השאלות עבור דר' דרבי

מצב לא-מיניות

בהתחשב בזה שאין לי את הרקע לסיפור שלך קשה לי לומר, אם מדובר ברקע דתי בהחלט יתכן לגלות דברים שונים על המיניות פשוט כי לא פעם גם אצל גברים וגם אצל נשים חקירה מינית מתחילה אם הנישואים. במקרים אחרים ההקשר הוא יותר חשוב על מנת להבין ואני לא חושב שיש לי מספיק אינפורמציה לענות על השאלה. ד"ר דני
 

north7

New member
שאלה על נשים מיניות

ד"ר דרבי, מניסיונך המקצועי - עד כמה סביר שאשה מינית תשלים עם בן-זוג שאוהב ויודע לספק אותה, אך לא מרגיש משיכה מינית אליה? האם באמת לרוב המוחלט של נשים כל כך חשוב להרגיש "נחשקת"? האם יש זוגות מעורבים כאלה שחיים באושר?
 
להרגיש נחשקת

גברים ונשים מאוד אוהבים להרגיש נחשקים, אני חשוב שזוגות רבים חיים בלי משיכה לבן או בת הזוג ועדיין יכולים להיות מסופקים מינית. פה אין לדעתי קשר לא-מיניות, מכיר זוגות מעורבים שחיים חיים מספקים, כל זוג והפיתרונות שלו. ראיתי זוגות שאחד מבני הזוג ויתר לטובת בן הזוג הא-מיני, וכאלו שבן הזוג הא-מיני מקיים יחסי מין מדי פעם לא כי בא לו אלה כי הוא אוהב את בן או בת הזוג ורוצה שיהיו מסופקים, ואחרים בן הזוג המיני מורשה ל"שחק" עם אחרים בכל הקשור למין, ואחרים שהם בני זוג אמיניים שחיים יחדיו, יש מגוון, וחשוב למצוא מה מתאים לך.
 
אותי זה לא היה מספק..

מישהו שמקיים יחסי מין מתוך רצון וכיף ונמצא עמוק בזה בכל ישותו עושה את זה שונה ממישהו שעושה את זה טכני רק בשביל לספק את בת הזוג זה כמו שיש הבדל אם תשוחח עם מישהו בנושא שמאד מעניין אותך, והשני מקשיב בנימוס ומוסיף תובנות פה ושם, או שיהיה בן שיחה נלהב שהנושא מעניין אותו בדיוק כמו שמעניין אותך
 

Berethor

New member
ללא ספק הבדל עצום

אני יודע את זה בעיקר על נושאים אחרים.
 
סוכר

היי, האם יכול להיות שבן אדם מגדיר את עצמו כיצור מיני וחיי חיי זוגיות מיניים, ואז, כאשר מחלת הסכרת פוגעת בו, הוא הופך לא-מיני מוחלט, המתנגד לכל סוג של מגע פיזי?
 
סכרת

לסכרת השפעות ישירות על תפקוד מיני (בעיקר אצל גברים) והפעות עקיפות שהן פסיכולוגיות - למשל חשש שלא תהיה זיקפה. אנשים רבים הסובלים מבעיות בריאות שיש להן השלכות מיניות נסוגים ונסגרים מבחינה מינית. זה אינו סימן לא-מיניות ולרוב טיפול מיני יכול לסייע במצבים אלו. ד"ר דני
 

