סידורי הושבה - ינואר 2013

simplicity83

New member
אבל זו לא הנקודה

ברור שצריך להתחייב על מספר האנשים כמה ימים לפני החתונה.
הנקודה היא שבד"כ מוסרים מספר מסויים, שזה המינימום של האורחים ש*בטוח* מגיעים.
על זה יש רזרבות שזה בד"כ עוד כ-10% מהמספר שמתחייבים עליו - את זה המקום חייב להיות מסוגל לספק. זה מכיל אנשים ש*אולי* יבואו.
ולא אמור להיות שום קשור לכמות פתקי ההושבה.

במהלך אישורי ההגעה מגבשים כמות של אנשים שהודיעו שהם מגיעים ועוד כמות שנשמעה כמתלבטת ואלו הם האולי.
אבל מכינים פתקי הושבה וסידור שולחנות גם לכל האולי - כדי שאם הם כן יגיעו יהיה להם איפה לשבת.
אצלנו היתה עריכה של 12 בכל שולחן, הושבנו בממוצע 10 בטוחים ושיחקנו עם ה*אולי* בתוך השולחנות, כדי שאם הם יגיעו הם ישבו עם חברים/משפחה ולא לבד בשולחן שכולו רזרבה.
למשל אנחנו התחייבנו על 350, והיו לנו עוד כ-15 אולי - לכולם היה פתק הושבה.

מה שדורשים ממנה באולם זה לשלם לפי הפתקים - כלומר גם על אלו שאולי יגיעו והיא לא התחייבה עליהם במינימום. וזה ממש לא הוגן.
 

Bobbachka

New member
את מתבלבלת...

חשוב להפריד בין אישורי הגעה והתחייבות לאולם לבין פתקי ההושבה.

מה שאת טוענת נכון לגבי התחייבות למס' אנשים בפני האולם.
מה שקורה בפתקי הושבה הוא שאת מכינה פתקים לכ-ל מי שאישר הגעה טלפונית ללא יוצא מן הכלל (אחרת יהיו אנשים שיגיעו ולא יהיה להם פתק וזה לא נעים).
זאת בעוד שהכלל אומר שבוודאות לא כולם יגיעו ונדרש בממוצע להוריד 10% מהמאשרים ולכן מראש את יודעת שאם תכיני פתקים לכל המאשרים את תשלמים 10% יותר על ריק.

בדרך כלל באולמות את יכולים להכין פתקים כאוות נפשך (גם 200 פתקים יותר ממה שהתחייבת) ואין עם זה שום בעיה כי את מתחייבת על מספר שהוא מס' המאשרים*0.9.
 

Hadas 87

New member
אה אוקיי הבנתי

אז אני צריכה לברר איך זה אצלי באמת.
כי אצלי מחייבים לפי שולחן. אז לא יודעת אם אפשר לערוך שולחן ל12 אבל לשים בו 10 במקרה שלא כל אלו שאישרו יגיעו. יחשיבו לי את זה כ12...
 
יש מצב שאת מתחתנת בלימון ???

לדעתי למשפחה הקרובה (מאוד!!) כאילו אמא אבא אחים סבא סבתא וחברות צמודות שלך תגידי בעל פה את מספר השולחן ...
ו....תגידי לבעל האולם שהוא חצוף!!
 

apple sauce

New member
רעיון ממש טוב

מצטרפת לבנות האחרות, בעל אולם חצוף ממש, פשוט לא נעים. אולי ככה הם מנסים לשכמע אותך לא לעשות הושבה שמית. בכל אופן הרעיון של כרמל מצוין.

תקחי פתקים, ותרשמי את כל מי שאת רוצה כאילו את לא משלמת פר פתק. אחר כך, תראי כמה אורחים "מתנדנדים" רשמת. נגיד שיש לך 10 כאלה, תוצאי מכל הפתקים 10 פתקים של אנשים שמאוד קרובים אליך, ותתני להם את הפתק ביד מבעוד מועד. על הפתק את גם קובעת את מספר השולחן, אז תסדרי את זה ככה שזה יתאים.

