השאלות עבור דר' דרבי

אז את רק מחזקת את הטענה שלי

שזו ההרגשה שלכם, כי לכם עצמכם יש בעיות עם המיניות שלכם. התגובות שאני מדברת עליהם לא מתיחסות לתגובות כאן בפורום אלה לתגובות של אנשים לכתבות בעיתונים ובטלויזיה. שם אין שמץ של התנשאות או אמירות כגון סקס זה מגעיל אין סוג של דחיה וזלזול בצורך שלכם, המיניים.. אז כן, זה מפתיע. אבל כנראה שאני לא צריכה להיות מופתעת...
 
הפוסל? במומו פוסל...

לא טענתי לרגע (ואף אחד אחר גם לא טען) שלאנשים מיניים אין בעיות עם המיניות שלהם. לעיתים רחוקות (וחבל שהד"ר לא כאן כדי לאשר את דבריי...) אנשים חיים בשלום כולל עם המיניות שלהם לאורך כל חייהם ובלי מחשבות או תהיות בנושא... ואולי אני סתם מדברת מגרוני שלי. כ- 30% מהנשים עוברות בחייהן משהו שדומה לתקיפה מינית, בכל מיני רמות. וזו לא סטטיסטיקה מדויקת, זו הערכה פרועה שלי (שלדעתי היא בכלל לא פרועה), הדבר מותיר אותן, פעמים רבות, מבולבלות, מצולקות, תוהות, חסרות בטחון. דיבור על א- מיניות, יכול להביא נשים כאלו לשאלות עמוקות בנוגע למיניות שלהן עצמן- וזה עניין מאד מבלבל ומפחיד, וכן, מאיים. זה כמו לגלות שאת מוגבלת באיזשהו אופן, שונה מהכלל. בטוח גם לכם לא היה נוח לגלות את השוני שלכם מהחברה, לקבל את השוני שלכם- כמו כל אדם שונה- ודאי היה זה תהליך לא פשוט. להודות שאתה שונה מהכלל. ולפעמים, נשים כאלו אינן באמת א-מיניות, רק מבולבלות, חסרות בטחון, פגועות נורא או מצולקות. וכאן דיברתי רק על נשים פגועות תקיפה. תחשבי כמה אנשים עם חוסר בטחון ובלבול במיניות שלהם קיימים, אם בגלל חינוך לקוי, אם בגלל היסטוריה "מקולקלת", או אפילו סתם בגלל יותר מדי פורנו. כל האנשים האלו מרגישים מאוימים ע"י הצורך "להצהיר" על עצמם כשונים. זה מעורר תגובה אנטגוניסטית. בכל פעם שמישהו מגיב אליך באנטגוניזם, כשאת מדברת על הנושא- במקום לשנוא ולהיעלב, תביני, תחמלי, תקבלי שהיכולת שלך להצהיר על עצמך כא-מינית מעוררת בו מחשבות ותהיות בנוגע לעצמו בלבד... תחשבי על מישהו שבא אליך, ומצהיר בפניך ש"אני אוהב מוזיקה איכותית ממש, לא כמו כולם, אני לא אקשיב למה שמשמיעים בגלגלצ, כי זה זבל", או שמצהיר ש"אני שונה, מיוחד, אני לא הולך בתלם, אני מוצא לי דרכים חלופיות, תמיד, אני לא חלק מהעדר, אני עוף מוזר, אני מיוחד..." נכון שאוטומטית את מרגישה- ובמיוחד אם את נורמטיבית לגמרי, אוהבת גלגלצ ו"רגילה" בעיני עצמך- כאילו מישהו מתנשא מעליך? אז נכון, א-מיניים לא מצהירים הצהרה של איכות, אולי (ואני מודה שמעולם לא פגשתי א-מיני בחיי, רק כאן בתפוז נתקלתי בתופעה...), אבל הצהרה של נבדלות, של שוני, כמו שאמרתי, הרבה פעמים יכולה להשתמע ממנה התנשאות. עוד כיוון: אנשים פוסלים כי הם מפחדים מהמשמעות של זה על עולמם: עכשיו, גם המיניות (מבחינת עוצמה) שלהם גם בספק. הם צריכים להוכיח שהם גם לא א-מיניים... ואם לא בא להם סקס, בדיוק באותו רגע? אז יאמרו עליהם שהם א-מיניים... אז עכשיו, יש עוד נושא לדאוג בעניינו: "מה תחשוב עלי החברה"... בקיצור, מיליון סיבות לדחות את השונה, את הקיצוני, את תופעת השוליים. בכל תחום שהוא, לא רק בתחום שבו אנו עוסקים. אין טעם להיעלב או לכעוס: המציאות, הטבע שלך או אלוהים הוציאו אותך מהכלל הנורמטיבי. קבלי את זה שזה מאיים על החברה סביבך.
 
