שלום למועמדים! כאן בוגרת 4 שנתי טרייה מצפת.

שלום למועמדים! כאן בוגרת 4 שנתי טרייה מצפת.


ממש לפני שהתחלתי ללמוד בפקולטה בצפת, הייתה סטודנטית שבדיוק סיימה שנה א' בתוכנית ה-4 שנתית (מחזור מעלי) והגיעה לפורום לענות על שאלות על הפקולטה והלימודים לטובת המועמדים והמתקבלים הטריים והיה מאוד מרגיע לקבל תשובות ממנה כמקור ראשון.
השבוע קיבלתי את הציון האחרון שלי, אז אני רשמית סיימתי את חובותיי לפקולטה ופנויה לענות על שאלות על מבנה הלימודים, מגורים בצפת וכד'.
מאחלת לכולם הצלחה רבה וחג שמח!





____________________________________________
מוזמנים לקרוא בבלוג שלי: [URL]http://www.tapuz.co.il/blogs/userblog/MedStudentDiary[/URL]
 

Royyy5

New member
היי

יש לי כמה שאלות :

דיור :
איפה הכי מומלץ לשכור ? הבנתי שיש איזה דיבור על מעונות סטודנטים ... יודעת על זה משהו?

תוכנית לימודים :
השמועות נכונות ובאמת לומדים כל יום עד 18:00 ?
כמה שעות בערך היית צריכה להשקיע בלמידה עצמית ביום ?

מחייה :
הבנתי שיש מענק חודשי של כ700 ש"ח , אבל חוץ מזה , האם ניתן לעבוד במהלך הלימודים ? אם כן , מאיזו שנה ? ומה האופציות באזור ?

עזרי לימוד :
כמה כסף בסך הכל הוצאת על ספרים ועזרי לימוד אחרים (סטטוסקופ ?) ?

תחבורה :
יש סיכוי להתנייד עם תחבורה ציבורית או שחייבים רכב ?
 
תשובות:

דיור: חלק גדול מהסטודנטים גרו בשכונה שנקראת "נוף כנרת" שנמצאת קצת מחוץ לצפת, בחצי הדרך לראש פינה. זה יוצא כ-20 דקות מהפקולטה ברכב ובאוטובוס לא מומלץ להגיע משם כי לא בכל שעה הוא מגיע עד שם.
בגלל שיחסית הרבה סטודנטים גרים שם, מתארגנים קארפולים, כך שלא נעשה שימוש כמעט באוטובוס.

אני גרתי בשכונת "רמת רזים" שנמצאת בחלק הצפוני של העיר, השכונות היותר חדשות של צפת. השכונות האלה הן רמת רזים, כאמור, וגם "נווה אורנים" ו"מנחם בגין". האוכלוסיה בכל צפת מעורבת, דתיים וחילונים, למעט השכונות הדרומיות ושכונת "כנען" שהן חרדיות, על כל המשתמע מכך.
השכונות הדרומיות הרבה יותר זולות מהצפוניות, לפעמים 1,000 ש"ח פחות לחודש על אותו גודל של דירה, אבל בדרום ישן יותר ודי מוזנח, תלוי באזור הספציפי. אני בחרתי לא לחסוך ולגור בצפון העיר שיחסית למרכז גם ככה זול מאוד (4 חדרים לא מרוהטת, 84 מ"ר, 2500 ש"ח).
אפשרות נוספת היא לגור בעיר העתיקה. זה מיוחד, מלא אופי, קרוב לפקולטה ויקר (יחסית לגודל הדירה).
למיטב ידיעתי, אין לפקולטה מעונות סטודנטים.

תוכנית לימודים: (לא ידוע לי על שינוי ממה שהיה בזמן הלימודים שלי, ולפיהם מה שאני עונה) הלימודים הם עד 14:30 למעט קורסים ספציפים שיכולים להימשך עד 15:00-16:00. פעם בשבוע יש קורס היל"ה (יסודות קליניים) עד 18:00. קורס היל"ה נמשך כל הלימודים הפרה-קליניים, עד פסח של השנה השנייה.

כל שבוע יש בחינה מסכמת על השבוע שחלף, כך שהבחינה היא על חומר מ-5 ימים אחרונים. לי הספיקו 3 ימי לימוד לבחינה (מערב יום חמישי וכל הסופ"ש), והיו כאלה שלמדו רק באמצע שבוע בערבים ועשו חזרה במוצ"ש. תוך מספר בחינות לומדים מה עובד לכל אחד.
צריך ללמוד כל הזמן, אין מה לעשות בלימודים כאלה, אבל בחלט יש גמישות ואפשר לקיים תחביבים וחיי חברה.

