם אם עושים את האירוע באולם כדאי לקחת בחשבון שהמחירים בד"כ נמוכים יותר בחורף ובאמצע השבוע. בכל מקרה, לא מזיק להתמקח על מחיר המנה שמציעים לכם.

מעבר לזה חסכנו הוצאות גם בהיבטים אחרים:
- שמלה: יש כמה שרשורים שונים עם חנויות שניתן למצוא בהן שמלות כלה זולות, או לחלופין אפשר להזמין באינטרנט.
- דיג'יי: החתונה הייתה ללא ריקודים אז ארגנו בעצמנו מערכת הגברה ומוזיקה.
- איפור ותסרוקת: לא חייבים ללכת למעצבי שיער שגובים לפעמים הון. יש מספיק מספרות שאפשר לעשות בהן תסרוקת מכובדת בעלות הגיונית.
- צילום: ויתרנו על צילומי ההכנות ועל אלבומים. זה אומר שהצלמת הייתה איתנו רק ל-6 שעות בערך ולא יום שלם. לא לקחנו צלם וידאו, וקרובת משפחה צילמה את החופה במצלמת וידאו שלה.
- רבנות: ממליצה מאוד לפתוח תיק בצהר. מעבר לזה שהחוויה דרכם קלילה ולא מעיקה גם הרבנים שלהם לא גובים תשלום על עריכת החופות (גם לא "טיפ" או כל דבר אחר).
- עיצוב: בהרבה מקומות ישר מציעים עיצוב של המקום על-ידי מעצבת בתוספת אלפי שקלים. כדאי לברר מה העיצוב המינימלי כולל, לפעמים הוא מספיק לחלוטין.

ועצות כלליות לגבי ניהול התקציב.
כדאי מראש להחליט מהו הסכום שאתם מקציבים לכל אחד מהספקים, וכמובן לדעת כמה מוזמנים יש לכם.
אנחנו לא התחתנו עד שלא ידענו שיש לנו מספיק כסף בצד ושנוכל לממן את הכל בעצמנו (בהתחלה חשבנו לערוך אירוע גדול יותר).
לא חושבת שזה חכם לקחת הלוואה. יש לא מעט זוגות שנתקעים שנים ארוכות עם חובות מהחתונה.

שיהיה במזל טוב!
 
אנחנו הקצבנו סכום לכל דבר

לדוגמא - אולם - עד 200 שקל,
לא הלכנו מראש לאולמות יקרים יותר, בהתחילה זה היה נראה כמו משימה בלתי אפשרי ולאט לאט מצאנו הרבה אולמות במחיר הזה.
חיפשנו עד שראינו אחד שאהבנו.

תקליטן - שוב החלטנו על סכום והתחלנו להתקשר לתקליטנים ולשאול אם יש על מה לדבר, תתפלאי כמה אמרו שכן.
(התחתנו בינואר והיו לא מעט ספקים פנויים)

ככה מתקדמים.
אצלנו ההורים עזרו לא בסכומים מטורפים ויחד עם המתנות כיסינו את החתונה, לא נשאר לנו רווח אבל גם לא הפסדנו.
 

iritki

New member
שני הסנט שלי

אנחנו אמנן קיבלנו תקציב נדיב מההורים - אבל עמדנו בו בול כלומר היינו מאוד מאוד מחושבים.
לדעתי, על מנת "לבזבז" כמה שפחות מהחסכונות לדעתי לקחת את מספר האורחים ולהכפיל ב200 ש"ח לאדם - זה התקציב הבסיסי (בכוונה 200 שזה ממוצע נמוך יחסית כדי לא להתאכזב אחר כך). אחר כך להחליט כמה אתם מוכנים להשקיע מעצמכם בנוסף - נניח עוד 100 ש"ח לאורח וזה הגבול העליון של התקציב.

על מנת לעמוד בתקציב יש הרבה אופציות:
- להתפשר על עונה בשנה, יום בשבוע, מיקום בארץ. בסופו של דבר זוכרים את האירוע עצמו ולא באמת משנה אם זה היה יום רביעי או יום חמישי ואם מזג האויר נעים אז מה זה משנה אם היה מרץ, אפריל או יוני... (גשם זלעפות זה כבר חוויה אחרת אני מעריכה...)
- לנסות תמיד להוריד במחיר את הספקים. לא ברוח רעה ובלוחמנות אלה בנחמדות וכנות. גם אם כל מיקוח כזה חוסך לכם בסופו של דבר רק 200 שקל - בסיכום תחסכו 1000 זה גם משהו.
- בשמלה ונעליים אפשר לחסוך הרבה - שמלותבמבצעים או יד שנייה ונעליים לא מחנויות כלה. כן חשוב לא להתפשר בנעליים מבחינת נוחות. אותו דבר בתכשיטים לא צריך ללכת דווקא למעצבות ומעצבים מיוחדים אפשר בחנויות רגילות מלצוא מה שאוהבים.
- בנוסף אפשר לחסוך על "אקסטרות" להתספק בעיצוב הבסיס של האולם (רובם משמ ממש בסדר) ולא להוסיף אטרקציות זיקוקים מגנטים יונים עשן וכו'. על שטויות לרחבה לא הייתי מוותרת - אבל מובן לקנות בזול בדרום ת"א (אנחנו הקצבנו לזה 200 ש"ח)

בגדול אחרי שיהיה לם תקציב, תדרגו מה הכי חשוב לכם וכל הזמן תהיו עם יד על הדופק. אם הגדרתם שצלם נניח זה ממש חושב ומצאתם מישהו שממש אבתם אבל מעט יקר יותר אז תדעו ותכינו את עצמכם שמשהו אחר ברשימת הדברים הפחות חשובים תצטרכו לצמצם את הפער.

