מוזיקה וצילום 15.1.12

שיר כניסה חופה

אנחנו נכנסים עם השיר של "כל הטוב שבעולם" של אריק איינשטיין וגיא בוקטי. זה שיר שעדיין לא שמעתי באף חתונה, והמילים שלו מקסימות. אנחנו מתרגשים בכל פעם שאנחנו משמיעים אותנו לעצמנו. לנו היה מאד מאד חשוב לבחור שיר שיש לו מילים שמתאימות לנו.
 

moshavnikit

New member
שאלה לגבי דציבלים

היי, אני מקווה שתהיה לי תשובה לגבי זה מאילן שאמור להבין בזה אבל אם יש פה מישהו או מישהי אחרת שמבינ/ה אין לי בעיה
בגן אירועים בו סגרתי אמרו לי כל הזמן אין הגבלה על שעת סיום, אין הגבלה על המוזיקה, אבל ברגע שביקשתי להוסיף את זה לחוזה אז זה הפך להיות "בכפוף לחוק". אציין שהגן נמצא באמצע שומקום, אין מגורים בסמוך אליו אז אני לא מבינה למה אמורה להיות בעיה. המנהל שם אומר שבלילה מנמיכים את המוזיקה ל 70-80db, יש לי הרגשה שזה מאוד נמוך, הוא טוען שלא. אז זה נמוך? זה סביר? התעקשתי על יום חמישי כדי שלא נצטרך להתפזר לבתים בחצות והעניין הזה ממש מכעיס אותי. בצדק? זה באמת נמוך כמו שאני חושבת?
מראש לכל מי שיענה!!
 
היי

גם אצלנו בחוזה כתוב שזה בכפוף לחוק. אם זה עוזר לך, מצאתי את זה בויקיפדיה, סתם בשביל לסבר את האוזן (אני מרוצה ממשחק המילים): "טווח השמיעה של האדם הוא החל מ- 0 דציבלים ועד ל-140 דציבלים (סף הכאב). 10 דציבלים - נשימה נורמלית 30 דציבלים - לחישה 60 דציבלים - שיחה רגילה 90 דציבלים - רכבת תחתית 110 דציבלים - בכי תינוק, צעקה חזקה, מוזיקה רועשת 140 דציבלים - מנוע מטוס סילון ממרחק 30 מטר 170 דציבלים - רימון הלם 180 דציבלים - מעריכים שזאת הייתה עוצמת הרעש בהתפרצות הרביעית של הר הגעש קרקטואה ב-27 באוגוסט 1883. 200 דציבלים - עמידה במרחק קרוב מאוד לשיגור טיל. אף על פי שקשה מאוד להוכיח זאת, מקובל להניח כי שמיעת רעש ברמת דציבלים כזאת תגרום לשבץ מוחי ומוות מידי". איפה סגרתם בסוף?
 

moshavnikit

New member


קראתי את זה, ועוד הרבה דברים שמצאתי בגוגל, כתוב שמוזיקה באירועים היא בד"כ בסביבות 110-140 ובאזור הישיבה זה אמור להיות 80db בגלל זה מפריע לי שהגובה שאמור להיות באזור הישיבה זה מה שיהיה באזור רחבת הריקודים
אני לא יודעת אם זה מצחיק או עצוב, אבל סגרנו בסופו של דבר במקום שכל מי ששאל עליו בפורום נתתי לו בדיוק את ההיפך מהמלצה - ביקורת שלילית. סגרנו ב"חצר הבאר". ידעתי מראש שיש שם אחלה אוכל והמקום יפה אבל הפריע לי רמת הטיפוח במקום - המקום בעל פוטנציאל גדול, הוא ממש יפה.. אבל מוזנח. זה היה המקום הראשון שראיתי וברחתי ממנו, באמת! אבל החלטתי לבדוק שוב והבטיחו לי שכל מה שאני ארצה שיסדרו יטופל.. אני בוחרת להאמין שבאמת יעשו את זה, גם נתנו לי את ההרגשה שהם אמינים (חוץ מהעניין של להוסיף את ההגבלה על המוזיקה רק כשביקשתי שזה יהיה בחוזה). זה היה אחרי שכבר החלטנו לעשות חתונה במושב וסגרנו קייטרינג אבל ביטלנו אותו (עד 120 יום לפני החתונה הביטול היה ללא תשלום, אז לא חוייבנו), החתונה בבאר חוסכת לנו 20 אלף ש"ח ואני לא בטוחה שהאורחים שלי היו נהנים יותר מחתונה במושב. החתונה במושב הייתה בעיקר בשביל ההרגשה שלי אבל מפאת בעיות תקציב לא באמת הכל יכל להיות כמו שאני רוצה, אז העדפתי כבר לוותר לגמרי.. "לוותר", עכשיו המחשבה על ירח דבש היא לא בגדר חלום.. וממש אין לי עם זה בעיה! כנראה שהייתי צריכה לעבור את התהליך הזה של לחפש מקומות, להבין שקשה לי להתפשר.. להחליט "להרים הפקה" ואז להבין שזה לא שווה את זה כדי להיות שלמה עם חתונה בגן אירועים. מבחינתי זה בסדר לגמרי. לסגור בגן אירועים על ההתחלה היה עושה אותי סתם מתוסכלת, עכשיו אני לגמרי שלמה עם זה. (חוץ מזה שזה דחה לנו את החתונה לסוף ספטמבר כי כבר לא נשארו ימי חמישי במאי-יוני). איך הולך לכם? הכל כבר סגור?
 
