גאווה או נראות

גאווה או נראות

דייויד ג'יי מAVEN עושה תוכנית באינטרנט בשם love from the asexual underground. באחת התוכניות הוא דיבר על גאווה ונראות, visibility. הוא אמר שלהומואים ולסביות אמרו שהם טמאים, וצריכים להתבייש בעצמם, ולכן הם התחילו את הגאווה. לנו אומרים שאנחנו לא קיימים, ולכן אנחנו עושים מהלכים של נראות, להגיד שאנחנו פה. אני לא לגמרי מסכימה, וחושבת שגם לנו מגיעה גאווה, ויש עניין של גאווה. אולי לא מצעד, כי קשה לאפיין אותנו במצעד, אבל סמלים, צבע, סיסמאות, כולם סימנים של גאווה, יותר מסימנים של פרוייקט נראות. מה אתם חושבים? אולי יש עוד אפשרות?
 

p019

New member
אולי הכרה במקום נראות?

אין לי שום דבר נגד סמלים, צבע וסיסמאות, אבל אני חושבת שזה ארבה יותר קשור ל"נראות". זאת אומרת, ליצור אצל הציבור מודעות ע"י קישור א-מיניות אם סמל כולשהו. בקשר לגאווה. אני לא כל כך בתוחה שאני מבינה את המשמעות. אני חושבת שאדם צריך להיות געה במה שהוא, בכל תחום. וכמובן, שאין מה להתבייש בלהיות א-מיני. אבל, כיוון שבשלב זה רוב האוכלוסיה לא מודעת, או לא מקבלת את קיומנו, לדעתי המעבק הראשון שלנו צריך להיות על הכרה- או מה שאת קורה "נראות" (אם הבנתי נכון).
 
גאווה

אנחנו לא מתגאים בכל דבר. את לא מתגאה בכיס המרה שלך, או בכך שאת גורבת את גרב ימין קודם. המשמעות של גאווה, בתחום מסויים, היא שאת רוצה להחצין במיוחד את השייכות שלך לתחום. נראות, הכרה, היא באמת העלאת כתבות, ראיונות, סיפורים ודיבורים בגוף ראשון, שיגרמו למי שחשב שאנחנו לא קיימים, לראות שטעה. אני חושבת שהכרה היא יותר חינוכית, מתמקדת בקהל, בעוד שגאווה מתמקדת באדם הגאה.
 

p019

New member
יש בזה משהו

אם כי אני מעוד מתגאה בכיס מרה שלי (מיד ברגע שאני יזכר מה הוא בדיוק עושה)
 

פריאסור

New member
הכל בראש

כמו אצל החיות, גם אצל בני האדם יש הצורך ב'שייכות'. ההבדל ביננו לבין החיות הוא במורכבות הסוציאלית, ותו לא. הדחף בלהיות שייך לקבוצה הוא מנגנון פסיכולוגי, הבא להשרות תחושה של רצון בהגנה וביטחון מפני הסביבה האויינת. אני לא בקי בפסיכולוגיה האנושית אבל לדעתי הזיקה ל-'שייכות' היא בחזקת אינסטינקט פרימיטיבי שבא לידי ביטוי בעת מצוקה נפשית שנובעת מדיכוי סוציאלי. במילים אחרות כשקבוצה של פרטים דוחה פרט, בין אם במודע או לא, הפרט מחפש להשתייך לקבוצה המאגנת את אותה תכונה מייחדת שגרמה לדיכוי. אם אין דחייה - אין זיקה לשייכות. אם הייתי צריך לנחש את הסיבה שהפורום הזה נפתח ועשרות אנשים מבקרים בו מדי יום, הייתי הולך על - 'דיכוי סוציאלי'. אנשים באים לפה לא כי טוב להם, אלא כי רע להם. רע להם כי הם מחפשים פיתרון לאי-שייכות הזו שנכפתה עליהם מהסביבה בה הם חיים. לדאבוני א-מיניות היא לא אוכלוסיה כמו הומואים\לסביות\טרנסג'נדרס\דו-מיניים, אלא יותר מצב נפשי. על כן אני לא חושב שצריך להמציא סמל מאחד לקבוצה זו. כולי תקווה שתשנו את דעתי. פריאסור
 
מצב נפשי?

