ביקורת וחוות דעת על המרכז הישראלי לטיפול ב OCD

אני לא אוהבת לחזור אחורה בזמן

ולהיזכר בחשיפות הקיצוניות שהוא עשה לי. אני פשוט חושבת שצריך להתרחק משם. אנושיות או הומניות לא הייתה שם.
 

ronias

New member
ביקורת וחוות דעת על המרכז הישראלי לטיפול ב OCD

אני אישית מאוכזב מהם מאוד, עברתי אצלם טיפול ל - OCD באמצעות CBT, הגישה שלהם היא טיפול CBT קלאסי (מודעות, חשיפות, מניעת תגובה וכ"ו..) בשילוב עם כמה אלמנטים יחודיים שמהם הייתי מאוכזב מאוד.

האלמנטים הייחודים לדוגמא שהיו אצלי בטיפול הם איסור שאלות אישור - לדוגמא אם אמרו לי פעם אחת שבשבוע הבא בשעה כך וכך תהיה לי פגישת טיפול הבאה ואחכ במקרה שכחתי או לא שמעתי טוב מה שאמרו, אז באופן הזוי לטעמי אם אשאל שוב מתי הפגישה הם לא יהיו מוכנים לענות, הסיבה לכך לטענתם היא בגלל שיש מנגנון מוחי שאחראי על אישרור דברים שפועל לא כשורה אצל סובלי OCD וזו הדרך לטפל במנגנון הזה.

אלמנט נוסף היה נקיטת פעילויות מוזרות/לא מוסריות, למשל לחנות בחניה כפולה או לרשום הודעה מוזרה בקבוצת וואטסאפ שתוציא אותי טיפש ועוד.. הנימוק שלהם היה שיש לי מעין ספר חוקים בראש וה - OCD שלי נובע בחלקו מסלידה מאחרים שלא מצייתים לחוקים האלו, אז אם אעבור בעצמי על החוקים הנל זה יעזור.

המשותף לאלמנטים הטיפוליים הייחודים האלו הוא שלמיטב ידיעתי הם פרי המצאתו של דר עודד בן הרוש, ליתר דיוק הוא אומנם מסתמך על מחקרים לגבי המנגנונים הבסיסים אבל הולך רחוק מדי בהסקת המסקנות וקישורים לשיטות הטיפול שלו, שיטות שלהן הוא לא הציג מחקר קליני/סטטיסטי ו/או מקום אחד אחר שנוקט בהן, למרות שביקשתי ממנו כמה פעמים לעשות זאת אך הוא סירב ותירץ את זה כטקס OCD שאני עושה.

דבר אחד לטובה שאציין עליו שהוא החזיר לי את הכסף שגבה ממני על הטיפולים (ללא שום התניה) אבל גם זה היה רק לאחר שאמרתי לו שהטיפולים לא עזרו ואני אפרסם את דעתי על שיטות המרכז בהרבה מקומות.
 
תגובה

בלי קשר לדעתי הכללית על הטיפול בקליניקה של ד"ר בן-ארוש, במקרה שלך אני חושב שהוא צדק. הבקשה שלך שיאשרו לך שוב את מועד הפגישה היא טקס אוסידיסטי קלאסי. כך גם בקשתך שיציג בפניך מחקרים על שיטות הטיפול שלו. כשאתה הולך לרופאים אחרים או פונה לבעלי מקצוע שונים אתה גם מבקש שיראו לך מחקרים על דרך הפעולה שלהם? העובדה שהוא החזיר לך את הכסף ראוייה להערכה מיוחדת. האם כך סוכם בינייכם מלכתחילה? הרי הוא ואנשיו השקיעו בך זמן ומאמץ. הוא בהחלט זכאי לגמול כספי סביר גם אם חלקי. במקומו לא הייתי נכנע לאיומים שלך!
 
השלמה להודעתי שלעיל

ידוע לי, ובהחלט צריך לקחת את זה בחשבון, שיש דעות חיוביות ודעות שליליות לגבי הטיפול בקליניקה של ד"ר בן-ארוש ולגבי העלויות הכרוכות באותו טיפול.
 

DOCTOR W H O

Member
מנהל
היי משתתףחדשישן

זכותך המלאה להביע את דעתך, כמו שזכותו של כל אחד אחר.
אך אינני מרשה לפגוע ולהעליב אחד את השני, גם אם אתה לא מסכים לדעתו וכדומה.
אם אתה רוצה לדסקס איתו על הדברים הללו נא בתרבות ובלי לפגוע, אחרת ההודעות הבאות ימחקו.
 
לצערי מסכימה לחלוטין עם הנאמר

אני לדעתי הוצפתי ונכוויתי קשות עד לרמה טראומטית מהבחירות שעשה ד״ר בן ארוש לגבי הטיפול בי.
 
היי אלון/ ronias/אנטיתזה גלגל,
ובכלל לכל מי שנפגע מהמרכז לOCD
בימים אלו מתגבשת קבוצה לתביעה יצוגית, נגד ד"ר בן ארושת פרופ' יוסי זוהר וכל המורמים מעם שחושבים שימשיכו לפגוע ואנשים ימשיכו הלאה, אז זהו שלא..
תוכלו להגיש תצהירים שיעצרו את הפגיעה,
כמו כן מתארגנת מחאה אנא צרו קשר במייל [email protected]
 
למעלה