תהרגו אותי אם אני מבינה..(בוקר טוב)

מתוך תשובה שקיבלתי בנושא

"בנוגע להפרשים, למי שנרשם יש מסך עזרה עם שאלות נפוצות שם כתוב שההפרשים נובעים מכך שלא נספרות כניסות מחו"ל (אם לא ידעתם בערך חצי מהכניסות של כל בלוג הן כניסות של בוטים של מנועי חיפוש הנעשים מכתובת IP המזוהה ככתובת מחוץ לארץ) כמו כן, גולש הנכנס לעמוד מסויים בבלוג יותר מ 10 פעמים ביום, ייספר רק 10 פעמים."
 
אני תוהה

נראה לכם הגיוני לשלם על כניסות של בוטים שלא צופים בפרסומות ולא מכניסים כסף לתפוז? אולי זו בכלל טעות של תפוז שמחשיבים את הכניסות האלה במסך הסטטיסטיקות הכללי.
 
תראה,

1. אף אחד לא חייב את תפוז לתת לנו כלום. 2. תפוז מצידה התחייבה לתת כסף על פי כניסות. 3. תפוז סופרת את מה שנוח לה. 4. תפוז יכלו להגיד מראש שהסכום שהם ישלמו יהיה 2 שקלים ל 100 כניסות ולא 8 ולחשב את בל הכניסות, התוצאה הייתה זהה אבל זה היה נראה הרבה יותר טוב לעין. המסקנה היא: תפוז כתבו 8 שקלים ל 1000 כניסות, כי זה נשמע הרבה יותר טוב מהצד השיווקי והפרסומי, ומהצד השני עדיין הם רוצים לשלם פחות ואז באו כל המסננים. ולגבי התהייה שלך, אתה אף פעם לא יכול לדעת איזה צופה יכנס והפרסומת תתפוס אותו. יכול להיות שהוא יכנס 50 פעם ורק בפעם ה 51 הוא ילחץ על הפרסומת ואולי היא גם תשפיע עליו, אבל זה רק בגלל שברקע הוא ראה אותה 50 פעם קודם... אז עכשיו נשאלת השאלה, צריך לשלם רק על הפעם היחידה שהוא לחץ, או גם על ה 50 הקודמות ששטפו לו את המוח? קח דוגמא מהטלוויזיה, יש פרסומות כל חצי שעה של אותו הדבר, המפרסם משלם על כל הפרסומות, לא רק על זאת שהצופה בסוף החליט לקנות בגללה, פה זה בדיוק אותו דבר, ככל שתכנס לאותה רשומה או בלוג יותר פעמים, ככה הסיכוי שהפרסומת תתפוס אותך בסוף עולה. מקווה שהצלחתי להעביר את מחשבותיי. קרמיט
 
לא מסכים איתך

תפוז יכלו לאמר שהם משלמים 2 ש"ח על כל כניסה אבל זה לא היה נכון. הם משלמים 8 ש"ח על כל כניסה. אני לא מחשיב בוט ככניסה מאחר וזה לא אדם אלא מכונה. בנוגע ל 10 כניסות ביום, הסיכוי שאותו אדם ירענן את אותה רשומה מעל 10 פעמים ביום הוא אפסי אלא אם הוא עושה את זה מתוך כוונה להעלות את מספר הכניסות.
 
לא הבנת אותי או שאני

לא הבנתי אותך. אני לא מדבר על מכונה שנכנסת אלא על אדם שעשה חיפוש בגוגל וראה את הקישור לבלוג שלי ולחץ עליו ונשאר לקרוא. לגבי 10 הכניסות... אצלי בבלוג יש סיפורים בהמשכים, כשמישהו קורא פרק ועובר לבא, הפרק ה 11 והלאה לא ייחשב. בסיפור של 150 פרקים, איבדתי 140 כניסות! לא מדובר פה על רענון של אותה רשומה. מצד שני כשמישהו מגיב לתגובה שלך ואתה לשלו ומתםתחת שיחה, הוא בהחלט יכול להגיע למעל 10 כניסות חדשות בהפרשי זמן של כמה דקות או שעות ביניהם, והוא עדיין נחשף לפרסומת כל פעם מחדש. ושוב, ברור שמנוע אוטומטי לא אמור להחשב ככניסה, בזה אני מסכים איתך. מצד שני, כניסה מתוך מנועי חיפוש, היא כניסה מחו"ל כפי שאמרו פה, אצלי כניסות כאלו הן דבר יומיומי היות ואם תקיש בגוגל את המילים "אהבה היא", אני נמצא בדף הראשון או השני וזה מושך אנשים להיכנס ואולי גם להישאר, כל כניסה כזאת שמביאה מישהו לראות את הפרסומות של תפוז, לא נחשבת אצלי ככניסה שצריך לשלם עליה, נראה לך בסדר ותקין?
 
