למידה לבגרות בגיאוגרפיה - אשמח לעצתכם

justwondering

New member
למידה לבגרות בגיאוגרפיה - אשמח לעצתכם

היי,
אני מתעתד לגשת לבחינת הבגרות בגיאוגרפיה מורחב(כל ה5 יחידות) בעוד כשבועיים.
רכשתי את המיקודיות של רכס, אך הן בסה"כ בערך 1000 עמודים, שקראתי כבר לפני כחודשיים(דבר שלא מספק כדי להיבחן בבגרות)
השאלה היא האם יש לכם עצות לקראת ההמשך? האם לקרוא שוב את המיקודיות, דבר שיקח זמן, ואני מניח שצריך ללמוד בע"פ דברים כאלה ואחרים, דבר שיקח אף יותר זמן, שאולי אין ברשותי(שבועיים).
בקיצור, אשמח לעצתכם(ואף לסיכומכם :) ) איך הכי נכון וחכם ללמוד לבגרות זו.

תודה רבה!
 

אורח12342

New member
עשיתי מזמן אבל אני אנסה לעזור..

הדבר הראשון שאתה צריך לעשות לדעתי הוא לקחת את הבגרות משנה שעברה ולנסות לפתור אותה. ככה תוכל לדעת פחות או יותר מה קשה לך ואתה צריך להתמקד בו ומה בא לך בקלות.
דבר שני, שים לב שהבחינה מחולקת לשאלונים. כשנרשמת היית אמור להירשם לשלושה שאלונים, אנסין ועוד שניים, שים לב באלו בדיוק בחרת ותדאג לא להתעכב על אלו שלא בחרת.
דבר שלישי, תלמד לקרוא אטלס. זה הכלי הכי חשוב בבחינה, והוא באמת חשוב בעיקר באנסינים. באנסין לא יעזור לך לשנן חומר בעל פה כי תצטרך לחקור מדינה שייתכן שלא חקרת מעולם.
לסיכום, תבין את מבנה הבגרות, תבין מה אתה קורא ואל תשנן סתם, המבחנים לא קשים בכלל ויש המון מידע באטלס שלא צריך לזכור בכלל.
המון הצלחה!!
 

royzakendo

New member
העצה היחידה שאני יכול לתת זה מה שאני יודע...

כשאני עשיתי בגרויות (יותר נכון השלמתי..), עשיתי את זה במגרת קורס (של קידום, אני זוכר שבזמנו הייתי מאוד מרוצה ובהתאם גם היו הציונים..) ואני יכול להגיד שקורס, כשיש מסגרת ו"משמעת" וסדר, הרבה יותר קל ללמוד. אני יודע שלגבי עצמי לא הייתי מצליח אם הייתי מנסה לקרוא סיכומים לבד או משהו בסגנון..
 

Ella m e o w

New member
יכולה לשלוח לך שני סיכומים

של נתיב ושל פיתוח ותכנון... אם תרצה :)
בכל אופן הדרך הכי טובה היא לעבור על החומר ולפתור בגרויות. יש דברים שכבר לא יהיו בבחינה הזו (הבנתי שחקלאות ירד) אבל בכל אופן...
 
למעלה