מחייה: כן, יש מלגת דיור לסיוע בשכר דירה לכל מי שמציג חוזה שכירות על דירה בתחומי הגליל. מי שגר במרכז לא יקבל אותה.
עבודה אפשרית אבל גובה מחיר ממי שקיווה גם להצליח ללמוד וגם לשלב דברים נוספים, כמו ספורט, משפחה וכד'. אני עבדתי מעט בתור מורה פרטית, ועיקר העבודה שלי הייתה בחופשות, כולל מלצרות. החל מאחרי סבב פנימית (סוף שנה ב') אפשר לעבוד כעוזרי רופא בכל בית חולים בארץ. אני עובדת עדיין בבי"ח מאיר.
בצפת וראש פינה (10 דקות נסיעה) יש מסעדות וברים, אפשר לתת שיעורים פרטיים, יש לי חברה שעבדה במקצוע שלה מהתואר הראשון כתזונאית. יש תוכניות של פרחי רפואה שצריכים מדריכים.

עזרי לימוד: סטטוסקופ עלה לי 140 דולר, כלים קטנים וזולים (דולרים בודדים באיביי) הם: פטיש רפלקסים, פנס, סרט מדידה מתקפל, סרגל אק"ג.
לא צריך לקנות כלים מעבר לכך, אבל חלק קונים גם אוטוסקופ, מד סטורציה, מד לחץ דם, בעיקר שיהיה בבית. לא הכרחי.
ספרים הם לא זולים. תכלס? אפשר להשתמש בגרסאות PDF ולשאול מהספריה ולא לקנות אף ספר. אני אוהבת למרקר אז כן קניתי. מדובר במאות שקלים לספר, בין 200 ש"ח ל-500 לכל אחד, אבל כפי שהדגשתי - אפשר להסתדר גם בלי לקנות. לא על זה יפול סטודנט. יש גם מכירות יד שנייה משנים קדמות, סיכומים מומלצים לכל נושא והרצאות במצגות שמועברות לסטודנטים (לא תמיד מסכימים לתת את המצגת).

תחבורה ציבורית מאוד נוחה בתוך צפת. המחיר נמוך לנסיעה ויש אוטובוס כל חצי שעה. משך הנסיעה הוא מקסימום 20-25 דקות עד לפקולטה באוטובוס, וברכב 10 דקות, ו-20 דקות מנוף כנרת המרוחקת יותר.
עם רכב אפשר להתארגן בקארפולים וזה קל וזול יותר מאשר כל אחד לעצמו. חנייה חינמית בסראיה מרחק 3 דקות הליכה מהפקולטה.

בהצלחה!
 
רוצה להוסיף לגבי שעת סיום לימודים:

&nbsp
לימודים עד 14:30 זה רק בפרה קליני. במחלקות מסיימים בעקרון ב-15:00, כשבפועל צריך הרבה פעמים להזכיר למרצים ב-15:30-16:00 שיש לחלקנו ילדים בגן וצריך לצאת לאסוף אותם.
כל מחלקה והקטעים שלה לגבי השעות. מתחילים ב-8:00-8:30 כמעט בכל המחלקות, ובחלקן (כירורגיה, גיניקולוגיה, ולא בכל בית חולים) אפילו ב-7:00-7:30. זה נתון למשא ומתן ואפשר לפעמים לחלק לפי זוגות כשכל זוג מגיע מוקדם למחלקה מידי מספר ימים כדי לקחת דמים בשביל כל הקבוצה.
לסיכום - גמיש יחסית.
 

LORI71

New member
מה המסלול היותר מומלץ?

אני כרגע מתלבטת אם ללמוד לפסיכומטרי עוד פעם במטרה להתקבל ל-6 שנתי או להתחיל תואר בשביל ה-4 שנתי, מה את ממליצה מהניסיון שלך?
 
היי!

לא הייתי ממליצה מלכתחילה לעשות תואר ראשון כדי ללכת ל-4 שנתי, ולו רק בגלל שזה לוקח יותר זמן ולא קל בפני עצמו. יש מעבדות רבות ועל כל אחת כותבים דוחות מתישים, עבודות גמר ארוכות של שנה שלמה (ברוב המקרים שנחשפתי אליהם) במעבדת מחקר, וזה לא פוטר אפילו מעבודת גמר של לימודי רפואה. רק עבודת תיזה של תואר שני או מאמר מדעי (בתנאים מסויימים) מעניקים את הפטור צעבודת הגמר.
מי שנתקע בשלב הפסיכומטרי ומרגיש שלא יצליח להגיע לסכם מספיק בגללו, אולי כדאי לשקול תואר ראשון + 4 שנתי.
באופן אישי, לא ידעתי על התוכנית עד לקראת סוף התואר הראשון שלי. בדיעבד, אני מרגישה שהידע שלי במדעים עוזר לי להבנה עמוקה יותר של חלק מהנושאים, כך שלא מדובר בבזבוז זמן גמור.
&nbsp
 

yara13

New member
ארבע שנתי- צפת

האם הנוכחות חובה בלימודים הפרה קליניים (שנתיים הראשונות)? במידה ולא, יש כאלה שלא הגיעו להרצאות, למדו לבד והסתדרו בבחנים?
 
