המדור לרישום וקבלה

irena6

New member
תואר ראשון בביולוגיה - איך זה עוזר?

שלום, אני בכיתה ט' ומתכוונת עד סוף י''ג לעשות תואר ראשון - בתכנית מיוחדת שיש בתיכון שלנו. בחרתי לעשות תואר ראשון בביולוגיה, ובעז''ה - בסוף י''ג יהיה לי תואר ראשון בביולוגיה, אם אני אשרוד עד אז. רציתי לשאול - איך זה עוזר? אם יהיה לי תואר בביולוגיה - זה יקצר את לימודי הרפואה שלי? יתן לי יתרון כלשהו? מה לגבי הקבלה ללימודי רפואה - זה יקל? מחכה לתשובה,ותודה מראש :)
 
תכנית 4 שנתית: אז איפה ללמד ביולוגיה?

היי לכם. אחרי חשיבה רבה הוחלט ללכת לביולוגיה ומשם לתכנית ה-4 שנתית או לחלופין לנסות להתקבל עם ציוני התואר לשנה א (תאמינו לי זה יותר קצר בשבילי מאשר לשפר את כ-ל הבגרויות), והשאלה המרכזית היא: איפה? הבנתי מסטודנטים שיותר "קל" לקבל ציונים גבוהים בבר אילן או ב"ש מאשר בת"א (נובע גם ממרצים וגם מתוכנית הלימודים), השאלה שלי עד כמה נכון הדבר? כרגע התקבלתי למדעי החיים בכל האוניברסיטאות, השאלה המרכזית- לאן?אולי שווה ללמוד בבר אילן ולקבל ציון גבוה יותר.... דבר נוסף שעניין אותי- לא כדאי לי ללמוד לדוגמא סיעוד או פיזיותרפיה שגם מהם אפשר אחר כך לעבור לרפואה, אלו מקצועות שבהם הרמה הנלמדת של כימיה-פיזיקה היא נמוכה יותר ובסיסית יותר ויותר "קל" לקבל ממוצע תואר גבוה יותר (שעל זה מסתכלים אם רוצים להתחיל רגיל משנה א)? אלו גם דרך אגב מקצועות עם זיקה גדולה יותר לרפואה.... מה דעתכם? תודה מראש, שבת שלום, ליאת.
 
את"א

היי, שמעתי שאפשר עד ה-29.2 לשלוח את טופס הרישון ותצלום תעודת זהות וכל השאר אח"כ. השאלה שלי- צריך לשלוח את זה במעטפה הלבנה? (קניתי ערכה, לא דרך האינטרנט כי זה עשה לי בעיות בבחירת מקצוע). ואם כן, איך אני שולחת את האחרים, במעטפה רגילה? האם הצהרת בריאות גם צריכה להשלח עכשיו או ב-30.4 עם כל השאר?
 

soso225

New member
הרשמה לבאר שבע../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif../images/Emo41.gif

שלום אני רוצה להירשם לרפואה באוניברסיטת בן גוריון וההרשמה עד לתאריך 29.2 , אם אני משלמת לפני התאריך הזה את שובר התשלום אז אני יכולה לשלוח את המעטפה לאחר תאריך זה בשלושה או ארבעה ימים ? עוד שאלה צריך לצרף את הקורות חיים למעטפה או אני יכולה לשלוח מאוחר יותר ?? אותה שאלה לגבי המלצות ? אם לא עד מתי אפשר? לא ידעתי מי לשאול כי היום המזכירות לא פועלת אז מקווה שתעזרו לי תודה
 

moran f

New member
כרגע, לא בהכרח.

מיוני תואר יכולים להחליף את הבגרות, אבל לפחות בחלק מהאוניברסיטאות הם יכולים גם לפגוע, אם הם לא גבוהים. בקרוב כנראה נפתחת באוניברסיטת ת"א תוכנית אבע-שנתית שמיועדת לבעלי תואר ראשון רלוונטי (כולל ביולוגיה). עד שתגיעי לזה, מי יודע מה יהיה?
 