קודם כל, אני שמחה שיש מקום ועוד עם כזה חיסכון

אני מקווה שאני לא אשבית שמחות (אני גם מתארת לעצמי שאת בטח כבר יודעת), אבל אני זוכרת שאני התרשמתי מהתמונות של חצר הבאר באינטרנט, ובסוף לא פניתי אליהם כי ראיתי שאין להם היתר פעילות לפי האתר של משרד הפנים, אז אני מקווה שזה סתם מסיבות בירוקרטיות ושלא יהיו לכם בעיות מיוחדות. לגבי העוצמה, אני מבינה אותך, אבל אולי זה לא כל כך נורא, מעניין באמת לראות שם חתונה בשעות המאוחרות יותר ולראות איך זה בזמן אמת מבחינת העוצמה. אצלנו הרוב סגור - יש מקום, צלמת, די ג'י, טבעות, איפור-שיער ואפילו פנינו כבר לצהר (ניסינו להיפטר מכל מה שאפשר לפני תקופת המבחנים הקרבה). חסרים - שמלה ונעליים, בגדים לחתן, בחירת תפריט ועיצוב. איך מתקדם לך עם שאר הדברים? אם את צריכה המלצות על ספקים מהאזור דברי איתי!
 

moshavnikit

New member
לגבי הבעיות היתר אני יודעת

הם אומרים שזה בגלל ויכוח עם המועצה לגבי החנייה, אני אברר את זה מחר עם המועצה.. אבל בכל מקרה אני מכירה את המקום הזה בערך ממתי שאני זוכרת את עצמי. הבעלים של המקום עכשיו מתפעל שם את המקום כבר 10 שנים, והמקום היה קיים עוד 10 שנים לפחות לפני כן כמסעדה. אני כבר יודעת איזה ספקים פחות או יותר אני רוצה.. אנחנו נתחיל לקבוע פגישות בחודש הבא. שיער ואיפור זה רק לסגור עם ספקים כי זה קצת מוקדם בעיני לניסיונות. בנוגע לטבעות ושמלה - אני חוששת שאשנה את דעתי עד אז, אז טבעות אנחנו נקנה 2-3 חודשים לפני. ושמלה.. זה תלוי אם אחליט להזמין מe-bay או ללכת לתופרת. עיצוב אני חושבת לעשות בעצמי.. להכין הכל ושהם יסדרו, אני רק צריכה להחליט על כיוון.
 
זקוקה לעצות - דחוף.