הא-מיניות עוד לא נחקרה לעומק מבחינה מדעית, אבל היא נחקרה במידה מסוימת, וכרגע התאוריה בקהילה הבינלאומית היא שזו נטיה כמו השלוש האחרות. היא מצב נפשי, כמו שמיניות, הטרו/הומו/בי היא מצב נפשי. אם אתה לא מסכים איתנו, אנא פתח דיון חדש בנושא, כדי שלא נסיט את הדיון הזה ממסלולו. כמו כן, קיים כבר סמל מאחד לא-מיניות.
 

otherwise

New member
לגבי נראות

המאבק הלהט"בי (יש לציין גם טרנסג'נדרים וביסקסואלים) כלל בעיקר פעולות של נראות. גם אם אנשים תמיד היו מודעים לקיומם של אלה, זה לא באמת מופנם ללא חשיפה באמצעי התקשורת ובסביבה הקרובה. הגאווה באמת נראית כמו קונטרסט לטענות, יותר מאשר טענה שעדיף להיות הומוסקסואל מאשר סטרייט. לדעתי, יש מקום לחשוב על איחוד בין אסקסואלים ולהט"ב, כי הקשר הוא מאד הדוק. איחוד כזה יכול לחזק את המאבק של שתי הקבוצות.
 

Limbonic Art

New member
אני לא יודעת לגבי זה

כלומר אם תיזמו משהו ותחשבו על משהו- אני אתמוך ואהיה שם. אבל כל העיניין של גאווה , סמלים, סימנים - אני משאירה את זה לילדים בגן. במילים אחרות אני ממש לא אוהבת את הרעש הזה. אני חושבת שיש דרכים אחרות להכיר בקיומנו וגם אם לא- מה זה בדיוק ישנה אותן סיסמאות? הרי הם יהיו ברורות רק ל"קהילה"...
 
אולי צריך לארגן את מצעד הנראות

יחד עם הנכים ועוד כל מיני קבוצות שאף אחד לא שם לב שהן קיימות. דרך אגב אני קוראת עכשיו את הספר המצוין של ארנה קזין הנפלאה והיא מסכמת את התיאוריה הקווירית בצורה מאוד פשוטה: "הגדרות זה לחרקים". יפה, לא?
 

p019

New member
רעיון

אין לי מושג מה זו התיאוריה הקווירית, כך שקשה לי לדעת. אבל אם זה מה שהיא אומרת - אז אני גם לא רוצה לדעת. מעניין מי תהיה הקבוצה שתצא נגד מצעד של א-מיניים ונכיםץ
 
נגד מצעד א-מיניים

חסר מי שיצא? אנשים שחושבים שאנחנו חולים, אנשים שחושבים שאנחנו רוצים להכחיד את האנושות, ויש כאלו, אנשים שחושבים שאנחנו מדרדרים אחרים. מטורפים לא צריכים סיבות הגיוניות. גם הסיבות של החרדים בקשר למצעד ביום שישי לא הגיוניות. היתרון שלנו הוא שהתנ"ך לא מורה בצורה ברורה כאילו אנחנו חוטאים.
 
יש א-מיניים עם ילדים

מהיכרות עם פורום נשים שלא רוצות ילדים, מי שתוקף אותם הם בעיקר הורים חילוניים, שחושבים שהם לא בריאים נפשית. כנראה החרדים ממצעד הגאווה לא מכירים את הפורום.
 