כן, הנוכחות חובה.

מותר להיעדר עד 10% מכל קורס ורק כחופש מחלה, וזה כולל אפילו לידה. אין חופשות "חינם", אז כל היעדרות מעל 10% מהקורס צריך להשלים, ואם זה בלי אישור מראש זה יכול להיות בעייתי מול ההנהלה.
עם זאת, הפקולטה גמישה ואם צריך להשלים קורס או סבב מאיזו סיבה, הכי טוב לשבת עם המזכירה ולגבש תוכנית מסודרת להשלמה. לא מנסים להכשיל אף אחד. ככה עשו סטודנטיות אחרי לידה, מצאו פתרונות לכל אחת.
הקורסים בצפת הם בבלוקים, זאת אומרת שלומדים כמה שבועות עד חודשים את אותו נושא, למשל - אנטומיה ודימות, ואחרי שמסיימים עוברים לבלוק הבא, למשל - פרמקולוגיה. אם הקורס קצר אז 10% הם מעט מאוד, רק חצי יום בשבוע, אז צריך לשים לב לזה.
&nbsp
אפשר להסתדר בלי נוכחות מלאה בזכות סיכומים והקלטות, אם כי זה לא אותו דבר. איכשהו זוכרים פחות כשלא מחברים חוויה של מרצה+מצגת לתוכן.
בכל אופן, שמעתי שהחמירו את האכיפה על הנוכחות בשנתיים האחרונות, אז לא הייתי לוקחת סיכון.
&nbsp
מנסיון של אחרים, אל תזייפו חתימות על דף נוכחות או כל טריק אחר. הפקולטה רואה בחומרה מקרים של דיווח שווא ואפילו הרחיקו לצמיתות סטודנט אחד מהמחזורים מתחתי שהיה מקרה חריג כלשהו בחומרת המעשה שיוחס לו. כואב הלב, אז עדיף להתמודד עם השלכות של נוכחות לא שלמה ולא לתת דיווחי שווא. הטיעון היה שדיווח כוזב הוא אות לפגם בשיפוט שלא הולם רופא לעתיד. סטודנט מהשורה לא צריך לדאוג, כמובן.
&nbsp
בהצלחה!
 

GodOnlyKnows

New member
חיי משפחה

תודה רבה על התגובות.

מעוניינת לדעת מה לגבי שילוב של חיי משפחה לצד הלימודים. בנוסף מה היו אפשרויות התעסוקה של בעלך? האם מלכתחילה הוא הביע נכונות לעבור לצפת? מה היו החששות והאם היה להן בסיס מציאותי?
 
חיי משפחה ולימודים

סטודנטים רבים מתחזקים חיי משפחה במקביל ללימודים. מובן שזה מוסיף אתגר, אבל אפשרי לגמרי.
בעלי עבד באותו סוג עבודה שהייתה לו קודם, רק במקום חדש (מכללת צפת). באמת קשה למצוא עבודה באזור צפת עבוד בני הזוג. גם השכר נמוך יותר מהמרכז (אבל גם ההוצאות, אם להיות הוגנים).
האפשרויות הן: עבודה במרחק מצפת (כרמיאל - חצי שעה, יוקנעם - 50 דקות, חיפה - שעה), או להתפשר על סוג העבודה שמקבלים.
&nbsp
בעלי הסכים לעבור לצפת ברגע ששאלתי אותו, ושאלתי אותו ברגע שקלטתי שהתוכנית קיימת בצפת, ושאלתי כדי לדעת אם יש טעם להגיש מועמדות בכלל.
&nbsp
היו סטודנטים שלא עברו לגור בצפת בגלל שבן/בת הזוג שלהם עבד במרכז ולא יכל/רצה למצוא מקום עבודה חדש. במקרה הזה יש קארפולים של סטודנטים שנוסעים קבוע יום-יום ללימדים וחוזרים למרכז.
היו סטודנטים אחרים שעברו לגור באמצע הדרך בין מקום העבודה של בן/בת הזוג לבין הפקולטה בצפת, ובמקרה הזה שני בני הזוג צריכים לנסוע כל יום מרחק סביר יותר, אבל עדיין מרחק לא מבוטל. לדוגמה: לגור בכרמיאל, כשהסטודנט נוסע לצפת 30 דקות ובן/בת הזוג נוסע/ת לחיפה 30-40 דקות.
&nbsp
כל אחד מוצא את הדרך הנכונה לגרום לזה לעבוד.
&nbsp
צריך לזכור שהמגורים בצפון זולים יותר משמעותית מהמרכז. השכירות, הגנים הפרטיים, הצהרונים, בייביסיטר, ואפילו הטבות מס מטעם המדינה.
צריך לקחת הכל בחשבון כשמחליטים אם משתלם וכדאי לגור במרכז ולנסוע ללימודים בצפת, או לגור בצפת ובן/בת הזוג יצטרכו לנסוע לעבודה.
במקרה שלי היה עדיף לגור בצפת. עכשיו אנחנו גרים במרכז (אזור השרון) וההוצאות השוטפות שלנו בערך כפולות משהיו בצפת, רק שכ"ד+ארנונה+גנים עולים אלפים יותר כל חודש.
&nbsp
יש יתרונות וחסרונות לכל בחירה, אין דרך אחת. העיקר לשקלל הכל ולזכור שזה מצב זמני.
&nbsp
בהצלחה!
 