my little world

New member
הגדרה לא-מיניות

1. מהי בעצם ההגדרה לא-מיניות? היא קיימת בכלל? האם זה אי יכולת להמשך לבן אדם אחר? או האם זה חוסר בחשק מיני? ומה עם קיים אחד ולא השני? ומה עם קיימים שניהם אבל בעוצמה ממש נמוכה? 2. אמיניות וחרדות- מה עם קיים חשק מיני וקיימת משיכה כלשהי אבל מה שמפריע זה חרדות לא קשורות? והן כל כך אינטנסיביות שהבן אדם מאבד עיניין במין וזה הופך לו משהו מעיק, האם גם הוא נחשב א-מיני? בחרדות אני לא מתכוונת למקרים של טראומות מהעבר אלא לחרדות בנוגע לחיצוניות (אני לא נראית טוב וכדומה), חרדות בנוגע לביצע (בטח מה שאני עושה לא נעים לצד השני, בטח הוא חושב שאני משעממת, בטח הוא משווה אותי לבנות זוג מהעבר וחושב שאיתי זה גרוע יותר.... דברים כאלה), חרדות שהבן זוג יעשה משהו שמרגישה לא בנוח איתו ואז מיליון מחשבות על זה (רק שלא יגע שם! אוי שלא יזרום לשם... אוי שזה לא יקרה... מיליון סרטים בראש), ועוד ועוד.... אחרי שכל התסריטים האלה רצים בראש בזמן אקט מיני כלשהו דיי קשה להשאר ממוקדים ולהנות, אז מין הסתם שזה הופך למעיק. 4. הורמונים- א-מיניים סוג א שלא מרגישים חשק מיני בכלל, האם יתכן שיש להם בעיה הורמונלית? אני יודעת על חלק מהאנשים פה שיש להם חשק מיני, פשוט לא רוצים לבטא אותו בהכרח עם מישהו אחר... מבחינה ביולוגית, חשק מיני זה משהו שאמור להיות קיים, אז השאלה היא אם לאנשים שהוא לא קיים אצלהם בכלל יש בעיה הורמונלית כלשהי? או מחסום ריגשי מאוד מאוד עמוק? 5. אם מישהו למשל, נהנה מהתנסויות מיניות כלשהן אבל סקס מלא פשוט לא מהנה מספיק בשבילו לעומת דברים אחרים שנותנים לו גם הנאה פיזית וגם הנאה נפשית ולא משנה לו אם מגיע לאורגזמה או לא, האם אפשר להחשיב אותו כא-מיני? 6. מהוא בעצם צורך מיני אצל אנשים מיניים? האם זה להרגיש תחושת אורגזמה ולפרוק את הגוף? או שזה משהו נפשי כדי לבלות עם מישהו אהוב? אך זה יכול להסתדר ביחד אם זה דברים שונים לגמרי? איך בכלל עושם את הקשר בין אקט אנוכי לגמרי של סיפוק עצמי לבין אהבה? יש בכלל הגדרה מסויימת למישהו שהוא מיני? פשוט כל מי שמוצא עיניין בסוג כלשהו או דרך כלשהי של מיניות נחשב למיני. אז בעצם בן אדם א-מיני שמספק את עצמו (מוצא הנאה בסוג מיניות כלשהו) יכול להחשב כמיני?? המון תודה מראש על התשובות!
 
אחרונה חביבה

1) לתפיסתי א-מיניות קיימת. ישנן הגדרות שונות לא-מיניות. אני רואה זאת כחוסר עניין להיות מוערב מינית עם אנשים אחרים ולעיתים חוסר עניין להיות מעורב מינית כלל. ישנם אנשים א- מיניים שמאוננית ומתארים את החוויה כחוויה של פריקת מתח. לרוב הם אינם מתארים את חוויה ההנאה שמתארים אנשים מינייים. א-מיניים רבים נמשכים לאנשים אחרים רק הם אינם נמשכים במובן המיני. חשק מיני ללא משיכה קיים אך נדיר וגם משיכה ללא חשק מיני קיימת. חשק מיני נמוך אינו שווה לא-מיניות אם כי בחברה שלנו יש רבים שרואים בדבר הינו הך. 2. אמיניות וחרדות- חרדה ודיכאון הם משתנים מתווכים בחוסר חשק מיני. כלומר גם חרדה וגם דיכאון פוגעים בחשק ועל כן טיפול בחרדה ודיכאון ישפר את החשק המיני. חרדה קשה יכולה להיות כה מעיקה שהיא פוגעת בחשק להיות מוערבית מינית ולהרגיש תחושות גופניות. לעתים גם אנשים חרדים חרדים שעוררות מינית תפעיל אצלם את החרדה (למשל אנשים הסובלים מהתקפי חרדה). בחרדה מינית ולא מינית ניתן לטפל בהצלחה רבה - אם יש לך חרדות פני לטיפול בחרדה. טיפול קוגניטיבי התנהגותי הוא טיפול מצויין לבעיות מסוג זה. אם חרדה היא הבעיה שווה שלא תמנעי מעצמך את האפשרות להנות ממין. החרדות שאת מתארת נפצות אצל נשים, שווה שתקראי על הפרעת גוף דיסמורפית וחרדה חברתית (אינני אומר שאת סובלת מהבעיות הללו ויש צורך באבחון מקצועי על מנת לבדוק זאת, אבל המחשבות שאת מתארת שכיחות בבעיות אלו). לגבי תסריטים - מחשבות לא מיניות בזמן יחסי מין הם אחד ממוקדי המחקר בשנים האחרונות והסיבה לרבות מהבעיות בתפקוד מיני. בעצם עם כל מה שיש לך בראש אם את נכנסת עם משהו למיטה תתקשי להנות כי אינך מרוכזת בחושים ובאירוטיקה שיש במצב. 3) הורמנים הם חלק מהתמונה אבל לא התמונה כולה 4) לגבי הנאה מינית בלא קשר לאורגזמה - אם משהו נהנה מדברים שאינם חדירה הוא בהחלט יכול להיות מיני, נשים רבות אינן חשות הנאה בזמן חדירה פשוט כי אין גירוי מספיק של הדגדגן שלהם (שהוא גם איבר המין שלהם) סקסולוגית מובילה אמרה בארה"ב אמרה פעם שחדירה עבור אישה היא כמו ליטוף האשכים עבור גבר... כלומר אפשר להנות מזה אבל זה לרוב לא מביל לאורגזמה. ברוב המקרים רק כאשר יש גירוי מספיק של הדגדגן אישה תגיע לאורגזמה בזמן יחסי מין, ועבור נשים רבות זה פשוא לא קורה. 5) ברמה של צורך אלו שני צרכים שמתחברים צורך מיני וצורך בקירבה. צורך מיני ברמה הביולוגית בא על מנת להתרבות ועל כן ממוקד אורגזמה. בתרבות בה אנו חיים לאורך ההסטוריה הדבר חבר עם לבלות עם מישהו אהוב (בהחלט לא היה כך בכל התרביות ולא כך בכל התרביות גם כיום). צורך בקרבה קיים אצל בני אדם ויונקים אחרים. לא חייב להיות חיבור בין אורגזמה לבין אהבה אם כי אנשים רבים אוהבים את השילוב. בעני אדם שמספק את עצמו בהחלט יכול להחשב מיני (פשוט ללא נטיה מינית) מקווה שזה ענה על שאלותייך. ד"ר דני
 
