עסק בתחום החתונות |
איך משיגים לקוחות?

מפלצת0

New member
עסק בתחום החתונות |
איך משיגים לקוחות?

אני נכנסתי לפה בכוונה בצורה אנונימית, ומנסה להיעזר בפורום המכובד הזה.
נסו לחשוב רגע בכובע של נותן שירות ולא של זוג מתחתן:

יש לי עסק בתחום החתונות שפעיל כמה שנים- להקה לאירועים. אנחנו חבורה מקצועית ומנוסה שניגנה בהרבה אירועים, אבל עדיין משהו בעסק לא עובד, וזה תקוע לדעתי בתחום השיווק.
אני מכיר את התחום לעומק, ויכול לומר בשיא האובייקטיביות שהלהקה מאוד מאוד טובה, וגם כל מי שלקח אותנו היה מרוצה עד הגג פלוס פלוס . וקיבלנו המון המלצות בע"פ ובכתב שמתועדות באתר שלנו.

עדיין, העבודות לא זורמות בכלל. ואני מנסה להבין מה אפשר לעשות בנידון.
הבעיה עם עסק כזה, היא שזה כמו כדור שלג:
מי שמתקשר לברר לגבי אירוע, רוצה לראות אותנו מנגנים באירוע. ומאחר שאין הרבה הזמנות, רוב הלקוחות נופלים בשלב הזה... אבל איך גורמים ללקוחות כן להגיע??
מי שמגיע אלינו לפרזנטציה- סוגר ב-95% מהמקרים. רוב האנשים לא מוכנים להגיע לפרזנטציה ורוצים לראות הופעה חיה. אבל לך תסביר להם שאין משהו בקרוב כי כל האחרים גם אומרים כנ"ל??
יש לנו אתר מושקע, שמופיע במיקום יפה בגוגל. יש פייסבוק. יש וידאו שרואים אותנו מנגנים. אנחנו ברמה גבוהה יחסית למה שמוצע בשוק.
ניסינו להוזיל מחירים אבל זה עבד רק לרעתנו לדעתי, כי אנשים חשבו אוטומטית שזו להקה לא מקצועית. וכשניסינו מחירים ממוצעים- אין שיפור בהיקף סגירת האירועים...

אשמח לרעינוות יצירתיים שיכולים להרים את העסק למעלה...
 

PooKiPsiT

New member
מה שאני יכולה לענות (דוקא מנקודת מבט של לקוח)

זה שאני לעולם לא מסתכלת על המלצות של ספקים שנמצאות באתר של הספק עצמו, כי אי אפשר לדעת ככה עד כמה ההמלצות באמת כנות. לאתר של עצמו מבחינתי הספק היה יכול להעלות את ההמלצות בעצמו.

המלצות חשוב שיהיו במקומות שלא קשורים אליכם (אתרי מתחתנים למיניהם). גם שם כמובן יכולות להיות מודעות שהן פרסומת סמויה, אבל זה פחות מחשיד.

מעבר לזה אין לי מושג ביח"צ, אז לא כל כך יכולה לעזור...
 

דורמורי

New member
פרסומת אחת, אבל בסופרבול


אבל במישור היותר פרקטי...

הייתי משקיע תקציב באיש שיווק. כזה שידע לתת רעיונות שוים וגם ליישם אותם, כמו סרטון קצר איכותי אך משעשע שיעבור בפייסבוק (ואם יהיה לכם מזל יהיה גם ויראלי. אבל בשביל זה הוא חייב להיות מעולה/משעשע בטירוף).

להתחבר למפיקי אירועים וחתונות, שתהיו משהו ברפרטואר שהם יוכלו להציע ללקוחות. זה פגישות ושיווק עצמי ו'תבואו להופעה תראו' וכו', אבל זה נטוורקינג שאתם חייבים.

אתר קופונים. זה משמש כיום ככלי לחדירה לשווקים שונים ולו במחירי היכרות, אבל ככה גדלים לשוק נוסף. אפשר גם ב'חופונים' שזה יעודי לנושא.

בחתונות עצמן - תהיו נגישים. כשאתם לא על הבמה, אל תהיו מסוגרים בעצמכם, אלא תהיו נגישים לאנשים, אולי יגשו אליכם ולו כי הייתם מעולים ומגניבים וישמחו לדבר איתכם. בשיחות האלו תזכרו שחוץ מהפרגון וה'איזה יפה את שרה' תזרקו גם את שם הלהקה לחלל האויר, לא בצורה מעיקה אבל ככה שיהיה לכם 'שם'. שתהפכו למותג.