אני לא פסלתי... אז איך במומי פסלתי?

שאלתי מה מאיים כ"כ? ענית. טעניתי שזה מחזק את ההרגשה שהיתה לי והעלתי אותה כאן. זה מאיים עליכם כי זה גורם לכם לחשוב - רגע, אז מה זה אומר עלינו? ואז את כל הבעיות שלכם עם עצמכם אתם זורקים עלינו... כל הדברים שכתבת גם קודם וגם עכשיו - חוזרים לאותה נקודה. התגובות של אנשים מיניים לא קשורות להתנשאות מהצד הא-מיני(כי כמו שאמרתי, הם הגיעו במקומות שבכלל לא היה בהם התנשאות. אפילו לא שמץ..) מי שואמר אני שומע מוזיקה אכותית ולא זבל - כבר מתנשא. אז זה לא אותו הדבר. מישהו שאומר אני אוהב לשמוע X וזה משהו מאוד שונה וחריג - בסה"כ מציין עובדה. את גם כל הזמן מדברת על זה שאנחנו נבדלים. אנשים נבדלים הם כאלה ~שבוחרים~ להיות אחרים. את זה את יכולה לומר לנזירים. אם היינו אומרים - 'בחרתי להיות נזיר, זה יותר קדוש וטהור' היית יכולה לטעון את הטענות האלה. למרות שגם אז, הן מיותרות. ואגב, כל אישה שלישית היא נפגעת תקיפה מינית (כלומר 66%...) וזה לא מספר פרוע. זה מספר בדוק. וכל אישה הוטרדהמינית בחייה (כולל אמירות סקסיטיות משפילות) וכל ילדה שביעית עברה גילוי עריות. כל אלו מספרים של המרכזים לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית. לגבי גברים - כל גבר שישי, עבר תקיפה מינית. ולגבי סוף דבריך: "בקיצור, מיליון סיבות לדחות את השונה, את הקיצוני, את תופעת השוליים. בכל תחום שהוא, לא רק בתחום שבו אנו עוסקים. אין טעם להיעלב או לכעוס: המציאות, הטבע שלך או אלוהים הוציאו אותך מהכלל הנורמטיבי. קבלי את זה שזה מאיים על החברה סביבך." למה את חושבת שאני צריכה לקבל את זה? אולי אנשים צריכים לקבל את זה שלא כל דבר שונה צריך ישר לאיים אליהם ולגרור תגובות איומות כאלו?
 
WOW הולד יור הורסס, ליידי...