אתה מבין את זה לחלוטין לא נכון

הספירה היא לעמוד, לא לבלוג. מה שאומר שאם מישהו יכנס לכל אחת מהרשומות שלך פעם אחת ביום אחד, כל הכניסות שלו ייספרו. אם מישהו ייכנס לכל רשומה שלך 10 פעמים ביום אחד, כל הכניסות שלו ייספרו. אם מישהו ייכנס לכל רשומה שלך 20 פעםים ביום אחד, לא כל הכניסות שלו ייספרו, ייספרו רק 10 כניסות לכל רשומה. כניס ממנוע חיפוש אינה כניסה מחו"ל. לכל גולש יש כתובת IP שעל-פיה נקבע אם הוא מחו"ל או לא. אין לזה קשר לאתר ממנו הגעת. לרובוטים של מנועי החיפוש יש כתובת IP של חו"ל והם סורקים את הרשת לאורך כל היום ועוברים מלינק ללינק. הקטע הוא שאם הם הגיעו לבלוג שלך, הם יפנו לכל הלינקים אליהם מוביל הבלוג שלך ומאחר ורבים מהם הם בלוגרים שמקשרים אליך, הם יחזרו אליך שוב ובכל פעם יסרקו את כל הרשומות שלך (תוסיף לעצמך עוד עשרות כניסות) וכל אלה הן כניסות של רובוטים שלא צופים בפרסומו ולא צריכים להיספר. כשגולש מגיע מגוגל הוא לא מקבל את הIP של גוגל, יש לו IP משלו ואלא אם הוא גולש מחו"ל או שהוא משתמש בספקית מחו"ל, תהיה לו כתובת IP של ישראל. ההגבלות שתפוז שמים, כפי שאני הבנתי אותן (ואני מחזיק מעצמי שהבנתי אותן נכון), נראות לי מאוד הגיוניות.
 
עכשיו הבנתי אותך,

אבל לפי דעתי הם לא נספר גם בסטסטיקה כי אז היו אמורות להיות לי כל יום הרבה יותר כניסות מפוברקות כאלו, הבלוג שלי מחובר למליון ואחד מקומות שונים ומשונים כולל עצמו
ובכל זאת יש לי ימים שיש בהם פחות מ 50 כניסות, אז איך זה עומד בתאוריה הזאת? לפי מה שאני מבין כל יום היה צריך להיות לי מראש גם אם אף אחד לא נכנס, עשרות כניסות מפוברקות כאלו, מה שבפועל לא קורה. אני בהחלט רואה פעילות שונה כאשר אני מפרסם משהו וכאשר אני לא, הבדל של לפחות 100-150 כניסות, מה שאומר שמישהו נכנס וקורא. יש לי מעל 50 מנויים שמקבלים לתיבת הדואר שלהם מייל על כל רשומה, כלומר מספיק שהם רק נכנסים להציץ בה, היו צריכות להיספר לי 50 כניסות, וזה עוד לפני שהחברה מתחילים לדפדף הלאה. אני עדיין חושב שמשהו פה מסריח, אבל אנחנו גם ככה לא יכולים לעשות כלום בעניין.
 
לא כל יום

גוגל לא סורק כל בלוג מדי יום. אם יש בלוג שמתעדכן בממוצע פעם ביום ויש הרבה לינקים שמובילים אליו, גוגל יסרוק אותו בתדירות גבוהה יותר מאשר בלוג שמעדכן פעם בשבוע ואין לו הרבה לינקים שמובילים אליו. אני לא חושב שאפילו השרתים של גוגל היו יכולים לעמוד בסריקת כל האינטרנט כל יום. האם יש כאן משהו מסריח? יכול להיות, אני לא שולל את זה כאפשרות (למרות שמלבד הקטע הידוע עם התקנון, לא נתקלתי בבעיות רציניות מדי בהתנהלות של תפוז), אבל אני מעדיף להאמין שהכל כשר אלא אם יוכח לי אחרת. לטעמי כל גישה אחרת היא שלילית מיסודה ואני לא מעוניין בה.
 

דנטל

New member
לדעתי הסטטיסטיקות צריכות לספור

באופן דומה לספירת הכניסות שלתשלום. לא מבינה למה הן סופרות כניסות כפולות ומכופלות של אותם גולשים באותו יום.
 
זה הכל מתוך דאגה כלפייך!

בתפוז מכירים את הסיפור על דג הזהב! והם יודעים שאם את תקבלי יותר מידי כסף, ההצלחה תעלה לך לראש. אז מתוך רצון אמיתי וטוב של עזרה לזולת, תפוז מקצצים לך קצת בדמי כיס. לא משהו נורא, רק 250 כניסות.
 
זה מזכיר לי את הברווז שמטיל ביצי

זהב. אם אקבל משהו אקבל ואם לא יהיה פחות לאלו שאני אתרום להם. קחו הכל בפרופורציות נכונות. ושיהיה לכם חג אהבה שמח.
 
למעלה