המדור לרישום וקבלה

lidaka

New member
אני מבין את התסכול שלך

אבל לקרוא למבחן לא אנושי זה בעצם לקרוא לכל האנשים שכן הוציאו ציונים מעל 750 לא אנושיים (כי הרי, לפי ההגיון שלך, להוציא מעל 750 זה לא אנושי). כלומר, יש לנו בעיה מאוד מאוד קשה בשנים הקרובות של רופאים לא אנושיים, וזה אחרי הכנסת מבחן המו"ר. קצת מעליב, הייתי אומר. אף אחד לא אומר (גם לא המרכז הארצי עצמו) שרופא טוב צריך ציון פסיכומטרי מעל 750, אבל בעולם של היצע וביקוש, לאור הממיין הכי פחות גרוע (המבחן הפסיכומטרי) אנשים שרוצים ללמוד רפואה בארץ צריכים לקבל ציונים מאוד גבוהים. **פרט לכך, יש אנשים שכל הכסף בעולם לא יעזור להם להגיע לציונים הנ"ל.
 
חחח אתה לא צריך לקחת את זה אישית:)

לא אמרתי שאתה לא אנושי. אמרתי שדרישות הקבלה לא אנושיות וקצת דרקוניות. זה כמו להחליט שכל מי שקיבל 100 במתמטיקה 5 יחידות יתקבל לרפואה והשאר לא. הדרישה עצמה מגוחכת, עושה איקס גדול על חלק ניכר מהאוכולוסיה, אבל זה לא אומר שמי שהוציא 100 הוא לא אנושי. בשבילי זה כמו שמחר יגידו : מי שמצייר את הציור הכי יפה מתקבל לרפואה. זה פשוט לא בהכרח קשור למקצוע, או למיון נכון. זה סוג של חסר היגיון. (תחסוך לי את ה: הפסיכומטרי בודק יכולות לוגיות של הסקה והיקש, המתמטיקה שם מתבססת בעיקר על חדות מחשבה וקליטה מהירה, והאנגלית- טוב האנגלית זה סתם חרטה בעצם). שום מבחן של 25 דקות ל-25 שאלות לא מתיישב עם ההיגיון, שזה יקבע את העתיד שלך. אני בטוחה שאפילו אתה, בפעם הראשונה ששמעת על הרעיון של הפסיכומטרי ולפני שידעת שאתה טוב בזה (כי הרי ברגע שהולך לנו במשהו, אנחנו מתחילים לזלזל בו, או לפחות לחשוב שהוא "יותר קל ממה שזה נראה", ש"אפשר לשפר בקלות", אבל יש אנשים ששוברים שיניים על זה ולא פחות חכמים ממך, פשוט יקח להם יותר זמן להשיג תציון הזה, יזע, דמעות.) אבל אנחנו סתם טוחנים מים בעצם, כי הצטרפתי למירוץ האינסופי הזה של רדיפה אחרי ציון פסיכומטרי, וכמו שקודמתי אמרה לפניי, מגוחך שאם אין לך 750 בכלל לא יורקים לכיוון שלך. לא שיש לי ברירה. או שאולי אנסה את שיטת השכנוע העצמי של "רפואה זה מקצוע לא מתגמל, מתסכל ומלא בקשיים". נקטווה שמתישהו השכל שלי יקלוט את זה. כפי שאמרתי, בהמשך לזריקת האלפי שקלים, מועדון 700 עומד להתעשר עוד קצת. כיף כיף.
 

lidaka

New member
אז מה כן הגיוני?

