שבוע המודעות לספקטרום הא-רומנטי (וקצת על א-מיניות)

Ayelet 363

New member
שבוע המודעות לספקטרום הא-רומנטי (וקצת על א-מיניות)

היום התחיל שבוע המודעות לספקטרום הא-רומנטי. כמו שבוע המודעות לא-מיניות, חשוב לי להיות פעילה בו (ולמרות כמות העבודות שאני חייבת לסיים...), ובמיוחד כי עם כל חוסר המודעות לא-מיניות, אני חושבת שהמודעות לא-רומנטיות במצב גרוע עוד יותר, כי יש אנשים ששמעו על א-מיניות וחלקם גם מקבלים את קיומה, אבל פחות אנשים שמעו על א-רומנטיות או מקבלים את קיומה, מה שגם מקשה על אנשים להבין שהם א-רומנטיים, ואני מאוד נפגעת משאלות כמו "אף פעם לא הרגשת רגשות אהבה?". ניצלתי את שבוע המודעות לא-מיניות כדי לכתוב משהו על א-רומנטיות כי הרגשתי צורך לפרוק, אבל אני חושבת שההפרדה בין השבועות האלה חשובה, כי לא כל הא-מיניים א-רומנטיים ולהיפך, לא כל הא-רומנטיים א-מיניים, כמו שלא תמיד הנטיה המינית והנטיה והרומנטית של אותו האדם מקבילות אחת לשנייה, וא-רומנטיות הרבה פעמים "נבלעת" בתוך טקסטים על א-מיניות. לא מצאתי משהו מיוחד לכתוב על א-רומנטיות ואפילו לא הספקתי לסיים סיפור שאני עובדת עליו שנים וקיוויתי לסיים אותו עד השבוע הזה (תיכננתי קודם לסיים אותו לפני שבוע המודעות לא-מיניות. אני לא מאמינה שאסיים בעתיד הקרוב).

לא ממש הצלחתי למצוא דברים שאני לגמרי מזדהה איתם, אבל שמתי בפייסבוק שלי כל מיני דברים וחשבתי על מה לשים בהמשך השבוע.

שמתי קישור לסרטון הזה ואמרתי שאני מזדהה עם הרבה ממנו. הוספתי שאחרי שהבנתי שאני א-מינית היה לי קל יותר להבין שאני א-רומנטית, אבל לקח לי זמן, כי יש לי קראשים אפלטוניים ורצון במערכת יחסים של שותפות אפלטונית, למרות שזיהיתי את ההבדלים בין מערכות היחסים הרומנטיות שאני רואה לבין מערכת היחסים שאני רוצה של שותפים אפלטוניים. הוספתי גם שאני אוהבת סיפורים רומנטיים ומרגישה שאני מזדהה איתם, כי אני מזדהה עם האהבה, למרות שאני תמיד רואה את המאפיינים הרומנטיים שאני לא רוצה לעצמי.
https://www.youtube.com/watch?v=dZc7Fz2Qq5M

לפני זה שמתי את הקישור הזה (לכתבה על 3 נשים שגרות ביחד 50 שנה) וכתבתי שזו מערכת היחסים האידיאלית בשבילי:
http://people.com/human-interest/re...-for-50-years-we-consider-ourselves-a-family/

עוד דברים שחשבתי לשים:
קומיקס קצר על הזדהות כא-מיניים/א-רומנטיים:
http://dragonheartftherpays.tumblr....-did-a-very-quick-sketchy-comic-because-i-was

הסרטון הדוקומנטרי Rated X, שכולל נקודות מבט שונות על א-מיניות, ומציג גם מערכות יחסים אפלטוניות (שאני לא מזדהה עם כולו, בעיקר כי יש תיאור של "more than friends", ואני לא חווה את זה כך, אבל כבר תיארתי את מערכת היחסים שאני רוצה במסגרת השבוע הזה, כך שאני מקווה שזה יוכל להציג נקודת מבט שונה מבלי לבלבל בין דברים דומים אך לא זהים) ופוליאמוריות (אך מגדיר אותן כריבוי מערכות יחסים רומנטיות, למרות שיש גם פוליאמוריים א-רומנטיים). מוזכרת שם גם האפשרות שהנטיות לא יהיו תואמות. הסרטון כולל קצת עירום בכמה קטעים קצרים:
https://www.youtube.com/watch?v=WaifqSq93kM

