מרשם לכדורים עבור OCD דרך קופת חולים

spero23

New member
מרשם לכדורים עבור OCD דרך קופת חולים שלום,
אני סובל מOCD כבר כמה שנים. ניסיתי כמה פסיכולוגים, טיפולי CBT, טיפולי EMDR וכו' – אך לא הצלחתי לפתור את הבעיה.
חשבתי על להתחיל לקחת כדורים, ולנסות לשלב את זה עם חשיפות (הורדת הטקסים באופן הדרגתי, ביצוע טקסים הפוכים וכו').
התכנון היה ללכת לפסיכיאטר פרטי ולבקש מרשם, אך חבר המליץ לי לבקש דרך רופא משפחה בקופת חולים מכיוון שאני מעוניין רק במרשם ולא בטיפול – אז חבל על הכסף הרב שאבזבז.

אני מסכים בנוגע לעניין הכסף, אך כן קיים אצלי חשש מסוים שהדברים האלה נרשמים ואולי מישהו יכול לעלות עליהם.
בתכלס אני מאמין שהסיכוי קלוש שיקרה לי משהו עקב זה שהדברים האלה מתועדים. החשש האמיתי היחיד שעולה לי זה עניין העבודה (נוכחית או עתידית שאולי אחפש) שעלולה לעלות על זה. אבל אני עובד בהייטק ולא נשמע לי סביר בכלל שמישהו שם ישים את הידיים שלו על המידע הזה בדרך כלשהי (ואם כן – כנראה אוכל למצוא עבודה אחרת).
ולמרות זאת, עדיין קיים החשש הזה שאולי איכשהו אני אדפק מכך שהמידע נרשם.

תחושת הבטן שלי וההיגיון שלי אומרים שיש ללכת לרופא משפחה דרך קופת חולים ולא לפסיכיאטר לקבלת המרשם.
ולמרות זאת, הייתי רוצה לשאול האם לדעתכם עצם כך שאלך לקופת חולים, אצהיר שיש לי OCD ואבקש מרשם עלול להיות בעייתי?
 

DOCTOR W H O

Member
מנהל
היי חבר
גם אצל פסיכיאטר פרטי הדברים נרשמים בתיק הרפואי.
אך תן לי להרגיע אותך, היחידים שיש להם גישה לתיק הרפואי הם הצבא והרופאים.
לשום מקום עבודה אין גישה לתיק הרפואי ואין לו זכות לבקש.
 

spero23

New member
תודה על העזרה. שאלה קטנה על מה שכתבת:
כתבת שגם אצל פסיכיאטר פרטי הדברים נרשמים בתיק הרפואי.
אבל הם אמרו לי שלא כך הדבר, ושהם מעבירים מידע רק אם יש חשש לפגיעה בעצמך או בסביבה.
&nbsp
את אומרת שזה נרשם בתיק הרפואי בדיוק כמו מידע שמזין רופא המשפחה?
כי אני למשל, לא רואה פרטי ביקורים שלי אצל פסיכיאטרים בעבר כמו שאני רואה ביקורים אצל רופאים בתיק האישי שלי באינטרנט.
אולי זה נרשם בדרך אחרת?
 

DOCTOR W H O

Member
מנהל
היי
הגיוני מה שאתה אומר. אני לצערי לא מבינה בזה, אבל אני מאמינה שכל ביקור אצל רופא, בין אם הוא פרטי או לא, ובין אם זה רפואי פיזי או לא (אפילו ניתוח אף) ירשם בתיק מסוים, אבל אולי בדרכים אחרות.
וב יכול להיות שאני טועה ומטעה אותך, כי אין לי ידע בנושא, אז זה רק לברר נטו אצל הרופא האישי שלך (המשפחה) ולשאול אותו מה קורה לגבי טיפוליים פרטיים , האם הם נרשמים בתיק הרפואי וכדומה.
מה שאני כן יודעת בוודאות, שרק לצבא ולרופאים יש גישה לתיק הרפואי.
לא למקומות עבודה וכדומה.
 

DrBenSheetrit

New member
הבדלים ברישום רפואי בין פרטי לציבורי
האמור מטה נועד להשכלה כללית בלבד ולא נועד כייעוץ רפואי ו\או משפטי, ובכל מקרה מהווה דעה אישית ולא מקצועית. בכל שאלה כיצד לנהוג יש להוועץ בגורם מקצועי מוסמך.

