שאלונים ודילמות

בייברס

New member
רק בשינוי קל -

נדרשנו לתת שיקולים "נגד" המועמדים ולא בעדם מורכב מעט יותר
 

HatulTaalul

New member
למה, נגד לפטר את רמי = בעד לפטר את השניה

זה היה ממש אותו דבר.
 

בייברס

New member
אתה צודק חתול

אך דע שתמיד שאתה מדבר בחיוב, דבריך יתקבלו בצורה משכנעת יותר, ולכן שימת הדגש על "נגד" היא שינוי קל, לפחות לטעמי.
 

יעלתיי

New member
מו"ר- שאלון ביוגרפי-אישי ../images/Emo35.gif

1. רציתי לדעת מהן סוגי השאלות בחלק זה. ראיתי בחוברת הדרכה של השנה מס' שאלות שהם הביאו לדוג'- עיסוקים בשעת הפנאי, פירוש הביטוי "לחולה יש זכות על גופו" ועוד, אבל לא ממש הצלחתי להבין את אופי השאלון. מישהו יכול לפרט או לת דוג' אילו סוגי שאלות מופיעות שם. 2. כמו כן, באתר של המרכז לבחינות וההערכה צירפו קובץ של "דוגמאות לשאלות ריאיון אישי"-לא הבנתי האם הן מתייחסות לחלק של השאלון הביוגרפי-אישי או לחלק של השאלון האישי בסימולציות בתחנות? (לדוג': תאר מקרה שהחלטת החלטה לא פופולארית, תאר מקרה שנהגת באטימות כלפי זולתך וכדו'). תודה מראש ובהצלחה לכולנו!
 

roseee

New member
שלום יש לי שאלה בקשר לשאלון הביוגרפי

שמעתי מכמה אנשים שעדיף לא לכתוב חוויות מתקופת בית הספר (למשל תיכון) האם זה נכון? כי אני אישית השתמשתי בהרבה מקרים מהתקופה הזאת,,
 

גלMD

New member
אין שום בעיה עם חוויות מהתיכון...

ואני מתה על ה"שמעתי מכמה אנשים..." מי בכלל יודע מה צריך ומה לא שהוא מתיימר לתת כאלה עצות. אני יודעת להגיד שאני כתבתי חוויות גם מהתיכון ולא הייתה שום בעיה.
 

HatulTaalul

New member
אני חייבת לשאול

מישהו כתב לפני כמה ימים שהוא "שמע מכמה אנשים" שכתיבה בעפרון בשאלונים מעידה על הססנות (!) וחוסר ביטחון (!!), ועל כן מורידה בניקוד. מה את אומרת על זה..? משונה, לא?
 

גלMD

New member
אוי נו באמת...

אני אומרת שזה אחד הטיעונים הכי טיפשיים ששמעתי בחיים....ואני את האמת לא זוכרת אפילו אם כתבתי בעט או עפרון. במכתב אמרו שמותר לכתוב רק בעט אבל הבאתי בכל זאת גם עפרון וגם עט. באולם הבחינה לא היו ממש סגורים על עצמם מבחינת הכללים, אבל אם אני זוכרת נכון אחרי טיפה התלבטות אמרו שמותר גם עפרון ואני לא זוכרת עם מה החלטתי בסוף לכתוב....יש מצב שבסוף כתבתי בעפרון..הממ...אולי אני הססנית וחסרת ביטחון?..
 

HatulTaalul

New member
זה מה שאני חשבתי...

אנצל את ההזדמנות כדי לשאול כמה דברים שמעניינים אותי: הרגשת תוך כדי הכתיבה שהזמן דוחק? וגם - מה עושים עם שאלות שאין לגביהן תשובה, או שאלות שאני לא מוצאת ארוע משמעותי שעונה להגדרה שלהן? הספקת לענות על כל השאלות? תודה מראש...
 

