אפורה (?) ומבולבלת, אשמח לעזרה

אפורה (?) ומבולבלת, אשמח לעזרה

שלום לכולם, אני מצטערת מראש על חוסר הארגון שכנראה ילווה להודעה..

אני בת 17, ובמשך שנים לא הבנתי את כל הקטע של המיניות בחברה. לפני כשנתיים הכרתי את המושג א-מיניות ודיי התחברתי אליו. לא הגדרתי את עצמי כא-מינית כי אני לא מרגישה חוסר משיכה לגמרי, אך לפני כשנה הבנתי שמיניות היא סקאלה, ולכן אני מרגישה דיי אפורה. בעיקרון, אני מרגישה הטרו-רומנטית, ואפורה (אני נמשכת לגברים ולנשים באופן מיני, אבל ממש לא רוצה לממש את זה - בעיקרון, הרעיון של סקס בעיניי מושך יותר מהאקט עצמו).

לא היו לי ממש בעיות עם הא-מיניות שלי, קיבלתי את עצמי (למרות שאני לא ממש "יצאתי מהארון" - אם אפשר בכלל לקרוא לזה ככה), אבל לא סיפרתי לאחרים. היה לי חבר במשך שנה, שלא נהניתי מהמפגשים המיניים שלנו, ולא יזמתי אותם. אני גם לא נהנית מאוננות (חוץ מעצם הפורקן הפיזי- כלומר, אני לא נהנית מהאוננות עצמה או מהתחושה אחריה (שמעוררת בי בחילה), אלא רק מהתחושה של השנייה של הפורקן הפיזי).

לעומת זאת, לאחרונה חשבתי ללכת לשנות שירות, ואני נורא מתחברת לשנת שירות של איגי. למרות שהאנשים שם מאוד מקסימים, בעקבות זאת, לאחרונה הנושא צף אצלי שוב, ואני מרגישה פתאום את הפער העצום שביני לבין כל הסובבים אותי. אני לא נהנית לדבר על מין (ובגלל שאני "בארון" החברים שלי לא יודעים, וזה נושא שיחה חוזר מאוד), ואני לא נהנית מכל מה שמתעסק במין (אני מרגישה לא בנוח בסרטים עם סצנות מין לדוגמה).

אתמול הייתי במסיבה של חברה, וכולם שתו ורקדו באופן מיני מאוד (והיו גם כל מיני משחקי חברה מיניים) והרגשתי מאוד מאוד לא שייכת (בשלב מסויים מישהו שלא הכרתי קרא לי טבעונאצית ונשברתי ובכיתי בשירותים, אבל אני חושבת שזה קצת פחות קשור). אני מרגישה מאוד את הפער ביני ובין כל מי שסובב אותי. החברה מאוד משדלת את כולם להיות מיניים, ואני מרגישה שאני לא חלק מהחברה.

אני מרגישה גם שאין לי עם מי לדבר על זה. סיפרתי לשלושה חברים מאוד קרובים שאני אפורה, אבל הם לא מבינים בנושא ולא יודעים איך לעזור לי. אני לא רוצה לדבר על זה עם ההורים, ופסיכולוג לא ממש בא בחשבון, כי זה אומר שאני אצטרך לדבר על זה עם ההורים.

אני מאוד מבולבלת ולא יודעת מה לעשות, ואני אשמח מאוד לעזרה. (סליחה על החפירה, ותודה לכל מי שיענה).
 

k500

Active member
מנהל
ברוכה הבאה!

ראשית, את לא לבד. כל מה שכתבת כאן, התחושות, הסביבה, אלה דברים שכולנו כאן מכירים/ות היטב ועברנו לא פעם.

שנית, את לא חייבת להחליט בדיוק כרגע לאיזו הגדרה את שייכת. כמו שכתבת, מיניות היא סקאלה וגם א-מיניות היא לא חד מימדית, כמו שהבנת. א-פורה, דמי-מינית, כן נמשכת מינית אבל לא לאקט עצמו, כל אלה יכולים להיות חלק ממך ואת לא צריכה להחליט עכשיו בדיוק מה מגדיר אותך. ייתכן שתגלי דברים נוספים בהמשך, הן מתוך קריאה והן מתוך מה שא-מיניים/ות אחרים מספרים וכותבים עליו. איפה? כאן בפורום וב- AVEN באנגלית.

