השלמה ל5 יח"ל בהיסטוריה

Pilero92

New member
השלמה ל5 יח"ל בהיסטוריה

אהלן,
אני מתכנן להשלים את 3 יחידות הלימוד בהיסטוריה במועד הקיץ הקרוב כדי להעלות קצת את הממוצע.
מעדיף לעשות את זה בצורה עצמאית וללא קורס.
יש כאן מישהו עם ניסיון שיודע לכוון אותי מאיפה אני משיג חומרי לימוד וסיכומים?
אם מישהו מצא איזה קורס אינטרנטי גם יכול להיות על הכיפאק או שזה בכלל לא נחוץ..
בקיצור מחפש אנשים שעשו ויכולים לעזור, תודה.
 

AA127

New member
מנסה לשפוך קצת אור

בתור אחד שהשלים בקיץ שעבר, אתחיל ואומר כי להשלים בגרות בהיסטוריה זה ממש אחלה רעיון לשיפור הממוצע. אומנם זה לא משחק ילדים וכן צריך לשבת וללמוד בשביל לקבל ציון גבוה (אחרת בשביל מה עובדים קשה...) אבל מצד שני היא בעיניי קצת יותר ידידותית מלהשלים בגרות בספרות או פיזיקה (הכול בעיניי המתבונן כמובן).

אז איך מתחילים -
הבגרות מורכבת משלושה חלקים עיקריים: שני החלקים הראשונים הם נושאי בחירה אותם התלמיד בוחר מתוך רשימה לפי רצונו, ואילו החלק השלישי הוא נושא המוגדר ע"י המפמ"ר (למשל, שנה שעברה היה "משפט אייכמן").
קודם כל, ממליץ להיכנס לאתר של המפמ"ר ושם תוכל לראות את כלל הנושאים שנכללים בבחינה. אני החלטתי לבחור מתוך הרשימה של הנושאים את יהדות קרקוב ותולדות ארה"ב. באופן עקרוני, לכל נושא מצורף ספר/מאמרים המכילים את חומר הלימוד, ניתן ללכת לספרייה ולצלם/להשאיל את הספר ופשוט להתחיל ללמוד ממנו.

"ומה לגבי סיכומים?"
אני בשנה שעברה הצלחתי להשיג סיכומים מבחור נדיב שלמד שנה לפני באחד מכוני ההכנה. בנוסף, הבנתי שיש ספר לימוד שגם הוא מאגד בתוכו את כל החומר לבחינה.
בכל מקרה, למיטב הבנתי יש לא מעט חומר שרץ ברשת - אם תחפש הודעות בפורום מלפני כמה חודשים אולי תוכל למצוא סיכומים שאנשים העבירו פה בין אחד לשני. תהפוך את הרשת ואני מאמין שתוכל למצוא דברים מועילים.

מקווה שעזרתי, שיהיה בהצלחה.
 
למעלה