אחר כך, אל תשכחי לרשום ביקורת במיט4מיט כדי שכולם ידעו ויהיה לחוצפה הזאת סוף.
מעניין אם מגיעים יותר אנשים מפתקים, מה הוא יעשה אז.
 

miriti83

New member
כמו שכתבתי לכרמל אני לא חושבת שזה יעבוד אצלנו

אבל תודה
 

miriti83

New member
לא בלימון

אני לא חושבת שהרעיון הזה יעבוד אצלנו.
באמת רציתי שהכל יהיה מסודר ושכל אחד ידע איפה הוא יושב, אני לא אוהבת הושבה בקבוצות, בטח לא לאחיות המבוגרות של סבתא שלי וכאלה...
 

anat1986

New member
אני התחתנתי השבוע בלימון וחייבת לציין ש...

עשינו הושבה שמית, והתחייבנו על מספר אורחים, בלי שום קשר לפתקאות.
יום לפני האירוע הבאנו לאולם את הסקיצה הסופית, ובפגישה זו גם התחייבנו למספר המוזמנים.
את הפתקאות הבאנו בכלל ביום האירוע עצמו.

לגבי בעל האולם ואנשי הצוות במקום ובכלל האולם-
בקרוב אעלה קרדיטים (ברגע שאקבל תמונות מהצלם), אבל אין לי שום מילה רעה על האולם!!!
האירוע היה מתוקתק, האוכל היה טעים ברמות אחרות, והשירות מצוין גם כן.
ומאיר, בעל האולם, אדם מקסים.
 

apple sauce

New member
גם אני שמעתי ביקורות טובות

גם מצד האורחים וגם מצד בעלי השמחה.
 
אישורי הגעה וסידורי הושבה - הסבר קצר

מצורף קישור להסבר שלי - שנכנס גם בזמנו להודעות הנבחרות.

בקצרה, אסביר שוב את הנושא, לטובת מי שצריכה עזרה.

לפני שמתחילים (שבוע-שבוע וחצי לפני החתונה), אמורה להיות לכם ביד רשימת מוזמנים סופית (כולל הזמנות שההורים ביקשו ברגע האחרון כי שכחו עוד כמה אנשים...
).
כשעוברים על הרשימה הזו, מבינים שיש אנשים ספציפיים שלא צריך לאשר איתם הגעה. אלו האנשים מהמעגל הכי הכי קרוב שרואים יום יום וברור לכולם שיגיעו לחתונה.
אפשר תמיד לשאול אותם בצחוק- אבל בגדול - תמיד יש כמה אנשים שהתשובה שלהם ברורה.

בשלב הזה יש כמה שיטות וזה תלוי באורחים ובהיכרות שלכם איתם. אצלנו, חילקתי את המוזמנים לקבוצות וכך גם חסכתי זמן והתעסקות. במשפחה של בעלי בני הדודים מאד מגובשים. הם משפחה קטנה והם מאד קרובים. יש שתי קבוצות של בני דודים ובכל קבוצה מינינו בן דוד אחראי שמקבל את המידע על הגעה מבני הדודים האחרים. זה עבד בצורה מצוינת. במשפחה שלי - אמא שלי התקשרה ושאלה. אנחנו חצי פולנים - אז אנשים נתנו תשובות מהימנות כדי שלא לצאת לא מנומסים. בעבודה שלי - מיניתי חברה שלי שתהיה אחראית לשאול את כולם אם הם באים. היא שלחה מייל וכמה ימים לפני קיבלתי ממנה רשימה מדויקת. כך היה גם בעבודה של בעלי. חמותי מורה- אז היא תלתה דף בחדר המורים ומי שתכנן לבוא נרשם וגם נרשם להסעה שהיא ארגנה. חמותי גם מינתה חברה שלה שתלך ותשאל את מי שלא נרשם והיא כן חשבה שיבוא.
בקיצור - אחרי כל הקבוצות האלו - נשארו מעט מאד אנשים שצריך היה באמת להתקשר אליהם. לחלק התקשרנו "כאילו" מהאולם וחלק פשוט שאלנו. יצא שהחלוקה לקבוצות השאירה לנו מעט מאד טלפונים לעשות בסופו של דבר והתוצאות היו מהימנות (היו אנשים שאמרו שלא יבואו ובאו והיו אנשים שאמרו שכן יבואו ולא באו ובסוף יצא שמכמות המוזמנים הראשונית שהייתה לנו - ירדו בערך 15% וזהו ומכמות מאשרי ההגעה היו פחות מ-10% מהאנשים שאמרו שיגיעו ובסוף לא הגיעו ואלו שלא הגיעו - זה היה בגלל בלת"מים).

