-זה ארוך!!!!!!!!!! א-מיניות וטראומות:

Mystic Circle

New member
תשמעי,

בכול זאת נצתרך לקצר, כדי שנוכל לשים את זה בשאלות הנפוצות. אני ינסה להמציא ניסוח כשאחזור מהעבודה. נתחיל מ: בדרך כלל אמיניות אינה נגרמת כתוצאה מטראומת ילדות, אך ישנם אמיניים שיתכן ואצלם יש קשר בין טראומה שהם עברו בילדות לאמיניות. אמיניים אלה מרגישים שלמים עם עצמם ועם האמיניות שלהם ואינם רוצים לשנות את המצב. אם הם לא מרגישים שלמים עם עצמם והאמיניות שלהם, הם אינם אמיניים. מה אתם אומרים?
 

inbardaf

New member
...

לא התכוונתי שתשימי את זה בשאלות הנפוצות. ברור שזה ארוך מידי. כמו שכתבתי להמבורגר, אני חושבת שצריך בכלל לשנות את השאלה. נראה לי יותר משהו בכיוון הזה: האם יכול להיות אדם שהוא א-מיני כתוצאה מטראומת ילדות? והתשובה לזה היא: יכול להיות. יש להתיחס לדברים הבאים: א. א-מיניות היא לא 'מיניות כלואה' שזה מה שאופיני יותר לאנשים אחרי פגיעות מיניות. ב. א-מיניות לא קשורה לפגיעות מיניות ולכן אין סיבה לקשר ביניהם. היא יכולה להיות מולדת או נרכשת, זה לא ממש משנה. א-מיניות היא פשוט חוסר משיכה מינית. אדם שעבר פגיעה מינית ועבר טיפול מוצלח בתופעות של אותה פגיעה ועדיין מרגיש חוסר משיכה, למרות שהרתיעה והפחד והקושי נעלמו - הוא א-מיני. איך זה נראה לך? אני כנראה אכנס שוב לפורום רק ביום שני בלילה. שנה טובה לכולם!! וחג שמח!
 

מקמיקא

New member
../images/Emo45.gif ניסוח מעולה

אגב עוד לא קראתי את הפוסט הראשי... אני עובד על זה
 

avi1283

New member
מסכים

עם כל מה שכתבת, אי אפשר לדעת מה גרם למה וזה גם לא כל-כך חשוב כי גם אם כן היו יודעים אצל מישהו שטראומה גרמה לא-מיניות, אז זה שמקרה מסוים הוא שלילי (טראומה) לא אומר שכל ההשלכות (כמו א-מיניות) שלו שליליות וצריכות טיפול. וכמו שכתבתי קודם אני חושב שההגדרה הכי טובה לא-מיניות זה מי שאין לו משיכה או עניין בקיום ביחסי מין (שזה אגב גם ההגדרה בויקפדיה באנגלית לא-מיניות).
 

limilu

New member
בהתחלה לא ממש הסכמתי עם מה שאמרת

אבל לאט לאט התחלתי להבין פחות או יותר את הנקודה שאת מנסה לחתור אליה- השאלה פה היא- האם א-מיניות יכולה להגרם מטראומה. שעם זה אני מסכימה באופן שטחי, כי אני לא מכירה את הנושא מקרוב. אבל- אני לא מסכימה עם הקביעה שא-מיניות היא לא נטיה מינית. אני חושבת שכן. והחיבור עם רצון ליחסים רומנטיים צורם בעיני, ואין לו ממש מקום בדיבור על הימשכות מינית- כששני בני אדם [שאינם א-מיניים] מוצאים חן אחד בעיני השני, יש המון דרכים להסתכל על זה- האם אנחנו מסתדרים במיטה? האם הוא מושך אותי? האם טוב לי לחיות איתו? וכאן נכנסת משיכה רומנטית. אם כל מה שהייתי חושבת עליו זה "מה אני רוצה לעשות איתו במיטה", זה היה נגמר באופן אחר מאשר אם הייתי מסתכלת על כל נקודת מבט בנפרד. לכן אני חושבת שכן, א-מיניות היא נטיה מינית. ושלמשיכה רומנטית [או נטיה רומנטית, או מתח רומנטי לפעמים (כמו מתח מיני)] כן יש מקום בדיון הזה. ובקשר ל"כולם הופכים לא-מיניים כשהם מזדקנים"- זה גם לא נכון בעיני. הרי, כמו שאמרת, אנשים לוקחים ויאגרה- כלומר, יש להם רצון לעסוק ביחסי מין- כלומר, הם כן נמשכים וכן מעוניינים בזה- אז הם עדיין מיניים.
 

