על מיניות כפויה בתרבות האונס כלפי נשים א מיניות

קשת54

New member
על מיניות כפויה בתרבות האונס כלפי נשים א מיניות

התרבות שאנחנו חיים\חיות בה היא תרבות האונס... נטיות מיניות יש מכל הסוגים. וכל אדם מושפע מהתרבות באופן מסוים ובמידה מסוימת, בין אם באופן גלוי ובין אם באופן סמוי. כשהבנתי שאני א מינית והצלחתי להגדיר את עצמי ככזאת, תמיד עלתה בסביבה שלי, האם עברתי פגיעה מינית.
הנטייה לא קשורה לחוויות העבר אלא לאופי של האדם, למי שהיא, כל אחת עשויה לעבור בחייה פגיעה מינית, וזה לא אומר שהנטייה המינית שלה בהכרח מושפעת מזה...
בפוסט הזה אני מבקשת לדבר על הדיכוי הא מיני בתרבות האונס. כשאישה מספרת שהיא א מינית ולא מעוניינת ביחסי מין, משום שהיא לא נמשכת מינית לא לגבר ולא לאישה. התגובה לכך היא "ניסית? אולי תנסי? אם לא תנסי איך תדעי?", "אולי את רוצה אבל את לא יודעת שאת רוצה?", "את משחקת אותה קשה להשגה...", "מנסה להיות מיוחדת", "אבחנו אותך לכך?", "אין בכלל נטייה כזאת, תטפלי בזה כדי שלא יהיה לך בעיה בעתיד"... לנשים בתרבות האונס אין את החופש שלהן לבחור באמת ובתמים ולחלוטין לא לרצות את זה בלי קשר לדברים אחרים (ואני מדברת על נשים כי אני אישה בעצמי, ואני מבינה את החוויה הנשית במרחב...אבל אני רק יכולה לתאר לעצמי איזה קושי חווה גבר א מיני במרחב המיני בתרבות האונס, יכולה רק לתאר לעצמי כמה לחץ יש עליו). בסופו של דבר האישה האמינית, שאינה מעוניינת לקיים יחסי מין, חווה לחץ חברתי לקיים יחסי מין ולהדחיק את הנטייה שלה. להדחיק עד כדי לעשות בניגוד המוחלט למה שהגוף שלה מראה לה... רק כדי שתהיה לה תשובה לענות "ניסיתי, זה לא מלהיב אותי" (אבל הניסיון הוא לא מרצון, אלא מתוך הלחץ החברתי... מתוך תרבות האונס)... ואז יענו "כנראה, לא פגשת בגבר הנכון".
בסופו של דבר, האישה הא מינית, גם אם לא חוותה בהכרח טראומה מינית לפני ההגדרה שלה, עשויה לחוות את הטראומה המינית בעקבות הלחץ של הסביבה עליה לקיים יחסי מין. זה כמו אונס חברתי... אי אפשר לתבוע את כל החברה... אבל אנחנו חיים בתרבות אונס, וכשאני אומרת שאני נפגעת של תרבות האונס, איני אומרת שאני נפגעת אונס, אלא שאני נפגעת מהתרבות הזאת שכופה עלי לקיים יחסי מין נגד רצוני.
תרבות האונס היא תרבות שלפיה גוף האישה הוא לא ברשותה בלבד, לא האוטוריטה שלה, אלא נתון להחלטות החיצוניות וההשפעות של הסביבה על הפרט. החפצה של גוף האישה בפרסומות, בשירה, בסרטים, זה תרבות האונס... תרבות האונס באה לידי ביטוי גם בהאשמות קורבן וגם בסלאט שיימינג. אבל חוץ מהסלאט שיימינג, קיים גם שיימינג הפוך. אם הסלאט שיימינג עוסק בדיכוי מיני, אז ההפוך עוסק בביטול האפשרות של האישה לסרב או להחליט מראש שאינה מעוניינת לקיים יחסי מין. יחסי מין הם עובדה ולא בחירה בתרבות האונס... ואם אישה מתנהגת בצורה שאינה מינית מספיק בהתאם לדרישות החברתיות, גם זה גורם לגינוי בסופו של דבר. אם אישה בזוגיות זמן ממושך, אז מגיע שלב מסוים בזמן של מערכת היחסים, שכולם מניחים שהזוג כבר "עשה את זה", ואם הם נישאו, אז הם חייבים... אבל בחברה מינית עם תרבות של אונס, לא יטילו ספק בכך... זאת תהיה עובדה, ובשביל האישה, זה רק עניין של זמן עד שהיא תקיים יחסי מין (זה כאילו לא יכול להיות "לא" לנצח).
נכון שבזוגיות א מינית אין את הלחץ הזה בתוך הזוגיות, אך ההשפעה החיצונית היא שמשהו לא תקין איתם, כי תרבות האונס מחייבת שבהמשך הקשר הם צריכים "לממש את האהבה ביניהם".
 

