זוג נשוי - שאלה

alline

New member
זוג נשוי - שאלה

ערב טוב לכל חברי הפורום, זקוקה לעזרתכם, במיוחד אלו מכם הנמצאים במערכת יחסים עם בן/בת סוג בעלי צורך מיני גבוה משלכם.
אני ובעלי בסוף שנות השלושים שלנו, נשואים כשש שנים, עוד טרם נישאנו אמר לי בעלי שיותר חשובה לו חברות טובה מסקס, כמו רבים גם אני אמרתי לעצמי שהמצב ישתנה בעתיד כי הוא טען שידוע לו שהוא סובל מבעיה בתחום הזה , הן מבחינת הבעת רגשות והן מבחינת צורך במין ובאינטימיות בכלל. ראיתי בו הרבה דברים טובים אחרים שאהבתי ובאותה תקופה בה חיפשתי להקים משפחה, חברות ויציבות נראו לי דבר חשוב יותר מסקס פרוע.
לפני שנולדו שתי הבנות המקסימות שלנו כבר ראיתי את הפערים הגדולים בינינו מהבחינה האינטימית, העניין כאן הוא לא רק בסקס כי אם אני יוזמת הוא כן יעשה אבל זה יהיה טכני. אין בו תשוקה והוא לא מסתכל עלי ורואה אותי כדרך גבר שחושק באישה. גם חיבוקים ונשיקות אין, במקרה הטוב יניח לי יד על הרגל או יתן לי יד בנסיעה. גם ברמה הרגשית יש בעיה, אין לו אף חבר קרוב, הוא אדם מאד סוליסט וסגור שיכול לחיות נהדר עם עצמו בלבד.
עם הבנות הוא חם מחבק ומנשק אך לא איתי וזה משגע אותי ומאד מאד קשה לי.
התרחקנו כל כך עד שכיום בערב כשהוא מגיע הביתה כל אחד מאיתנו פורש לחדר אחר לצפות בטלוויזיה.
אל תכעסו אבל כמו שודאי ניחשתם חשבתי שאולי הוא הומוסקסואל אך הוא מכחיש בתוקף. מה שמאד מוזר לי הוא שבשנות העשרים המוקדמות שלו הייתה תקופה שבה הוא שכב עם המון נשים (כ 200 לדבריו). איך גבר א-מיני היה כל כך פעיל מינית בעברו ? משהו כאן לא מסתדר לי. ניסינו מספר מטפלים מיניים אך אף אחד לדעתי לא עלה על הבעיה.
אני הרבה אחרי שאלת השאלות כיצד גבר יכול להיות כל כך א-מיני, אני מבינה ומקבלת לחלוטין את האפשרות הזו אבל אם זה אכן כך איך ייתכן שבעבר הוא היה שונה ? הוא טוען שזה היה סקס סתמי, סטוצים ובמערכות היחסים הרציניות שהיו בהמשך המין אף פעם לא היה אישיו.
על אף הבטחותיו מעולם לא הלך לטיפול מעמיק זולת מפגשים בודדים עם מטפלים מיניים. לא התמיד באף טיפול.
עם השנים התחלתי להרגיש את הפער בינינו ואת החוסר יותר ויותר. היעדר מגע ורצון לקרבה פיסית הרחיק אותי ממנו, כיום אני מרגישה שאנחנו כמו שני שותפים לדירה, השותפות בינינו מצויינת, יש אהבה חברית, כבוד והערכה הדדית, הוא אדם טוב, שותף מלא בבית ונותן לי ביטחון ויציבות. התחלנו לדבר על פרידה ואני מאד מתקשה להגיע להחלטה.
אשמח לשמוע מניסיונכם.
תודה מראש.
 

קשת54

New member
אני מאמינה שאיפה שיש אהבה... שם צריך להיות...