nameer01

New member
היי קרן :)

אם יורשה לי יש לי שתי שאלות בשבילך .
1. מאיך שהבנתי מבחן הGRE לקבלה לרפואה בוטל בארץ ובמקומו יש בחינה אחרת , מהי נכונות הדבר ?? ואם זה נכון אז איך אפשר להתכונן בשבילה ??
2. מבחינת התואר הנני עומד בכל תנאי הקבלה למסלול ה4 שנתי מלבד זה שהבאתי בביוכימה 74 כשמה שהם מבקשים זה 75 , האם יתפשרו איתי או שאני צריך לחזור על הקורס ??
תודה מראש
 
תנאי קבלה

שמעתי על המבחן שמחליף את ה-GRE, עקב הבלגן שהיה בשנה שעברה. לצערי אני לא הכתובת לעניינים שקשורים לקבלה ללימודים כי יכול מאוד להיות שאני לא מעודכנת בדרישות היום. כדאי לקרוא בדרישות הקבלה של כל פקולטה ולשאול את המזכירות הרלוונטיות. לא ידוע לי אם מתגמשים בציוני הסף של קורסי הליבה. במידה ולא, תמיד אפשר להשלים קורס ליבה בנפרד.
&nbsp
אני למדתי ל-GRE רק מספר ההכנה המתומצת (כ-250 עמודים) של REA, שהשתמשתי בו כתזכורת, מכיוון שהתואר הראשון שלי (ביולוגיה מולקולרית באריאל) כיסה הכל ממילא והייתי צריכה רק חזרה.
לקח לי 3 חודשים ללמוד לבחינה, והרגיש לי שזה משך זמן אידאלי ללימוד נפח כזה + תרגול מבחינות עבר.
הרבה אנשים למדו מספרים רציניים יותר את עיקרי הנושאים, ואני בטוחה שאפשר למצוא מקורות מומלצים ללימוד כאן בפורום.
&nbsp
בהצלחה!
 

נועה1608

New member
לימודים באריאל

היי,
ראיתי שכתבת שעברת לרבע שנתי אחרי שסיימת תואר בביולוגיה מולקולרית באריאל. האם בעינך זאת הדרך הטובה ביותר? שמעת משהו על הקדם רפואי באריאל?

תודה,
נועה
 
שלום נועה!

אכן, למדתי באריאל ביולוגיה מולקולרית לפני ה-4 שנתי. התואר כיסה כל מה שהייתי צריכה לדעת בשביל להתקבל לרפואה, אבל בלימודים עצמם הרגשתי שחסר לי ידע בפתולוגיה. יכול להיות ששינו את היקף החומר בפתולוגיה בפקולטה, אז אולי זה כבר לא אישיו.
&nbsp
שמעתי על הקדם רפואה, אבל לא הרבה. אני לא יודעת כמה המסלול הזה "שווה", ואם יש לו יתרון על פני תארים אחרים.
מה שחשוב, שהתואר יכיל את כל מקצועות הליבה ויהיה ביולוגי בבסיסו, ככה יהיה קל להבין את החומר בלימודי רפואה. כדאי לבחור קורסי בחירה בפתולוגיה ופרמקולוגיה, זה יעזור מאוד.
&nbsp
בהצלחה!
 
למעלה