דרישות הקבלה שאת תקבעי? או אולי שלא יהיו דרישות קבלה כלל? הרי צריך איזשהו מסנן. ובדיוק כמו שאמרת - יכול להיות שאני "בעד" (לא, אני לא) הפסיכומטרי כי הציון שלי מגרד את ה800 מלמטה, ויכול להיות שאת היית באותו המקום אם גם את היית משיגה ציון גבוה במיוחד. מה שאת מדגימה פה זאת התנהגות אנושית, לא יותר - זה אנושי להיות מתוסכל, להתאכזב ולחשוב שהבעיה היא לא בי, שהבעיה היא בממיין (בינינו - כנראה שהבעיה היא בשניהם, אבל אל תגידי לאף אחד). כל מבחן עושה "X גדול על חלק ניכר מהאוכלוסיה", וזה בסדר. לא כולם יכולים וצריכים להיות רופאים (ואפילו כמה מאלו שיכולים לא ממש צריכים). אין מה לעשות, אלו הם החיים. להתלונן זה גם בסדר, ד"א. וד"ש לחגי - עשית בחירה מעולה בהצטרפות למועדון 700.
 
עדיין לא נרשמתי

והטעות היא בממיינים, נקודה:) אני עובדת ובכל הכנות אין לי כח להיכנס לבוץ המבאס הזה עכשיו, אבל לפחות עכשיו אני יכולה להירשם. אני אנסה לזכור את זה עד יוליP: יש רהבה אנשים שצריכים ויכולים להיות רופאים טובים, וזה המחסום שלהם, והרבה אנשים שלא צריכים להיות רופאים, אבל מה לעשות עוברים את סף הקבלה. מה הגיוני? מבחן שבאמת מודד אינטיליגנציה (או לפחות מנסה), חשיבה מדעית, יכולת הסקה לוגית שלא בצורת הצרנה יפני-> אוכל סושי, אלא הסקה שכלית, בלי שום שיטה מתמטית או לפחות מובנית ונלמדת, דברים שבודקים מה המוח שלך מסוגל לעשות ולא כמה מהר אתה יודע לפתור תנוסחה. נו באמת אני צריכה להסביר לך? אני חושבת שאתה בעצמך יודע שהמבחן רחוק מלקבוע מה שהוא מתיימר. אמצעי סינון זה סבבה, אבל באותה מידה אני יכולה גם לסנן שרירותית את כל מי שיודע לצייר את סופרמן. סיננתי, אחלה, עכשיו יש מספיק מקומות לכולם, אבל האם הסינון היה חכם בהכרח? לא התלוננתי. אני כבר הרבה אחרי שלב ההפנמה וההליכה אחרי העדר בדבר הטיפשי הזה, אל תדאג. אל תנסה לבוא ממקום עליון של "זה בסדר להתלונן ולהתבאס". קיבלתי מעל 700, אין מה לרחם עליי. בכל דבר שהוא לא רפואה הייתי "נחטפת". אני עדיין חושבת שהמבחן הזה מטומטם. וגם כשאני אקבל 740, אני אחשוב שהמבחן הזה מטומטם. כי אם הוא לא היה, לא היית יכול לשפר בכ"כ הרבה נקודות, אחרי קורסים. זה איבד לגמרי את הכוונה ההתחלתית, לבוא כמו שאתה למבחן ולבדוק אותך נטו. בכל מקום אחר, 700 זה אחלה. ברפואה, זה המינימום אם בכלל. תסביר לי את זה. לזה התכוונתי ב"דרישות לא הגיוניות". אי אפשר לדרוש לקבל 98 בבגרות, עם טעות אחת. זה מה שיבדיל רופא טוב ומוצלח מרופא פחות טוב? יש סיכוי לזה, כן, אבל יש סיכוי יותר גדול לעשות 2 טעויות ויתר ובום, הרסת לעצמך את הסיכוי להתקבל. בוא נפסיק עם הוויכוח הזה בבקשה כי הוא לא עושה לי טוב.
 

lidaka

New member
תגובה

אני לא "בא ממקום עליון". המשפט הזה בסה"כ אומר מה שאת חושבת, לא מה שאני חושב. תחשבי על זה
ו"אל תרחם עלי"- תאמיני לי, אני לא. אני חושב שאת קצת לוקה ברחמים עצמיים, וגם זה בסדר. כולנו מרחמים על עצמנו לפעמים. שיהיה לך בהצלחה.
 