שאלה לי על הפרוד שלי

מעניין אותי לדעת אם הוא מוגדר כ-א-מיני. הוא אוהב מדי פעם סקס, אבל מסיים תוך דקה. הוא יכול להסתדר עם מאד מעט סקס וזה לא חסר לו. כאשר הוא מאונן פעם לעיתים רחוקות הוא לא חושב על פנטזיות אלא על הפורקן. אם מדברים איתו על מין, אז הוא נזכר שבא לו הפורקן. אבל הוא לא מפנטז על נשים בד"כ .. ואם כן זה רק בבחינה של ללכת עליה לדקה ולגמור מהר. הוא לא יפנטז על הליכה משותפת בליל ירח והזין יעמוד מייד.. הוא חושב על מין במושגים טכניים, שאפשר לגוון תנוחות, לנסות תנוחות חדשות.. אבל.. אוףף איך מסבירים את זה.. משהו חסר.. זה לא מיני!!!
 
שפיכה מוקדמת

שפיכה מוקדמת היא בעיה שכיחה (בעיקר אצל גברים צעירים, אבל לא רק). שפיכה מוקדמת יכולה להוביל לרתיעה ממין ולחשק מיני שהולך ונחלש. שווה לטפל בשפיכה מוקדמת, יש לכך טיפולים תרופתים וטיפול מיני קוגניטיבי התנהגותי אנשים שונים ממוקדים בדברים שונים ביחסי מין, יש לא מעט גברים ונשים שממוקדים באורגזמה ועל כן ממוקדים בפורקן. וכן הדפוס של כשמדברים על מין בא הפורקן הוא אכן נפוץ. "משהו חסר" הוא לא בהכרח סימן לא-מיניות אם כי "משהו חסר" בחלט יכול להיות מתסכל.
 
שטח אפור - אולי?

חשבתי שגברים מיניים הסובלים משפיכה מוקדמת, שזה מפריע להם, ומעצבן אותם שההנאה נגמרה לפני שהם הספיקו להתחיל.. והם מתוסכלים מכל הנושא של המין. לגבי הפרוד- השפיכה המוקדמת בכלל לא מפריעה לו. הוא הגיע לפורקן, ומצידו הכל סבבה ואינו מקדיש לזה מחשבה שניה... עכשיו הוא מספר לי שהוא מאונן ומנסה להשהות את השפיכה.. פשוט זה מסקרן אותו אם זה אפשרי. טוב, אולי הוא בשטח האפור שבין מיני לא-מיני? מה שנקרא באנגלית Grey - a asexuals?
 
