עוד עיתון, מוסף 24 של ידיעות

../images/Emo124.gifעוד עיתון, מוסף 24 של ידיעות

היום! עוד לא קראתי. כתבה של חצי עמוד במדור הבריאות, ממה שאמרו לי. לא ידוע לי על ראיון שעשו לכתבה, אז כנראה זו סקירה כללית של הנושא בלי דוגמאות.
 

p019

New member
ממש לא לעיניין

רק מהכותרת התעצבנתי. מישום מה הם חושבים שזה יכול להיות עיניין זמני. ואני יצטט "אפילו מדונה ואנג'לינה ג'ולי הודו שהן עברו תקופות כאלה בחיים" זה מה שקורה כשהם לא מראיינים אנשים. טוב - אולי זה לא כל כך נורא - בכל זאת יש תאור טוב של הפורום וכתובת מדויקת.
 

p019

New member
סליחה?

אנחנו שלא שופטים כאן אף אחד. ולא טוענים שרע להיות מיני. רק צינתי שהכתבה הגדירה א-מיניות בצורה שגויה. אדם שמעבד את החשק המיני שלו לתקופה - אין א-מיני. זה הכל. אם זה לא היה ברור - סליחה.
 

arak

New member
אל תשכח

שהעיתונות תמיד תיקח מילה שנמצאת בגדר טאבו ותשרבב לידה מילים לא קשורות , וכך תצא לה הכתבה. קצת עצוב , אבל במציאות שלנו זה מה שקורה . אני מאמין שישנם כאלה שזה עניין תקופתי לגביהם ויש כאלה שלא. מכל האנשים שאני מכיר , רק אני עונה להגדרה של אסקסואל , בעוד אחרים לא מבינים בכלל מה זה אומר. אבל יש לי ידידה שחוותה את זה קרוב לשנתיים , אז מי יודע , אולי יש משהו זמני למרות שגם לי זה נראה מוזר.
 

p019

New member
ברוך הבא

אני מסכימה שאדם יכול לא לחוש משיכה מינית למשך תקופה - אני פשוט לא חושבת שזה הופך אותו לא-מיני. עיניין של הגדרה. אולי צריך להרחיב את ההגדרה - אבל אני לא חושבת כך. בכל מקרא - אם אדם הפסיק לחוש משיכה מינית ומרגיש צורך להסתובב בפורום - הוא מוזמן כמובן.
 

arak

New member
מעניין לראות

שבסופו של דבר אנחנו הרי מסכימים , כי גם אני לא מאמין שמי שחווה את זה כתקופה יכול לומר שהוא כזה. זה משהו שאתה מרגיש מהרגע שבו אתה יכול לחשוב או להתנסות. קצת חבל לי על הבנות שנהפכו ללא ידיעתן למעין " שפנות ניסיון " ובכך עזרו לי לבסס סופית את ההבנה שאני כזה. טעות נפוצה היא לחשוב שאנשים כמונו לא מסוגלים לפתח קשר אמיתי , ושאנחנו אטומים רגשית. אלו מילים שחזרו על עצמן ושלא יכולתי להסביר למה אני מתנהג כפי שאני מתנהג. בעניין הגדרות - ברגע שנגדיר משהו , אז תמיד יהיו כאלה שיקחו את זה אחרת או שיוסיפו לזה פרשנות משלהם. אני נגד הגדרות בכלל , דבר שנותן לך לראות את המציאות כפי שהיא באמת מבלי שיהיו לך מגבלות או חסימות ממול העיניים.
 

p019

New member
הגדרות

טוב, בעיניין ההגדרות. אני מתמטיקיית. מתמטיקה חייה מהגדרות. אתה לא קיים אם אתה לא מוגדר
אני מעמינה בכוח שלהם. ואני גם מודעת לסכנה שבהם בעולם האמיתי. לפחות במחינתי - הגדרה לא מגבילה אותי אלה נותנת לי כלים כדי להבין אותי ואת הסביבה יותר טוב. בקשר ל"שפנות ניסיון" - אני משארת שהן לא עשו שום דבר שלא רצו. הם (המיניים) טוענים שזה הדבר הכי טיבעי בשבילהם, לא?
 