כשסגרנו בזמנו עם הצלם, דובר על אירוע של גג 350 מוזמנים. מאחר ואנחנו שבועיים לפני החתונה, היינו אצלו אתמול לפגישת סיכום של לוקיישנים, לוח זמנים וכו', ומכיוון שהאירוע שלנו גדל ל-450 מוזמנים הוא אמר לנו שלא יספיקו לנו רק מצלמת ווידאו אחת וסטילס אחד ושנשקול להוסיף משהו נסוף כדי שהאירוע לא יתפספס, ובצדק, באנו אליו גם בתחושה כזו מתוך ידיעה שאנחנו והלכים להוסיף משהו. עכשיו ההתלבטות: לדעתי, מאוד כדאי להוסיף מצלמת רחף או ווידאו רגיל נוסף, משום שבעריכה זה יהיה הרבה יותר יפה, יתן יותר אופציות וצילום ומשום שצלם הווידאו לא יצטרך להחליט את מי כל פעם הוא מצלם (פעם אותי עם החברות ופעם את החתן עם החברים), וכשיש שני ווידאו למעשה אפשר לשלב בין השניים ולערוך את ז,] או אח"כ לחתום קטעים צהסרט הערוך שלא נאהב ולשים אחרים במקומם. מאידך, בן זוגי חושב שכדאי להוסיף סטילס נוסף במקום ווידאו נוסף, אני לא מסכימה איתו מאחר שיש לנו מגנטים שזה צלם סטילס בפני עצמו, אז מה, יהיו לנו 3 צלמי סטילס בחתונה? (גם הסטילס שכבר סגור לנו, גם הצלם של המגנטים וגם עוד אחד נוסף עכשיו?) ומה גם שצלם סטילס למעשה מצליח לתפוס את הכל כי הצילום הוא נורא מהיר, ואפשר לעשות מעבר חד בין תמונה למונה, שלא כמו בווידאו, שהוא לא יכול לרוץ מצד אחד של האולם לצד השני. מה אתן אומרות? מה כדאי יותר? אנחנו צריכים להחזיר לצלם תשובה סופית עד סוף השבוע.
 
תשובה מניסיון...

לי היה אירוע של 321 אנשים עם 2 צלמי סטילס וצלם מגנטים. בדיעבד, לא רק שאני מאד שמחה על כך שלקחתי צלם סטילס נוסף, אני יודעת שאם לא הייתי לוקחת הייתי מתאכזבת. אני חושבת שהתרומה של צלם הסטילס הנוסף, מבחינתי לפחות, הייתה מאד מורגשת. אני מכירה בנות שלא לקחו צלם סטילס נוסף על כמות כזו של אנשים ובדיעבד הרגישו שחסרות להן תמונות. ואני אסביר: מה שהצלם שלנו אמר לנו - שהתברר כמאד נכון, זה שכשיש צלם סטילס נוסף שעובד איתו, הוא יכול להרשות לעצמו לצלם תמונות מזוויות יותר מיוחדות ופחות סטנדרטיות והוא יודע שהצלם השני מכסה את התמונות הסטנדרטיות. בדיעבד, הוא ממש צדק. הנוכחות של צלם הסטילס הנוסף ממש מורגשת בתמונות שקיבלנו מהצלמים ואני יכולה להבחין בהבדלים בין שני הצלמים. הצלם הראשי צילם יותר תמונות אווירה של הבעות פנים, תפס את האינטראקציה בין האנשים והצלם הנוסף צילם יותר תמונות "פורטרט" שביקשו ממנו אנשים לצלם וגם תמונות כלליות של הרחבה. בטקס החופה זה היה ממש מורגש כי יש לי שני סוגים של תמונות מהחופה משתי זוויות צילום שונות וההבדל ביניהן ממש מורגש ומעניין. למשל, צלם אחד תפס אותי שותה מהיין בפרופיל והצלם השני תפס אותי שותה מהיין "דרך" אנשים (הרב ואמא שלי) כשהפנים שלי מופנות למצלמה. הצלם לא יכול בהכרח לרוץ מצד לצד ולתפוס הכל בלי להפריע לקהל ולכן זה טוב כשיש שני צלמים משתי זוויות שונות. כשאגיע הביתה, בעוד כשעתיים - אני אוסיף לך תמונות כדי שתביני על מה אני מדברת. בקשר לוידיאו. בגלל שהיה לנו רק צלם וידיאו אחד אני לא יודעת מה היה יכול להיות הערך המוסף של צלם וידיאו נוסף. מה שכן - אנחנו באופן אישי יותר הסתכלנו על תמונות הסטילס - אנחנו יותר אוהבים סטילס ויותר אוהבים את איך שאנחנו יוצאים בסטילס. אני מניחה שנצפה בוידיאו פחות ושהצופים העיקריים בוידיאו יהיו הילדים העתידיים שלנו בעוד כמה שנים טובות - לכן הוידיאו, לנו באופן אישי, היה חשוב יותר "לשם התיעוד". רצינו שיהיה סרט וידיאו יפה וקלאסי, לא קיטשי מדי, אבל גם לא חיפשנו משהו אומנותי או מורכב מדי - כי ידענו שאנחנו פחות אנשים של וידיאו. מה שכן, לא היינו מוותרים על וידיאו - בעיקר כדי שיהיה מה להראות לילדים!
 

