טיול אביבי

  • פותח הנושא Li G
  • פורסם בתאריך

Li G

New member
טיול אביבי

מכיוון שפסח מתקרב ומכיוון שאיזור החולה ירוק ומזמין ומכיוון שהבטחתי לנתי שאעלה תמונות - קבלו המלצה על טיול משפחתי באגמון החולה. הכניסה לאגמון החולה (בניגוד לשמורת החולה) היא בחינם, אבל כל מבקר מתבקש לתרום כמה שקלים לפרויקט העגורים. בנוסף, אפשר לשכור באגמון אופניים או עגלה ממונעת למסלול של 8 ק"מ המקיף את האגמון. אם אני זוכרת נכון, באמצע השבוע אפשר גם להביא אופניים מהבית (אבל שווה לבדוק עם השמורה). אנחנו בחרנו באופניים לזוג, שהיו נוחים וקלים גם לזוג פדלאות כמונו ומתאימים גם למי שלא יודע לרכב על אופניים, אבל כבדים ביחס לאופניים רגילים ולכן מעט מסורבלים. כמובן, יש גם אופניים משפחתיים ואפילו אופניים עגולים לקבוצות של כ-7 אנשים. כמו כן, אפשר להזמין גם סיורים, מדריך אלקטרוני או רק משקפת ומגדיר ציפורים. מילה קטנה למי שלוקח איתו את הכלב המשפחתי לטיול (בגלל שבע"ח זה נושא קרוב ללבי) - לאגמון אסור להכניס כלבים. בכניסה לאגמון יש כמה כלובים בהם אפשר להשאיר את הכלב ולצאת לטיול, אבל הם קטנים, מוצלים רק בחלקם, ללא השגחה (עד כמה שראיתי) והכלב שלכם ייכנס לסטרס אם תשאירו אותו שם ותצאו לטיול בלעדיו. אם אתם רוצים לטייל עם הכלב - ותרו על האגמון.
 

Li G

New member
אירופה זה לגמרי פה

חוץ מהרבה ציפורים ומהחמורים שבתמונה, פגשנו באגמון גם עדר בפאלו, שהיה רחוק מדי לצילום. לפי האתר של האגמון, מסתובבים באיזור גם חזירי בר, חתולי ביצות לנמיות, אבל לא זכינו לראות אותם.
 

Li G

New member
ואיך אפשר לשכוח את הנוטריות?

אותן דווקא פגשנו בהמוניהן.
 

durkev

New member
הנוטריות הן מין פולש ומזיק

הלוטרות ההולכות ונכחדןת, הן מכרסמי הנחלים המקוריים. והתמונות שלך - נהדרות אחת אחת.
 

Li G

New member
מצפה השקנאים

בערך באמצע המסלול, יש נקודת תצפית לאיזור הקינון של השקנאים בה אפשר למצוא גם טלסקופ ומדריך חביב ששמח לענות על שאלות המטיילים. אנחנו לא הגענו בעונה בה יש שקנאים בארץ, אבל זוג אחד נשאר כדי שלמבקרים יהיה מה לצלם
 

Li G

New member
והמלצה קטנה לסיום

בכביש שמוביל לשמורת החולה (צומת אחת דרומית לאגמון), תראו שילוט לחוות תבלינים. אם אתם חובבי בישול, שווה לעבור שם ולהצטייד. אנחנו ראינו את השילוט, החלטנו רק "לקפוץ לראות" ויצאנו עמוסים לעייפה.
 

נתי

New member
התמונות האלה - ליגת העל ../images/Emo47.gif

תודה על השרשור האיכותי וההמלצות. אגמון החולה מעולם לא נראה יפה יותר.
 

אלעד 1975

New member
אוהב את המקום, לא אוהב את מחירי השכרת התחבורה

משפחה עם 2 ילדים צריכים לשלם כמעט 200 ש"ח על אופניים או רכב גולף (ההבדל בין השניים במחיר קטן ביותר וזה תמוה כשלעצמו. מילא היו מציעים אופניים במחיר עממי ורכב גולף במחיר גבוה יותר....) וזוג- 125 ש"ח על אופניים וכל זאת לשעה וחצי בלבד!!!!! רוצים לטייל יותר זמן? לנוח קצת? לאכול משהו? שלמו על כל רבע שעה נוספת. לא יכול להיות שרכב רגיל אני יכול להשכיר ב 150 ש"ח ליום בכל חברה להשכרת רכב ואילו על אופניים ל-4 אנשים אני צריך לשלם את אותו המחיר לשעה.... מה הפתרון? אמנם לקח לי כמה ביקורים במקום כדי להבין, אבל בסוף ירד האסימון. הפתרון הוא ללכת ברגל. חינם, יפה באותה מידה, לא מגביל בזמן ופחות מסורבל. אז נכון, לא כל אחד יכול לגמוא 8-9 ק"מ ברגל, בייחוד עם ילדים (להם מומלץ להביא טיולון, אפילו אם הם בני 4), אז מה? מישהו אמר שכדי להנות מהאגמון חייבים להקיף את כל אורך המסלול? האם נופי העמק, רכס רמים, הגולן והחרמון אינם נצפים אלא אם משלימים הקפה של האגמון? בדקתי ומצאתי שהנוטריות נמצאות בד"כ בסוף המסלול והתצפיות הייחודיות (כולל איזור הרעיה של הג'מוסים) גם הן בסופו. עוד אטרקציה - הגן הבוטני וחורשת הפיקניקים נמצאת בתחילת המסלול ולכן הפתרון אם לא רוצים ללכת 9 ק"מ אלא רק 3-4 ק"מ הם לבנות מסלול מעגלי (קיים בשטח) הכולל את הגן הבוטני, ו-2 המצפים האחרונים.
 

סולי30

New member
התמזל מזלי ושילמו עלי...

אכן יקר וחבל, כי היה לי מאוד כיף! חשבתי לעצמי שאם הייתי בחו"ל האם עדיין הייתי חושבת שזה יקר והתשובה היא שכן - 40 יורו לאופניים זה עדיין נשמע לי יקר (איכשהו בחו"ל אני מקבלת ביתר שלווה את רוע הגזירה...). אני גם נהניתי מהשמורה - הסרט היה נחמד וגם ההליכה על הגשר. היו המון שפמנונים וצבים.
 
בעיני זו חוצפה

בעיני זו חוצפה לאסור על רוכבי אופניים להיכנס לאגמון בסופי שבוע. העובדה שהחליטו למסחר את הפעילות במקום לא צריכה לבוא על חשבון רוכבי האופניים שמגיעים למקום עם האופניים שלהם.
 
למעלה