המחשבות הרעות חזרו

אוסי62

New member
המחשבות הרעות חזרו

היי, הרבה זמן לא כתבתי פה...
פעם אחרונה שכתבתי פה היה לפני חצי שנה, הפחד העיקרי והמחשבות העיקריות שלי היו ROCD - כלומר או.סי.די של זוגיות. זה קרה כאשר בעלי ( כן, התחתנתי לפני 3 שבועות) הציע לי נישואין ומאז כל עולמי התהפך עליי. אנחנו ביחד 3 וחצי שנים, אני זאת שהתאהבה בו, לקח לי שנתיים לגרום לו להיות איתי, כשהוא אמר לי "לא" חשבתי שאין טעם לחיים, כל הזמן דמיינתי איך אני והוא ניהיה מתחת לחופה, וברגע שהוא הציע לי- בום! התחילו לי מחשבות, חרדות: אולי זה לא זה, אולי אני לא אוהבת אותו, נגעלת ממנו? המגע שלו מרתיע אותי, הסקס סתמי וכו כו.. המחשבות הללו ליוו אותי לאורך כל תקופת האירוסין ( למרות ששבועיים לפני החתונה הן נעלמו כלא היו) ובבוקר שלמחרת החתונה "בום"! הן חזרו ובענק! התחילו לי כל המחשבות שרשמתי למעלה בתוספת של: אם עשיתי טעות? אם אני אתגרש ממנו, ועוד מעט נצטרך להביא ילדים, ואני מפחדת להביא ילדים - כי אם אני אעשה להם משהו? אפגע בהם?
אתם מכירים את מופע המחול המטורף הזה של המחשבות- ברגע שזה מתחיל זה לא נגמר.
הבעיה אצלי שכשמתחילות לי המחשבות הגוף שלי נעשה חלש, רפוי, סמרטוט ריצפה, אני מקיאה, משלשלת, הפחד משתלט עליי ואני רק רוצה לברוח, לרוץ- אבל אין לי כוח.
אני כותבת את מה שאני כותבת כי עשינו סקס, ובמקום להנות בסקס עברו לי כל המחשבות האלה, כל מה שרשמתי, יכול להיות שאני עושה את עצמי? יכול להיות שאני חיה בהצגה? אני נגעלת ממנו? אני יודעת שהבעיה לא בו, ולא בזוגיות שלנו- יש לי את כל מה שאישה רוצה וצריכה הן מבחינת התנהגות הגבר והן מבחינת הזוגיות, הבעיה היא בי. זה היה יכול להיות גבר X, גבר Y, גבר Z, אבל בגלל שה-OCD הוא כ"כ מצפוני וגורם לנו לרגשות אשם כ"כ נוראיים על המחשבות שלנו, בגלל זה אני כ"כ סובלת. חשוב לציין שבעלי יודע שיש לי OCD, וROCD ומה לא,חחח... הוא בא איתי גם לפגישה אחת בטיפול של ה-CBT שלי. אבל כמה אפשר לחפור לו על זה, כמה בן אדם יכול לשמוע ש"המחשבות" שלי לא בטוחות בנוגע לקשר ובמיוחד עכשיו אחרי שהתחתנו...
אני מטופלת כבר כמעט שנה בCBT יש מורדות ויש עליות.כרגע זה במורד ממש תלול, הייתי לוקחת גם פלוטין ( פריזמה) והפסקתי- נראה לי שזה הזמן לחזור...
זהו הייתי חייבת לשתף, זה ממש נורא לחיות בהרגשה כזו כל היום, אני אמרתי למטפלת שלי שלפעמים אני חושבת שיש לי פיצול אישיות/ סכיוזרפניה כיאלו אני שתי אנשים בגוף אחד: " אני אוהבת אותו" או ש"אני לא אוהבת אותו"?
שאלוהים יעזור לכולנו
 

