האם זהו OCD - פחד מאנשים

סיני חן

New member
האם זהו OCD - פחד מאנשים

שלום לכולם. אני בן 28 בערך ואני סובל מבעיה שנים רבות, אני מכיר את הענין של הOCD ומבלי שאף בעל מקצוע יאבחן אותי כסובל מזה אני יודע שאני כן. אני רוצה לדבר איתכם על משהו דומה שאני חושב שהוא בעצם אותו ענין. אני מדבר על מחשבות כפייתיות בנוגע לאנשים- פחד מאנשים שעלולים לפגוע בי, לא בגלל שהם עלולים לבוא איתי במגע או בגלל שהם אנשים רעים, מעין פחד רוחני כזה שנובע מרתיעה מאנשים מסוימים. כאלה עם בעיות, אנשים שונים ממני, מוזרים למיניהם. העקרון שמנחה את הפחד הזה הוא הביטוי שכל משב רוח קטן יכול לשנות את פני ההיסטוריה. כלומר משהו רע יקרה אם אחד מהאנשים האלה יבוא איתי במגע, ידבר איתי, ינסה ליצור איתי קשר או יתערב בחיי בכל דרך אפשרית, אפילו באופן שולי ביותר. אני מנסה להעמיד פנים שהאנשים האלה לא קיימים, משהו בלתי הגיוני וגם מאוד מלחיץ, כמו לבקש ממישהו מסוים לא לחשוב על דבר מסוים ורוב הסיכויים הם שהוא לא יצליח. הפחד הוא שמשהו רע יקרה אם יווצר קשר שכזה ולכן כאשר נוצר קשר כזה אני מדכא את עצמי לכמה ימים כי אני מפחד להתחיל משהו חדש במצב כזה. מה אתם אומרים- זהו OCD. אתם מכירים מצבים דומים? אני זקוק לעזרה כי זה משתלט לי על החיים.
 

אמא11

New member
בוקר טוב וברוך הבא לפורום שלנו../images/Emo140.gif

אני חושבת שזה לא רציני "לאבחן" באינטרנט אם זה OCD שכן איבחון אמור להעשות ע"י פסיכיאטר או פסיכולוג שמשוחח איתך הרבה יותר בהרחבה, שואל כאשר הוא רוצה להתמקד בנקודות מסויימות ועוד. אני גם חושבת שכמי שסובל מבעיה הרבה שנים, כדאי שתשקול פניה לאבחון מסודר והכי חשוב, להתחיל לשאול לגבי טיפול כי איכות החיים שלך נפגמת וחבל להמשיך כך . אתה מוזמן לקרוא במאמרים ובקישורים שלמעלה. ריכזנו שם הרבה מאד מידע על OCD מהו, אפשרויות טיפול, עצות של משתתפים, סיפורים אישיים, תשובות של אנשי מקצוע ועוד. אני שמחה שכתבת כאן ומקווה שזה יהיה צעד אחד קטן קדימה - לשינוי המצב. רק טוב תמי
 

סיני חן

New member
תודה רבה

אני כמובן מסכים שהאבחון והטיפול צריכים להעשות ע"י איש מקצוע והייתי רוצה לקבל מידע למי בדיוק אני צריך לפנות ואיך בדיוק. כמובן שאני סקרן לדעת אם המקרה שלי מוכר לכם ומה דעתכם בכללי.
 
למעלה