k500

Active member
מנהל
ובמפגשים עולים גם הדברים הללו

לא רק החוויה האישית של כל אחד/ת כאן, אלא החברה הסובבת אותנו על שלל מרכיביה כמו תרבות המין, האונס, ההחפצה ונגזרותיהן השונות.

לכן כשאנחנו מדברים בינינו, הן כאן והן במפגשים, יש תחושה של הזדהות ושיתוף הדדיים, כנות ותמיכה, שאלה גם המטרות של הפורום שמשמש כבמה לכל מי שרוצה ויש להם צורך בכך.
 

קשת54

New member
תיארתי לעצמי...

לכן היה לי חשוב לבוא...
אבל לפחות אם אני לא מבטאת את זה במילים דבורות...אז במילים כתובות...חשבתי אולי לפרסם את זה בפייסבוק באופן אנונימי, אבקש ממישהי שתפרסם את זה במקומי...
כך המילים שלי יקבלו ביטוי גם בפייסבוק.
אתמול ראיתי בקבוצה של הזוגיות פוסט עם המילה "א מינית" אז התלהבתי.... ואז קראתי את הפוסט והבנתי שזאת בדיחה מינית עלינו... לא צחקתי...אבל אף אחד לא העיר שם שזה דעות קדומות ומשריש אותן.
זה הפריע לי אבל לא הגבתי.
חוצמזה, בקשר לנושא תרבות האונס... אני מדברת על זה כל הזמן... לא רק במסגרת הפורום הזה ... אבל פתאום עלתה בי התובנה שאפילו אם לא נפגעתי מינית בעבר, מעצם חוסר העניין שלי בסקס, אני עשויה להיפגע. כלומר, הוכחתי שאין קשר בין פגיעה מיניך לבין הגדרת הזהות הא מינית. כי יש כול להיות שאישה א מינית לא תגדיר את עצמה ככזאת עדיין, ופשוט לא תהיה מעוניינת בסקס, ואז הסביבה תדחק בה להתנסות בזה... מבלי שהיא באמת רוצה... וזאת פגיעה מינית...ואין סיבה שהיא תרצה כי זה באמת לא מעניין אותה... ואז היא מבינה שהיא א מינית...ואומרים לה שזה בטח בגלל הטראומה...
זה כמו לשאול מה בא קודם הביצהאו התרנגולת...לי זה היה משנה... בקשר לעצמי...
 

k500

Active member
מנהל
הרבה נפגעים מהתרבות סביב

כל אלה שנמצאים בספקטרום הא-מיני ומרגישים חלק ממנו ברמה כזאת או אחרת, יכולים להבין שההיפר-מיניות שאנחנו מוקפים בה, פוגענית.
לא חסרים כאן סיפורים על תחושת ה"לבד" שרבים/ות חוו או חווים לעיתים בחיים, בתוך חברה שמקדשת מיניות כאילו שאי אפשר לחיות בלעדיה כלל. לכן אנחנו מנסים להגיע לתפוצה רחבה יותר של הנושא ולהסברה נרחבת יותר שלו. ככל שאנשים ייחשפו לא-מיניות יותר ויותר, כך ייטב לכולם ויקל על המתיחויות שקיימות כיום.
 