כשכתבתי "הפוסל..." התכוונתי- שאלו שפוסלים אתכם עושים זאת מתוך הפחד שמה בתוכם יש גם מה"חריגות" הזאת. כל אישה שלישית זה 33%, מה שאומר שהניחוש שלי היה מדויק להפליא (נראה לי שזה היה פחות ניחוש, וששמעתי איזה נתון דומה פעם... ועליו הסתמכתי)... אני אישית בין ה-33%, אז את ממש לא צריכ להסביר לי בעניין... לבסוף- את נטפלת לפרטים. לא באתי לומר שאת צריכה לקבל את הדחיה ו"לחבק" אותה, התכוונתי, שאל תהי כל כך תמימה לשאול מה מקורה- מקורה הוא התנהלות סוציאלית הכי טבעית, גם אם לא נעימה ולא כיפית עבורכם. התכוונתי שתקבלי את זה שזה המצב, ושיקח לו זמן להשתנות (ברור שכל אדם שמחזיק מעצמו פלורליסטי צריך לדאוג לקבל כל אדם באשר הוא בלי שיפוטיות ובלי ביקורת, וברור שהייתי שמחה לחיות בחברה פלורליסטית לגמרי שמקבלת כל שוני, אבל אנחנו לא שם, אז בינתיים, לא צריך להיות "המום" מהתגובות... זה טבעי, סוציאלית, גם אם כואב ולא נעים). ובקשר להתבדלות- לא הבנת. אם את לוקחת את הצהרתך בדבר היותך א-מינית, ומחברת אותה למיתוסים מאד קדומים לא נוחים בנוגע לסקס (שכבר העליתי קודם- שסקס הוא מלוכלך, ושהוא רע, וכל מיני כאלו), בקלות יכול להתקבל הרושם, במוחו של מי שמושפע מהמיתוסים הקדומים האלו, שאת מתנשאת. ברור שאת לא. ברור שלא בחרת בזה, ושזה לא משהו שאת עושה מרצון. אבל זה הרושם שעשוי להתקבל. ולצערנו, מוחותיהם של אנשים רבים מושפעים מאותן דיעות קדומות... זה הכל.
 

Berethor

New member
קיצור את טוענת שזה לא רק בעיה עם א-מיניים

אלא עם כל "המתבדלים", ואנשים המיוחדים והלא טיפוסיים למינהם, את יודעת מה אני שמח להיות שייך לקבוצת "הלא כמו כולם", במיוחד בתור גבר, ולא רק בנושא המיני/א-מיני. תיארת בעצמך שכולה מדובר בדחף חייתי שקיים בחיות רבות, ושגברים נחשבו לסוטי מין וחייתים, אז אני שמח שאני לא חלק מזה. אגב אני מסכים שמדובר פה בין היתר ברגשי נחיתות, בגלל שכל התרבות המינית של ימנו עסוקה בלתעסק במין כל הזמן ולפאר אותה, ולמרות היותו דבר נדוש, גם לחפש כל הזמן "ריגושים" וזבל אחר, כדי לא לקבל עובדה זאת, קשה לקבל אנשים שפשוט לא חלק מזה, מעל כל זה, כאלה שאשכרה יש להם מה לעשות עם כל הזמן הזה ועל מה לחשוב במקום, או כמו שאברי אמר "אז על מה אתה חושב עם כל הזמן הזה שלך". אגב אותם מיתוסים קדומים מבוססים הרבה יותר מהמיתוסים על הא-מיניים, סקס הוא בהחלט דבר מאוד מלוכלך טכנית, הוא דבר רע שמתעסקים בו המון ובדברים הלא מוסריים, אגואיסטים וחייתים שהוא מדברן אנשים רבים לעשות.
 
בהתחלה רציתי לענות לך...

אבל עושה רושם קשה שאתה ניזון מדיעות קדומות מאד, ואולי אפילו ה"א-מיניות" שלך היא בעצם הדרך שלך להתמודד עם הפחדים והסטיגמות שממלאות את ראשך, סקס לא חייב להיות רע (אדרבה, לרוב הוא די טוב, אפילו), חייתיות היא בטבע שלנו, ואין טעם להלחם בכך שאתה- כמו הכלבים, החתולים, וכל בעלי החיים האחרים- בעל חיים, יותר עדיף ללמוד לקבל את עצמך כמו שאתה, כולל את העובדה שאתה נמשך אולי לדברים שלא נעים לך להודות במשיכתך אליהם (אולי אתה סוטה כל כך, שהדרך היחידה שלך לחיות בעולם בצורה נורמטיבית היא להדחיק כליל את משיכותיך המיניות, כי כל התממשות שלהן בעולם מביאה רק כאב ורוע לאחרים, או לך...) אתה עושה בדיוק מה שאמרתי קודם: מציג את עצמך כמעל כולנו (הנמוכים, החייתיים, הנכנעים ליצר שאתה כל כך גדול, עאלק, ממנו), וחושב שזה שאתה לא עושה סקס- הופך אותך לטהור יותר, טוב יותר או אלוהים יודע מה... ואם אתה באמת א-מיני, ולא סתם מחופש לכזה מהחשש שלך עצמך מהמיניות שלך, אז באמת חבל להלחם בכל מי ששונה ממך- זה יוצר בצד השני בדיוק את האנטגוניזם שממנו האחרים בשרשור הזה כל כך נדחים. חולמת, מלוכלכת, חייתית ומזדיינת בכיף ובלי רגשות אשמה.
 