יש משהו ב

התיימרות לדעת מה אני חושבת כביכול שהינו קצת מתנשא- "המשפט הזה בסה"כ אומר מה את חושבת". איך אתה יודע? נכנסת לי לראש? "אני חושב שאת לוקה ברחמים עצמיים"- דווקא לא, אבל אני מניחה שעכשיו הגיע תורך לשחק את הפסיכולוג, אז אנחנו תיקו, לא?:)
 

blastx

New member
ברכותי על העדכון, ושאלה

גם עלי עוברת תקופה "כייפית" עם מדור רישום של את"א, בשלב זה הם עדין לא שלחו לי מכתב עם אישור הרשמה וקוד אישי - כמה זמן אחרי שנרשמת שלחו לך? אני מבינה שגם את נפלת בין הכסאות ולכן מעניין אותי לשמוע מה יש לך להגיד בעניין
 

rw12

New member
אהלן אחי לצרות :)

עדיין לא קיבלתי את המכתב מת"א. נרשמתי לפני שבועיים וחצי. יש לי פשוט את הקוד מהפעמיים הקודמות שנרשמתי. אם נרשמת מתישהוא בעבר, זה אותו קוד.יש סיכוי שימסרו לך אותו במדור רישום? אגב, שלחתי להם את הטופס של הבגריות הלא מקורי אלא מאושר משוקלל והמם השלישי שאמרת לי והם קיבלו אותו ועדכנו הכי מהר מכל האונברסיטאות. בהצלחה :) מתי טיול לשאר מדורי הרישום ? :)
 

blastx

New member
בשעה טובה ענו לי במדור רישום של את"א

ואפילו הסכימו לשתף אותי בקוד הסודי שלי ו - לא יאמן - עידכנו את ממוצע התואר שלי! עכשיו נשאר רק הטכניון, שאליו אמא שלי התנדבה לנסוע כדי לתרום למאמץ המלחמתי, תודה אמא! ב"ש - אני בוגרת האונ' ולכן כל הציונים שלי נמצאים במחשב שלהם, את ההמלצות אני אשלח בדואר רשום, בשנה שעברה זה עבד יופי... ירושלים - אני גרה שם אז פשוט קפצתי למדור רישום באונ' (נורא לא נחמדים שם
) טיול נוסף יערך כשיגיעו ציוני בגרויות החורף!
 

rw12

New member
טוב מאוד.. ת"א אני חייבת לציין יעילים.

הטכניון אמנם עדכנו לי את הבגרויות אבל שכחו לעדכן שמסרתי להם את ציוני התואר. (הסימסטר העלוב...) ועכשיו אני רודפת אחרי איזה מישהי שם ומחכה שהיא תחזור אלי. אני כבר יודעת מה זה לחכות שיחזרו אלי. אני כנראה אגיע לי-ם מתישהוא למסור להם את הציונים. ב"ש גם יטופל.... כשיהיה לי כוח לכתוב קו"ח (אגב, את הקו"ח את כותבת רק על השורות או מוסיפה עמוד נוסף, את עושה את זה עם שנים כמו קו"ח אמתיים?). המלצות כבר בטיפול. וכמובן שאני צריכה לעדכן שם את אחת הבגרויות...גם לשם אני מניחה שאאלץ להגיע הקיצר אוווף!!
 

blastx

New member
קורות חיים לב"ש

אין ספק, לכתוב קורות חיים לב"ש זה אחד הדברים היותר מתישים נפשית בקבלה לרפואה בישראל (כמובן שהראיונות עצמם שוברים את השיא). את לא צריכה לשלוח שום דבר מעבר לטפסים שבאתר - חשוב שתעני על השאלות רק בשורות הנתונות. בקשר לטכניון - לצערי לא נראה לי שתזומני למו"ר, זה אכן הזוי לגמרי (והרבה רופאים מסכימים איתנו) שאת צריכה לקבל 750 בפסיכו' כדי שמישהו יסתכל עליך. הציון שלי הוא 773 ואני מגרדת את הסכם שלהם מלמטה!!! (לפני שיפורי בגרויות)
 
למעלה