אבל זאת רק דעתי ואני לא יודעת ממש מה המצב שלכם.. ועד כמה אתם חופשיים זה עם זה...אינטימיות... זה לא רק מין.. אינטימיות רצויה גם בקשר זוגי ואינטימי ללא מין... ואם יש איזו שהיא בעיה עם זה... אולי כדאי לשקול טיפול זוגי כדי לעבוד על זה ביחד...
לגבי העניין של הסקס אצל א מיניים... זה נשמע לי הגיוני שזה יהיה טכני... לא בגלל בעיה באינטימיות.. אלא בגלל חוסר בצורך לממש את זה...
בתור א מינית.. יש לי מיניות בעצמי.. וד.א.. אני גם במערכת יחסים שש שנים... אבל עוד לא נשואה.. יש לי מיניות... אני נמשכת אל החבר שלי... אבל המשיכה היא שניונית... כלומר, כזאת שאני לא צריכה לממש אותה... אני נהנת מזה שאני לא עושה סקס.. והוא סובל מזה... האמת שאני גם מפחדת מזה.. אבל זה לא קשור לנטייה שלי... אני מפרידה בין הפחד לבין המשיכה... ולא הייתי רוצה שבעתיד היחסים האינטימיים שלי איתו יהיו מכאניים.. אבל אני חושבת שבאירוטיקה ואינטימיות יש מעבר למין ולמגע מיני... מבחינתי להחזיק ידיים או להתחבק זה לבטא את האהבה שלי איתו... וזה עצום...
אני מבינה את הצורך שלו ביחסי מין.. ואני מבינה שהוא כן צריך לממש את המשיכה המינית שלו ולכן אני מנסה לעשות ככל יכולתי כדי שלשנינו יהיה טוב במערכת היחסים... הלכנו לטיפול מיני.. ולפתוח את הדברים ולדבר על הכול ... זה מאוד עוזר...
ואני חושבת שגם לעשות פאוזה כללית ממגע מיני... זה גם אולי יכול לעזור...כדי לתת לו לבחור ולהחליט מה הוא רוצה... ושבאמת הוא יוכל ליזום... תדברו על זה... שהאינטימיות לא תסתכם במגע...
אני לא יודעת אם זה ממקומי לייעץ... אני לא בדיוק מייעצת... אני יותר משתפת וכותבת על עצמי מהחוויה האישית שלי... די קשה להיות א מינית בזוגיות מינית... ואני מתארת לעצמי שזה קשה גם לחבר שלי...אז בטח זה גם לא נעים לך...
אני לפעמים מרגישה לחץ לקיים יחסי מין כי אני יודעת שהוא רוצה...
אני חושבת שאולי כדי לא להתבאס שהוא עושה מה שהוא לא רוצה... הוא כאילו מתנתק מהסיטואציה...כשדברים קורים בצורה אוטומטית אני חושבת שצריך לעצור ולא להמשיך... אבל אולי זה נכון רק לי... כי אני מגיבה בצורה הזאת כדי באמת להקהות את התחושות שלי.. יחסי מין הם משהו הדדי... אם אין הדדיות...גם אם זה במערכת יחסים בין א מיני למיני... זה אומר שצריך לעצור ולברר מה אפשר לעשות אחרת... אני לא באמת יודעת מה שאני אומרת.. אני לא יועצת זוגית או משהו כזה.. אני בסירה דומה והפוכה לשלך.. וגם לי זה לא קל... אבל אם יש אהבה... כדאי למצוא דרך לתחזק.. ועם אמונה רבה...אני בטוחה שאפשר שזה גם יעבוד לאורך זמן....
ושוב אני מדגישה שאני לא מייעצת חס וחלילה או נדחפת בהצעות ורעיונות.. אני לא מבינה כלום במערכות יחסים שהן לא שלי...
 

k500

Active member
מנהל
שלום

האם אתם בטוחים שבן הזוג שלך הוא א-מיני? כלומר, האם הוא יודע ומכיר בעצמו כא-מיני או שזה משהו שבא ממך ונראה לך שהוא כזה?

וגם אם הוא א-מיני, ייתכן ובעבר הוא קיים יחסי מין לא כי היתה לו משיכה מינית, אלא כי הוא רצה להיות כמו כולם או לנסות את זה כחלק מקשר חברי עם בנות. זה גם נרמז מהדברים שכתבת על העבר שלו ("..הוא טוען שזה היה סקס סתמי, סטוצים ובמערכות היחסים הרציניות שהיו בהמשך המין אף פעם לא היה אישיו.").