מזל טוב ובהצלחה !
 

FayeV

New member
גם אנחנו היינו כמוכם

אמנם היה לנו כסף בצד לחתונה, אבל וידאנו שאנחנו לא מוציאים את כל החסכונות שלנו על החתונה. ז"א, גם אם נפסיד כסף, זה לא היה הכסף בו אנחנו משלמים שכד דירה וקונים אוכל.
הלכנו למקום עם מחירים יחסית זולים (אחוזת מרגו) ולקחנו חבילת ספקים מאיזיווד.
אתם יכולים לחסוך בהרבה מקומות -
א. שמלת כלה - את יכולה לקחת שמלה כלה בהשאלה מקבוצת הפייסבוק 'שמלות כלה להשאלה', ללכת למקומות זולים או לקנות שמלת כלה מוכנה מאחד המעצבים.
ב. אולם - שמעתי את הסיפורים על המקומות שדופקים מחיר על כל דבר (וגם ראינו מספר מקומות שכאלה), אבל תדעו שיש מקומות ובעלי אולמות שהם ממש בסדר, לפעמים אפילו לא צריך לחפש הרבה
.
ג. ספקים - תגדירו תקציב לכל ספק, ותזכרו שיש גם צלמים נהדרים ב-6000 ש"ח ומאפרות מוכשרות שלא לוקחות סכומים גבוהים לאיפור.

אני בטוחה שיותר משימחו לעזור לכם בפורום. שיהיה במזל טוב!
 
אמנם קיבלנו מההורים מתנות חתונה נדיבות מאד

אבל...
את החתונה תכננו מבלי להסתמך על הכסף שנקבל מההורים (למרות שידענו פחות או יותר כמה נקבל).
אני מסייגת ואומרת שהיה לנו כסף בצד לשלם את כל המקדמות מבלי לקחת כסף מההורים והמקדמות היו די גבוהות.
אני לא זוכרת כמה כסף בדיוק שילמנו על מקדמות - אבל זה היה בסביבות ה-35 אש"ח והן שולמו מכסף שהיה לנו בתכנית חיסכון (מפתיע, אבל חלק מהכסף הוא מתכנית חיסכון של הבת מצווה שלי
). אני אתחיל מטיפים לחיסכון ואז אפרט את ההוצאות שלנו ככל שאני זוכרת אותן.

טיפים לחיסכון-
הושבה, הושבה ועוד פעם הושבה- ביצוע סידור הושבה נכון ויעיל יכול לחסוך כסף מיותר שמתבזבז בגלל שמשלמים על סתם מנות. כשתגיעי לשלב הזה תכנסי להודעות הנבחרות בפורום - יש שם הסברים מפורטים!
עיצוב האירוע - הרבה בנות עושות הרבה דברים יצירתיים לבד! משדרגות מאד את העיצוב והרבה פעמים זה יותר יפה ממה שהמקום מציע ולפעמים זה יכול להוזיל. אני לא מתחרטת שהוצאתי כסף על פרחים והלו"ז שלי היה מאד צפוף בגלל עבודה בשעות קשות - אבל במבט לאחור אם היה לי יותר זמן, בהחלט הייתי מנסה לעשות בעצמי. אני אמרתי למעצב - אני מוכנה להוציא עד X ש"ח - בוא תעזור לי להתאים חבילה שתיתן עיצוב יפה במחיר הזה. הוא בא לקראתי ומצא סוגים יפים של פרחים שעולים קצת פחות וכך סגרנו את העיצוב במחיר שקבעתי מראש.
ניהול טבלת אקסל שמשווה בין כל המקומות שראיתם - לפעמים מקומות שנראים לכאורה זולים יותר מתבררים כיקרים יותר - בגלל שבמסגרת החבילה הבסיסית יש הרבה דברים שלא כלולים. זו הדרך של המקום לסנוור אתכם עם המחיר - ואז נאלצים להוסיף כסף. לדוגמא- לנו האלכוהול היה חשוב. קיבלנו הצעה מאד זולה ממקום שלא כולל שירותי בר. עשיתי בדיקה ולשכור שירותי בר מייקר משמעותית את המחיר. וזה מקום שהדבר היחיד שהיה נראה בו טוב זה המחיר הזול - כל השאר היה נראה לא משהו. אם הייתי מתפשרת בסוף הייתי מתבאסת.

