דוקטור ריצרד אורינג יענה לשאלותיכם יום שני הקרוב

DOCTOR W H O

Member
מנהל
דוקטור ריצרד אורינג יענה לשאלותיכם יום שני הקרוב

דוקטור ריצרד אורינג יענה לשאלותיכם יום השני הקרוב.
שאלות נא לשרשר לכאן
 
אנפרניל

האם אנפרניל גורם ליובש פה רעידות בידים ואי שקט.
האם הוא גורם לחרדה בתחילת הטיפול, בנוסף האם תופעות אלו חופים עבור זמן מסוים.
 
שלום

שלום לדר אורינג היקר
חברתי גם יש לה או סי די היא עניה מאז ומתמיד. בגלל האוסידי היא מעדיפה לא לעבוד עם אנשים. היתה לה ילדות קשה ועניה עם אבא נכה. ואפילו היתה בפנמיה למרות שלא רצתה בזאת. לפני הרבה.שנים חברה לימדה אותה לעשות מעשה שטותי לקחת מסטיק ולא לשלם על המסטיק. מאז החידק הזה דבק בה . האם זה קשור לאוסידי. היא פעם פעמים בשבוע לוקחת ארטיק או משהו קטן ולא משלמת .שאלתה השניה בבקשה היא. למרות שהיא יודעת שאולי יתפסו אותה ותפסו אותה למה היא לא יכולה להתגבר למרות שהיא יודעת שיתפסו אותה ותפסו אותה? תודה מראש

שאלה בקשר אלי בבקשה. למה אני שונאת את הבוקר בבוקר אני רוצה למות שונאת את הבוקר .שאני קמה בבוקר אני חסרת אנרגיה לכל היום .בדיקת הדם יצא בסדר. למה זה זה קשור לסכזופרניה או או סי די? תודה רבה דר יקר
 
שלום שאלה נוספת בבקשה

שלום
האם יכול להיות מקרה שהפסכיאטר אמר לי שיש לי גם אוסידי וגם סכיזופרניה. הסיבה שאני חושבת שהוא אמר שיש לי סכיזופרניה היא כזאת...
לפני שנים ירק עלי שכן בפנים סבלתי מזה שנים רבות .מאז קיבלתי פחד להתקרב יותר מדי לפנים של מישהו.ואם אני שומעת גיחוך בפה אני מדמינת שהאדם ירק לידי .זה התחיל מאז שהשכן ירק עלי .פחד מעורב עם דמיון שעוד פעם קיבלתי יריקה. עלי לצין שאני מדמינת אם אני שומעת קול בפה של שיעור או סתם קול.בקיצור זה לא קרה לי .לפני היריקה רק אחרי היריקה. האומללה
תודה דר אורינג הצדיק והיקר שנה טובה לך ולמשפחתך תמשיך לעזור אמן
 

shaisharon01

New member
התמודדות cbt עם ocd פילוסופי שאינו בר חשיפה ומניעת תגובה

ד"ר אורינג שלום,
כידוע, העקרון המרכזי ביעילות של טיפול cbt נגד Ocd הינו "חשיפה ומניעת תגובה", היינו שחושפים ומעמתים את הסובל עם הקומפולוסיות והטריגרים מעוררי החרדה, ומעמתים אותו אמפירית עם העובדה שלא קורה דבר, ושחששותיו וספקותיו מוגזמים.

במקרה שלי, ישנו ocd פילוסופי, שכולל פחד מ"אסונות", שמצד אחד מוסכם ללא עוררין שמדובר על "אסונות", מצד שני אלו אסונות שהאדם לא מודע לקיומם, הם מחוץ לתודעת האדם ולא ניתן לאשש או להפריך את התרחשותם באופן אמפירי.

דוגמה:
חשש שהאדם מ*נקודת זמן מסויימת* "השתגע" ללא ידיעתו, באופן שבתודעתו הוא נשאר באותה מציאות, עם אותן זכרונות, מתפקד כרגיל והכל - אולם בפועל הוא השתגע וחי בתוך חלום.
דמיין מצב שעד נקודת זמן x חיית במציאות אמיתית, ואילו מנקודת זמן y, בעקבות המנעותך מלבצע טקס/קומפולסיה מסויימת, התנתקת לגמרי מהמציאות, וכל מציאותך היא חלום, בלי שאתה מודע לכך.
תסכים איתי שאם תדע שהשתגעת תראה זאת כאסון גמור...
תאר לך שאינך פסיכולוג, אינך מתכתב איתי כעת, אינך נשוי בכלל, אולי בכלל לא נולדת מעולם והכל פרי דמיונך?
מצד שני מדובר על שגעון שלעולם אינך יכול לדעת שהוא קרה.

טענת הocd היא שה"אסון" המדובר קורה בעקבות המנעותך מביצוע קומפולוסיה כזאת או אחרת... דבר הגורם לכך שעובר לביצוע הקומפולסיה חיית במציאות אמיתית, ומרגע שנמעת, אתה משוגע וכל האנשים סביבך הם פרי דמיונך.
תוכיח שלא?
ואינני מדבר כאמור על דיונים פילוסופיים על אמיתות המציאות בכלל...
אלא על מצד נקודתי ש*עד נקודת זמן x כן חיית במציאות נכונה*, ורק בעקבות זה שלא ביצעת טקס מסויים, החל מנקודת זמן Y, השתגעת ואינך מודע לכך!

השאלה שלי אליך: איך מתמודדים עם הocd המתוחכם הזה באופן קוגנטיבי, והתנהגותי? (אם זה אפשרי בכלל)
קוגנטיבי - תוכיח לי שלא השתגעת לפני דקה?
התנהגותי - גם אם תיחשף ותמנע מהטקסים החרדה לא תפחת, כי לעולם לא תוכל להוכיח שהאסון לא התרחש ולא התנתקת מהמציאות.
אדרבה...החשיפה תחזק לך את הספק.

אשמח לשמוע את דעת כבודו, ורעיונות של גולשים נוספים.
 
למעלה