איך לא לעצבן בלוגרים...

gesus

New member
איך לא לעצבן בלוגרים...

בשבוע שעבר העלתה שרון גפן בבלוג שלה, "דברים קטנים", פוסט על הפנייה שקבלה על מנת לכתוב על הנורות "הירוקות" של פיליפס. בפניה שהגיעה אליה מחברת טוויסטד, נעשו כל הטעויות האפשריות כאשרים מנסים לגייס בלוגר ובאמת שרון לא חוסכת במחמאות (מומלץ בחום לקרוא את התגובות). בסופו של דבר רק נזק נעשה למותג כשאני מאמין שהרצון היה טוב, רק שהביצוע היה גרוע ביותר. לכן כשירות לציבור ולטוויסטד, אני מעלה לכאן את כללי הפניה לבלוגרים: 1. פנו אל הבלוגר באופן אישי כולל פניה אליו בשמו הפרטי וצטטו פוסט שבגללו אתם חושבים שכתיבה על המוצר רלוונטית לבלוג שלו. בלוגר פופולארי שהקוראים שלו הם לא קהל היעד של המוצר לא רק שהמצור סתם יתבזבז עליו, הוא גם עלול לשחוט את המוצר בבלוג שלו. 2. אל תשתלטו להם על הבלוג- הבלוגר הוא זה שקובע את התכנים והצרה של הבלוג, אל תספרו לו מה כדאי לו לכתוב ואיך. ספקו לו את המידע הדרוש והאותנטי ביותר מבלי שיצטרך להטריד את עצמו באימות או לחשוש שהוא מטעה את הקוראים שלו. 3. שמור על בלעדיות לבלוגר- אף אחד לא רוצה לכתוב על נושא שכולם כותבים עליו וגם אם זה קורה, אז כל בלוגר אוהב לתת את הזוית האישית שלו. לכן אם יוזמים פניה למספר בלוגרים, אז לפחות שכל פניה תציג זוית רלוונטית של המוצר לאותו בלוגר. נכון, זה כרוך בללמוד על המוצר ועל הבלוגר לעומק, אבל אלו כללי המשחק. 4. אל תתחנף לבלוגר- מחמאה או שתיים זה בגבול הסביר, אבל השתפכות על כמה שהבלוג מעניין/חשוב/מסקרן/מלהיב… זה יותר מדי. 5. הכי חשוב: אל תציקו. הבלוגר לא הסכים לכתוב זו זכותו המלאה. אל תנסו לנהל איתו מו"מ, לא בטלפון, לא במייל ובטח שלא על גבי הבלוג שלו שם הוא בעל הבית ולא אתם.
 

gesus

New member
זו בדיוק הטעות

מסתכלים על בלוגרים כמקשה אחת ולא בודקים לעומק במה הבלוג עוסק והאם הוא בכלל רלוונטי למוצר.
 
לפי כמות הקוראים והתגובות כמובן

גם אלי פנו בבלוג הקודם שלי , מכל מיני חברות לכתוב על מוצרים שלהם כי הם אהבו את הכתיבה. הצעתי להם לפתוח להם בלוג משלהם אבל אז הם נסגו אחורה כי הם לא ידעו לכמה חשיפה זה יהיה , עדיף להסתמך על בלוג מוכר בעל כמות כניסות מרשימה מאשר להשקיע קצת עבודת "אינטרנט" ולהתחיל הכל מחדש... ואז קרה מה שקרה עם הבחורה הזאת אגב ראיתי שהיא מחקה את זה ? או שהפירפוקס שלי עושה בעיות?
 

gesus

New member
אלי לא פונים

זה ממש מוזר כי אני לא מאלו שיעשו מה ששרון עשתה. אני הייתי מעלה ביקורת על המוצר. מכיוון שאני מגיע מהצד של המפרסם ורק לפני 8 חודשים נהפכתי לבלוגר בכל רמ"ח איברי, אני יכול להבין מדוע הם מעדיפים שת"פ עם בלוגרים שיש להם צבר של קוראים, מכיוון ששיווק באמצעות בלוגים הוא עדיין תומך קמפיין ולא קמפיין או אסטרטגיה בפני עצמה. הפוסט עדיין באויר, אפילו בפיירפוקס.
 

דנטל

New member
היה נדמה לי שיש איזה פרסום לנורות האלה

כי פתאם בתפוז צצו הודעות לגביהן. הייתי שמחה שישלחו לי נורות כאלה ואכתוב עליהן. ברור שלא בבלוג בניק דנטל. לא חושבת שהיה אכפת לי אם היו מתחנפים יותר מדי ולא פונים אלי אישית ובקיצור מתייחסים אלי נטו כאל מקור פרסום. כן היה אכפת לי אם לאחר סירוב הם היו מציקים.
 

gesus

New member
שילוב הבלוגרים נועד לתמוך בקמפיין

באמצעות התנעת שיחות בבלוגספירה לפני ההשקה. ברגע שהיה כבר מפגש מוקדם עם המוצר, אז יותר קל להניע את המשתמש לפעולה (לקנות את המוצר).
 

דנטל

New member
ברור, אבל

בתור בלוגרית שולבתי פעמיים. פעם אחת אלה היו קונדומים שזה בהחלט יכול לגרום לי לקנות את המוצר (ובמילא הכרתי את האיכויות קודם). בפעם השניה זה היה סרט שזה משהו חד פעמי לרוב שלא יכול לגרום לי לקנות את המוצר. אם זה מוצר שהוא טוב בעיני, אין סיבה שלא אקנה אותו ונפלא לי שאת ההתנסות, שזו הפעם הזו שאתה אף פעם לא בטוח אם אתה מוציא כסף בחכמה או מבזבז אותו, יתנו לי בחינם. במיוחד כשזה מוצר יקר, והנורות האלה מאוד יקרות ביחס לנורות רגילות.
 

בלו10גטל

New member
תוספת

6. אל תשלחו לנו מיילים ארוכים ותצפו שנקרא. שלחו משפט אחד או שניים ואם זה מעניין אותנו נבקש עוד פרטים או שנגגל עליכם. 7. תהיו הכי גלויים. אומנם אנחנו בלוגרים וכל מה שאנחנו יודעים זה לכתוב על מה אכלנו לארוחת בוקר (ציניות), אבל ברצינות, אנחנו יודעים טוב מאוד מה אתם רוצים (חשיפה ופרסום) וללכת מסביב לא יעזור לכם לקבל את אהדתנו. תגידו מה המוצר ולמה נראה לכם שזה מעניין אותנו או את הקוראים שלנו
 

Your sweet87

New member
../images/Emo13.gif

אם ינסו את זה עלי, הם יקבלו על הראש ע"כ שהתגובה שלהם תמחק מיידית.
 
למעלה