שוקלת לבטל את מקומי ברפוש בהדסה...מה לעשות?? כל כך מבולבלת

שוקלת לבטל את מקומי ברפוש בהדסה...מה לעשות?? כל כך מבולבלת

אז אחרי שתי דחיות מבן גוריון עם פסיכומטרי 702 וממוצע בגרויות 114 החלטתי השנה במקביל למיוניי בבש (נדחיתי אחרי ריאיון) להירשם לרפואת שיניים בעברית..הטעות שלי שלא נרשמתי גם בתל אביב אבל לא רציתי להתכונן למבחנים האלה במיונים כשאני לא סגורה על התואר...בקלות רבה התקבלתי לרפואת שיניים וכך במשך חודש וחצי אני מיוסרת ולא יודעת מה להחליט..אני יודעת שלרפואה כללית יש המון חסרונות -זמן לימודים ארוך,סטאז,התמחות ..אבל יותר מחוברת לזה שלומדת רפואה כללית ותוך כדי אבין למה מתחברת...רפואת שיניים אורכת 6 שנים ובסיומן ניתן לעבוד כבר אבל מדובר בנישה מאוד ספציפית ובסוג עבודה מאוד מסוים -כירורגי שדורש עבודת ידיים..אני ממש בהתלבטויות ..אני מאמינה שאני לא היחידה שבחרה להתחיל שיניים אחרי שלא התקבלה לרפואה אבל קשה לי עם זה שבוחרת תואר שאורך 6 שנים ודורש ממני לעבור לירושלים (שאני לא יודעת כמה אתחבר אליה)הוצאת כספים רבים והרבה השקעה ומרץ כשאני לא סגורה כמה זה התחום שלי..ההורים שלי אומרים שאסור לוותר על הצאנס שניתן לי כי אם ארצה בעתיד את התחום אף אחד לא מבטיח שאוכל... אני ממש מבולבלת - חשבתי ללמוד באוניברסיטת תל אביב תואר אחר כמו הנדסת תעשיה וניהול או משפטים תארים יותר כלליים אם לא התקבלתי לרפואה...רפואת שיניים אומנם שלוש שנים ראשונות זהות אבל מי אמר שאהיה טובה בתחום? מי אמר שיש לי את הידיים לזה?.. ובכלל דיברתי עם רופאי שיניים וחוץ מאלה שירשו את העסק מאחד ההורים לא שמעתי המון שבחים...שכר מזעזע בקופות חולים ונדרשות המון שנים של ניסיון ושיווק עצמי עד שמגיעים לקופה פרטית ושלא לדבר על התחרות הקשה שנהייתה בגלל בוגרי חול שמגיעים לאותן עמדות והרפורמות של ליצמן שמכרסמות בשכר ..אוף ממש לא יודעת מה לעשות..אשמח לעזרתכם!!
 

Bublly1012

New member
היי

הייתה לי בדיוק את אותה ההתלבטות. אחריי ממש מסע ארוך בנסיון להתקבל לרפואה כללית זה לא צלח אבל כן התקבלתי לרפו״ש בהדסה גם. אבל מאחר ודיי התנדנדתי אני החלטתי לחפש אופציות של לימודים בחו״ל וכיום אני מתמיינת ללימודים בחו״ל.
בעקרון אם הזיקה האמיתי שלך היא רפואה כללית ללכת על רפואת שיניים מפספס את זה. בסופו של יום רפואת שיניים היא תחום מאוד ספציפי שמתאים גם לסוג אנשים מאוד ספציפיץ בנוסף על כך התחום מאוד מצומצם בארץ אם תרצי להתמחות ברפו״ש בהתמחויות כמו אורטודנטיה ואפילו כרורגיית לסת יש סיכוי מאוד גדול שלא תוכלי וכך גם אופציות העסקה שהן מאוד מצומצמות.
כשאני עמדתי מול ההתלבטות שאלתי מלא אנשים שהתנסו במסלולים השונים וגם שאלתי את עצמי מה אני באמת רוצה לעשות?
אם יש לך אפשרות ללמוד בחול רפואה זו אופציה מאוד טובה. אם לא ואת מוכנה לוותר על חלום הרפואה יש תחומים נוספים ומדהימים בארץ שניתן ללמוד .
מאחלת לך באמת המון בהצלחה ושתצלחי למצוא את הדרך הטובה ביותר עבורך!
 

lili921

New member
מבינה לליבך !

היי..
הסיפור שלי היה דומה לשלך. אם תרצי אשמח לייעץ לך בפרטי .
 
למעלה