הצעות לטיולים באזור הצפון?

Northern Sky

New member
הצעות לטיולים באזור הצפון?

בוקר טוב,
אנחנו מתכננים סופ"ש בקיבוץ פרוד, נהיה עם בן שלוש וחצי ובן 9 חודשים (שיהיה במנשא)
מחפשת רעיונות לטיולים קלילים באזור זה שיכולים להתאים.
בתודה מראש
 

אלעד 1975

New member
אתמול חזנו מסוף שבוע בפרוד. בפעם השלישית

יש לי "בנק מטרות" ענף לאיזור הזה. חלקן לא מצריכות נסיעה מהקיבוץ וה"רחוקות" שבהן נמצאות חצי שעה נסיעה מפרוד.

תמונות של יבול השנה יפורסמו אי"ה בקרוב מאד בשרשור "מה עשיתם בעצמאות" הנמצא ממש בדף זה.
האם התכנון הוא לסוף השבוע הקרוב? אני שואל מאחר וכל עונה והטיולים המתאימים לה.
 

אלעד 1975

New member
מסתמן מזג אוויר רק מעט חם הממוצע עד ממוצע

לכם לא הייתי ממליץ על שמורת נחל עמוד (בה טיילנו בעצמאות), מאחר ובן שלוש יתקשה בעליה, ואחד ההורים ממילא יהיה במנשא. אם מדובר בבן שלוש ההולך כמו פנתר ואין לו בעיה בעליות ובמסלול של 4 ק"מ, אז כדאי לשקול בכל זאת כי השמורה יפהפיה וקרובה מאד (8 ד' נסיעה) אך בהחלט לא מדובר בטיול קליל.
מה כן, מלבד נחל עמוד? (לפי סדר מהמומלץ ביותר והלאה):

1. נחל צלמון תיכון מראס אל עין ועד לכפר סלמה. נסיעה של כרבע שעה. שביל מסומן בכחול. אפשרות לירידה לבריכות רדודות ונקיות להפליא עם דגים. המים מתחילים בערך באמצע המסלול. מדובר על שביל קל מאד ומוצל חלקית עם טחנות קמח ומערות בדרך. ראינו גם שפני סלע ואת אחד הפרחים הנדירים, מישויה פעמונית. אורך המסלול פחות מקילומטר וחצי קלים מאד. מתאים ליום חם ואפילו שרבי.
בגדול זה מסלול שמומלץ בו 2 רכבים כי הוא אורכי , אך אין בעיה לנהג לחזור אותו (עדיף לחזור את המסלול עצמו ולא להתפתות לחזור אותו על הכביש או בצידיו כי לא תמיד יש מעקה בטיחות והשוליים מאד צרים ונוסעים שם מהר).

2. מערת פער - יותר קליל מזה קשה למצוא. טיול מוצל וקצרצר המגיע אל שפת מערה קארסטית. מומלץ לבוא עם פנס ולרדת בזהירות לתוך המערה. להכנס עד שרואים נטיפים. בניגוד לשנים רגילות, בגלל הבצורת השנה אין כמעט בוץ במערה, אבל יש להיזהר מהלחות על הסלעים. גם בלי כניסה למערה יש תצפית יפה אליה (עם מעקה), אך החוויה בכניסה אליה, גם אם לא מגיעים ממש לנטיפים שווה. זמן נסיעה: כ-20 ד'. אפשר לשלב תצפית מהר אדיר הסמוך כפי שאנחנו עשינו.

3. רק אם לא חם: מפלי פרוד התחתונים (והיבשים). אם היה זורם היה מסלול זה עולה למקום הראשון, ולו הייתם מתארחים בקיבוץ אחר הוא היה נדחק לתחתית הרשימה, אבל אם אתם כבר בפרוד, תוכלו להשאיר את הרכב בחניה ולצעוד מהש.ג כמה מאות מטרים ואז דרומה אל עבר הנחל. ישנם מערות קבורה של צדיקים (ר' ישמעאל בעל הברייתות, ר' נחמיה העסמוני), יש פרות רועות ויש תוואי נחל. השביל אינו מסומן. הולכים קרוב לתוואי הנחל עד שמגיעים למפל יבש אבל יפה או עד שנמאס וחוזרים.

4.בית הכנסת העתיק ברעם
5. פקיעין
6. צפת העתיקה
7. נחל גוש חלב כולל בית הכנסת העתיק
 

ששש

New member
יופי של הצעות מפורטות

עם זאת, הסתייגות קלה, אמנם זה נמצא בסוף הרשימה אך נחל גוש חלב לדעתי הוא מסלול מעולה בעונה המתאימה וגם אז לא לילד בן 3. (מסלול לא קצר וחשוף)
&nbsp
גם צפת לא בטוח שתדבר לילד וההליכה בצפת כוללת גם מדרגות רבות ולא מעט הליכה עירונית (לפחות בעיני הילד)
&nbsp
אם כבר מנסים מסלול עם קצת הליכה הייתי מציע את יער ברעם היפיפה והמוצל. (הנמצא בצמידות לבית כנסת ברעם שהוצע כבר)
 

אלעד 1975

New member
תודה על החידוד

נחל גוש חלב התכוונתי הלוך ושוב עד שנמאס. אכן הייתי צריך להוסיף הסתייגות לא כשחם ומקבל את העובדה שיכול להיות ארוך מדי לקטנטנים.
צפת אולי לא תדבר לילד אך הילדים שלי כשהיו קטנים וזה הינוקא מאד אוהבים מדרגות, מבנים עתיקים וכד'. את המשמעות המלאה ילמדו כשיגדלו.

יער ברעם מעגלי זה לא ארוך מדי?
 

ששש

New member
לא הרבה יותר ארוך ועם זאת מוצל וקסום


הצעתי את המסלול כמועמד חילופי למסלול הליכה כנחל גוש חלב.
&nbsp
לאחר שביצעתי את כל מה שתכננתי בטיולי חו"מ, חשבתי לחזור ליער ברעם (אותו הלכתי לפני שנים..), אך ההרכב המשפחתי הוביל לאתר אחר.
 
עוד כמה רעיונות
למעט הטיול בנחל צלמון שהוא מוצל ועם מים, רצוי באמת ל"שאוף למעלה" בהקשר של אזורי הטיול, כפי שהוצע לך.
יש מצב שעונת הדובדבנים באזור כבר החלה ואז מומלץ לשלב קטיף באזור סאסא או בית ג'אן. יש לברר מראש.
"פארק עין התכלת" בכניסה לצפת גם אמור להיות מתאים לגילאים - שילוב של פינת חי עם בריכות מים מלאכותיות (מקור המים טבעי). מקווה שרמת התחזוקה שם נאותה.
אם זמנכם מאפשר זאת, הייתי עולה לגליל העליון (סאסא) דרך צומת מירון ויורד לחזרה למטה דרך הכביש של פקיעין (אחד היפים בארץ לטעמי) ומשלב בדרך ביקור במעיין הכפר ובחנות המפעל של סבתא ג'מילה (לא חייבים לקנות) או באגם מונפורט (מלאכותי) בו יש סירות פדלים והחלקרח
 
למעלה