הזמנות, מוזמנים, הגעה והושבה 24/8

שיטות הושבה שחוסכות כסף


שלום לכולם,
הנושא המסובך הזה הגיע, וקיבלנו כל מיני טיפים ואנחנו מבולבלים.
יש כמות מינימום שאנחנו צריכים להתחייב מול האולם- 250 לדוגמא.
וכל מי שמגיע מעבר לכך זה כסא שנספר כמנה נוספת (רזרבה).

מי יכול לעזור ולהגיד מה כדאי לעשות ואיזה טיפים לחסכון יש?
-אמרו לנו שלא לקבוע מקומות להורים.
-לקבוע בשולחנות מסויימים יותר אנשים ממה שהשולחן יכול להכיל (2-3) בכדי שלא יהיו חורים, מקסימום יפנו אותם לרזרבה.
 
כמה טיפים

קודם כל, בשלב הראשון, תבדקו כמה אנשים אישרו לכם הגעה באופן סופי.
מהמספר הזה, תורידו 10%.
אותם 10% הם הרזרבה שלכם והמספר אחרי ההפחתה של ה-10% זה המינימום אליו אתם מתחייבים (אא"כ המקום מציע לכם רזרבה גדולה יותר).
לדוגמא- אם אישרו לכם הגעה 300 אנשים - אתם מושיבים רק 270 והיתרה יהיו רזרבה.

ועכשיו לשאלת השאלות: איך עושים את זה?
קודם כל, לגבי האם להושיב או לא להושיב את ההורים: לי היה חשוב שלהורים יהיה מקום מסודר ואפשרות לאכול בנוחות.
לכן הושבנו את המשפחה הגרעינית הקרובה - הורים ואחים. אם אתה רוצה, אתה אכן יכול לא לשריין מקום להורים ולאחים ולהגיד להם שיתייבשו במקום שיהיה פנוי.

עכשיו לגבי ההושבה: רזרבה בתוך השולחן.
קודם כל, אתה מחלק את המוזמנים שאישרו הגעה לקבוצות.
רצוי קבוצות של 12 אנשים ואפילו יותר. בקבוצות האלו אתה כולל רק אנשים שאמרו שיבואו, ולא אנשים שאמרו אולי. מי שאמר אולי - אפשר לשייך אותו לקבוצה מסוימת - אבל כבן אדם ה-13 וכך הלאה של הקבוצה.
אחרי שכל האנשים מחולקים לקבוצות, תעבור על הרשימה ותתחיל לסמן בכל שולחן כוכבית ליד אורחים "חשודים".
כמות הכוכביות שלך אמורה להיות שווה ל-10% מכמות האורחים.

כשהגעת לכמות הכוכביות המקסימליות (10%)- יש לך את כל הרזרבה שלך.
עכשיו זה השלב שבו אתה רושם ליד כל קבוצה את מספר המקומות שצריך לערוך בשולחן שלה - ללא האנשים שהחשבת כרזרבה.
האנשים שהחשבת כרזרבה יקבלו גם הם פתקית הושבה ואם יהיה צורך - המלצרים יוסיפו כיסאות.

הרעיון הוא שנניח יש לך שולחן שמתאים ל-12 אנשים. אתה אומר למקום לערוך רק 10 מקומות. אם מגיעים בפועל 12 אנשים, המלצרים מוסיפים כיסאות וזה נחשב פתיחת מקום רזרבה.

יש שיטה נוספת שהגולשת False Angel ממליצה עליה, שאני באופן אישי לא ניסיתי ולכן אני לא יודעת אם מאשרים את זה- והיא - אם נניח ערכת שולחן מסוים ל-10 אנשים ובפועל הגיעו 12 ובשולחן אחר ערכת ל-10 אנשים ובפועל הגיעו 8 - אפשר לקחת את הכיסא והסכו"ם מהשולחן של ה-8 ולהעביר לשולחן של ה-12 וככה נמנעים מפתיחת כיסאות רזרבה! כלומר, הרעיון הוא שלא עורכים מקומות חדשים בשולחן ו"פותחים רזרבה"- עד שלא ממצים את כל מקומות הישיבה הפנויים.

בשביל שכל נושא ההושבה יתקתק- אתה אמור למנות אדם אחד או שניים שמכירים את האורחים ואתם גם סומכים עליהם - לתת להם את הרשימה של האורחים ואת הסקיצה של השולחנות ולהדריך אותם לגבי מהלך ההושבה. כמובן, צריך להסביר להם שהרעיון הוא לוודא שלא פותחים רזרבה לפני שממצים את כל המקומות הפנויים הקיימים.
פתיחת רזרבה תיעשה רק בחתימת ידם של הנציגים שלכם!

מקווה שזה היה ברור.

אגב, נקודה קטנה, באופן אישי בחרתי בשולחנות עם אורחים מבוגרים המתקשים בהליכה לא לשבץ מקומות רזרבה. לא רציתי ליצור סיטואציה לא נעימה שבן אדם קשיש ממתין לכיסא. שים לב לזה.

וגם - אחרי שתהיה לך את הטבלה עם הקבוצות של האנשים - אתה אמור לשבץ אותם לפי שולחנות בסקיצה. הרעיון הוא לסמן ליד כל קבוצה באיזה שולחן היא יושבת ועל גבי הסקיצה לסמן לכמה אנשים אורחים את אותו שולחן. חשוב לוודא שכמות השולחנות תואמת את כמות הקבוצות. חשוב לוודא שרשמת מספר מקומות נכון ליד כל שולחן (למשל, 10, 12, 8). חשוב מאד שלנציג שלך תהיה גם את הסקיצה.