בציבורי לרוב הדברים נרשמים בתיק הרפואי - שזה בפועל אומר שזה נרשם במאגר המידע הממוחשב שקופת החולים ו\או המרכז הרפואי ו\או בית החולים עובד איתו. יש מערכות שונות שעובדות איתם קופות שונות (מערכות כמו "קליקס", "אופק", "נמר", "CPR", "קמליון", ועוד) ומה שנרשם במערכת אחת לרוב לא נגיש דרך מערכת אחרת למעט מקרים ספציפיים (לדוג', ניתן לרוב להיכנס ל-"אופק" דרך "קליקס"). חשוב לדעת שהמלל, הטקסט שנרשם בפגישה במסגרת בריאות הנפש יכול להיות חסום-חלקית לשאר הרופאים ואנשי המקצוע באותה קופת חולים. מעבר לכך יש מנגנונים שמונעים לרוב מרופאים שלא מטפלים בך להיכנס לתיק שלך, לדוג', בקופ"ח כללית בלי כרטיס מגנטי נתקל הרופא בשאלות אבטחה ו\או בדרישה לקוד שנשלח לנייד של המטופל. מכל מקום, אבחנות ותרופות קבועות יכולות להיות נגישות לרוב גם לרופאים שאינם הפסיכיאטר המטפל. קח בחשבון שגם במקרים שמוציאים מידע באופן חוקי מרשומה - לדוגמא במצב של תביעה משפטית בה השופט אישר זאת - גם אז בעיקרון רשאים לחשוף רק פרטים הרלוונטיים לתביעה ולא בהכרח כל מה שרשום שם באופן גורף.

הרישום ברפואה הפרטית (וגם הציבורית) הוא מחויב לפי חוק, כלומר, הרופא חייב לתעד מינימום של מידע על מה שקרה בבדיקה אחרת הוא עובר על החוק. הרופא גם חייב לשמור את הרשומה הרפואית במשך X שנים (בגדול 7-10 שנים, בילדים הספירה מתחילה רק אחרי שהם יגיעו לגיל 18). ההבדל העיקרי הוא שהמערכת נגישה רק לרופא הפרטי שהלכת אליו - חלקם מתעדים על דפי נייר ושומרים בארכיונים מאובטחים או בחדר שמיועד לכך במרפאה שלהם, חלקם מתעדים ב-Word במחשב שלהם, והמהדרין מתעדים בתוכנות מסחריות מאובטחות (כדוגמת "טיפולוג" וכדו').

בשורה התחתונה, על הרישום של הרופא הפרטי יודע לרוב רק אתה והרופא הפרטי, בעוד שהרשומה הרפואית של קופת החולים תהיה המקום הראשון בו יחפשו במקרה שתעלה שאלה מול מוסד רשמי לרבות צה"ל, חברות ביטוח שאתה חתום מולן על ויתור סודיות רפואית, וכדו', וכמובן בית המשפט. היתרון של רפואה פרטית בהיבט הזה הוא בעיקר שאם אף אחד לא יודע שנבדקת ע"י ד"ר X בעיר Y - קשה לי לדמיין איך בכלל יחשבו להגיע לרופא הזה.

לגבי מעסיק בתחום ההייטק - למיטב הבנתי אין לו זכות וגם אין לו דרך לבקש ו\או לקבל מידע מהרשומה הפסיכיאטרית שלך, אבל בעיקרון זו שאלה משפטית במהותה (ולכן אם תשובה רשמית חשובה לך תתייעץ עם מי שרשאי לתת ייעוץ משפטי).

האמור לעיל נועד להשכלה כללית בלבד ולא נועד כייעוץ רפואי ו\או משפטי, ובכל מקרה מהווה דעה אישית ולא מקצועית. בכל שאלה כיצד לנהוג יש להוועץ בגורם מקצועי מוסמך.
 

אמא11

New member
בקשר למרשם דרך רופא משפחה
רוב רופאי משפחה מתמצאים בד"כ בתרופות לדכאון ואינם בקיאים במינונים ל OCD שהם בדרך כלל גבוהים יותר מאשר לדיכאון. הם גם לא מתמצאים בחידושים ובשילובים. בנוסף, כאשר פסיכיאטר רושם לך תרופה, הרי שיש מעקב מה קורה אצלך מבחינת תופעות לוואי, שיפור במצב וכד'. לרופא משפחה אין אפשרות להקדיש לך את הזמן הדרוש לכך. נראה לי שכדאי לך לשקול לפנות רק לפסיכיאטר - בין אם דרך קופת החולים ובין אם פרטי. בהמשך, לאחר זמן ומציאת התרופה המתאימה והמינון המומלץ, תוכל להמשיך ולקבל מרשמים דרך רופא המשפחה.
לעניין הרישום - בהיי טק אין לכך שום משמעות. יכולה להיות לכך משמעות בעבודה בטחונית או במשרד החוץ.
 
למעלה