תודה רבה, 2 שאלות נוספות...

תודה על התשובה. ברצוני לשאול עוד 2 שאלות נוספות: 1. מהו המקצוע המועדף ביותר ללמוד כדי לעבור אחר כך לרפואה? מבחינת חומר הלימוד עדיף מדעי הרפואה אך מבחינת הסיכויים לקבל ציון טוב יותר- ביולוגיה, מה דעתכם המקצוע שממנו הכי "פשוט" (אני יודעת שזה לא עניין פשוט.....) לעבור אחר כך לרפואה? 2.האם בסוף התואר ניתן להגיש בקשה גם לתכנית ה-4 שנתית וגם לתוכנית הרגילה (התחלה משנה א)? הרי תוכנית ה-4 שנתית איננה בטוחה ואף אחד לא מבטיח שגם בעוד 3 שנים תעמוד התכנית ותצליח, אם לדוגמא למדתי ביולוגיה בת"א האם אני רשאית להגיש בקשה ללימודי רפואה(מההתחלה-שנה א) בכל אוניברסיטה שהיא בארץ על בסיס ציוני התואר? לדוגמא- האם ניתן להגיש בקשה לב"ש עם תואר במדעי החיים מת"א או שרק באוניברסיטה בה למדתי את התואר? מהם תנאי הקבלה? האם מסתכלים גם על פסיכומטרי ובגרויות? קראתי את המאמר שפורסם בפורום אך לא הצלחתי להבין בדיוק. אני מעדיפה לחשוב שלילי- שתכנית ה-4 שנים לא תצליח ושלפחות תהיה לי תוכנית ב.... תודה מראש, שבת שלום ליאת
 
תשובות

1. מה שמשנה לקבלה הוא הממוצע הסופי ולא סוג התואר הספציפי, גם לגבי התכנית הרגילה וגם לגבי התכנית הארבע שנתית. בתכנית הארבע שנתית, את צריכה תואר שיעמוד בדרישות הקדם שלהם. מעבר לזה, זה ממש לא משנה איזה תואר זה. זה גם כתוב במה שכתבתי - אין יתרון לתואר מסוים על פני אחרים, וגם לא לתואר ממוסד מסוים על פני מוסדות אחרים, זה מנוגד לחוק. 2. את יכולה להירשם לאן שאת רוצה עם תואר ראשון מכל מוסד לימודים מוכר בארץ. לא הבנתי אם קראת את ההסבר שיש בשאלות הנפוצות על קבלה לתכנית הרגילה עם רקע אקדמי, אז הנה קישור: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/ForumFAQAnswer.asp?id=1523&QID=16825 אם קראת ולא הצלחת להבין, את מוזמנת לכתוב כאן מה בדיוק לא הבנת ואני אנסה להסביר.
 
אוקיי אז ככה

השאלה המרכזית שלי היא כזו- אם אני אתחיל בלימודי ביולוגיה ולא אצליח להיכנס לתוכנית ה-4 שנתית החדשה האם אוכל לקחת את התואר B.Sc מאוניברסיטת תל אביב ולהירשם לכל בית ספר לרפואה בארץ על סמך ציון התואר, או שכל אוניברסיטה מחייבת שהתואר הראשון יהיה מהאוניברסיטה שלה? האם הם מסתכלים על בגרויות ופסיכומטרי או אך ורק על ציוני התואר? קראתי את המאמר אך קצת התבלבלתי בנוגע לעניין זה ולכן אשמח לקבל תשובה ספציפית.אם הינך יודעת גם מה ציון התואר בביולוגיה הנחוץ לעבור לשלב מור/מרקמ/ראיון וכו? אין לי מה לנסות לשפר בגרויות זה ייקח 3 שנים (אצטרך לעשות 5 יחידות כמעט בהכול מחדש), לכן עדיף לי להתחיל תואר ולנסות להוכיח עצמי בדרך אחרת. תודה רבה על התשובות המהירות, ליאת.
 
