סיכום חופשה במעלה גמלא

הופאק

New member
סיכום חופשה במעלה גמלא

היינו בתחילת השבוע בחופשה משפחתית במעלה גמלא וחשבתי שלפחות חלק מהטיולים יעניינו את הפורום.
הצימר היה מצוין ועם ברכה גדולה כך שחלק מהזמן העדפנו לשחות בברכה במקום ללכת לחפש מעיינות. בכל זאת הספקנו כמה טיולים מעניינים.
 

הופאק

New member
עין יזרעאל

בדרך למעלה גמלא עצרנו בעין יזרעאל. זה מעיין גדול ויפה עם עצי אקליפטוס מסביב. היינו שם לפני כמה שנים ומאוד נהננו ולכן חזרנו.
למרבה הצער הנקבה היפה חסומה ויש שלטים שהכניסה לברכה אסורה (כנראה כחלק מתרבות הכסתח) אבל הברכה עדיין יפה ואף אחד לא יפריע להיכנס למים.
הגענו ב־11 וכמעט ולא היו אנשים. כשעזבנו כבר היה די עמוס.

אין לי תמונות טובות של המעיין ולכן אני מצרף תמונה מוויקיפדיה (של Ori~).

 

הופאק

New member
ריצה לכיוון נחל כנף

מובן שלא יכולתי לוותר על ריצה במשך כל החופשה לכן רצתי על הכביש/דרך עפר בסימון כחול שיורד ממעלה גמלא לכיוון נחל כנף. כשהסימון התחלף לשחור המשכתי עם הדרך לכיוון הנחל בלי סימון עד שהתעייפתי וחזרתי באותה דרך.



 

הופאק

New member
נחל ג׳ילבון

ביום השני יצאנו עם הילדים הגדולים (8–10) לג׳ילבון. רצינו לצאת מוקדם אבל עד שיצאנו והגענו כבר לא היה כל כך מוקדם. בכל זאת במפל דבורה לא היו הרבה אנשים (כנראה כי הברכות שם עמוקות בשביל ילדים). גם ברוב המסלול לא הרגשנו בעומס.
במפל הג׳ילבון כבר היה עמוס מאוד אבל כל הזמן אנשים באו והלכו כך שהיו זמנים שהיה ניתן לשחות בברכה בשקט.
העליה לחניון הייתה קצת קשה לחלק מהילדים אבל משכנו אותם עד למעלה במהירות.
כשסיימנו את המסלול שני החניונים היו מפוצצים ברכבים ובאוטובוסים ושמחנו לברוח משם חזרה לצימר.

הילדים הקטנים הלכו לרפת הרובוטית באבני איתן. הם מסרו שהיה מאוד מעניין אבל די קצר.









 

הופאק

New member
הירדן בגשר הדודות

ביום האחרון לקחתי את כולם לירדן. ההגעה לגשר הדודות (שלא קייים כבר) היא דרך כביש משובש צפונית מעט לפארק הירדן. ניתן להגיע גם לצד השני של הירדן דרך מושב כרכום אבל מהצד שלנו נראה ששם יותר עמוס.
הירדן בנקודה הזו מתפצל לכמה פלגים בגדלים ובעומק שונה וניתן למצוא הרבה פינות לשכשוך ולשחיה. בחלק מהמקומות עוצמת הזרם חזקה כך שכדאי להיזהר. למרות המים הרבים אין הרבה צל אבל אפשר למצוא פה ושם.

מכיוון שבחניה של הגשר עצמו התמקמה קבוצה עם מוזיקה רועשת (
) עצרנו מעט לפני החניה והלכנו כמה דקות בשביל עפר עד הירדן. חצינו כמה מהפלגים וחנינו על אחד האיים בין כל פלגי המים. משם יצאנו לסיורים בין הפלגים ונהנו כמה שעות.













 

הופאק

New member
לסיום, כינרת

הילדים דרשו לשחות בכינרת אז בדרך הביתה עצרנו בחוף רותם לשחייה קצרה. בחוף לא היו הרבה מכוניות ואנשים אבל יש הליכה של כמה דקות עד למים.

משם נסענו הביתה לשגרת החופש.

 
למעלה