ומשהו על לספר לאחרים ומשפחה. אני אישית, כמו רבים/ות אחרים כאן לא סיפרתי לסובבים אותי. כל אחד איך שהוא מרגיש לגבי זה, אין חובת דיווח. אז לא חייבים לרוץ להורים אם לא מרגישים בנוח עדיין. עדיף לא לעשות משהו שאפשר להתחרט עליו אחר כך.
לגבי פסיכולוג, זה באמת לא בא בחשבון כי לך אין שום בעיה, הבעיה נמצאת בסביבה שעדיין לא מכירה את הנושא הא-מיני ולא יכולה להבין על מה מדובר עדיין. מה גם שאין בארץ פסיכולוגים/מטפלים ודומיהם שמכירים את הנושא הא-מיני ושולטים בו היטב על מנת לדבר על כך.

מה שאני מנסה לומר הוא שאת חופשייה. את לא חייבת להגיד להורים, לא חייבת לעשות משהו שאת לא רוצה ואם את מרגישה לא בנוח עם חברים במסיבה ובסיטואציות אחרות שדוחפות למיניות שלא מתאימה לך, אולי תחשבי אם כדאי לך לחזור לשם או להיות בקשר עם מי שלא מבין אותך. אני מנסה לא להיות שיפוטי כאן ולהלך בין הטיפות. אני לא רוצה להגיד לך עם מי ללכת וזה לא התפקיד שלי, אבל מתוך ניסיון אישי, הן שלי ובעיקר של הרבה מהחברים/ות כאן שנכוו מהסביבה, הייתי ממליץ לך לבחון את הקשרים החברתיים שלך והאם את מוכנה להיות חלק מהם, בייחוד אלה שהם/ן לא סובלניים כלפייך וכלפי הנטיות המיניות והבחירות שלך בחיים. נכון, לא תמיד זה אפשרי לקום וללכת ואולי זה לא קורה מהיום למחר, אבל זו נקודה ראויה למחשבה.

ועוד משהו. זה בסדר גם להיות מבולבלים, לא תמיד יש לנו תשובות מסודרות לפנינו ולא תמיד הכל מסתדר באותו זמן, אבל נדמה לי שעשית צעד אמיץ כאן בשיתוף של הדברים שלך, ברצון לדבר ולקבל עזרה. מטרת הפורום, בין השאר, היא מתן תמיכה ועזרה לאחרים/ות.
זה לא נגמר כאן, זאת נקודת התחלה מסוימת, אם תרצי. יש מה לעשות ויש על מה לחשוב. חשוב לזכור שאת לא לבד בעניין הזה. אנחנו נמצאים כאן תמיד ומוכנים לעזור ולתמוך, לענות על שאלות ולשתף דברים. אפשר להתלבט, אפשר לטעות ולתהות, ברוכה הבאה לפורום, שיהיה בהצלחה
 
תודה על התגובה :)

קודם כל, תודה רבה על התגובה והתמיכה.
בנוגע למה שכתבת, אני לא מרגישה שלספר לכל הסובבים אותי זה מאוד חשוב, אבל אני לא יודעת איך להתמודד עם הציפיות מהחברה ועם כל מה שקורה ולכן חשבתי על לדבר עם איש מקצוע (למרות שאני לא בטוחה שאיש מקצוע יבין אותי או איך לעזור לי) או עם מישהו אחר. אין לי שום בעיה עם המיניות שלי, אני פשוט לא יודעת איך להתנהל מול אחרים, במיוחד בגיל שלי כשהמיניות שולטת בחיים של כולם...
 

Michelle31

New member
הי
, לגבי עניין הפסיכולוג...

לא הייתי ממהרת לפסול את זה על הסף. אולי איש מקצוע, גם אם הוא לא מומחה בנושא הא-מיניות, כן יוכל לעזור לך להרגיש יותר חזקה ושלמה מול אנשים שמצפים ממך להיות משהו שאת לא, ובכל מקרה, לדעתי זה תמיד נחמד לשפוך את הלב באוזני מישהו (וכמובן שגם הפורום הזה הוא פלטפורמה נהדרת לזה...)
.
כמובן שהבעיה היא לא אצלך אלא אצל החברה, אבל לפעמים צריך עזרה בדיוק בהתמודדות עם החברה.
אני אישית הולכת לפסיכולוגית ומדברת איתה (בין השאר) על זה, ואמנם בהתחלה היא לא לגמרי הבינה את הקונספט של הא-מיניות, אבל היא כן הייתה קשובה לי ו"זרמה" עם הרעיון. כמובן שמאוד חשוב למצוא פסיכולוג טוב, שאת מתחברת אליו...
 