arak

New member
אהבתי את הניסוח

שלך לאנשים מיניים ומה הם אוהבים. אני לא ממש מקבל את המשפט שלך - " אתה לא קיים אם אתה לא מוגדר " . אני מבטיח לך שהגדרות נועדו כדי לגרום לאנשים להרגיש טוב עם עצמם בידיעה שיש למה שקורה להם או למקום שהם נמצאים בו איזה הגדרה שתכניס אותם לתוך קבוצה ולא תשאיר אותם מחוץ לקבוצה. לכן אנחנו כל כך פריקים של הגדרות. אבל אנשים חיים טוב גם בלי הגדרות שעושות לפעמים עוול לאותם אלו שאינם נכללים בתוך ההגדרה המדויקת , לכן החיים בלי הגדרות הרבה יותר חופשיים והרבה יותר אמיתיים כי כך ניתן לנו החופש האמיתי לחקור את מי שאנחנו מבלי להיות מושפעים מסטיגמות או הגדרות שגויות לגבינו. בנוגע לאותן "שפנות ניסיון " , אני לא מרגיש רע אלא רק קצת חבל לי שהייתי צריך להכיר אותן בנסיבות כאלה לפני שהבנתי מי אני ולגרום להן קצת הרגשה של פגיעה. אבל אהבתי את הניסוח שלך על כך שזה טבעי בשבילם.
 

p019

New member
מצטערת אם לא הייתי ברורה

כנראה מי שלא למד קצת מתמטיקה באוניברסיטה זה פחות ברור לו. לא התכוונתי ברצינות שאנשים צריכים להיות מודגרים - זו היתה בדיחה מתמטית - לא חשוב. בכל מקרה, יש הבדל בין להדגיר דברים לבין להכניס אנשים לתוך הגדרה. בסופו של דבר כל אחד מהיתנו הוא ארבה יותר מאוסף סופי של הגדרות. אבל אם אתה מנסה להבין את עצמך או את הסביבה כדי שיסתובבו מסביב כמה מושגים שיעזרו לך לבטא את התחושות והרעיונות שלך. לא?
 

arak

New member
ניסיון 1

אם כבר נכנסים לנושא האוניברסיטה , אז אכן לא למדתי שם מתמטיקה אלא אומנות וזה היה במכללה. רק אחרי שקראתי את מה שכתבת הבנתי למה הכוונה שלך ואכן אפילו התגנב לו חיוך לזוית שפתיי. כשאנחנו מגדירים דברים אנחנו גם מנסים למצוא את מי שזה מתאים לו , אחרת מה הרעיון שבלהגדיר אותם ? כדי לבטא רעיונות או תחושות אין ממש צורך בהגדרות מאחר ואנחנו יכולים ליהנות למשל משקיעה מהממת גם מבלי הצורך להגדיר אותה. כנ"ל לגבי כל השאר. זה חופש שאינו מוטל בספק ואינו ניתן לשליטה כזאת או אחרת, וזה מה שהופך אותו לכל כך מאתגר ופנטסטי. תחשבי על זה - בשביל ליצור הגדרה אנחנו נאלצים להשתמש בשכל, דבר שגורם לנו לחשוב הרבה ומונע מאיתנו לחוות משהו ברגע התרחשותו ולהרגיש אותו במלוא עוצמתו..... לא חבל ? הרי אנחנו חיים את חיינו לאחר ההתרחשות עצמה , אז למה להוסיף את החשיבה על זה ? זה רק מאט אותנו.
 

p019

New member
שעלה מעניינת

כמה חשובה השפה? מחקרים מראים - ואני חושבת שכל להרגיש - שאנחנו חושבים בשפות שאנו דוברים בהם. ללא שפה המחשבה שלנו היתה מוגבלת. זו לא המצאה שלי - יש ארבה מחקרים שתומכים בזה. כך, שכן, יש דברים שאפשר להנות מהם ללא שפה או הגדרה. (וטוב שכך) אבל מעצם העובדה שלמחשבות יותר מורכבות יש צורך בשפה - במובן מסויים אנחנו כבר מגבילים את עצמנו. אבל עם עושים את זה נכון - הגדרות יכולת לתת כלים וכוח במקום להגביל אותנו. יכולים לאפשר לנו לתפל בדברים שאחרת לא היינו מסוגלים לטפל בהם. לדוגמה - נניח לא היו מגדרות נטיות מניות. הן היו קיימות אבל לא היתה ההגדרה, המושג. לא היה לך שום דרך לקבל אפילו אינטואיציה על מה שונה ממך לבין האחרים. כיוון שהיתה קיימת הגדרה להטרוסקסואליות והומוסקסואליות - ולמרות שלא היתה קיימת הגדרה לאסקסואליות - ההגרות הנל - בכך שלא התעימו לנו איפשרו לנו להבין יותר טוב את עצמנו. הייתי ברורה מספיק? אין לי בעיה אם אנשים שלא למדו מתמטיקה - אני אוהבת להישתמש בה כדי להפחיד סקרנים שמגזימים
 

