זקוק לעזרה בנושא בגרויות

Avoques

New member
זקוק לעזרה בנושא בגרויות

אני מתכנן לגשת לבגרות במתמטיקה שמתקיימת הקיץ, ומכיוון שאני לא ממש מרגיש מספיק מוכן (ניגש ל 07 ול06) חשבתי לגשת למועד ב׳ שלהן שמתקיים עוד חודש בתחילת יולי.. הקטע הוא שלא ממש תיכננתי את הזמן כראוי ורציתי לגשת לבגרויות מורחבות (גיאוגרפיה וספרות 5 יחל).. עדיף לוותר עליהן לדעתכם? אני חושש שאם אשקיע במתמטיקה לא אוכל להוציא ציון ראוי בבגרויות האלו.. אולי חוץ מגיאוגרפיה..
אני ממש בלבטים כי נרשמתי לפסיכומטרי שמתחיל בספטמבר (מועד דצמבר) וזה אומר שלא אוכל לגשת למתמטיקה בחורף 2015 ( אגב מישהו יודע מתי הבגרות במתמטיקה בחורף בדרך כלל?).
בנוסף הבנתי שעכשיו האוניברסיטאות דורשות פסיכומטרי עד פברואר שזה די משבש את התכניות שלי למקרה ולא אצליח בפסיכומטרי הראשון.. חשבתי שאוכל לגשת לאפריל במקרה כזה. בקיצור השאיפה ללמוד ב2016 מתרחקת, וחשבתי שתוכלו לעזור לי לעשות קצת סדר .. מה דעתכם על גיאוגרפיה ושאלון 06 במתמטיקה, פסיכומטרי, ואז שאלון 07 במתמטיקה בחורף? מצטער על החפירה אני ממש זקוק לעזרה
 

Erick Glasswine

New member
לדעתי

לגבי הבגרויות:
אם אתה מרגיש שאתה לא שולט טוב בחומר אני ממליץ לך לא לגשת לשני השאלונים ביחד.
זאת משום שהחומר של כל אחד מהם לא כל כך דומה לשני וכל אחד מהם צריך יחס ורצינות לא קטנה.
לכן לגשת למועד א' 806 ואז למועד ב' 807 זה רעיון לא רע. במידה ולא ילך לך טוב במועד א' 806 תוכל לגשת שוב במועד בד בלי להתכונן יותר מדי ( כי לא תשכח כל כך מהר את החומר ).
מה מצב הלמידה שלך במקצועות המוגברים האחרים?
&nbsp
לגבי פסיכומטרי:
זה נכון לגבי מועד פברואר.
חשבת על לגשת במקום דצמבר למועד ספטמבר ואז להשאיר לעצמך את פברואר כאופציה?
&nbsp
תיקח גם בחשבון שכל הסכמים באוניברסיטאות מחשיבות 70% על ציון הפסיכו לעומת 30% בגרויות. כך ששים לב על מה אתה נותן דגש רציני (לצורך לעניין, נקודה בממוצע שווה בערך 10 נק' בפסיכו (ששווה בערך טעות אחת בבחינה)).
 

Avoques

New member
לגבי הפסיכומטרי

זה אומר להתחיל את הקורס בסביבות יוני ואני צריך את הזמן הזה בשביל ללמוד למועד ב׳ למתמטיקה..
אני יודע שהמשקל של הפסיכומטרי גדול משמעותית ממשקל הבגרויות ובמיוחד ברפואה, פשוט רכזת הבגרויות בתיכון שלי הלחיצה אותי. היא אמרה שאם אני אגש למתמטיקה 5 ונגיד אכשל, אני אצטרך לגשת לכל מתמטיקה מההתחלה ואאבד את הזכאות לבגרות. לא יודע אם היא צודקת, כי חשבתי שרק לאקסטרניים האחרון קובע ואני נבחן משנה.
&nbsp
בכל אופן רציתי לשאול האם אתה חושב שזה רעיון טוב לחרוש ל06 ולג״ג חודש עכשיו ולהוציא בהם ציונים טובים, לגשת לפסיכומטרי של דצמבר ואז ישר אחרי לחרוש ל 07? אם יהיה ציון טוב בפסיכו אז מעולה כי זה יתן לי סיכוי להתקבל ל2016, ואם לא אז גם ככה תהיה לי תקופת קירור ואני לא אוכל להתקבל ל2016 גם ככה
 

Erick Glasswine

New member
כן זה נשמע טוב

ולגבי מה שהרכזת אמרה, זה לא נכון .. הציון המקורי שלך תמיד נשמר. אם אתה רוצה שהאוניברסיטה תחשיב לך את השיפורים זאת בחירה שלך.
&nbsp
ממליץ לך לבדוק מה מוסיף לך יותר לממוצע, חמש יח"ל ג"ג חדשות או שדרוג מקצוע קיים לחמש יח"ל (כמו היסטוריה/ספרות/תנ"ך)
בדרך כלל שדרוג מוסיף יותר ממקצוע חדש לגמרי.
 

yael9889

New member
שים לב שהמרכז הארצי הלך לקראת המועמדים

והוציא הודעה שמי שניגש לפסיכו בספטמבר (מועד אוקטובר) יוכל לגשת שוב בדצמבר - בלי לחכות מועד.
 
למעלה