כמובן שבסקיצה חשוב שיהיה מסומן באופן ברור איפה רחבת הריקודים כדי שתדע איפה להושיב את האורחים הצעירים יותר, ואיפה להושיב את האורחים המבוגרים יותר.
 
אוקיי, המון תודה

זה באמת עוזר לנו
אבל מה קורה אם האולם שלנו עובד בצורה של אם יש 270 אורחים מינימום אנחנו מקבלים 27 שולחנות, ו3 שולחנות רזרבה
. ואז כל מקום שנפתח חייב להיפתח בשולחן רזרבה.

ז"א שאסור לשבץ רזרבה כחלק מושלחן "רגיל" אלא רק בשולחנות של הרזרבה.

שוב תודה
 
גם המקום שאני התחתנתי בו אמר שהוא עובד ככה

אבל אחרי שהסברתי שחשוב לי מאד שאנשים ישבו עם אנשים שהם מכירים ולא יהיו "תקועים" בשולחן רזרבה עם כל מיני אנשים שגם לגביהם חשבתי שלא יגיעו - המקום הסכים לתת לי 10 מקומות של רזרבה בתוך השולחן (וגם זה רק כי הייתי נחמדה ולא התווכחתי על זה מעבר... אם הייתי מתווכחת עוד, אולי היו מאשרים לי עוד מקומות כאלו).

אם המקום אומר לך שיש לך רק 3 שולחנות רזרבה בצד, ולא רזרבה בתוך השולחן ולא מוכן לזוז מהעמדה הזו - אתה יכול מראש לבקש שיערכו את כל השולחנות ל-10 אנשים (השולחנות יכולים להכיל בין 10 ל-12 אנשים) ולשבץ בהם 12 אנשים (המקום מסתכל על הסקיצה שאתה נותן לו וגם ככה אתה כותב את פתקאות ההושבה). אם יבואו יותר אנשים ממספר המקומות שערכת בשולחן - תוכל לבקש מהמלצר או ממנהל האירוע שיערוך עוד מקומות באותו שולחן - שהרי אפשר להושיב בו 12...
אם המלצר או מנהל האירוע לא מסכימים להוסיף עוד מקומות לשולחן בזמן אמת (קשה לי להאמין שזה יקרה)- מקסימום - תושיב אנשים בשולחן הרזרבה.

אבל סביר להניח שאם מראש תערוך את כל השולחנות ל-10 מקומות ותושיב בהם 12 אנשים - זה יסתדר לך בצורה טובה.

הכי חשוב- שיהיה מישהו אחראי מטעמכם שיסדר את זה בזמן אמת.

בסוף, איכשהו הדברים האלו מסתדרים.
 

simplicity83

New member
המממ, כמה שאלות בנושא

עשינו אישורי הגעה, התוצאות הן 365 אנשים בטוחים ועוד 32 שאמרו אולי...
אם אני מורידה 10% מה-365 הבטוחים, נוצר מצב שהמינימום הוא 330 ואז יש לי עוד 35 "בטוחים" ו-32 "אולי" להושיב.. זה יוצא כמעט פי 2 מה-10% רזרבה שהמקום נותן
ואמנם רוב הסיכויים שהאולי לא יגיעו, וגם בתוך הבטוחים יהיו בלת"מ של הרגע האחרון..
אבל נראה לי מוגזם להמר על פי 2 מהרזרבה.. כי אז יכול להיווצר מצב שלאנשים לא יהיה מקום, ולזה אני לא מוכנה בשום מצב...

בינתיים שיבצנו את כל הבטוחים, וגם את האולי בתוך השולחנות..
המינימום הראשוני הוא 350.. השאלה אם להוריד אותו קצת ולקחת סיכון, או להישאר עם המספר הזה בהנחה שחלק מהבטוח לא יגיעו וחלק (קטן יותר) מהאולי כן יכולים להפתיע,אבל פחות סביר...

תודה
 
בהחלט שאלה...

אני הייתי מנסה לעשות סבב טלפונים נוסף ל-32 שאמרו אולי. אפשר אפילו לעשות את הסבב הזה ביום שבו אתם צריכים להגיש את סידורי ההושבה או יום לפני. אפשר לבקש מחברים שלכם להתקשר.
מעבר לזה, נסו להסתכל על הרשימה של האנשים שאמרו אולי ולהעריך, מההיכרות איתם, אם אתם חושבים שהם יבואו.

אני חושבת שאפשר להניח שלפחות חצי מהאנשים שאמרו אולי לא יבואו (כלומר 16). מה שאומר שיש לך 381 אנשים להושיב (365 בטוחים + 16 "אולי"). מתוכם - יש לך רזרבה של 38 אנשים (10%) מה שמשאיר אותך להתחייב על 343 אנשים. את יכולה לעגל למטה ולהתחייב על 340.

לא הייתי לוקחת את כל האולי כרזרבה- א. כי תמיד יש בלת"מים, גם לבטוחים (וזה מניסיון), ב. כי גם אם מגיעים לך קצת יותר אנשים מהכמות שהתחייבת אליה + הרזרבה- המקום עדין יהיה ערוך אליהם...

אני חושבת שסביר שלפחות חלק ממי שאמר אולי לא יגיע- וגם אם לא, לפחות חלק ממי שאמר כן בטוח - גם לא יגיעו. בכל מקרה, ה-16 אנשים שאמרו אולי שאנחנו מניחות שלא יבואו - הם סה"כ 5% מכמות האנשים הכוללת (הבטוחים + האולי). אני חושבת שזה סיכון שאפשר לקחת ואני בטוחה שגם אם יקרה המקרה הלא סביר וכולם יבואו- המקום יהיה ערוך להתמודד איתם.
 
למעלה