כדאי לכל מי שנכנס לפורום הזה להכיר

את התיאוריה הקווירית, כי כולם כאן הם קווירים, גם אם הם לא יודעים את זה. בגדול, התיאוריה הקווירית אומרת שהמגוון האנושי נמצא על סקלה ושעצם הרעיון של הגדרות ושימת כותרות הוא בלתי אפשרי. כי יש כל כך הרבה נקודות על הסקלה. זה בקצרה ובצורה לא ממש ייסודית. לא תהיה שום בעיה למצוא הרבה חומרים בנושא באינטרנט. כל מי שמרגיש את עצמו כ"אחר" ושלא שייך למיינסטרים, או שהמיינסטרים רואה אותו ככזה הוא קוויר. אני באופן אישי מוצאת שהגדרות עוזרות לי - כמו בנושא הא-מיני - אבל אני לוקחת בחשבון שהגדרות זה שטויות ואפילו דבר מאוד מסוכן, כמו שקורה עכשיו עם החרדים שרוצים לפגוע בהומואים. לגבי ההערה השנייה. אני בטוחה שבמדינת ישראל יהיו מי שיצאו נגד הפגנה של א מיניים ושל נכים, באמת מעניין מי הם יהיו ואם יהיה להם זקן.
 

gabriel1349

New member
למה כל השמות האלה?

אפשר לומר סתם לא שייך למיינסטרים... טוב, אצלי זה בכיוון מאוד קיצוני בלי קשר ובנוסף להיותי א-מיני
 

p019

New member
תודה על ההגדרה

דבר ראשון בקשר להגדרות - אני מסכימה שהאנשות נמצאת על מרחב אם n מימדים (כאשר יתכן וn שווה 8 על הצד) וסביר אף להניח שהוא לא יזומרפי לR^n (מי שלא הבין לא חשוב). זה לא אומר שאין קיבוצים של נקודות - לפחות על חלק מהממימדים (האנשים הם הנקודות) - ואי אפשר לתת שמות לאיזורים כאלו. כגון - א-מיניים הם אנשים שעל הסקלה של המשיחה המינית שלהם מקובצים באזור (כולל) האפס. אם כי כמובן במימדים אחרים הם יכולים להיות שונים לגמרי. ואולי אפילו יש מימדים שניראים לא הכי קשורים ועדין יהיה קשר סטסטי בין האנשים הא-מיניים. (בשביל לענות על שאלות כאלו במצאים מחקרים). לכן, כן יש טעם בהגדרות. כמובן, במידה. בקשר לחרדים ומצעד הגעווה - זה לא קשור להגדרות. אני דווקא מבינה למה זה מפריע להם. אני פשוט לא חושבת שזו סיבה מספיק טובה לבטל או להעביר את המיצעד. אם כבר להיפך. זה מפריע להם כי הם חושבים שזה חת. חת כל כך נורא שאפילו אסור על גויים. ואם כל הכבוד לזכויות היסוד שלהם, אין להם זכות לשלול זכויות של אנשים אחרים - גם אם הם חושבים שהם מעצם לידתם - חותאים. וכמובן לא בעזרת עלימות. והגיע הזמן לגרור אותם בועטים וצועקים למאה ה21. מה לעשות - אנחנו כבר לא חיים בחברה חקלאית, ועוד קצת למלאות את הארץ ולא ישאר איכן לעמוד. וכן - עדין אין לי שמץ של מושג איך כותבים חת-חט-חאט-חעת ...
 

otherwise

New member
לגבי המודל

בגדול אני מסכים, אבל אם יש אינסוף מימדים מה הסיכוי שיהיו שני אנשים באותה נקודה? ואם מדברים על קירבה ולא על זהות (כלומר קיבוץ), ע"פ מה קובעים את הקירבה בין אנשים? הרי זה תמיד יהיה קירוב גס של אדם לזהות שלא תואמת אותו. הצמצום הזה הוא בעצם ריחוק מהאמת...וגם רצוי שהמימד יהיה רציף :)
 

otherwise

New member
מסכים איתך

למען האמת אני גם לא אוהב את המילה קוויר, כי גם לה כבר יש משמעויות משלה וסטריאוטיפים נלווים. גם זו הגדרה. אבל הרעיון של להימנע מהגדרות, או להשתמש ולהיות מודע לסכנות שלהן נראה לי מאד נכון. לצערי, אנשים לא מודעים לבעייתיות של הגדרות, ודוקא חלק גדול מהבעיות בעולם קשור לתחימה וצמצום של אנשים בהגדרות.
 
למעלה