k500

Active member
מנהל
בסדר גמור

כמו שנכתב, את לא חייבת להיות כמו כולם/ן מסביבך או לספר לאחרים על המיניות שלך אם את לא רוצה. הציפיות של החברה? כן, הן ציפיות של מיניות בדרך כלל כי ככה החברה מורגלת. להגיד לך שזה קל לא להיות כמו כולם מסביב? לא, זה לא, צר לי. אבל, זה לא סוף החיים ולא מוריד מהערך שלהם כלל. זה גם לא אומר שזה שלילי, חלילה. את יכולה להתנהל מול אחרים שכן מבינים אותך ופחות מצפים שתשתני עבורם.

בשונה ממה שנכתב כאן, אני אישית לא הייתי ממהר ללכת לפסיכולוג או איש מקצוע כלשהו כי כמו שכתבתי, הם לא מכירים את הנושא מספיק כדי להיות רגישים לעניין ולמצוא פסיכולוג/ית שכן יבינו על מה מדובר (אחרי שאת צריכה להסביר להם..) וגם שלא יהיו שיפוטיים, זה סוג של הימור שאת צריכה לשאול את עצמך אם שווה לך לקחת אותו בשלב הזה. המלצתי (הסובייקטיבית בלבד) היא לא למהר כרגע לטיפול/איש מקצוע.

אז מה עושים?
יש אותנו. נכון, אנחנו לא פסיכולוגים, אבל נדמה לי שאנחנו מבינים איזה דבר או שניים בנושא הא-מיני ולא מזווית של סיפור בעל פה או משהו שקראו עליו פה ושם, אלא אנחנו חיים את זה והא-מיניות היא חלק מאיתנו.
יש את הקבוצה של הא-מיניים באיגי, שם יש צעירים סביב הגיל שלך, אבל אין את הפעילות ומספר האנשים כמו שיש כאן, הכל נתון לבחירתך.
ויותר מוחשי, יש את מפגשי הפורום שנערכים אחת לכמה זמן באוירה נעימה ולא מחייבת, ויש גם חברים/ות בגילך שבאים למפגשים ואנחנו שמחים על כך. היתרון של המפגשים הללו הוא שיש תקשורת מיידית בין הנוכחים/ות וזה מוסיף הרבה. שומעים דברים, מספרים דברים, מחליפים דעות וסיפורים כמו שלך, על הסביבה, הציפיות של האחרים ועוד. ממה שהיה עד כה, המפגשים רק תרמו ולאחרונה הביקוש עלה ולכן בקרוב נקיים מפגש נוסף, את מוזמנת, כמובן.

אם את מתלבטת, לא בטוחה מה הצעד הבא או כל דבר אחר שעולה לך בראש, את יכולה להמשיך ולשאול אותנו כאן. אני מקווה שנוכל להיות לך לעזר בהמשך הדרך ושוב, את לא לבד.
 

mymai1986

New member
אשמח לעזור

הי!
את בדיוק בגיל הנכון להיות מבולבלת ולכן הכל בסדר! זה דבר ראשון...
דבר שני, אני אישית עברתי כמה וכמה פסיכולוגים ואני בהחלט מבינה את הבעיתיות כי רובם לא מבינים את הנושא. כל האנשים פה בפורום הרבה יותר עזרו לי מכל פסיכולוג. לכן אני ממליצה להמשיך לחקור גם פה וגם ביוטיוב, לשאול שאלות, לראות סרטונים והסברים ולבדוק מה מתאים לך ומה את מרגישה שנכון לך או לא נכון.
אשמח מאוד לדבר איתך טלפונית או אפילו להפגש אם את רוצה ופשוט לדבר על זה מתוך ההכרות שלי עם הנושא. יצא לי להסביר להמון אנשים ואני חושבת שאני כבר ממש טובה בזה (גם לאנשים מיניים וגם לכאלו שלא בטוחים) פשוט נשמע לי שאת צריכה לדבר עם מישהו שמבין כמו שצריך...
תכתבי לי למייל ונתאם לדבר
[email protected]
 
למעלה