הממממ, תהיו באינטרנט. תהיו פה ותנגישו את עצמכם בצורה יפה, עם גילוי נאות במקום, ומישהו אמיתי שיושב וכותב וממליץ והוא בן אדם מאחורי היוזר ולא רק מנסה לדחוף מספר טלפון כי אלו מועפים מפה אחר כבוד, וזה דורש זמן והשקעה.

אם יעלו לי עוד דברים בראש אני אכתוב... דווקא נושא מעניין, גם אם לא תצליחו להגיע לסופרבול. בהצלחה :)
 

סילביה9

New member
אולי אירוע נגינות כמו אירוע טעימות?

זאת אומרת להזמין כמה זוגות שיבואו לשמוע אתכם באירוע ספציפי בשבילם, עם רפרטואר שירים וכו'.
עוד רעיון: לא הייתי באירוע טעימות עדיין אבל אני מניחה שהרבה זוגות מוזמנים,
אולי אפשר לארגן דיל עם מקום מסוים שתנגנו באירוע הטעימות ותוכלו להציע את עצמכם?
באופן אישי הייתי בדי הרבה חתונות ובאף אחת מהן לא הייתה להקה, כך שאני מאמינה שאתם פונים לקהל ספציפי שמגיע מראש עם הרעיון ללהקה, ככזה אני בטוחה שהמקום הראשון שפונים אליו הוא אתר מיט4מיט ודומיו, אולי שווה לחזור אל אנשים שבעבר ניגנתם אצלם ולבקש שיתנו המלצה - אפילו ברמת הקופי פייסט.
בהצלחה!
 
אולי להתחבר לחברה כמו easywed?

יש היום הרבה מפיקי אירועים / חברות תיווך
שאפשר אולי להתעניין שם..
 
אני במקרה חיפשתי DJ אך הסיטואציה דומה

כאשר אני חיפשתי ונפגשתי עם DJ שונים אותו אחד שבחרנו בו היה אחד שאפילו לא הלכנו לראות אותו
1. היו עליו מלא המלצות ( חיפשתי בפורומים , ביוטוב , וכו')
2. המקומות שבהן הוא הופיעו ממש לא הסכימו שזוגות יבואו לראות אותו ( ואותו בחור די הבהיר את זה שהוא לא מוכן לסכן את העבודה שלו שכן למקומות מסויימים יש רשימה שחורה של ספקים )
3.היה לו משרד שעבד עם עוד אנשים והוא פשוט הראה אחד שמבין עניין,
4. היה לו אתר מעולה
5.המקום שהתחתנו בו די החמיא לנו על הבחירה ( רק אחרי שסיפרנו להם הם היו מרוצים )
6.הופעתם במקום מסויים - יתכן ולהתחבר ולפתח קשרים די עוזר

בנוסף הורדת עלויות לא באמת משנה .. תלוי בעולם הדתי או החילוני ( שאצל הדתיים המחיר מאוד משפיע )

שיהיה בהצלחה
 

lanit

New member
אולי לארגן הופעה בבית קפה קטן אחת לכמה זמן

זה מה שידיד שלי עושה, בשביל הכיף.
למשל בבר גיורא בת"א, אבל גם הראשל"צ וברעננה. ואז אפשר להזמין חברים, וגם לקוחות פוטנציאליים.

אפשרות אחרת היא לבקש מאחד הלקוחות לשמש כממליץ, ולהפנות אליו שניים- שלושה זוגות.
 
יש הרבה מקומות עם הופעות בסגנון

אולי אפשר להציע להם לשוחח עם מישהו שהופעתם בחתונה שלו?
 

מפלצת0

New member
לגבי עבודה עם מתווכים למיניהם- ולגבי המחיר |כ

בתחום שלנו זה פחות מקובל, אבל לנו אישית זה צורם בגלל שהעמלה נגבית ללא ידיעת הלקוח
כלומר מציעים לו "דיל" בזמן שאצלנו הוא יכול לקבל את אותו המחיר בלי לשלם לגורם נוסף.

עם יד על הלב (ולדעתי זו שאלה ששווה נעיצה אפילו) כמה המחיר משפיע עליכם? אם אותו המוצר יתומחר נמוך לא תחשבו עליו מראש שהוא גרוע?
נגיד אם תקליטן יעבוד במחיר גבוה יחסית לשוק, כולם יאמרו לעצמם שהוא תותח, ואם הוא נמוך יחסית לשוק ישר אנשים מחפשים את הקאץ'
היתה תקופה שהצענו מחיר הפסד ממש, והרגשנו שאנשים ישר חיפשו פגמים.