מקמיקא

New member
../images/Emo45.gif

זה ממש לא נכון שזקנים הם א-מיניים, ממש לא הסכמתי עם הנקודה הזאת. ישנם כאלה שמפסיקים לקיים יחסים בגיל מבוגר, אבל הרוב עדיין רוצים לדעתי. תחפשי בגוגל, את תמצאי שירותי סקס מזדמן לבני 60+ (!!!), כדורים להגברת החשק המיני והאון הגברי, ורוב אלה מיועדים למבוגרים. אני לא יודע מה אפשר להשליך את זה על הרוב או על המיעוט, אבל בלי מחקר ממוקד אי אפשר לבצע הכרזה כמו זאת שעשית. לדעתי היא תתברר כלא נכונה אפילו.
 
../images/Emo45.gif

מסכימה עם שניכם, בנוגע לזיקנה. שכחתי להגיב על זה בהודעה שלי. המצב שלהם הפוך משלנו, לרוב: חשים משיכה מינית, אבל החשק המיני יורד. ואז הם רוצים לשכב עם אנשים, אבל פיזית לא ממש מסוגלים. בניגוד אלינו - שפיזית אנחנו מסוגלים לשכב עם אנשים, אבל אנחנו לא ממש רוצים...
 
עכשיו אני מבולבלת

האם משיכה מינית וחשק מיני קשורים אחד לשני?... ז"א, אם אני רוצה לשכב עם מישהו (משיכה מינית) זה אומר שיש לי את החשק למין. ואם אין לי חשק למין, אז אני לא נמשכת מינית לאף אחד...?
 
לאלאלא.

דיברתי על ההבדל בין א-מיני בעל חשק מיני לבין אדם מיני בתקופה הזיקנה. משיכה מינית מופרדת מחשק מיני, הרי. בדיוק כפי שא-מיניים רבים כן חשים התעוררות מינית ומאוננים, למשל. רק ציינתי שהמצב בזיקנה הוא בדיוק הפוך מזה של רוב הא-מיניים: בעוד א-מיניים לרוב כן חשים חשק מיני, אבל מן הסתם לא משיכה מינית - ואצל מיניים בעת זיקנה זה לרוב הפוך, כאשר הם חשים משיכה מינית אבל הם חסרי חשק מיני ולכן לא ממש מסוגלים לפעול על פי המשיכה שלהם. מובן שאצל אדם מיני, באופן האופטימלי, הוא יחוש גם משיכה מינית וגם חשק מיני...
 

inbardaf

New member
שני דברים:

