המשך תמונות מהטיול במדבר.-כניסה לנחל צפית.

julia75

New member
המשך תמונות מהטיול במדבר.-כניסה לנחל צפית.

ב6 בבוקר כבר קמנו וב8 כבר היינו בכניסה למסלול. כשהגענו לכניסה למסלול וראינו את הסולמות -התחלנו לקפוץ מהתלהבות.ילדים משוגעים על זה. מאוד חשוב להתחיל את המסלול מוקדם ,כי ברגע שיש עוד אנשים על המסלול זה יוצר בעיה וראינו את זה בסוף של המסלול. כל אחד עם הקצב שלו או שיותר גרוע (מה שהיה לנו נקראת הסוף ,שבאה לנו קבוצה שהחליטה להתחיל את המסלול מנחל תמר, כלומר הפוך)ואז איזה יולד תופס פחד ולא ולא רוצה לעלות.זה יוצר פקק ומעקב.אז לא להתפנק בבוקר להגיע כמה שיותר וקדם -זה ישתלם לכם בגדול. עוד נקודה חשובה:להתחיל אתה מסלול מנחל צפית ולסיים למטה בתמר ולא הפוך!!!הרבה יותר קל לעלות את הסולמות ולא לרדת.
 

julia75

New member
רכב שנסחף בשיטפונות-ז"ל,ניתן לו כבוד,ונקדיש

לו תמונה.
 

julia75

New member
עולים בסולמות-איזה כיף!!!!!!!!!!!!!!!!!

כולנו רק מתפללים שהם לא יגמרו.
 

julia75

New member
עולים בעזרת חבל.זה הקטע ,שילדים הכי אהבו.

אפרט קצת כדי לחסוך את השאלות לבאים אחרי. אז זה התשובות לשאלות ,שהיו לי לפני יציאיה למסלול. חבל נמצא במקום-לא צריך להביא חבלים. חבל במצב מצוין -אין מה לחשוש. בנוסף לחבל יש גם מדריגות בתוך הסלע,לכן הוא משמש יותר לבטחון ולא ככלי עזר העיקרי.
 

julia75

New member
וזה אני עדיין בהיי מעלייה בסולמות.

קטע האתגרי של נחל צפית נגמר מאוד מהר. אם אין "פקקים" -עניין של רבע שעה.והופך למסלול רגוע. מה שרשום כחיבור בין נחל צפית לתמר וכך מצפים לחיבור של איזה 20 מ'. בפועל מסלול מעצמו. ויש כאן מעל ק"מ וחצי.אבל המסלול מאוד יפה עם נופים מדהים וקניון של נחל תמר מתחת.
 

נתי

New member
גם את הרגשת תחושה של "שיכרון מדבר"?

התעלות לנוכח הנוף הבראשיתי?
 

julia75

New member
לגמרי,אני מתה על נוף המדברי!

זה התחיל לי מתקופה שהיינו מטיילים טיולי ג׳יפים אז הכרתי את כל הקניונים ונחלים בדרום ואותי כאחת שעד אז הכירה רק מישור-זה פשוט הדהים!!!!! איך צורות ונופים משתנים כאן כל מטר.התאהבתי. נסעתי לירדן,אגב באופן עצמאי,לואדי-ראם,שזה הכי נוף שבראשית.מקום משכר,אתה פשוט מאבד את עצמך, ומרגיש כזה קטן בתוך רוממות של הרי מדבר,כמו כוכב קטן ביקום.זה עושה עבודה של 10 פסיכולוגים.
 

נתי

New member
את כל כך צודקת. יש למדבר כוח מאגי

העוצמה הזאת של נוף בראשית עושה טוב מעשרה פסיכולוגים. המדבר זה המקום האחרון שעליו אפשר לומר משעמם - בדיוק כמו שאמרת - על סלע שונה ומיוחד והנופים משתנים השיכרון הזה הוא אחת החוויות המחשמלות שאדם יכול לקוות לו. הילדים שלך - חכמים ופתוחים למדבר כמו האמא שלהם?
 
תגידי כל החמישיה שלך?

על זה אומרים
 

julia75

New member
לא,אני מסתפקת בשלושה.

תראי בתמונה הבאה-בסדנאות של מפעלי ים המלח.
 

julia75

New member
תערוכת פסלים במפעלי ים המלח.

שיעשו מאה סדנאות ואלף תערוכות -מפעלים חייבים להיסגר! אתם לא מתאירים מה קורה עם ים המלח. היינו פעם אחרונה בים המלח בחנוכה 2010-כלומר פחות משנה. וים המלח ירד חצי ממה שהוא היה. עוד חצי שנה וילדים שלנו יוכלו להכיר בים המלח רק מתמונות.ממש עצוב!
 
למעלה