יש תחזיות לכאן ולכאן
מע"מ הוא מס שיחסית קל להעלות, ולכן הגיע לשיעור גבוה יחסית כשהיה חסר כסף בקופה.
 
מצד שני, יש איתו שלוש בעיות:
1. מע"מ נופל ברובו על צרכנים ועסקים קטנים ולא על חברות שעוסקות במסחר עם עסקים אחרים או בייצוא
2. מע"מ מס רגרסיבי ("אנטי שוויוני")-
ככל שההכנסה נמוכה - המע"מ מהווה אחוז גבוה יותר מההכנסה.
3. מע"מ גבוה מעודד העלמות מס - כשעל כל חשבונית פיקטיבית או עסקת הלבנת הון אפשר להרוויח 17% - זה כבר שווה את הסיכון.
 
זה פשטני להגיד שממילא העסקים ישאירו את המע"מ אצלם -
1. נכון שחולצה שעולה 39.9 עדיין תעלה 39.9 אחרי הפחתת המע"מ.
אבל סל הקניות כולל פריטים רבים שבהם המע"מ מחושב בנפרד - טיפול במוסך, רכישת דירה מקבלן, חשמל, מים, תקשורת, שיפוצים ועוד.
2. חלק מהספקים שישאירו אצלם את המע"מ אלה עסקים קטנים שממילא מתקשים להרוויח ולשרוד.
 
לכן, למדינה יש אינטרס להוריד את המע"מ.
מצד שני, אם אפשר את אותו הכסף להשקיע במקום בו יש תשואה גבוהה יותר, יכול להיות שזה עדיף.