לא מסכימה

חייתיות היא לא בטבע שלנו. לדעתי, מעולם לא היתה. לנו היכולת לשלוט בחשק ובייצר. לחיות לא! - כי לנו ניתן חופש הבחירה. זה ההבדל.
 

Brombit

New member
אם יש לנו שליטה כדי לבחור אם ללכת את היצר

או להתאפק- סימן שהיצר, כמו יכולת השליטה, הוא בטבע שלנו
 
נא להבדיל בין "ייצר" ל"חייתיות"

ייצר יכול להיות עד מחר. "חייתיות" נמדדת לפי יכולת השליטה שלנו בייצר. אם ניתן לייצר שלנו דרור, אז, אנחנו לא שונים מחיות.
 

Berethor

New member
אכן כך ../images/Emo45.gif

פלוס לא כל מה שהיצר רוצה זה מה שאנחנו רוצים.
 

Berethor

New member
מה את מנסה להגיד בזה?

היצר הוא בעצם החיה שבפנים, הוא במקרים רבים מנוגד לאני, לאנושיות ולשליטה העצמית.
 
צודקת לגבי האחוזים - טעות שלי

לגבי הפסילה - הכותרת שלך לא היתה ברורה. איך אני אמורה להבין שאת מכוונת לאנשים המיניים כשאת עונה לי? אני ממש לא נטפלת לפרטים. מכל מה שכתבת נראה כאילו בכלל לא הבנתי אותך (למרות שזה לא מדוייק, אבל נניח לזה) אמרתי שני דברים: א. התוקפנות של אנשים מיניים מגיע כפי הנראה מהעובדה שהם חשים מאויימים מאיתנו (ואני לא הולכת להכנס כרגע לשלל הסיבות..) - ואת חזקת את הטענה הזו. ב. אין שום סיבה בעולם שאני אקבל את זה, תהיה הסיבה אשר תהיי ולכן אני אמשיך לקבול על זה ולשאול אנשים מיניים: 'מה הספור שלכם?' 'מה כ"כ קשה לקבל?' 'איך בדיוק זה מפריע לכם?' ואני אהיה כל פעם מופתעת מחדש. כי יש תופעות שמפתיעות אותי למרות שאני רואה אותם יום יום.. זהו.
 
תמיד יש כאלו שמזלזלים. השאלה אם זה

הרוב. ואם תעברי על שירשורי הפורום, את תראי שרוב החברים כאן לא מזלזלים בסוג ההנאה הזו. אלא פשוט רואים בה כמו כל סוג הנאה אחר שהחיים מאפשרים ושהיא אופציונלית לחלוטין ואינה מהווה משהו הכרחי לחיים טובים ובריאים. שימי לב שלא ביקרתי. אבל כן הורדתי קצת מערך ההנאה הזו, ושמתי אותה יחד עם כל ההנאות האחרות בחיים. מה שכן, רוב המיניים שהגיבו על העניין של א-מיניות - כן הגיבו בתוקפנות ובביקורת. גם כלפי א-מיניים שכלל לא הראו שום ביקורת או זילזול לגבי יחסי מין. זה אומר שטענתך אינה נכונה. טענתו של הד"ר המכובד נשמעת יותר הגיונית - המיניים רואים בזה איום. רק שאין לי מושג מה בדיוק מאיים עליהם. זה שיש אישה יפה (לא לסבית) שלא משנה איזה חתיך יעבור לידה או כמה ייחזר אחריה, היא לא תמשכך אליו מינית - איום על האגו. או שזה עניין של "המשכיות" - ז"א, אם היא לא מוכנה לעשות סקס. אז כשארצה ילדים, איך נביא? (למרות שהיום הכל אפשרי, אז קצת לא ברור לי החשש הזה) - איום על "מי יטפל בי בזקנתי?"
 