קשת54

New member
כולם לוקחים חלק בתרבות האונס

רבים\ות נפגעות\ים מתרבות האונס, למעשה, לפי דעתי, כל האוכלוסייה, באופן מודע ולא מודע. כולם מושפעים מהתרבות הזאת. אני לא חשבתי שזה משהו שרק אני חווה, ולכן פרסמתי את מה שכתבתי בפורום הזה, בשיח הפמיניסטי בפייסבוק, כמובן, בעילום שם. על תרבות האונס אני כתבתי רבות, אבל בהקשרים אחרים ולא באופן מפורש על ההשפעה על הזהות הא מינית שלי. אני בהתחלה חשבתי שאולי באמת חוויתי משהו בילדות ובגלל זה אני ככה והתחלתי להאמין למה שהסביבה מספרת לי... אבל כשכתבתי את הטקסט ההוא, באותו יום עלתה בי התובנה שאם אצא מנקודת הנחה שנולדתי א מינית, וכל החיים ילמדו אותי שאני חייבת לקיים מתישהו יחסי מין, בעצם זאת תהיה הטראומה המינית שלי... אפילו מבלי שקיימתי יחסי מין בכלל... מעצם הדיכוי של הנטייה שלי וההתכחשות לקיומה.
בנוגע לתרבות האונס, היא משפיעה גם לא על א מיניים\יות, היא משפיעה באמת על כולם... ולא רק עלינו, גם על חברות שלמדו איתי בבית הספר, ובמכללה, והיו איתי בחוגים ובצבא... תרבות האונס משפיעה לרעה על כולם בלי קשר לנטייה המינית, כך שהעובדה שנפגעתי מתרבות האונס, לא היא שגרמה לי להיות א מינית. אני באמת נולדתי כך...
ואני גם מנסה להפיץ מסרים על הנטייה המינית החדשה שגיליתי (לי זה חדש כי אני גיליתי על עצמי את זה רק בשנה שעברה...חשבתי כך הרבה זמן, אך הייתי מוכנה להגדיר את עצמי רק לפני שנה), כדי שהסביבה שלי תהיה מודעת, כדי שמישהי\ו שמרגיש\ה שונה בגלל זה, לא ת\ירגיש בודד\ה... שידעו להבין שזה נורמלי, שזה לא משהו שמצריך שינוי או תיקון. אמנם אני כותבת באופן אנונימי, אבל אני מנסה לקדם את הנושא גם מהמקום שלי.
המתיחות של תרבות האונס היום לא נובעת מכך שא\נשים לא מודעים לא מיניות, אלא שהתרבות מלאה בסקסיזם ובאונס כמסרים חברתיים... א\נשים רוקדים\ות לצלילי שירים על אונס במועדונים... זה לא מסתכם רק בפגיעה שלי, ושל הא מיניים\ות.
אני שמחה שיש מפגשי פורום ואני אשמח לבוא, אבל אבל זה תלוי בתחושת האומץ שתהיה לי באותו רגע, ביום שישי האחרון הרגשתי שהייתי מוכנה לבוא, אבל אני כל הזמן מחפשת את האישורים של הסביבה שלי אם זה בסדר שאבוא. זה תהליך של קבלה עצמית ואני יודעת את זה... אני פשוט רוצה שיקבלו אותי לפני שאקבל את עצמי, כדי שלי יהיה יותר קל...
 

k500

Active member
מנהל
במפגש הבא תוכלי לראות

התחושות שאת מתארת מוכרות והסוגיות שהעלית עולות גם. בגדול, היו וכנראה יש עדיין א-מיניים/ות שמהססים ומתלבטים אם להגיע למפגשים וזה בסדר. אנחנו לא כופים שום דבר, אנחנו מציעים, כמובן. הרי המפגשים הללו נועדו כדי לשתף, לדבר ולתמוך, מה שלא בדיוק קורה בחיי היום יום שלנו מסביב.
מקווה שיהיה לך נוח במפגש הבא, נשמח לראות אותך.

ולגבי תרבות האונס, בוודאי שכל האוכלוסיה נפגעת ומושפעת מכך, אנחנו רואים מה קורה כאן, בייחוד בשנים האחרונות בעניין ההטרדות, התקיפות, השיח הציבורי וכל מה שנלווה לתרבות הזו. מה שכן, לפחות יש תזוזה מסוימת במלחמה בתרבות האונס הזאת וגם זה חשוב. הדרך ארוכה והחברה שלנו לא הכי סובלנית, אבל אין לנו ברירה אלא לפעול עד כמה שניתן.
 
למעלה