arak

New member
ניסיון 2

אם התקבל הרושם שאני מטיף נגד חשיבה , אז כנראה לא כיוונתי נכון את הרעיון. חשיבה כשלעצמה מביאה אותך, לפעמים , לתובנות מדהימות בקשר לחיים שלך ושל הטבע שסובב אותך. זה בהחלט שווה הכל. את ההבנה שמשהו שונה בי מכל שאר האנשים שאני מכיר , קיבלתי כבר לפני המון זמן וזאת כמובן על סמך החשיבה שלי. מה שהחשיבה לא יכלה לתת לי זה את ההרגשה האמיתית שלי ביחס למה שמתחולל אצלי וכמובן תשובה כנה ואמיתית לשאלה - מי אני ומה יש לי . הדילמה שלי עם הגדרות הגיעה לאחר כמה שנים שאני מדריך אנשים לדרך האור , דרך שאינה דוגלת במיוחד ביכולת החשיבה שלנו כפתרון ממשי להבנה מלאה של עצמינו. כך , שלמרות כל היתרונות שלה בתחילת דרכינו , והשימוש הרחב שאנו עושים בחשיבה , בשלב מסוים אנו מבינים שהיא מאטה אותנו ויוצרת מציאות חלופית להרגשה שלנו , דבר שגורם לנו להמשיך לחשוב ומונע מאיתנו לצאת מהמעגל הזה. אני לא נגד חשיבה , אלא יותר מנסה להאיר את הנקודה שהחשיבה כשלעצמה לפעמים לא תורמת אלא ההיפך - סותרת את ההרגשה שלנו.
 

p019

New member
ממש לא חשבתי שאתה מטיף.

אם נשמע שאני מבקרת אותך על זה שאתה לא חושב, ממש לא לזה התכוונתי. אם כי במקרה הזה, זו כנראה דוגמה ל"בעיניי המתבונן". האם אני תועה בכך שאני משארת שאנשים לפעמים תוקפים אותך על הדרך החיים שבחרת? מה שגרם במקרה זה להתגוננות יתר? אני לא יכולה להגיד שירדתי לסוף דעתך בכל הנושאים. בעיקר (ועל תתעצבן) כי המושגים שאתה מדבר בהם לא ברורים לי. בסופו של דבר, כשאתה מדריך אנשים, אתה לא נותן להם מערכת מושגים חדשה כדי שיהיו מסוגלים להגיע אליך? זו לא ביקורת, או יציאה נגד דרך החיים שלך, אני רק טוענת שאין סתירה בין שני הדברים. האמת, במקום שאני נמצאת, לפעמים אני נתקלת באימרות נגד רגש ואינטואיציה, ומה שאני תמיד אומרת זה כי רשג ואינטואיציה הם דברים שטבועים בנו, וטוב שכך - הם נותנים לנו לחוש את הכיוון שהנכון גם כשאין לנו את כל המידע הדרוש לקחת החלטה "שיכלית". הרגש לא סותר את המחשבה. הוא קלי חזק מעוד לנתח מידע חלקי. הצעה שלי, תסמחו על תחושות בטן ורגש - גם אם אתם לא מסוגלים לשים את האצבע בצורה מדויקת על המקור שלהם, יש להם מקור ויש להם סיבה. אני כרגע עושה דוקטורט בחקר המוח, ומה שלמדתי עד עכשיו, עד כמה מדהים המוח האנושי, ועד כמה צורך עבודתו שונה מהצורה שבה ענו אוהבים להיתנסח. אם כבר, המוח עצמו לא עובד ע"י בחירת הגדרות וניתוחם, הוא עובר ארבה יותר דומה לאיך שתופסים את האבולוציה. לפחות זו הדוגמה הטובה ביותר שיש לי כרגע. אולי עוד 4 שנים ודיפלומה ביד, אני יצליח לנסח את זה יותר טוב. אבל בסופו של דבר - כנראה, המוח עובד ארבה יותר קרוב לאיך שאתה רואה את הדברים מאשר, לדוגמה, איש מחשבים (גם את זה עשיתי).
 
השכל לא מונע

אם יוצרים הגדרות בצורה פדנטית ומשעממת, זה גורע מהחיים ומההנאה שלהם. אבל לפעמים להגדיר, להסיק, להבין גורם לך להרגיש יותר קרוב לדבר כמו שקיעת שמש. אם אתה חושב על הגדרות שקשורות לעיגולים בעת שקיעת השמש, ומבין שהשמש היא עיגול, הקישור בין שני הדברים יכול להעצים את ההתפעלות שלך מהשקיעה. החשיבה היא דבר נהדר, לא צריך להתייחס אליה בתור דבר מנכר, מאט, ומגביל. אתה מפסיד את ההזדמנות לעלות מדרגה ביחס שלך אל החיים, גם אל המתמטיקה, וגם אל שקיעות.
 