בגלל שהחתונה הייתה לפני כמעט שנתיים (בחודש הבא יש יום נישואין!) אני לא זוכרת במדויק עד לפרטים הקטנים - אבל את העיקר אני זוכרת.

חבילת חתונה בסיסית דרך איזיווד (התחתנו בערוגות הבושם) - 89,000 ש"ח עבור 300 אורחים. הסכום הזה כלל תשלום עבור 300 אורחים כולל תאורה והגברה, שכר מלצרים וברמנים ועיצוב בסיסי, חבילת צילום, די ג'יי, איפור ושיער, זר כלה וקישוט לרכב.
תוספת עבור 30 וקצת אורחים שהוספנו מעבר המינימום - בסביבות 2,000 ש"ח - לא זוכרת מספר מדויק.
שדרוג העיצוב - 3500 ש"ח. במה לחופה - 1,000 ש"ח - זו תוספת שהמקום דורש עבור עריכת החופה על במה מוגבהת.
שדרוג לעמדת אפטר פרטי - 2,000 ש"ח.
קשקושים לרחבה + אלכוהול תוצרת חוץ - לא זוכרת סכום סופי כי הרבה קיבלנו מחו"ל...
שמלת כלה - 6,500 ש"ח - זה נכנס תחת סעיף המתנה מאמא.
נעלי כלה - 500 ש"ח.
ביגוד חתן - 1,000 ש"ח כולל נעליים.

זה כל מה שיכולתי לחשוב עליו. אני זוכרת שעשיתי חישוב והסכום הסופי כולל הכל היה בסביבות 330 ש"ח לאדם.

בסופו של דבר, המתנות של האורחים (ללא המתנות של ההורים אבל עם המתנות מהאחים) כיסו את ההוצאות שלנו על החתונה עד השקל האחרון (למעט ביגוד שלא כללתי בחישוב).
כלומר, המתנה הממוצעת יצאה 330 ש"ח לאדם - שזה כולל גם את הקרובים יותר שהביאו מתנות גדולות יותר וגם את הרחוקים יותר שהביאו מתנות קטנות יותר וכולל גם תשלום על בערך 9 מנות שלא נוצלו.
 

ימיממה

New member
אנחנו, אולי יותר אני :)

אני אישית רציתי להתחתן בחול, עם מעט מאד אנשים קרובים.... לא עבד...

לאחר מכן הסכמתי להתחתן באולם בארץ, רציתי אולם זול באזור חיפה, הורי החתן החליטו שהמקום לא מספיק יפה.
ואז מצאתי אולם מאד יפה ויקר באזור השרון, אז החלטנו שם!

היה לי חשוב לא להוציא הרבה (באופן יחסי) מידי כסף על החתונה אז ככה.

א. התחתנו במוצאי 9 באב, זה כבר הוריד את המנה מ300 ל250. בחרתי שנותן עם המנה חופה בסיסית, ואלכוהול תוצרת חוץ, כבר חיסכון של עשרות אלפי שקלים.

ב. השמלה שלי עלתה 1500 ש"ח מאאוטלט, נעלים 30$, הבגדים של החתן, כ500 ש"ח. עוד חיסכון של כ5000 ש"ח במקרה הטוב...

ג. שיער איפור, עשיתי תסרוקת נחמדה במספרה מקומית, 300 ש"ח +170 ש"ח ציפרניים, עוד 350 ש"ח על איפור במק מקבלים איפור הביתה בסכום על העלות. עוד חיסכון של כ1500 ש"ח.

ד. הצלם שלקחתי לא היה צלם "חתונות" מוידאו לא ממש איכפת לי והוא גם יצא סתמי, ובסטילס חיזקתי את הצלם בסטודנטית שנה רביעית לצילום. הכל עלה כ2000 ש"ח.... אותו הדבר עם הדיי ג'יי. הדבר שלא חסכתי בו הוא להקת רוק מגניבה מאד! עוד 7000 ש"ח

כל החתונה עלתה כ105000, 400 אנשים, במקרה גם קיבלנו מתנות מאד יפות, אז זה הרבה מעבד ל"כיסה" את האירוע, אבל אי אפשר לסמוך על זה. וגם נחמד לזוג צעיר שהמתנות מגיעות אליו ולא אל נותני השירות.
 
מחזקת את התגובות של כולם ורוצה להוסיף

משהו לגבי חיסכון. הטעות הכלכלית הכי גדולה שעשיתי בחתונה היא לזרוק את הכסף של המתנות לפח על שטויות. תנסי לקצץ איפה שאת יכולה (באמת נתנו לך פה עצות טובות), אבל כדאי לך גם לשקול להשקיע את הכסף שתרוויחו מהחתונה למטרות רווח. אחותי התחתנה לא מזמן והיא שמה את כל הרווחים מהחתונה בפיקדון קוקוס של טפחות שמכפיל את הכסף פי 2 אחרי 14 שנים. זה באמת משתלם אם חושבים על עתיד יציב ובטוח, הלוואי שהיה לי אז את השכל לעשות משהו כזה בעצמי...
 
למעלה