חשבתי על זה אתמול בלילה

מאחר ואני מכירה את הספור שלך קצת יותר מדר' דרבי מימים עברו כשנכנסת לכאן לספר לנו. בתור משהיא שגדלה בבית דתי-לאומי, חשבתי שאולי מה שקורה לו זה תוצאה של החינוך החרדי? ואני אסביר: בחינוך הדתי/חרדי מחנכים שאסור לעשות סקס לפני החתונה ולגבי הגברים האיסור לאונן הוא ממש אישו. מאחר ובגיל הבגרות הם גם לא יכולים לקיים יחסים (משהו שאני דווקא מברכת עליו..) ואפילו לא לאונן (משהו שאני חושבת שגובל בהתעללות...) הם חייבים למצוא דרך להתמודד עם היצרים שעולים. עכשיו, תחשבי רגע איך המתנהג אדם שעושה משהו שהוא יודע שהוא איום ונורא ואסור שאף אחד ידע? כמה שיותר מהר... לגמור אם זה וזהו.. בלי מחשבות בלי להעמק יותר מידי בהנאה. אולי זה מה שקרה לו? בסוף זה הפך להרגל. תשאלי אותו על ימי התיכון, אולי זה ייתן לך כיוון. מה הוא הרגיש אז והאם היה לו קשה להתמודד עם המיניות שעלת בו. אני יודעת שאני חשבתי שחברות שלי ממש ילדותיות כשראיתי איך הן מדברות על בנים. זה היה נראה לי טפשי. לקחת לי הרבה זמן להבין שזה לא עובר עם הגיל.... זה רק מחמיר
ואלי שווה לכן לפנות ליעוץ של מישהו כמו דר' דרבי שמתמחה בבעיות במיניות וגם מכיר בתופעה של א-מיניות. ובעיות במיניות הן לא רק פיזיות. הם גם 'בראש'. תפוסי חשיבה וכד'.
 
שאלתי אותו על זה כבר מזמן

הוא אמר לי שכאשר היה בן עשרה היה מאונן פעם בהרבה זמן, ופעם אמא שלו עלתה על זה, מצאה שאריות זרע בסדין. היא נתנה לו על הראש וצעקה עליו. הוא תמיד השתדל לגמור עם זה מהר שלא ידעו מזה. לא דיברו על מין בכלל. הוא אפילו לא ידע שזה אסור עד שנתפס.
 
לכי תדעי מה הפעם הזו עשתה לו

למרות שכנראה מלכתחילה יש לו יצר מאוד נמוך ואם הוא כבר מגיע, אז הוא גומר מהר מתוך אותם אירועי ילדות (נערות..)
 
אורח בקהילה

שלום רב לחברי הקהילה, אני שמח מאוד להתארח פה. עברתי על שאלותיכם ומאחר ולחלקם מכנה משותף אציין כמה דברים כללים עליהם אתן מענה. על אף העיסוק הרב של החברה שלנו במין ומיניות ישנם מעט מאוד מחקרים על מיניות באופן כללי ותחומים או תתי תחומים בתוך עולם של מיניות וא מיניות, לכן כאשר אנו מדברים על "מחקרים" הייתי נוקט משנה זהירות. מרבית החומרים על א-מיניות הם כאלו שלא ניתן להסיק מהם הרבה. פשוט כי החומר הכתוב אינו מייצג מחקר רציני. לאחרונה נתבקשתי לכתוב פרק בספר בנושא מיניות. מרבית המחקרים שנסקרו לא היו כאלו שניתן היה להסיק מהם מסקנות רחבות ועל כן התשובה לכל אלו שמחפשים את המחקר היא שאלו תחומים שיש מודלים להבנתם אך שהמחקר בהם לוקה בחסר או בתחילת דרכו. חשוב לי להבהיר שאני חושב שישנם אנשים שהם א מיניות וכאלו שהם מיניים אך שמיניותם אינה מסתדרת אם מה שהחברה הגדולה מצפה האתגר של כל אחד הוא למצוא מה עובד עברו. ד"ר דני
 
סיום האירוח

חברים וחברות, השתדלתי לענות על השאלות של כולכם. מקווה שלא החמצתי אף אחד או אחת. שמחתי להתארח בפורם. אם יש לחברים בקהילה עניין להשתתף במחקר אשמח אם נציג יצור איתי קשר דרך חושים המרכז אותו אני מנהל ונוכל לחשוב יחדיו. בברכה, ד"ר דני דרבי
 
מלך! ../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif

רב תודות! מלאי הערכה לזמן שהשקעת בשבילנו!
 
למעלה