לפני כמה זמן הוזכר פה ה-"Carnival of Aces". שלחתי משהו לבלוג שפירסם את זה. לא נראה לי שאפרסם את זה בפייסבוק שלי כי זה חוזר על רעיונות שהעליתי בשבוע המודעות לא-מיניות.
http://aceadvice.tumblr.com/post/156376143738/challenging-axioms

אני ממשיכה לעבור על תכנים מדיי פעם ולראות אם אמצא דברים נוספים אחרים בנושא א-רומנטיות או אמטונורמטיביות (ההנחה שמערכות יחסים רומנטיות מונוגמיות חשובות יותר ממערכות יחסים אחרות) ואפשר לשמוע תגובות על מה שפירסמתי או הצעות לתכנים.
 

k500

Active member
מנהל
תודה רבה על ההשקעה


אני שמח שפירסמו את מה שכתבת ב- Carnival of Aces,

קישורים מעניינים וכן, יש להגביר את המודעוּת לכל התכנים ברצף הא-מיני, אין ספק.

אגב מערכת יחסים של שותפים/ות כמו הדוגמא שנתת עם שלוש הנשים שחיות ביחד, דיברנו על זה קצת במפגש פורום האחרון, על העדפה של חלק מהא-מיניים/ות לחוות סוג כזה של חיים שהם משותפים עם אחרים/ות ולא רק מהסוג ההטרונורמטיבי שכולם מורגלים אליו.
ושוב תודה על התכנים וההשקעה.
 

Ayelet 363

New member
תודה רבה

בינתיים לא התקדמתי לא בפירסום קישורים ולא בחיפוש, בגלל עומס בעבודות ודברים נוספים. חיכיתי לשבוע הזה מזמן וחשבתי שההפרדה בין שני השבועות (השבוע הזה ושבוע המודעות לא-מיניות) חשובה גם בשביל הא-רומנטיים שאינם א-מיניים (ובאותו הקשר: להילחם במיתוס שכל א-רומנטי א-מיני ולהיפך. אנשים נוטים לחשוב שאני א-רומנטית רק כי הם שומעים שאני א-מינית. וזה אמנם נכון לגביי, אבל לא רק שזה לא נכון בנוגע לכולם, אלא שההבנה שלהם מה זה א-מיני או א-רומנטי מאוד לא מדוייקת, ומניחים אוטומטית שכל הא-מיניים לא חווים אף סוג של משיכה ולא רוצים קשרים מיניים, ושכל הא-רומנטיים לא רוצים שום מערכת יחסים של שותפים לחיים, ולפעמים יותר מזה: שלא אוהבים בכלל), אבל גם כדי לקדם את ההבנה שהנטיות לא חייבות להיות "תואמות" באופן כללי, את המודעות לאמטונורמטיביות ובהזדמנות הזאת אולי גם אנרכיה של מערכות יחסים (בקצרה: גישה שבוחרת לא לתעדף מערכות יחסים מסוג מסויים רק מאחר שהן מהסוג הזה. לי זה למתאים למשל גם כי אני לא מעדיפה מערכות יחסים משפחתיות, שגם עוברות האדרה כלשהי מעל למערכות יחסים אחרות). בינתיים לא קידמתי הרבה מתוך זה, למרות שהזכרתי שנטיות לא חייבות להיות מקבילות אחת לשנייה בשבוע המודעות לא-מיניות וגם כתבתי על א-רומנטיות... קיוויתי שלכתוב על א-רומנטיות בנפרד יעזור, במיוחד אחרי שנתקלתי בסיפורי חוויות של א-רומנטים שאינם א-מיניים, שלא נוח להם בקהילות א-מיניות או למשל מישהי שקראתי לא מזמן שהיא חשבה שהיא א-מינית רק כי היא הבינה שהיא א-רומנטית כי היא לא ידעה שאפשר להיות א-רומנטיים מבלי להיות א-מיניים. לעת עתה אני נשארת עם הרעיון של לפרסם קישורים ולהיעזר בהם כדי לומר דברים שלא נאמרו או נכתבו בהם, כי אין לי רעיונות אחרים כרגע.