arak

New member
השכל כאתגר

קצת קשה לי לקבל שמתמטיקה ושקיעות הולכים ביחד ( אלא אם את יושבת על החוף בעודך פותרת משוואות עם שני נעלמים...) , מה שכן מקובל זה ההבנה שישנם אלמנטים שונים מעולם הרוח , בואי נאמר , ומעולם החומר - מה שנקרא המציאות שלנו. שני הדברים אינם באים על חשבון השני , אלא יוצרים איתו מעין הרמוניה שמשתלבת פנטסטי ביחד. היא נותנת לך לראות את הדברים משני מימדים שונים והשכל אכן מרכיב אותם יחד לחוויה מופלאה אחת. אין ספק שבזה המוח שלנו הוא גאון. השאלה היא : עד כמה אנו צריכים לערב אותו בכל דבר שקשור בחיינו. הרי זהות ומגדר הם עניין של הרגשה הרבה יותר מאשר חשיבה . לא ממש אכפת לי מה אחרים חושבים עליי , אלא הרבה יותר מסקרן אותי איך אני מסוגל לראות את עצמי אבל מחוץ לעצמי. את זה נוכל לעשות רק לאחר שנשקיט מעט את מוחנו ( הקודח ) וניתן להרגשה לתפוס את מקומו. קחי את זה כרעיון קטן , ששווה ניסיון מרתק.
 

p019

New member
שני דברים

דבר ראשון, אנא, צא מהנחה כי אין לך מושג מה זו מטמתיקה. זה באמת לא מה שלמדת בבית הספר. אין צורך לפתור משוואות בשני לעלמים - יש היום תוכנות שעושות את זה ארבה יותר טוב. OK, הגזמתי, עם פולינום ממעלה שלישית על שדה הרחבה של 15 משתנים, של הממשים - היה צריך כנראה מחשב עם ארבה יותר זיכרון.וכן, הוא ממש מתקשה ברגע זה להציב ביטוי פשוט בתוך נוסחה, אז אני כבר יעשה את זה בעצמי, אבל אני עברתי למתמטיקה שימושית, כך שאני לא דוגמה. דבר שני. אנא לדייק במילים. יש הבדל גדול בין מחשבה אבסטרקטית לבין האיבר הפיזי שהוא המוח. כל דבר שאתה מבצע, מנשימה עד לחשיבה מבוצע בתוח עוסף הנוירונים שנקרה המוח שלך. - כן, אתה צריך את המוח לכל דבר שקשור בחייך. או שלא יהיו אלו חיים. לכן אני משארת שהיתקוונת יותר למושג החשיבה מאשר לאיבר הפיזיולויג.
 

arak

New member
שלושה דברים שונים

ראשית - המוח הוא חשוב ואני בספק אם אמרתי אחרת. כוונתי היתה שבכל מה שקשור לפעילות של הגוף הפיזי , המוח הוא הבוס. אני דיברתי דווקא על מה שמתרחש אצלנו שאינו קשור ישירות למוח,כי אם, לדרך בה אנו איננו מסוגלים להפסיק לחשוב. רוב המחשבות שלנו אינן נסובות על נושאים שונים , אלא , אנחנו ממשיכים להריץ את אותן מחשבות עד שכבר אין כוח לחשוב על זה או שהצלחנו למצוא פתרון כלשהוא למצב שהיינו בו. זה כשלעצמו אינו מהנה וגם אינו תורם כי אנחנו מריצים מחשבות דומות כל כך הרבה פעמים עד שלא נוצר מרווח מספיק כדי להרגיש. דבר אחרון - שמתי לב שאנחנו קצת מתרחקים מהנושא האמיתי , מי שאנחנו , ויוצרים דיון פילוסופי , שאינו רע ביסודו , אך אינו ממש תורם לאחרים להבנת המקום שלנו כאנשים אסקסואלים. הייתכן ?
 

arak

New member
באמת ???

היכן קונים דבר שכזה ? חיפשתי בשווקים בכל העולם , חקרתי עד שיצא עשן כל זקן תמוה שנקרה בדרכי ועדיין איני יכול לומר שמצאתי . אני חי למען הפילוסופיה , מנסה נואשות למצוא אחת משלי. כבר יצרתי קשר עם מפעיל בסטה בשוק שאמר לי להגיע בארבע וחצי בבוקר ואולי יש סיכוי שאמצא את אותו אחד שמוכר להם את הדיון הנדיר הזה. ועכשיו פינת הרצינות - זה פנטסטי לנהל דיון אבל המקום לא כל כך מקבל את זה בשמחה ( או שאני טועה ) , ולכן נצטרך למצוא לכך מקום מבוסס יותר. מה דעתך ?
 
למעלה