שימו לב - באישורי ההגעה - מי שאמר שאולי יגיע נספר כ"לא יגיע". מי שאמר שיחזיר תשובה ולא החזיר, נספר כ"לא מגיע". מי שנתן תשובה מתחמקת או שיש לו רקורד גרוע בהגעה לחתונה נספר כלא מגיע. חשוב להכין בצד רשימה של אנשים כאלו.

אחרי שיש רשימה סופית של מאשרי הגעה אפשר לגשת לסידורי ההושבה.
בכל אולם השיטה שונה - אבל בדרך כלל מקבלים מעין "סקיצה" שמראה את הסידור של השולחנות באולם ביחס לרחבת הריקודים ואז גם אפשר להבחין בין שולחנות שקרובים לרחבה לבין שולחנות שקטים יותר.
אני ממליצה לעבוד עם סקיצה ועם רשימה באקסל.
בשלב הראשון - מחלקים את כל האורחים שאישרו הגעה לקבוצות של 12 ומכינים רשימת אקסל (במקרים מסוימים, אפשר גם 13, למשל אצלנו היה מישהו שהודיע שהוא הולך לאירוע אחר ומגיע לאירוע שלנו בסוף, כדי להגיד שלום... הוא היה הבן אדם ה-13 בשולחן. בסוף אגב, הוא הגיע בתחילת האירוע, אבל מישהו אחר לא הגיע כך שהיה לו מקום).

בשלב הזה אני האצלתי סמכויות. אמא שלי חילקה את המוזמנים שלה לקבוצות, אמא של אורן חילקה את המוזמנים שלה לקבוצות ואני חילקתי את המוזמנים שלנו לקבוצות. זה עבד מצוין והן עמדו בזמנים.

חשוב מאד- לא להילחץ אם לא מצליחים להושיב 12 בשולחן כי מבחינת קבוצות זה לא מסתדר. אפשר תמיד לבקש מהמקום ששולחן אחד או שניים יערכו ל-8 אנשים ואז להושיב 10 וכל מיני סידורים כאלו. אם המקום גמיש, יסכימו לבוא לקראתכם בנושא הזה. אפשר גם קצת ללחוץ - פשוט חשוב לוודא שאתם באמת תשלמו על השולחן הזה לפי 8 אנשים ולא לפי 10... אפשר לנסות לקבל את זה בכתב- למשל, לשלוח מייל, "אנא אשרי לי את קבלת הסידור המצ"ב. בהמשך לשיחתנו, הוסכם ששולחנות X, Y ו-Z יכילו 8 אנשים ואנחנו נחויב על 8 אנשים, אא"כ תיפתח רזרבה".

אח"כ לוקחים את מספר האנשים שאישרו הגעה וגוזרים ממנו 10% (בלי כל ה-"אולי" למיניהם). לדוגמא, אם 330 אישרו הגעה, מורידים 33 אנשים ויוצא - 297.
התוצאה שצריכים לקבל היא שיהיו מקומות ערוכים ל-297 אנשים.
עכשיו ניגשים למלאכת השיבוץ והסידור.
ניגשים לרשימה ומסמנים כוכביות ליד כל שולחן שחושדים שיהיו בו אנשים שלא יגיעו.
בעיקרון - הרעיון הוא להגיע ל-33 כוכביות (לפי המספרים שבחרתי בדוגמא). לכן בסופו של דבר, מלבד בשולחנות של האנשים הכי-הכי קרובים - אמורות להיות כוכביות בכל שולחן.
אצלנו, היו שולחנות שערכו ל-8 והושבנו בהם 12 אנשים...