מעניין... וזה מזכיר לי שלא מזמן אמרתי שהרצון שלי במערכת יחסים כזאת דיי נדיר בספקטרום הא-רומנטי, אבל ממש קצת אחרי זה יצא לי למצוא עוד א-רומנטיים באינטרנט וראיתי שזה לא נדיר כמו שחשבתי. כן חשבתי בעבר שזה יכול להתאים גם לא-מיניים, אבל חשבתי על זה יותר בתור "אני יכולה להתאים ביחד עם א-מיני/ת שלא א-רומנטי/ת, כל עוד ברור איך אני רואה את הקשר" (שזה כולל מבחינתי את זה שמדובר במערכת יחסים שהיא כמו של אחים מבחינתי, ללא ההתנהגויות הזוגיות שאני תמיד מזהה ולא מתאימות לי, למרות שיש הרבה דברים שאני רואה שנחשבים כדוגמאות למחוות רומנטיות ולדעתי יכולות להתאים גם במערכות יחסים אפלטוניות. אם כי בהרבה מקרים אלה גם דברים שלא מתאימים לי), ופחות על זה שזה יכול להתאים לא-מיניים באופן כללי.

רציתי לבוא למפגש, אבל וויתרתי, בגלל מבחנים שהיו ובגלל העבודות (אני כרגע בהפסקה בספרייה, אבל אני דיי לחוצה). אני מקווה שאוכל להגיע בפעם הבאה.
 

Ayelet 363

New member
עוד קצת קישורים

אלה לא כל הקישורים שרציתי לשים, חשבתי על עוד, אבל אני מנסה להספיק להתקדם בעבודות תוך כדי.
&nbsp
האתר GAYYA עוסק ביצירות ספרותיות לנוער שקשורות לקהילת הלטבפא"ק+ והם מציינים את שבוע המודעות לא-רומנטיות. אפשר למצוא שם גם חומר על ספרים עם דמויות א-מיניות:
http://www.gayya.org/
&nbsp
אני מזהה משם את SideQuest. אהבתי את סגנון הציור שם והעלילה עניינה אותי, אבל הוא לא גמור והרגשתי שקשה לי להמליץ עליו כשאני מרגישה שהוא כל כך פתוח והעלילה בינתיים דיי קצרה. יש שם דמויות א-מיניות וא-רומנטיות ושתיים מהן במערכת יחסים קווירפלטונית (מושג שמתייחס למערכות יחסים שאינן רומנטיות אבל קרובות יותר ממערכות יחסים שרוב האנשים יחשיבו כחברויות).
&nbsp
זה הזכיר לי את הרשימה הזאת:
http://aceadvice.tumblr.com/post/148613884213/aceandarocomics
&nbsp
 

Ayelet 363

New member
אני אוהבת את זה שבציור שבקישור השני רואים איך אמטונורמטיביות

באה הרבה פעמים עם הטרונורמטיביות, ובכללי עם הלחץ על אנשים להתחתן, למרות שגם אנשים במערכות יחסים רומנטיות הרבה פעמים לא מרגישים צורך להתחתן.
 

Ayelet 363

New member
סרטון נוסף

כלפי עצמי, גם לי היה יותר קשה להשלים עם זה שאני א-רומנטית מאשר עם זה שאני א-מינית, אפילו אחרי שסוף סוף הבנתי מה זו א-מיניות. הסרטון הזה גם מציג א-רומנטיות באופן שהרגיש לי יותר נפרד מא-מיניות וגם דיבר על זה החשיבות של להזדהות עם הגדרות מסויימות לצד זה שאם האדם לא מזדהה בהן, זו החלטה שלו:
&nbsp
https://www.youtube.com/watch?v=eJLp604ADpI
 
למעלה