א. לא הבנתי אץ מה שאמרת לגבי הרומנטיקה והמיניות. ב. לגבי מבוגרים: זה שלא 100% מהמבוגרים מאבדים את החשק המיני שלהם, לא אומר שזה לא תופעה רחבה. שים לב מקמיקא, שאתה עצמך ציינת שיש תרופות ל"החשק המיני והאון הגברי" חשק מיני - זה בדיוק הנושא שלנו. און גברי - בא לטפל בחוסר היכולת שלהם לתפקד אם או בלי חשק.. בכל מקרה, זה לא ממש הנושא של הדיון (אלא אם כן אתם רוצים להגיד לי שגם לילדים יש חשק מיני כי חלקם מאוננים..) מה שניסיתי לומר, היה שא-מיניות היא לא נטיה כמו הומוסקסואליות למשל, כי נטיות מיניות מתיחסות לאדם בעל חשק מיני והשאלה היא כלפי מי הוא מפנה את אותו חשק. האם הוא נמשך מינית לבני מינו או למין הנגדי או לשניהם. כנ"ל לגבי משיכה רומנטית וראינו כאן בפורום שיש כאלה שנמשכים למינים שונים מינית ורומנטית. וכל הזמן מדברים כאן על זה שמיניות היא סקאלה, אז איך בדיוק הפכנו לנטיה? ולסיום בדיחה: שני זקנים יושבים על הספסל ברחוב ומדברים. פתאום עוברת בחורה צעירה ומצודדת. זקו א' אומר לזקן ב': זוכר שהיינו מסתכלים על בחורות? זקן ב' עונה לזקן א': אני זוכר. אני רק לא זוכר למה... אני אישית, מאמינה שמבדיחות אפשר ללמוד הרבה על אנשים. ושכל אחד יסיק את מסקנותיו.. ואגב, 60 זה עדיין לא זקן. זקן זה 70 +
 
הממ

תקשיבי, אני מסכימה איתך ברמה הכללית. באמת. אבל: "וכל הזמן מדברים כאן על זה שמיניות היא סקאלה, אז איך בדיוק הפכנו לנטיה?" אם לרגע תעזבי בצד את המקרים שאנחנו מדברים עליהם בשרשור הזה ותסתכלי על הרוב הגדול של הא-מיניים בקהילות - יש בהחלט מקום לדבר על נטיה מינית! וזה לא נוגד בשום צורה שהיא את הסקאלה. באותה מידה את יכולה לומר שהומוסקסואליות זו הגדרת מצב ואין על מה לדבר על נטיה [ובאופן כזה או אחר גם תצדקי, בהתחשב בהיסטוריה של המונח "נטיה מינית"...]. העובדה שהמיניות מתרכזת לאורך סקאלה מסוימת לא מונעת מאנשים להגדיר את נטייתם המינית על פי נקודות מסוימות באותה הסקאלה. כלומר: לא ברור לי מה בעובדה שמיניות זו סקאלה מבטלת את העובדה שהיא יכולה גם להיות נטיה מינית
לגבי הנטיות המיניות: לכן פעמים רבות באמת אני שומעת שאומרים שאנחנו יותר חוסר-נטיה-מינית, ואולי גם בזה יש צדק. אבל אני חושבת, עדיין, שיש מקום לומר שא-מיניות היא [לא רק, אבל לרוב, נו] נטיה מינית. אמרת נכון, שהנטיה המינית מגדירה כלפיי מי החשק מופנה. אז אצלנו הוא לא מופנה כלפיי אף אחד, זו גם נטיה מסוימת. למה לא? אני מסכימה איתך שזה לא 100% מהמקרים. אבל עכשיו את נוגדת לחלוטין את העובדה שאפשר להתייחס אל א-מיניות גם כנטיה מינית - ועם זה אני כבר לא מסכימה.
 

inbardaf

New member
...

טוב, אין לי עניין להתווכח על זה, כי זה עניין של הסתכלות. בעיני, א-מיניות, כשמה כן היא: חוסר מיניות. (או כמו שהזכרת: "חוסר-נטיה-מינית" וככזו היא לא נטיה. נטיה זה להפנות את המיניות שלך כלפי משהו.. (גברים, נשים, שניהם..) וזה בכלל לא קשור ל100% מהמקרים או רבע. זו הגדרה נטו. אם נוח לך להגדיר את זה ככה - סבבה. בעיני זה לא נכון אבל גם לא ממש משנה. במיוחד!! שכבר דיברנו על זה, שכגם אצלנו יכולות להיות נטיות מיניות. כלומר, משיכה מינית! לגברים או נשים או שניהם בהנחה שיש לנו רמה מסויימת של מיניות. (שוב, הרי מדובר הסקאלה...) אבל זהו. בזה מיציתי. וזה באמת לא קשור באופן ישיר לנושא המרכזי של השרשור הזה, אבל בעקיפין זה כן.
 
למעלה