חשד עצמי להפרעה כפייתית.. צריך עצה

frik50

New member
היי

אני לא חושב, אני די שיגרתי אבל מה שכן אני לא יכול לעשות שום דבר ולא נהנה משום דבר שלא קשור אליו. מרגיש כמו אובססיה שאני מנסה להיפטר ממנה ולא מצליח. אני חולם על היום שאני ישכח אותו
 

frik50

New member
חשד עצמי להפרעה כפייתית.. צריך עצה

שלום לכם, ישבתי עם עצמ ואני חושב שהגעתי למסקנה שאולי הפכתי לכפייתי, כפייתי כלפי בנאדם מסוים בחיי, מה ההבדל בין כפייתיות לבין חרדת נטישה בקשר?
יש בנאדם שמאוד יקר לי בחיים ואני תמיד רוצה אותו בחיים שלי, ברגע שאני מרגיש שהוא כבר לא שם או חושש שהוא לא יהיה, או שפגעתי בו (למרות אני נותן לו את החיים שלי וכל מה שאפשר לתת כדי שיצטרך אותי בחיים שלו) ברגע שזה קורה אני מרגיש יובש בפה דיכאון עמוק והרגשת אפסיות וחוסר חשק להמשיך את החיים עד לרגע שאני מקבל ממנו סימן חיים (טלפון וכיו"ב) ובאותו רגע האושר חוזר עד לפעם הבאה וככה כבר כמה שנים טובות. ברגע שאני מרגיש אותו רחוק אני נזכר בכל הטוב שבו ובכל החוויות שהיו לנו, הוא יכול לרצוח אותי ואני ירצה לחבק אותו !
קשה לי לחיות את החיים שלי סביבו, אני כבר רוצה להתקדם בחיים ולא להיות תלוי בו. אני רוצה להרגיש חופשי ומאושר, לקבל ערך לחיים שהוא לא יהיה בהם. איך אני עושה את זה?
 

anat5671

New member
תשובה

אתה מכיר בבעייתיות וזה כבר טוב. נראה שעליך לפנות לאיש מקצוע שיסייע לך להתגבר על הכפייתיות כלפי אותו אדם. היה עוזר אם יכולת להכריח את עצמך וליצור תחומי התעניינות שונים שיסיחו את דעתך. עיסוק בספורט והרחבת המעגל החברתי גם יכולים לעזור.
 

frik50

New member
אני יודע את זה, הבעיה שאף אחד ושום דבר לא מעניינים אותי,

מבחינתי הוא הכל , יודע על הכל טוב מכולם, ואף אחד לא מתעלה עליו ... ככה אני רואה את זה ובגלל זה לא יכול לפתח קשרים עם אנשים כי הם פשוט לא הוא ולא כמוהו
 

anat5671

New member
בהתחלה...

בהתחלה תצטרך להכריח את עצמך לעשות דברים ולהכיר אנשים, אבל לאט לאט אתה תראה שזה אפשרי. זה לא קל, אבל בתוכך אתה יודע שאף אחד לא מושלם או לחילופין, שיש עוד המון אנשים נפלאים בעולם.
 

DOCTOR W H O

Member
מנהל
היי

להוציא בהדרגה אותו ולנסות להעסיק את עצמך בדברים אחרים, זה מצליח מנסיון
 
למעלה