pipidi

New member
גם אני עם דניאל

לדעתי צלם סטילס נוסף יועיל יותר מוידאו (אבל זה כמובן תלוי בהעדפה שלכם, האם אתם יותר אוהבים לצפות בוידאו מאשר בסטילס). נקודה אחת היא באמת אותה נקודה שלא ברור מה צלם וידאו נוסף אמור להוסיף... לעומת סטילס שמאת יכול לתת זוית נוספת, לתפוס את אותם רגעים ב2 זויות שונות ולחילופין 2 סיטואציות שמתרחשות בעת ובעונה אחת שצלם אחד לא היה יכול לתפוס.
 

ayala221

New member
אני גם מסכימה לגבי הסטילס הנוסף

החתונה שלנו היא 250-300 מוזמנים בערך ומראש הצלם שלי אמר שהוא בא עם סטילס נוסף משלב תמונות המשפחה לפני קבלת הפנים. בדיוק כמו שאמרו לפני זה מאפשר לצלם הראשי להיות אומנותי ולתפוס זוויות מיוחדות ולצלם הנוסף להיות פנוי ל- "תצלם אותנו". אני בשלב מסויים שקלתי להוריד את הסטילס הנוסף כדי לחסוך בעלויות והצלם שלי (שאני מאוד סומכת עליו ויודעת שהוא לא רק מנסה למכור) אמר שלדעתו ממש לא כדאי. לגבי הווידאו אני חושבת שבסופו של דבר הוא מצליח לתפוס הכל ולא ממש נתקלתי בחתונות שהיו בהם ווידאו אחד לעומת כל החתונות כמעט שהיו בהם שני צלמי סטילס. אני מאוד ממליצה שתיקחו את הסטילס הנוסף ולא ווידאו ואני חושבת שצלם מגנטים זה בכלל משהו אחר לגמרי ולא צריך להכניס אותו למשוואה הזאת.
 
ועכשיו לדוגמא לסיטואציה אחת משתי זוויות שונות

כמו שכתבתי, יש לי דוגמא טובה אחת מני רבות ליתרון בשני צלמי סטילס. בצילום החופה היתרון של שני צלמי סטילס ממש בולט כשרואים שתי תמונות מאותה סיטואציה שכל אחת מהן שונה ומצולמת מזווית אחרת. מדובר בתמונה של אמא שלי משקה אותי ביין. זאת הזווית ה"סטנדרטית" יותר.
 
והינה הזווית שבעיני יותר מיוחדת

בעיני, זה ממש מגניב שיש לי תמונות של אותה סיטואציה משתי זוויות כשכל תמונה שונה מהשניה. זה היתרון של צלם נוסף בעיני - הערך המוסף שהוא נותן בכך שהעובדה שיש שני צלמים מאפשרת לתפוס זוויות שונות ומיוחדות.
 

yaya87

New member
עדיין לא התחתנו

אבל כשנפגשנו עם הצלם היתה לנו אפשרות לבחור בין צלם אחד + מגנטים כשהגענו לסגור הודענו שאנחנו רוצים 2 צלמי סטילס,מגנטים ווידאו רגיל.נאמר לנו שאנחנו מקבלים שני צלמי וידאו כתף (בחרנו שלא לקחת עם מנוף) יש לנו כ400 מוזמנים והבחירה של כמות הצלמים היתה כדי שיהיו מספיק זוויות צילום,מספיק תמונות של כולם וכמובן שיהיה צלם צמוד אלינו ועוד אחד עם עוד אורחים/משפחה/הורים שרוצים להצטלם עם האורחים שלהם
 
למעלה