היותם של אנשים א-מיניים לא מונעת מהם לקיים יחסים, לרצות אותם או לנסות מאחר ומדובר בנטיה ולא בבעיה. כמו שהומואים ולסביות יכולים לשכב עם בני המין השני כי פיזית הם יכולים, אבל הם/ן לא ממש רוצים.
זה כמובן לא שחור-לבן ויש מורכבויות, אבל לא נכנס להגדרות מרובות כרגע.

מה שחשוב ונכתב כאן גם על ידי קשת54, זה שבשלב הראשון באמת צריך לדבר על הדברים בין שניכם ולראות האם בן זוגך הוא א-מיני ומודע לכך, כלומר שאין לו משיכה מינית וזאת הנטיה שלו. זה השלב הבסיסי, להבין ולהכיר בנתונים הקיימים.

ומשהו לגבי מטפלים למיניהם: כמעט ואין במדינת ישראל מטפלים שהם מומחים או מכירים היטב את הנושא הא-מיני ברמה שהם יכולים לייעץ או לדעת מה עושים עם זה, בלשון המעטה ואם זה עוד לא היה ברור עד כה, אז א-מיניות היא לא בעיה ואיננה מצריכה טיפול או שינוי. זאת נטיה כמו שאר הנטיות הטרו/הומו/בי ועוד.

אמנם אנחנו לא מתיימרים להיות יועצים, אבל אנחנו כאן תמיד ונשמח אם תרצי לשתף, לשאול ולהתייעץ על כל אלה ועוד בהמשך.
 

חזקוש

New member
כתבת שאין מטפלים בעלי מומחיות לנטייה שמייצג הפורם

אני מסכים אתך שטיפול אינו מתאים לעיסוק בקושי שמתגלה עם הנטייה.
כל אחד ואחת נולדים שונים ולכל אחד יש אה המהות הפנימית שלו וקשהלהגדיר במדוייק את מורכבות הנטייה.
טיפול מניח מראש שמשהו לא תקין ומנסה לתקן אותו מבחוץ.
כל מי שיש בו רצון להתבונו פנימה ללא שיפטיות יכול עם לימוד של כלים לזהות במקור רצונותיו ומהות תשוקותיו ואיך לחיות עם מה שיש בדרך הכי טובה לו.
לשם כך יש לרכוש כלים המסייעים להתבוננות פנימה ולהתחבר לרגשות האותנטיים השונים של כל אחד ואחת.. לרוב הברואים כלים אלו לא אינטואטיביים, אבלאפשר ללמוד אותם ולרכוש בהם מיומנות שתגביר את הבהירות, מרחב השקט הפנימי הביטחון בעצמי ולקבל את עצמי באהבה כמו שאני וליצור התנהלות שתשרת אותי ואת מה שמסביב לי במובן של אחדות.
הדרך היא דרך אימון, אימון מחשבתי המתתבר לעומק הרגש תוך שימוש בכלים וידע שרוכשים בתהליך האימון.
כתבתי באופן מאוד כללי.
האם מה שכתבתי מדבר אליך? האם מעניין אותך.
מה חושבים הקוראים האחרים?
 

גוי10

New member
לזוג הנשוי

אנחנו זוג נשוי.אני א מינית שבעבר עד שנות הנישואין הראשונות כולל היה לי חשק מיני רגיל.בהדרגה פחת.כיום סקס הוא נדיר אצלנו.בעלי למד להתמודד עם זה.יש בינינו קשר מעולה חברי תומך אמין פתוח הורות משותפת מכבדת ומה לא...הנושאים שאנחנו משקיעים בהם יותר מעניינים.כמו שיחות נפש..בילויים...פינוקים...תחביבים..לימודים.לעולם לא חשבנו לפרק את הזוגיות בגלל זה.לא לוותר על האהבה בגלל חוסר בסקס!! האהבה תמיד מנצחת.
 

alline

New member
נשמע מקסים...

בעלי מאד מרוכז בעולמו ולצערי איני מצליחה להביא אותו לעשייה משותפת פרט אולי להליכות ברגל או לצאת לסרט, על שיחות נפש אין בכלל מה לדבר היות והוא מאד רציונלי וסגור. אין לו מסוגלות ליצור אינטימיות פיזית או רגשית, זה לא רק הצורך והרצון בסקס זה גם בסוגי מגע אחרים כגון חיבוק, נשיקה, ליטוף.
 
למעלה