קטקטית35

New member
לפעמים יש גם ירידות

היי אוסי לא יודעת למה החרדה שלך עלתה לאחרונה אבל יכול להיות שזה שילוב של הסטרס של החתונה יחד עם העובדה שאת כבר אישה נשואה. לפעמים העובדה המוגמרת (החתונה שעברה) עושה את זה "סופי ובלתי ניתן לשינוי" (אותי זה תמיד מאוד מלחיץ, כי אני תמיד חוששת שמא עשיתי טעות ואם זה סגור וחתום אז כביכול אין כבר דרך חזרה). צריך לזכור שבכל מעשה או החלטה אין 100 אחוזי וודאות. אף פעם אין. זה חלק ממורכבות החיים, רק שאצל אנשים עם אוסידי הספק מנקר ולא נותן להם מנוח... אבל עדיין, אלו רק ספקות, חשיבת יתר!מחשבות שנובעות מחוסר הביטחון שלנו, מהפחד שלנו לפגוע במישהו או מהחשש לעשות טעות. וזה כל מה שזה. לא יותר. אז תנשמי עמוק ותגידי לעצמך שאלו רק מחשבות הספק וחוסר הביטחון שמנסים להוציא אותך מאיזון, אבל את חזקה ולא תתני להם לעשות את זה. מעבר לזה, יש לך בן זוג תומך ואוהב שקיבל אותך למרות ועם האוסידי, וזה דבר ענק! תיהני מזה, ותזכרי שלפעמים יש גם ירידות שאחריהן תהיה התייצבות ועלייה. ומזל טוב:)
 

merav809

New member
אולי כל המחשבות הללו הן ביטוי לדואליות שיש בחיים

כוונתי היא שאנחנו רוצים הרבה דברים שיש להם חסרונות ויתרונות . כשאנחנו רוצים אותם בהתחלה אנחנו רואים רק את היתרונות , מתעלמים מהחסרונות , מדחיקים ואחר כך זה בא לנו בבום . במיוחד לאנשים כמונו עם אוסידי. שמוצפים במחשבות ובניתוחים על כל דבר. אתן לך דוגמא: אני מאוד רציתי את הילדה השלישית שלי למרות שידעתי מה יכול לקרות , למרות שחוויתי בלידות הקודמות קושי , קיוותי לטוב, האמנתי שיהיה שונה וגם כמובן למרות שחשבתי שחישבתי את כל החסרונות ואני מודעת להם כנראה שבכל זאת בחרתי להדחיק את החלקים הלא קלים של העניין ברגע שהגיעה הילדה בהתחלה באמת הייתי מאושרת והתאהבתי בה מהר בשונה מהילדים הקודמים , אבל לאט לאט שהגיעו הלחצים האמיתים של החיים עם גידול שלושה ילדים, בעל נוכח נפקד , שעוזר מצד אחד אבל שקוע עד מעל ראש בעבודה שלו , לאט ובטוח הגיעו המחשבות שוב. זה כנראה ביטוי לדואליות שלי לגבי העניין , אני רוצה את הילדה , את הטוב שבה ממנה ויבוא אבל מתקשה להתמודד עם הקושי, המחויבות וכו' . יכול להיות שאצלך מתרחש משהו דומה . צריך ללכת לפסיכולוג טוב שינתח את הדברים עבורך ויעזור לך להתמודד. בהצלחה לכולנו. ואולי יש עוד פחדים אמיתים שמסתתרים מאחורי העניין ואת מתקשה להבין אותם .
 
מחשבות טורדניות בסקס

מתייחסת לחלק אחד ממה שכתבת. נשמע שאת לא נמצאת בכל חושייך בסקס אלא במחשבות, והן לא סקסיות במיוחד... הדבר קורה לאנשים רבים עם ROCD, ומנסיוני עוזר להעביר את הפוקוס לחושים. לתת למחשבות להיות שם כי אי אפשר הרי להילחם בהן, אבל להיכנס כמה שפחות לדיונים פנימיים או בדיקות משיכה ובמקום להתרכז במגע. תרגיל טוב לכך נקרא sensate focus, יכולה לחפש ולקרוא על כך.

בנוגע לטיפול. הטיפול ב-ROCD מורכב, ולכן בהחלט יכול להיות שטיפול CBT נמשך זמן כזה. עם זאת, לא כל מטפלי ה-CBT בקיאים מספיק ב-ROCD. טיפול ב-ROCD צריך לכלול כמובן חשיפה ומניעת תגובה, אבל מעבר לכך כדאי מאוד שהטיפול יכלול עבודה קוגניטיבית על המשמעות שאת מייחסת למחשבות. לפעמים הטיפול צריך לכלול גם עבודה קוגניטיבית על תפיסות שלך לגבי זוגיות (למשל "אם אני לא מרגישה שזה זה כל הזמן כנראה שזאת לא אהבה אמיתית", "אם יש לי ספקות כנראה שאנחנו לא צריכים להיות יחד" וכו') ולפעמים גם על המודל הזוגי שגדלת איתו.
 
למעלה