כן, את תוכלי

על הבסיס הזה בנויה התשובה בשאלות הנפוצות. ממוצע התואר מחליף את ממוצע הבגרויות בחישוב הסכם, וכל השאר אותו דבר. בחלק מהאוניברסיטאות מתחשבים במה שנותן לך סכם גבוה יותר, ובחלקן ברגע שיש לך תואר, מתעלמים מהבגרויות. איך זה בכל מקום - מפורט בשאלות הנפוצות. לכן, אין ציון ספציפי שאיתו את יכולה להגיע למיונים. זה תלוי בציון הפסיכומטרי שלך ובסף של אותה השנה, בדיוק כמו בקבלה עם בגרויות. אגב, את ההסבר הכללי על הליך הקבלה קראת? http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/ForumFAQAnswer.asp?id=1523&QID=17077
 
קודם כל תודה רבה לך ../images/Emo140.gif

מיום מיום ההחלטה מתגבשת, ואני מבינה שכעת הדרך "הקצרה" ביותר עבורי היא ללכת לביולוגיה (כמובן לקרוע את הישבן...) ומשם לנסות את התכנית ה-4 שנתית או ללכת מההתחלה.... אולי אצליח ואולי לא- לנסות תמיד שווה, לא אפסיד מזה כלום אולי אפילו ארוויח. תודה רבה שבוע טוב ליאת.
 
כן, את שולחת הכל במעטפה הלבנה של הערכה

וכן, את הצהרת הבריאות צריך להגיש יחד עם תעודת הזהות, טופס הרישום ואישור התשלום בבנק. את כל השאר את שולחת כמו ששולחים כל דואר, שמה במעטפה, שמה בול ושולחת.
 
תודה, איך זה ש

רק את"א מבקשים לשלוח בנוסף לטופס ההרשמה ואישור התשלום כמובן ,תצלום תעודת זהות והצהרת בריאות? האם אב"ג והטכניון לא דורשות את זה, לפחות לא עד השלב של 29.2, או שפספסתי משהו?
 
הייתה איזה שאלה פה בפורום

לפניי שבועיים פלוס מינוס בערך על אב"ג ומישהי אמרה שהיא התקשרה ואמרו לה שעד 29.2 אפשר לשלוח רק טופס רישום ואישור מהבנק, וכל השאר אח"כ. מה שכן אני זוכרת גם שאני התקשרתי שלא הזכירו שום דבר על תעודת זהות... וכבר שלחתי.. מישהו נוסף שמע אותו הדבר??
 
אולי את תעודת הזהות לא חייבים לשלוח עכשיו

אבל זה כן מופיע ברשימת הדברים שצריך לשלוח להם.
 
כן, אני יודעת, פשוט

אני שואלת על מה שצריך לשלוח עד ה-29.2, לא על מה שאפשר עד ה-30.4. ממה שהבנתי- רק טופס רישום ואישור תשלום לבנק.
 
עכשיו כשאני חושבת על זה...

כשנרשמתי באינטרנט לא שלחתי להם צילום של תעודת הזהות, אלא רק את הטופס שהיה צריך להדפיס ולמלא. אז כנראה שבאמת לא צריך צילום של תעודת הזהות עכשיו, רק את הטופס ואישור התשלום.
 
סבבה, תודה../images/Emo140.gif

אז אני מסכמת: בן גוריון- טופס הרשמה+תשלום לבנק תל אביב- טופס, תשלום, תצלום ת.ז, הבנתי גם שהצהרת בריאות ואישור והצהרה טכניון- טופס הרשמה, תשלום לבנק (עוד משהו?) ירושליים- טופס הרשמה, תשלום לבנק, (?)
 
למעלה