לימודי רפואה בחול

רויטל631

New member
לימודי רפואה בחול

היי, אני מתעניינת בלימודי רפואה בחול ואני מנסה לברר בנוגע למדינות שכדאי ללמוד בהן. יש כמה פקטורים שחשובים לי שזה העניין הכלכלי וכמובן איכות האוניברסיטה, יש לציין שאין לי אזרחות אירופאית. הבנתי שהמדינות הזולות הן רומניה, אוקראינה, רוסיה וכו׳, רציתי לדעת אם יש הבדל משמעותי בחזרה לארץ אם למדתי באחת ממדינות אלו או שלמדתי במדינות יותר יקרות (ואומרים גם שהאוניברסיטאות שם יותר איכותיות) כמו צ׳כיה, ליטא, קרואטיה ועוד.
חשוב לי לדעת אם ההבדל הוא משמעותי ברגע שאני חוזרת לארץ בתום הלימודים, והאם איכות הלימודים אכן יותר ירודה ברומניה אוקראינה וכו׳.
בנוסף יש אוניברסיטאות שמחייבות כתנאי קבלה הצלחה במבחן כניסה שעוסק בביולוגיה כימיה וכו׳, השאלה היא האם במדינות שלא דורשות מבחן זה הן ברמה יותר נמוכה מאוניברסיטאות שאכן מחייבות מבחן קבלה בנושאים ספציפיים.

אשמח לעזרה מכל מי שיש לו מושג לגבי העניין..תודה:)
 

airtruck

New member
לעניות דעתי

ברומניה ישנם אוניברסטאות שהן מאות שנים וצמחו שם רופאיםשכיום הם מנהלי מחלקות וכו.. ( רופאים שלמדו שם לפני כ 40 שנה).. לגבי כיום..
 

ELLA1992

New member
כמה שטויות. הרופאים הכי טובים בעולם למדו ברוסיה וברומניה!

אינני רואה שום קשר מובהק בין דרישות קבלה לבין רמת הלימודים,
דרישות קבלה נמוכות לא בהכרח מעידות על רמת לימודים ירודה.
והרי לך עובדה- בישראל הרבה יותר קשה להתקבל לרפואה בהשוואה לחו"ל (ואת כנראה יודעת את זה) האם זה אומר שרמת הלימודים בארץ גבוהה יותר? ממש לא! בכלל לא.
ולגבי שכר הלימוד, נו באמת, יש אוני' יקרות יותר ויש אוני' יקרות פחות , אין זה עומד בקורלציה כלשהי עם איכות הלימודים ...
באשר למבחן כניסה- יש אוניברסיטאות הדורשות מבחן כניסה ויש כאלו שלא
אלו שדורשות מבחן כניסה בסופו של דבר עושות טובה לסטו' כי בכך הם מרעננים את הידע שלהם לפני הכניסה ללימודים התובעניים, אלו שלא דורשות מבחן כניסה דוגלות בקפיצה למים, האם זה עושה אותן פחות יוקרתיות ? לא יודעת
את לא אמורה לבחן יוקרה של אוניברסיטה לפי המדינה בה היא נמצאת גיאוגרפית, מציעה לך לבדוק מדרג , דירוג אוני' על פי שנגחאי
 
למעלה