גלMD

New member
הזמן מאוד דוחק

אני זוכרת שקראתי בפורום שכמעט אף אחד לא מספיק את כל השאלות ועדיף איכות על כמות אבל כמובן לא להגיע למצב שעונים רק על חצי שאלון.. אני זוכרת שעניתי על כל שאלה חפירה מפה עד סין ופתאום הגעתי לעמוד האחרון וראיתי שנגמרו השאלות והדבר הראשון שעבר לי בראש הוא: "פאק, אני לא מאמינה שזה קורה לי! חסרים לי עמודים!!!!"
וכן, היו שאלות שלא מצאתי אליהן תשובה מיידית, או שהאירוע שהיה לי בראש לא היה ב-ד-י-ו-ק תואם למה שהם רצו אבל אנסתי את זה ככה שזה יתאים...הרבה אנשים אצלי בכיתה לא סיימו את השאלון והוציאו ציונים סבבה לגמרי- בלי לחץ, זאת הפעם היחידה בחיים שיתנו לך לדבר במשך שעתיים על עצמך...איזה כיף זה?
 

HatulTaalul

New member
האמת - כיף גדול :)

למרות שמטריד קצת שמנקדים אותי על זה, באופן שאני לא יודעת מהו... מרגיע מאוד, תודה... מה לגבי מקום, הרגשת שהיה לך מספיק ממנו?
 

HatulTaalul

New member
פתאום נזכרתי בעוד שאלה

וגם - קראתי את ההודעה הקודמת, ונודפת ממנה ציניות שלא התכוונתי אליה: ה"מרגיע" הוא ביחס למה שכתבת על הסטודנטים שלא סיימו את הכל, אבל קיבלו ציונים טובים. :) השאלה: מותר להשתמש באותו אירוע פעמיים, ביחס לשתי שאלות שונות? אני שואלת כדי לנסות להבין האם יש צורך לקרוא את כל השאלות מראש, או שלא.
 

גלMD

New member
לא יודעת אם תספיקי לקרוא את זה

לגבי מקום, לי היה מספיק. השאלה מותר היא לא מתאימה כי לא נראה לי שיש חוקים, אבל אני אישית לא הייתי משתמשת באותו אירוע פעמיים כי הם כבר קראו את זה ומכירים את זה, עדיף לתת אירוע אחר שיציג ואלי פן אחד באישיותך. ולשאלתך, בעיני עדיף לרפרף על השאלות, לפחות אחרי הקטע של הביוגרפיה (צבא,עבודה וכו') רק כדי לראות פחות או יותר מה מצפה לך. ושוב, קחי את עצותי בעירבון מוגבל..
 

OnlineOne

New member
גל

ההודעה הזו נכתבת תוך המון הערכה לתרומה שלך לפורום, אבל עדיין... לפנ שתי הודעות בדיוק שאלת מי הוא זה שמתיימר לדעת מה טוב ומה לא, ודקות לאחר מכן כתבת שהטיעון לגבי העיפרון הוא אחד הטיפשיים ששמעת בחיים. אין לי דעה על העיפרון וזה גם לא האישו, אבל.... לא תשאלי את עצמך מי את שתתיימרי לתייג אותו בכזו נחרצות? שוב... הדבר נאמר כביקורת בונה, לא כדי לעקוץ או לעצבן ואני מקווה שהוא יתקבל ככה גם. בברכה. איתי.
 

גלMD

New member
גם אני לא סמכות

ויצא לי להגיד גם בכנס בתל אביב שאני ואף אחד שלא עובד במרכז הארצי לא באמת יודע מה הם מחפשים.‏ אני מספרת מהניסיון שלי אבל כמובן שחשוב לקחת הכל בעירבון מוגבל.
 

גלMD

New member
ועוד דבר

מפתיע אותי עד כמה אנשים לוקחים כל דבר שנרשם פה כקדוש. צריך לזכור שמדובר בכל זאת בפורום באינטרנט ולא באיזה אוטוריטה. כנ"ל לגבי כל מקום אחד שמתיימר "להכין" למיונים. צריך טיפה של היגיון בריא וחשיבה ביקורתית ולברור מה מכל מה שאנשים רושמים פה בא לכם לקחת, הרי כל אחד יכול לכתוב פה מה שהוא רוצה בסופו של דבר. אנחנו יכולים לכתוב עד מחר ספקולציות לגבי ציוני מו"ר ולגבי מה צריך או לא צריך לעשות במיונים אבל השורה התחתונה היא שאף אחד לא באמת יודע ושאין איזה נוסחא לדברים האלה. ברור שיש מלא לחץ סביב המיונים האלה, אבל אני באמת מאמינה שלא צריך להיות סופרמן ולהתאמן שנתיים על דילמות כדי להתקבל, אנשים רבים וטובים התקבלו בלי לקרוא מילה וחצי מילה בפורום הזה...
 
למעלה