הסיבה שבה אתה "נאבק"...

היתה רק אחת מ-3 שהצעתי. התבדלות, כל התבדלות שהיא, מהנורמה- תמיד תעורר איום בקרב הנורמטיביים. זה עניין סוציאלי פשוט ומובהק, כיוון שהתבדלות כזו "מערערת" את הסדר הבסיסי של העולם, (ועכשיו אני מדברת בשם האנושות כולה...): עד לפני כמה שנים (מאות, עשרות, לא משנה המספר) ידענו שגברים הם חייתיים, אוהבים נשים, ותמיד ירצו סקס, נשים הן רכות , נטולות יוזמה, ומתחסדות... ונישואים הם צו תרבותי. אז מה עכשיו? הומו? בחורה שאוהבת סקס? אישה דומיננטית? גבר עדין? אנשים שלא רוצים להתחתן?! והנה לנו עוד פרדוקס: עד היום ידענו שיצר המיניות הוא יצר חייתי שכל היצורים החיים חולקים, שלכולם יש צורך להתרבות. אז מה עכשיו, א- מיניים?! מה עכשיו אנשים שבוחרים לא להביא ילדים? (ואני לא בהכרח קושרת את זה לא- מיניות, רק שזה עוד זרם שהיום סובל קשיי התאקלמות קשים) זה מאיים על הסדר הטוב, דורש התארגנות חברתית מחודשת: כי פתאום זה לא טריויאלי להזדווג, להביא ילדים, לא טריוויאלי לקיים יחסי מין, ולא טריויאלי שכל בן\ת זוג רוצה סקס, זה עוד משהו שנצטרך ללמוד לברר, או גרוע מכך- לקבל: שהוא פשוט לא אוהב סקס, שהיא פשוט לא רוצה לשכב, וזה לא בגלל שהיא לא אוהבת או שהוא לא בעניין... קשה, כן. גם ככה קשה להזדווג. אז עכשיו יש עוד פרמטר.
 
נו, אז עוד פרמטר

אזרחי מדינת ישראל מתמודדים יום יום עם טרור, אלימות, מיסים מטורפים, חוסר צדק ומה לא. וזה הפרמטר הנוסף שיעשה להם קשה בחיים?... נו, באמת...
 
גם אתה קצת מתחסד עכשיו...

מה אתם תוקפים אותי כאילו אני זו שמאוימת מהא-מיניות שלכם? ותרו על סקס כאוות נפשכם, ואני אעשה כמה שבא לי ממנו, לי הפרמטר הזה לא מפריע, ובכלל, בתגובתי הצעתי הרבה יותר מרק "עוד פרמטר", חבל שרק לזה התייחסת. שאלתם למה מתייחסים אליכם בזלזול וביקורת- ואני ניסיתי להביא סיבות שנראו לי רלוונטיות. לא אמרתי שאני לוקה בזלזול או חוסר אמון כלפיכם, רק הצעתי "דרכי חשיבה נורמטיביות" שעלולות להוביל לזלזול ושיפוטיות כלפיכם. לא מתאים לכם? יאללה, דפדפוני הלאה.
 
דברי לא כוונו אליך אישית

לא היתה לי שום כוונה לתקוף אותך, אם דברי נשמעו ככה -קבלי התנצלות. מה שאמרתי היה מיועד לאותם אנשים שמאויימים מהא-מיניים, יהיו הסיבות אשר הסיבות. סתם תהיתי למה עושים מזה כזה עניין ולמה מפחדים מזה כשיש צרות הרבה יותר גדולות מסביב... ואני אישה
 
למעלה