מה קורה יום אחרי החתונה?

cherry 1

New member
אנחנו התחתנו ביום רביעי ...

ומראש החלטנו שלילה אחד במלון לא יספיק להתאוששות אז סגרנו שני לילות. ביום שלאחר החתונה, הזמנו את ארוחת הבוקר לחדר ואכלנו במרפסת מול הים ורק לאחר שקישקשנו על החתונה ועשינו סדרת צילומים שלנו עם הטבעות (היינו נלהבים) התפנינו לספור את הצ'קים. החלטנו שזה משהו שאנו צריכים לעשות לבד ללא ההורים. הצטיידנו מבעוד מועד בלפ טופ, בן זוגי עיצב טבלת אקסל, אני פתחתי את המעטפות והוא הזין את הפרטים למחשב. ככה בצורה מאוד יסודית עשינו רשימה מסודרת עם קובץ ממוחשב וזה אחד הטיפים הטובים שאני יכולה לתת. לאחר מכן, הדפסנו נתונים של צד הכלה בנפרד וצד החתן ונתנו להורים כל אחד את הצד שלו, כדי שלא תהיינה השוואות והתחשבנויות מיותרות איזה צד נתן ביד יפה יותר אלו דברים שנשארו ביני לבינו וזה חוסך הרבה כאבי ראש אח"כ.

בערב יצאנו למסעדה במרינה של הרצליה והיה מדהים. בשישי חזרנו להוריי רגועים ונינוחים לקראת שבת החתן. אין סיכוי שערב אחד היה מספיק לנו. הרי גם ככה הגענו לפנות בוקר למלון אז להתעורר ולפנות את החדר לקראת 13:00 זה לא כיף, שני לילות מומלץ.


(התגעגעתי לכתוב בפורום הזה מי היה מאמין שכבר עברה שנה מאז החתונה שלי
)
 

djtuli

New member
כספים!! טיפים מבנקאית...

היי לכולם
אחרי 4 שנים ככספרים בבנק אלו הם עצותי-

אני רשמתי פה הסבר על איך להגיע מוכנים לבנק ואני יוצאת מנקודת הנחה שיש כאלה שלא מבינים כלום בנושא.
מי שיקפיד על הדברים האלו יוכל לקצר את זמן השהות בבנק באופן משמעותי יום אחרי החתונה.
כל מה שתפספסו תקוו שהכספרית תשים לב (אנחנו בני אדם ויכולים לטעות, בעיקר כשמגיעים עם כמות שיקים)

לפני הכל- כדאי להודיע לבנק על הגעתכם שלא תמתינו עם הכספים בתור. אם יש סניף קטן של הבנק שלכם שקרוב מומלץ ללכת אליו ולא אל הסניפים הגדולים. מומלץ להגיע לפחות שעה לפני הסגירה.

1. מזומן- סיפרו ברוגע את הכסף. מומלץ להגיע לבנק כשהסכום כבר ידוע מראש שלא יווצרו בעיות.
מישהו הציע לסמן באקסל וזה רעיון מעולה- ככה לא תטעו (יש גם תבניות מוכנות באקסל למי שלא ממש שולט בו- ראו ב"חדש-חיפוש")
חלקו כל 5,000 או 10,000 בנפרד.
העמלות עבור מזומן הם כאלה- לא משנה מספר השטרות אלא משנה הסכום. וזה לא משנה אם אתם סטודנטים- זוהי עמלה שהבנק לא מוותר עליה!
מעל 10,000 ש"ח משלמים 0.15% מהסכום. למשל על 15,000 הפקדה משלמים 22.50 ש"ח. שימו לב אי אפשר לפצל פעולות (להפקיד פעמיים או שלוש 10,000 בכל פעם)
אופציות אפשריות לעקוף את העמלה הזו-
א- להתשמש במכונות השירות- למי שלא חושש- אין הגבלה על מספר הפקדות ליום (יש לשים לב כמה ניתן להפקיד בכל פעם- יש כאלה שזה מאה שטרות יש כאלה 5000 ש"ח...) כמובן שלכל פעולה נרשמת עמלה (עלות של כ2 שקלים להפקדה)
ב- במקרה של חשבון משותף- כל אחד יכול להפקיד 10,000 (סכ"ה אפשרי 20,000)
ג- להלחם עם הבנקאי להוזלת העמלה (לרוב לא הוזלה משמעותית...)

2. צ'קים- מתחלק לשני מקרים- הראשון כשחשבונכם משותף. השני לא.
במקרה שחשבונכם משותף ניתן להפקיד את כל השיקים שרשומים של שמכם (החתן והכלה). בגב השיק יש לחתום. אם יש שם אחד במוטב אז חתימה אחת בגב השיק (לא משנה של מי מכם) אם רשום שני שמות במוטב השיק אז יש לחתום שני חתימות בגב השיק (שני מקבלי השיק).
במקרה וחשבונכם אינו משותף ניתן זה קצת יותר מסורבל. כל אחד מפקיד לחשבון עליו רשום השיק. הכלה לכלה החתן לחתן. הבעיה מתחילה כשיש שני שמות (והשיק הוא למוטב בלבד)- הפעולה פשוטה אבל דורשת שת שניכם נוכחים בסניף. מי מכם שאינו שייך לחשבון ממלא טופס ויתור- (הבנק מתורגל בנושא) ובכך הוא מוותר על השיק שרשום על שמו. לעיתים זה לוקח קצת זמן תלוי בפקידה מולכם...
**בוא נאמר שאם במילא התכוונתם לחבר חשבונות עדיף לעשות זאת לפני החתונה (יומיים שלושה) ולזרז את התהליך של יום אחרי החתונה.

בשיקים יש לשים לב לכמה דברים:
א- שם מוטב- אם לא כתוב כלום בשדה "לפקודת" יש למלא. שימו לב לא לטעות כי ליד תיקון חייבים חתימה של מי שנתן לכם את השיק. הכי טוב שיהיה שם אחד
ב- תאריך- לשים לב שלא דחוי (קורה לעיתים אצל המבוגרים) או שהשנה לא כתובה כמו שצריך- החזר של יעלה לכם 15 ש"ח. חבל
ג- שחתמתם מאחורי השיק.
ד- שיקים שרשומים על מישהו אחר (כמו ההורים...) לתת להם להפקיד אצלם בחשבון (אם השיק הוא לא למוטב אפשר להסב אותו אליכם. למשל שיק שרשום על שם אבא ולא כתוב למוטב בלבד- אבא חותם בגב השיק אחר כך חתימה שלכם ואז ניתן להפקיד אליכם לחשבון)


מקווה שישאר לכם אחרי האירוע גם לירח הדבש

מזל טוב
מקווה שעזרתי

אורטל
 
למעלה