תודה על העצות המועילות ואשמח לעוד כאלו.
 

lanit

New member
לעבוד בהפסד זה לא נכון

ואני אסביר למה:
- קודם כל, אתם עושים עבודה, כנראה עבודה טובה, ואין סיבה שתתמחרו אותה בפחות. מה שכן אפשר לעשות, זה הנחה לחבר מביא חבר או משהו בסגנון.
- בדיוק היום קראתי כתבה על זה שאנשים מעריכים איכות לפי קו בסיס מסויים. אם תהיו הכי זולים, כנראה יעריכו אתכם פחות, וכמו שכתבת- יחפשו קטצ'.

כמו שנורמה כתבה- כדאי לבנות אתר טוב. שווה להשקיע בצלם והסאונד ולהקליט כמה שירים, ולפרסם אותם.
בהמשך להצעה הקודמת על הופעות במועדונים- הייתי מדפיסה כרטיסי ביקור עם קוד QR שמוביל לאתר שלכם, ולדף "צור קשר".
אגב, שווה לבדוק עם עמותות וארגונים, אולי גם חברות, אולי ימי סטודנט, אם באחד מהם תוכלו להופיע. אפילו חצי שעה, אפילו בחינם. החשיפה תעשה לכם טוב. ולא לשכוח שאתם עושים חתונות, בר מצוות, ברית מילה...
 

Norma Desmond

New member
יכולה לענות בתור לקוחה ש"הימרה" על להקה דומה

אני הגעתי אל הלהקה שניגנה בחתונה שלי בדרך מקרית למדי. לא מצאתי ביקורות עליהם בשום מקום, היה להם אתר קטן (ולא מתוחזק במיוחד. לדעתי הוא כבר לא באויר אפילו) וכמה סרטוני יוטוב (מעטים אך מקצועיים)
בוא נגיד- בתחום השיווק העצמי יש להם לאן לשאוף

על פי הדברים שאתה כותב- אתם כבר בכיוון טוב יותר בעניין הזה
מבחינתי- לקחתי חתיכת הימור, ואין לי מושג איך ולמה היה לי בטחון בהם. פשוט הייתה לי הרגשה טובה.
אני יכולה להגיד לך שהיום בדיעבד אני מאוד משתדלת להמליץ עליהם לכל מי שמתעניין בלהקה לאירוע, פשוט מכיוון שהייתי סופר מרוצה מהם. אני לא יודעת כמה זוגות סגרו איתם בפועל בעקבות ההמלצות שלי (אין לי קשר אליהם ובטח שלא בונוסים מסגירות. וחבל
) אבל אני יכולה להגיד לך שלהרגשתי, מעבר להשקעה באתר מתוחזק, עמוד יוטוב מעודכן ומתעדכן עם סרטונים באיכות טובה ומקצועית (ערוכים, סאונד טוב, בלי רעשי רקע והפרעות אחרות. כאלה שנותנים תחושה מקצועית) החלק של המלצות מפה לאוזן מאוד מאוד משפיע
אז קודם כל- אם יש אליכם פניות ויש התעניינות- זה כבר טוב! הצעד הבא, לטעמי, הוא להפנות אל לקוחות מרוצים. אין כמו לקוח מרוצה שישבח אתכם בפני לקוח פוטנציאלי.
מעבר לכך- הציעו כאן הופעות בבתי קפה ומועדונים- זה נשמע לי רעיון מוצלח להגיע אל קהלים שלא הייתם מגיעים אליהם בדרכים אחרות. הם יכולים להיות הממליצים הבאים שלכם. גם חלוקת כרטיסי ביקור למי שניגש להחמיא באירוע עצמו יכולה להיות אחלה, אם תעשה בטוב טעם ולא בצורה מציקה או מביכה.
אנשים שמחפשים להקה לחתונה לרוב לא נתקלים בהיצע רחב באתרי החתונות . זה תחום פחות נפוץ- בד"כ סוגרים עם דיג'יי לחתונה ורוב הביקורות נכתבות עליהם.
אני יודעת שאני פשוט התחלתי לברר עם חברים, משפחה, אינטרנט וכו'- חיפשתי המלצות על להקות/ הרכבים מוסיקליים מוצלחים שאנשים נתקלו בהם וזכרו לטובה. בלהקה שאיתם סגרתי נתקלתי בכלל כשהופיעו ביריד מכירות כלשהו, שנתיים לפני כן וזכרתי מספיק פרטים כדי לחפש אותם.

שיהיה בהצלחה!
 
למעלה