297 חלקי 12 = 25 שולחנות. בסוף יוצאים 25 שולחנות כשכמעט בכל שולחן יש 2 כוכביות או יותר.

אחרי שיש רשימה מסודרת של השולחנות באקסל, כשליד כל שולחן יש מספר של כוכביות שמסמן את מספר אנשי הרזרבה, ניגשים לסקיצה.
בוחרים שולחן לכל קבוצה ורושמים ליד הקבוצה את מספר השולחן שהם קיבלו (הסקיצה אמורה לכלול גם מספרים לכל אחד מהשולחנות). על הסקיצה רושמים בכל אחד מהשולחנות לכמה אנשים צריך לערוך. אם למשל הושבת בשולחן 12 אנשים ויש 4 כוכביות - צריך לערוך ל-8 אנשים. אם הושבת 12 ויש 2 כוכביות - צריך לערוך ל-10 אנשים.

בסוף, אמורים להיות 2 מסמכים. 1. טבלת אקסל בה יש רשימה של האנשים מחולקים לקבוצות כשליד כל קבוצה יש מספר שולחן שמוצמד לה וכוכביות כדי לסמן את בכל שולחן את כמות המקומות שלא עורכים. 2. סקיצה שבה מסומן על כל אחד מהשולחנות - לכמה אנשים לערוך אותו. לפי זה אמורים לחייב אתכם.

ביום האירוע, אמור להיות נציג מטעמכם שיטפל בנושא ההושבה ויסתובב יחד עם מנהל האירוע.
אותו נציג יעבור ויראה אם יש אנשים שהגיעו מעבר לכמות האנשים שערכת להם מקום ואם צריך לפתוח להם רזרבה. פתיחת רזרבה תיעשה רק בחתימת הנציג.
אם יש שולחן שחסרים בו כיסאות ויש שולחן שיש בו מקומות ריקים, אפשר להעביר כיסא מאותו שולחן שיש בו עודף, ואז זה לא אמור להיחשב כרזרבה. ככה נמנעים מפתיחת רזרבות.

נקודה חשובה-
ההמלצה של מנהל האירוע שלנו שהתבררה כמאד נכונה הייתה כזו. אחרי החופה יש חיבוקים ונשיקות. אנחנו ממתינים מחוץ לאיזור האוכל בזמן שאנשים ניגשים למקומות שלהם ומתיישבים. בינתיים, מנהל האירוע והנציג שלנו עוברים ליד השולחנות ומוודאים שכולם מסודרים מבחינת הושבה. רק אחרי שכל נושא ההושבה סגור, מנהל האירוע מסמן לדי ג'יי להתחיל מוסיקה לריקודים ואנחנו נכנסים.
זה חשוב מאד. אם המוסיקה של הריקודים תתחיל לפני שכולם ישבו, לא תהיה דרך לוודא אם באמת צריך לפתוח רזרבות או לא - כי כשמתחילים את המוסיקה אנשים קמים ואז אי אפשר לראות איפה יש מקומות פנויים ואם באמת יש צורך לפתוח רזרבה.

אגב, על אותו משקל חשוב לבקש מהמקום. לא פותחים את עמדות האוכל עד שכולם ישובים. אפשר לשים מוסיקת רקע.
כל הנושא של בדיקה האם כולם יושבים לא אמור לקחת יותר מ-10 דקות גג רבע שעה. בזמן הזה מומלץ שתהיה מוסיקה שקטה והזוג ימתין בחוץ (כדי שלא יקומו אליהם). אצלנו, הנושא הזה עבד מאד ביעילות וזה היה מאד נכון לעשות את זה ככה.
 
למעלה